Ғылым тарихы мен философиясы

Калиева Канша Саветкановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Ғылым философиясы мен жаратылыстану-техникалық ғылымдар интеграциясына негізделген ғылыми білім мен зерттеу әдістері саласындағы жүретін процестерге бағдар. Танымдық іс-әрекеттің тарихи эволюциясы логикасы, қазіргі эпистемологияның мазмұны мен құрылымы және негізгі философиялық парадигмаларының мағынасы туралы түсінік қалыптастыру.

Кредиттер саны: 3

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 15
СӨЖ 45
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Ғылым тарихы негізінде ғылыми ойлауды дамыту, ғылымның дамуына философиялық концепциялардың ықпалын және философиялық жетістіктер мен ғылыми әдістердің қалыптасуын түсіну
Міндет
  • Ғылыми білім дамуының негізгі мәселелерін мәдениет тарихына трансформациялау тұрғысынан меңгеру; - ғылыми әдістемелік әдістер мен принциптерін меңгеру және олардың потенциалын заманауи ғылым мен технологияны қолдануды дамыту үшін пайдалану; - танымдық үрдістері, ерекшеліктері мен болашағын түсінудің классикалық және постмодерндік жолдарын жүзеге асырудың теориялық мәселелерін меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Негізгі эпистемологиялық моделдер және рационалды ұғымдардың мәні; - негізгі ғылыми концепциялар; - ғылым әдістері мен ғылыми және ғылыми емес формалары; - білім берудің заманауи әлеуметтік-гуманитарлық формалары; - зерттеу жұмысына қажетті ғылыми-техникалық және кәсіби терең білім.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Ғылыми-зерттеу жұмыстары барысында қалыптасатын мәселелерді шеше білулері керек; - Қажетті зерттеу әдістеріне таңдай білулері қажет; - Ғылыми білімдер методологиясының негізінде қазіргі кезеңдегі теория мен практиканың шындықтарын түсініп, талдай білулері керек.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Магистрант өз бетінше: - ғылыми-зерттеу және ғылыми-педагогикалық жұмыстарды жүргізе біледі; - өз мамандығы бағытында өте терең білім негізін қалыптастыра алады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Магистрант өз бетінше; - конференцияларда, симпозиумдарда, дөңгелек столарда, пікір-таластарда, сұхбаттар жүргізуде ғылыми-методологиялық білімдерін қолдана біледі; - зерттеу тақырыбы бойынша әріптестеріне қарсы ғылыми пікір айтып, кеңес бере алады.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Магистрант алған білімін өз мамандығы бойынша ғылыми-зерттеу және педагогикалық және тәрбие жұмыстарын жүргізуде, ғылыми мақалалар мен тезистер жазу барысында қолдану дағдысын қалыптастыра алады; - қазіргі ғылыми-техникалық прогресстің өзекті мәселелерін терең талдай алады.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын қолдану қарастырылады: - классикалық: дәрістер, семинарлар, өзіндік жұмыс, кеңес беру, әңгімелесу, коллоквиум, емтихан; - білім алушыны оқытуда рефлексивті тәсіліне негізделген магистант-орталықтанған оқыту; - логикалық-аналитикалық технологиялар: логикалық схемалар, кестелер, курстың тақырыптары бойынша баяндамалар; - коммуникативтік технологиялар: Сократтық диалог, топтық пікірталас, конференция, «шағын топтар»; - кейс-стади әдісі: әлеуметтік-мәдени нақты және гипотетикалық жағдайларды талдау, мүмкін және оңтайлы шешімдерді іздеу; - құзыреттілік-бағытталған оқыту: «контекстік оқыту», «тұлғалық тәжірибе негізінде оқыту», - жобалық-ұйымдастырылған технологиялар: өмірлік-тәжірибелік мәселелерді кешенді шешу үшін философиялық білімді қолдану, қоғам мен тұлғаны дамытудың сценарлық-болжамдық модельдері; - ғылыми-зерттеу ( үрдісінде магистранттардың өзіндік зерттеу қызметі;

Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Тақырыбы
  • Тақырып
  • Тақырып
  • Тақырыбы
  • Тақырыбы
  • Тақырыбы
  • Тақырып
  • Тақырыбы
  • Тақырыбы
  • Тақырыбы
  • Тақырып
  • Тақырыбы
  • Тақырыбы
  • Тақырыбы
  • Тақырыбы
Негізгі әдебиет
  • Мареева Е.В. Мареев С.Н. Философия науки. Уч.пособие. М.,Инфро М 2015.-332с.
  • Хрустолев Ю.М. Истории философия науки. Уч-к Р/на Д.Феникс, 2014-477с.
  • Ғылым тарихы мен философиясы: магистранттарға арналған оқу құралы. / Д.Б. Тойматаев. - Қостанай: ҚР ІІМ Ш. Қабылбаев атындағы Қостанай. академиясы, 2016. – 209 б. http://kostacademy.kz/akademija/ooniirid/izdanija/2016/toymataev.pdf
  • Инновации в образовательном процессе., методологические, теоретические и дисциплинарное аспекты. М., Усть-Каменогорск, 2014-540с. Ильенков Э.В. Диалектика и культура. Мат-лы XVI. Международной конференции "Ильенковские чтения" М.,2014-588с. История и философия науки. 2-ое изд.-Под ред. Крянева Ю.В., Моториной Л.Е. -М.,Инфра 2012-414с.
  • Есім Ғ., Ғабитов Т., Бəйтенова Н., Алтай Ж. Ғылым тарихы мен философиясы. – Алматы, 2005. 380 б.
  • Тяпин, И. Н. Философские проблемы технических наук [Электронный ресурс]: учеб. пособие /. – М.: Логос, 2014.
  • Современные проблемы науки [Электронный ресурс]: Учебное пособие / Л.Н. Ясницкий, Т.В. Данилевич.- 2-е изд. - М. : БИ-НОМ. 2012
  • http://www.studentlibrary.ru/book/ISBN9785996307548.html
  • Методологические проблемы научного исследования. - Новосибирск.: Наука, 1984. - 317 с
  • Ғылым тарихы мен философиясы / Алтаев Ж.А.: ЖОО-ның магистранттары және аспиранттарына арналған оқулық. – Алматы: Раритет, 2007 – 320 с.
  • История и философия науки: общие проблемы: учебник для магистров, аспирантов и соискателей / авт.: Е. Николаева, Н. Хазиева. –Казань: Издательство Казанского университета, 2017.
  • Поппер, Карл (2004). Логика научного открытия (переиздание ред.). Лондон и Нью-Йорк: классика Routledge. ISBN 978-0-415-27844-7 Впервые опубликован в 1959 году компанией Hutchinson & Co.3. Lindberg, David C. (1980). Science in the Middle Ages. University of Chicago Press. pp. 350–351.
  • История и философия науки : [учеб. пособие] / [Н. В. БряИ907 ник, О. Н. Томюк, Е. П. Стародубцева, Л. Д. Ламберов] ; под общ. ред. Н. В. Бряник, О. Н. Томюк ; М-во образования и науки Рос. Ф едерации, Урал. федер. ун-т. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2014. — 288 с.
  • Философия познания: век XXI. – Алматы: ИФПР КН МОН РК, 2012. – 312 с.
  • Сайт журнала «Философия науки». – Режим доступа: httр://philosophy.nsc.ru/journals.htm
  • Институт философии РАН. – Журнал «Эпистемология и философия науки». Режим доступа: http://iph.ras.ru/journal.html
Қосымша әдебиеттер
  • Feminist Philosophy of Science: Standpoint Matters.Alison Wylie - 2012 - Proceedings and Addresses of the American Philosophy Association 86 (2):47-76.
  • http://znanium.com/bookread2.php
  • A Critical Review for the Possibility of Science without ‘Eppue Si Muove’: From Thomas Kuhn’s Theory of Science to Psychology of Science.T. Erdem Yilmaz & Omer Faik Anli - 2019 - ViraVerita 9 (May, 2019):48-73.
  • Абдильдин Ж.М., Нысанбаев А.Н. Диалектико-логические принципы построения теории. - Алма-Ата: Наука, 1973. - 420 с.
  • Герменевтика: история и современность. - М.: Мысль, 1985. - 306 с.
  • Данилкин В.Г. Синергетика как современная парадигма науки. // Материалы международного симпозиума, посвященного 75-летию со дня рождения академика Лукьянова А.Т. - Алматы.: КазГУ, 1997. - 206 с.
  • Ильенков Э.В. Гуманизм и наука. // Наука и нравственность. - М., 1971. - 416 с.
  • Нысанбаев А.Н., Курбанов Р.О. Социологические и этические проблемы современной науки. – Алматы: Ғылым, 1988.
  • Современная философия науки. Хрестоматия. / Сост. Печенкин А.А. – М., 1991.
  • Наука в Казахстане: история и современность (философское исследование в двух книгах). Кн. 1. Алматы, 2006.
  • Нысанбаев А.Н., Косиченко А.Г., Кадыржанов Р.К. Философский анализ в контексте социокультурной трансформации общества. – Алматы, 1995.
  • Кун, Т. Структура научных революций / Т. Кун. М., 1977
  • Гадамер, Х. Г. Истина и метод / Х. Г. Гадамер. М., 1988. С. 419.
  • Фейерабенд, П. Структура научных революций / П. Фейерабенд. М., 1977
  • Ортега-и-Гассет, Х. Размышления о технике // Ортега-и-Гассет Х. Избранные труды / Х. Ортега-и-Гассет. М., 2000. С. 172.
  • Новая философская энциклопедия в 4-х т. \Институт философии РАН: Нац. Общественно-научный фонд. – М.: Мысль, 2000-2001. – Интернет версия издания. Режим доступа: http: //iph.ras.ru/enc.htm
  • Стёпин В.С., Горохов В.А, Розов М.А. Философия науки и техники. – М.: Гардарики, 2004 - 400с.
  • Философия науки. Хрестоматия. - М.: Изд. дом Международного универси-тета, 2006, 1000 с.