Автокөлік жолдарын қарастыру және жобалау

Бакирбаева Анар Акылбаевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән трасса жоспарын, бойлық бейінді, автомобиль жолының көлденең бейіндерін жобалау негіздерін, автомобиль магистральдарын іздестіру мен жобалауды; автомобиль жолдарының қиылыстары мен түйісулерін; күрделі табиғи жағдайлардың әсерін ескере отырып, жолдарды реконструкциялау кезіндегі жобалау – іздестіру жұмыстарының ерекшеліктерін зерделеуді зерделейді.

Кредиттер саны: 10

Пререквизиты:

  • Топырақ механикасы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 45
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 60
СӨЖ 150
курстық жоба
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан, курстық жоба

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Пәннің мақсаты-күрделі табиғи жағдайларды ескере отырып, төменгі санаттағы автомобиль жолдарын салудағы теориялық ережелер мен практикалық дағдыларды дамыту, соның ішінде бұл тақырыпты автомобиль жолдарын іздеумен және жобалаумен байланыстыру;
Міндет
  • Автомобиль магистральдарын іздестіруге және жобалауға байланысты іс-шараларды әзірлеу; автомобиль жолдарының қиылыстары мен түйісулері; жолдарды реконструкциялау кезінде жобалау – іздестіру жұмыстарының ерекшеліктерін зерделеу;
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Қоршаған орта туралы ғылыми білімнің тұтас жүйесі негізінде кешенді инженерлік қызметте техникалық ғылымдар саласындағы базалық және арнайы білімді қолдану мүмкіндігі.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Енгізілетін жаңа білімді игеру қабілеті, оларды жобалау-іздестіру жұмыстарын жүргізу кезінде іске асыру орындарында қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Жобалық шешімдердің техникалық-экономикалық негіздемесін жүргізу, өндірістік учаскелерді құру немесе қайта ұйымдастыру бойынша ұйымдастырушылық-жоспарлы есептеулерді орындау, персонал мен еңбекақы төлеу қорларының жұмысын жоспарлау, технологиялық жабдықтарды пайдаланудың прогрессивті әдістерін қолдану мүмкіндігі.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Орындаушылардың жекелеген топтарын, соның ішінде инженерлік жобаларды басқару дағдыларын көрсете отырып, жеке және топ мүшесі ретінде тиімді жұмыс істей білу, жеке жауапкершілікті, кәсіби этика мен кәсіби қызметті жүргізу нормаларына адалдықты көрсете білу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Кәсіби ортада және жалпы қоғамда, оның ішінде шет тілінде коммуникацияларды жүзеге асыру; қолданыстағы техникалық құжаттаманы талдау және дербес әзірлеу; салалық ғылыми ұйымдарда да кешенді инженерлік қызметтің нәтижелерін нақты баяндау және қорғау.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: - Оқыту үшін дәстүрлі технологиялар қарастырылған: аудиториялық сабақтар және студенттердің өзіндік жұмысы. Дәріс курсы мультимедиялық түрде ұсынылған. Дәрістің басында және соңында дәріс материалын ұсыну кезінде мотивациялық сөйлеу қолданылады. Дәріс-презентациялар мен практикалық сабақтарда мәтіндік, аудио және бейне ақпарат, графиктер, кестелер және т. б. қолданылады.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг №1 практикалық жұмыс 0-100
№ 2 практикалық жұмыс
№ 3 практикалық жұмыс
№ 4 практикалық жұмыс
Бақылау жұмысы - Рейтинг 1
2  рейтинг №5 практикалық жұмыс 0-100
№6 практикалық жұмыс
№7 практикалық жұмыс
№8 практикалық жұмыс
Бақылау жұмысы - Рейтинг 1
Қорытынды бақылау емтихан, курстық жоба 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау мәселелері бойынша әңгімелесу. - жүйелік теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді; - күшті теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді; - таяз теориялық білімді, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілетінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді; - пәннің теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның логикасы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады.
