Деректер қорларын басқару жүйесі

Увалиева Индира Махмутовна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Деректер модельдері: иерархиялық, желілік және реляциялық. Мәліметтер қорының дизайны; дизайнның негізгі принциптері. Мәліметтер қорының сипаттамасы. Мәліметтер қорының логикалық және физикалық құрылымы. Мәліметтер қорының құрылымдарын жобалау құралдары; ДҚБЖ жіктелуі мен салыстырмалы сипаттамасы, негізгі түсініктері. Мәліметтерді өңдеудің принциптері мен әдістері.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Ақпаратты-коммуникациялық технологиялар (ағылшын тілінде)

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар
Зертханалық жұмыстар 30
СӨЖО 30
СӨЖ 75
курстық жұмыс
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Мәліметтер қорын жобалау мен модельдеу бойынша теориялық білім мен практикалық дағдыларды алу, сонымен қатар T-SQL тілінің негізгі операторларын меңгеру.
Міндет
  • мәліметтер қорын жобалаудың негізгі кезеңдерін оқу;
  • мәліметтер қорының тұжырымдамалық жобалау дағдыларын меңгеру;
  • логикалық жобалау және мәліметтер қорын модельдеу дағдыларын меңгеру;
  • MS SQL SERVER ДҚБЖ мәліметтер қорының машиналық дизайнын жүзеге асыру;
  • мәліметтер базасының тұтастығын қамтамасыз ету механизмдерін енгізу;
  • мәліметтерді өңдеу үшін T-SQL операторларын қолдану;
  • пәндік аймақта қарапайым және кірістірілген SQL сұрауларын құру;
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Негізгі терминологияны білу. Домен субъектілерін (OBD), олардың атрибуттарын және олардың арасындағы қатынастарды сипаттай білу
  • Знание синтаксиса языка SQL. Умение создавать объекты БД (таблицы, представления), писать запросы к данным
  • ДҚБЖ негізгі сипаттамалары мен функционалдығын білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Пәндік аймақты талдай білу, инфологиялық модель мен мәліметтер қорының деталогиялық (тұжырымдамалық) схемасын құру, тұтастық шектеулер мен деректерге қол жеткізу құқығын анықтау мүмкіндігі
  • Мәліметтер қорының бағдарламалық элементтерін құру мүмкіндігі (триггерлер, функциялар, процедуралар)
  • Деректерге қол жеткізуді жылдамдату үшін индекстерді және деректерді ұйымдастырудың басқа әдістерін қолдану мүмкіндігі.
  • Өрістер үшін деректер түрлерін таңдау мүмкіндігі, тұтастық шектеулерін орнату. Мәміле механизмін білу және оны қолдана білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • заманауи ДҚБЖ әртүрлілігі, олардың қолдану салалары мен ерекшеліктері туралы;
  • мәліметтер қорын құру мен қолдануда туындаған шешілмеген негізгі мәселелер туралы.
  • қазіргі ДҚБЖ даму тенденциялары мен перспективалары туралы;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • оқушылардың қарым -қатынас дағдыларын дамыту және жетілдіру;
  • қазіргі ДҚБЖ дамуының тенденциялары мен перспективалары мен қазіргі ДҚБЖ әртүрлілігі, олардың қолдану салалары мен ерекшеліктері туралы конструктивті диалогқа қатысу дағдыларын дамыту.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • инженерлік -зерттеу жұмыстарын жүзеге асыру үшін мәліметтер қоры саласында дағдыларды қалыптастыру;
  • нақты бизнес -процестер үшін мәліметтер қорын жобалау дағдыларын дамыту;
  • білімге негізделген қоғам құру үшін академиялық және кәсіби контексте технологиялық, әлеуметтік немесе мәдени дамуға үлес қосу мүмкіндігі.
Оқыту әдістері

- слайдтар мен басқа мультимедиялық құралдарды қолдану арқылы дәрістер мен онлайн дәрістер, зертханалық жаттығулар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Зертханалық жұмыс 1 0-100
Зертханалық жұмыс 2
Зертханалық жұмыс 3
Аралық бақылау 1
2  рейтинг Зертханалық жұмыс 4 0-100
Зертханалық жұмыс 5
Зертханалық жұмыс 6
Аралық бақылау 2
Қорытынды бақылау емтихан, курстық жұмыс 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Деректер базасының негізгі түсініктері
  • Деректер базасының құрудың кезеңдері
  • Концептуальды (инфологикалық) жобалау
  • Деректер базасын логикалық жобалау
  • Деректердің модельдерінің құрылымы, операциялары, шектеулері
  • Деректердің модельдерінің түрлері
  • Деректерден реляциялық реляциялық модельдерді қалыпқа келтіру
  • Машиналық жобалау кезеңдері және базасын MS SQL Server жүйесінде жобаны құру
  • MS SQL Server жүйесінде деректер базасының тұтастығын қамтамасыз ету Обеспечение целостности базы данных в MS SQL Server
  • SQL құрылымды сұраулар тілінің негіздері
  • SQL командаларының типтері
  • Select командасы құралдары арқылы деректерді бөліп алуды ұйымдастыру Организация извлечения данных с помощью инструментов команды Select
  • Кірістірілген Select командалары
  • MS SQL Server жүйесінде сақтаушы процедуралар құру
  • MS SQL Server жүйесінде қолданушы функцияларын құру
Негізгі әдебиет
  • Стружкин Н. П., Годин В. В. Базы данных: проектирование: учебник для вузов. Москва: Юрайт, 2021
  • Нестеров С. А. Базы данных: учебник и практикум для вузов. Москва: Юрайт, 2021
  • Советов Б. Я., Цехановский В. В., Чертовской В. Д. - БАЗЫ ДАННЫХ 3-е изд., пер. и доп. Учебник для прикладного бакалавриата - М.:Издательство Юрайт - 2019 - 420с. - ISBN: 978-5-534-07217-4 - Текст электронный // ЭБС ЮРАЙТ - URL: https://urait.ru/book/bazy-dannyh-431947
  • Карпова Т.С. - Базы данных: модели, разработка, реализация - Национальный Открытый Университет "ИНТУИТ" - 2016 - 403с. - ISBN: - Текст электронный // ЭБС ЛАНЬ - URL: https://e.lanbook.com/book/100575
  • Федорова Г.Н.Основы проектирования баз данных.- М.:Академия,2020
  • Илюшечкин В.М. Основы использования и проектирования баз данных: учебник.-М.: Юрайт,2017
Қосымша әдебиеттер
  • Паутов, А. Документация на MySQL [Электрон. ресурс] – Режим доступа: http://www.proklondike.com/books/dbmysql/dbmysql_pautov_mysql_docs.html – Дата доступа: 01.09.2021
  • Кириллов В.В., Громов Г.Ю. Структурированный язык запросов (SQL) [Электрон. ресурс]: Учебное пособие. – Режим доступа: http://www.citforum.ru/database/sql_kg/index.shtml – Дата доступа: 01.09.2021.
  • Швецов В.И. - Базы данных - Национальный Открытый Университет "ИНТУИТ" - 2016 - 218с. - ISBN: - Текст электронный // ЭБС ЛАНЬ - URL: https://e.lanbook.com/book/100576