Қаржылық талдаудың техникасы
Сипаттама: пән кәсіпорынның шаруашылық қызметін жүргізу үшін студенттерге оның қаржылық жағдайын талдаудың әдістерін, қаржылық тұрақтылықты талдау, тәуелсіздік, өтімділік, төлемқабілеттілік пен шаруашылық субьектілердің несие қабілеттілігін талдауды меңгереді.
Кредиттер саны: 5
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Курстық жұмыс |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Кәсіпорын қызметіне қаржылық талдау жасаудың қазіргі заманғы әдістерін меңгеру, қаржылық тұрақтылықты, төлем қабілетін және несиені қайтару қабілетін анықтау мен талдаудың әдістерімен танысу
Міндет
- «Қаржылық талдаудың техникасы» пәні студенттерге қаржылық талдаудың әдістері, ақпараттық негізі және әдістемелік негізі туралы кәсіптік білімдерін қалыптастыруға ықпал етеді, кәсіпорындардың қаржылық жағдайын жақсарту жөніндегі шараларды негіздеп, оны жасауға қаржылық есеп-қисапты сараптау кезіндегі тәжірибелік есептерді орындауға бейімдейді
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Қаржылық талдаудың пәнін, әдістерін және түрлерін білу
- Қаржылық талдаудың түрлерін және оның ақпараттық базасын білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Қаржылық талдау бойынша тәжірибелік есептеулерді жасауды үйрену, соның ішінде баланс өтімділігін талдау, кәсіпорынның төлем қабілеттілігін, қаржылық тұрақтылығын, несиеге қабілеттілігін, іскерлік белсенділігін және т.б. талдау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Қаржылық талдау барысында алынған нәтижелерді экономикалық тұрғыдан бағалап, оларды кәсіпорынның жалпы қаржылық жағдайын жақсартуға материалдық, еңбек және қаржы ресурстарын пайдаланудың тиімділігін арттыруға бағытталған шараларды жасау үшін пайдалана білу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Бекітілген нысандар бойынша есептемелерді дайындау және талдау. Топта жұмыс істеуге қабілетті, өз ой топшылауын сауатты дәлелдей алады, жаңа шешімдер ұсынады, келісім таба алады, өз ойын коллектив ойымен салмақтайды
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Күнделікті кәсіби қызметке қажетті жаңа білімдер алу машығын алады және білімін магистратурада жалғастырады. Кәсіби және тұлғалық өсуге ұмтылады
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Сауалнама | 0-100 |
Практикалық сабақтарда жұмыс істеу, есептер шығару | ||
Практикалық сабақтарда жұмыс істеу, есептер шығару | ||
Коллоквиум | ||
Тестілеу | ||
2 рейтинг | Практикалық сабақтарда жұмыс істеу, есептер шығару | 0-100 |
Сауалнама | ||
Практикалық сабақтарда жұмыс істеу, есептер шығару | ||
Коллоквиум | ||
Тестілеу | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Сауалнама | семинар сұрақтарына толық және дұрыс жауап берген студентке беріледі. | семинар сұрақтарына толық жауап берген, кейбір дәлсіздіктерге жол берген студентке беріледі. Студент нақтылайтын, қосымша сұрақтарға жауап бере алмады | студент семинар сұрақтарына жауап беру кезінде қателіктер мен дәлсіздіктер жіберді, жауап материалын логикалық түрде құра алмайтындығын көрсетті | егер студент семинар сұрақтарына жауап бермесе, тағайындалады; нақты қателіктері бар барлық сұрақтарға қате жауаптар береді; егер қосымша және нақтылау сұрақтарына жауап бере алмаса |
Практикалық сабақтарда жұмыс істеу, есептер шығару | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды | Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу іс-әрекеттің қажетті реттілігін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателіктерді талдауды дұрыс орындайды, "5" бағалауға қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберілді, білім алушы оларды өз бетінше түзете алады жұмысты толық орындамады, бірақ 50-ден кем емес дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің%; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курстың сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар, кедергі келтірмейді. | Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу іс-әрекеттің қажетті реттілігін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателіктерді талдауды дұрыс орындайды, "5" бағалауға қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберілді, білім алушы оларды өз бетінше түзете алады жұмысты толық орындамады, бірақ 50-ден кем емес дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің%; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курстың сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар, кедергі келтірмейді | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Тест тапсырмалары аралық бақылауға арналған нысан | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Коллоквиум | білім алушы жүйелі теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгерген | білім алушы берік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны меңгерген, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетулерімен тез түзететін маңызды емес қателіктер жіберед | білім алушы таяз теориялық білімді көрсетеді, терминологияны жетік білмейді, қателіктер жібереді | білім алушы пәннің теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Қаржылық талдау: оның мазмұны және қаржылық басқару жүйесіндегі орны
- Қаржылық талдаудың ақпараттық базасы
- Қаржылық талдау әдістері
- Қаржылық есептілікті Экспресс-талдау
- Терең талдау негізінде кәсіпорынның қаржылық жағдайын бағалау
- Баланс өтімділігін және кәсіпорынның төлем қабілеттілігін талдау
- Қаржылық тұрақтылықты талдау
- Іскерлік белсенділікті және кәсіпорын қызметінің тиімділігін талдау
- Кәсіпорынның нарықтық қызметін талдау
- Шығынсыздықты талдау
- Банкроттық ықтималдығын талдау
Негізгі әдебиет
- Техника финансового анализа в контексте антикризисного управления предприятием: Учебное пособие/ О.В.Куур, Р.А. Костырко. - Усть-Каменогорск, ВКГТУ, 2019. – 170 с.
- Успенская И.Н. Финансовый анализ : учебное пособие / Успенская И.Н., Русин Н.М.. — Москва : Московский гуманитарный университет, 2017. — 248 c. — ISBN 978-5-906912-96-1. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/74747.html (дата обращения: 13.09.2024).
- Соколова А.А. Финансовый анализ (продвинутый уровень) : практикум / Соколова А.А.. — Ставрополь : Северо-Кавказский федеральный университет, 2016. — 152 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/66126.html
- Якимова В.А. Учет и анализ (финансовый учет, управленческий учет, финансовый анализ / Якимова В.А.. — Благовещенск : Амурский государственный университет, 2018. — 258 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/103928.html (дата обращения: 13.09.2024).
- Финансовый анализ : учебное пособие / Б. С. Утибаев, Р. М. Жунусова, Г. Б. Утибаева, А. К. Байдаков ; под редакцией Б. С. Утибаева. — Астана : Казахский агротехнический университет им. С. Сейфуллина, 2016. — 329 c. — ISBN 978-9965-570-89-6. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/127627.html
- Селезнева, Н. Н. Финансовый анализ. Управление финансами : учебное пособие для вузов / Н. Н. Селезнева, А. Ф. Ионова. — 2-е изд. — Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2023. — 639 c. — ISBN 978-5-238-01251-3. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт].
Қосымша әдебиеттер
- «Бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептемелер туралы» ҚР Заңы, 2007 жылдың 28 ақпаны, № 234 – III (2018 ж. өзгертулер мен толықтырулармен).
- Қаржылық есептіліктің халықаралық стандарттары (2018 ж. редакциясы) // www.minfin.kz
- Ұлттық қаржылық есептіліктің стандарты // https://uchet.kz/standarts/msfo/index.php?SECTION_ID=7530