Тәжірибелік сабақтарда жұмысы. - барлық жоспарланған практикалық жұмыстарды белгіленген мерзімде және толық көлемде орындау. Барлық практикалық жұмыстарды рәсімдеу және мұғалімді қорғау. Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындау; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. - орындалған практикалық жұмыстарында еркін бағдарланады, орындалған жұмыстың барысын түсіндіреді, есептеулердің дәйектілігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өзі немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді; - таяз теориялық білімді, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді; - практикалық жұмыстар толық орындалмаған және рәсімделмеген, пәннің теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады.
Дәріс сабақтары. - дәріс материалын зерделеу кезінде жүйелі теориялық білімді жақсы көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді - дәріс сабақтарында ол күшті теориялық білімді көрсетеді және бақылау сауалнамасында логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өзі немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді; - бақылау сауалнамасы барысында таяз теориялық білімнің әлсіздігін, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді; - пәннің теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады.
Емтихандық блок. - емтиханда жүйелі теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді және емтихан билетінің барлық үш сұрағына тамаша жауап береді. - емтиханда ол мықты теориялық білімді көрсетеді, емтихан билетінің ұсынылған сұрақтарының мәнін қисынды және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, тақырыптарды еркін меңгергендігін көрсетеді; - емтиханда таяз теориялық білім, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілетінің жеткіліксіздігі, бірақ көлемнің кемінде 50% - ы көрсетіледі; - тақырыптың теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, тақырыпты нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, логика мен презентация дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, қателіктер жібереді.
Курстық жоба - курстық жоба қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, толық көлемде орындалады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. - курстық жоба "5" бағасына қойылатын талаптарға сәйкес орындалды, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай берілген; - курстық жоба толық орындалмады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - правиль құрады, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. - курстық жоба толық орындалмады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • Автомобиль жолдарының жіктелуі
  • Жол мен автомобильдің өзара әрекеттесуі
  • Жолдың орналасуы жол жоспарында
  • Жолдың бойлық профилі
  • Автомобиль жолының көлденең профильдері
  • Автомобиль жолдарын жобалау ерекшеліктері
  • Жоспардағы, бойлық және көлденең профильдердегі автомобиль жолын қайта құруды жобалаудың ерекшеліктері
  • Мәңгі мұзды аудандарда автомобиль жолдарын жобалау
  • Жыралы жерлерде және карст аудандарында автомобиль жолдарын жобалау
  • Тұзды топырақтың таралуы және түрлері
  • Жылжымалы құм аудандарында автомобиль жолдарын жобалау
  • Қиылыстар мен түйіспелерді жобалау
  • Әр түрлі деңгейдегі автомобиль жолдарының қиылыстары мен түйісулері
Негізгі әдебиет
  • 1. Федотов Г.А., Поспелов П.И. Изыскание и проектирование автомобильных дорог. – М:, «Академия» 2018 г.- 465 с. 2. Горшков Н.Г. Изыскание и проектирование автомобильных дорог промышленного транспорта. –Белгород:, 2017 г. – 135 с. 3. СНиП РК 3.03-09-2006 Строительные нормы и правила. Автомобильные дороги, Астана 2007. 4. Методические рекомендации по проектированию жестких дорожных одежд . М.: Информавтодор, 2004. – 69 с. 5. СНиП РК 2.04-01-2001 «Строительная климатология» 6. СТ РК 1397 Требования к составу и оформлению проектной и рабочей документации. 7. Смирнова Т.Н. Общие требования к содержанию и оформлению учебно-методической литературы и других текстовых документов. У-Ка, ВКГТУ, 2002. 8. Б.Б. Каримов, Е.К. Салимбаев. Автомобильные дороги. Содружества Независимых Государств. М.: Интранедорнаука, 2006-264с
Қосымша әдебиеттер
  • 9. Проектирование автомобильных дорог: Справочник инженера дорожника. Под ред. Г.А. Федотова. М.: Транспорт, 1989, 437с.; М.: Транспорт. 1977 г. 10.Митин Н.А. Таблицы для разбивки кривых на автомобильных дорогах. М.: Транспорт 1971 г., 470с. 11. В.В Сильянов Транспортно-эксплуатационные качества автомобильных дорог. М.: Транспорт, 1984, 286с. 12. Бабков В.Ф. Автомобильные дороги: М.: Транспорт 1983 13. Бабков В.Ф., Андреев О.В. «Проектирование автомобильных дорог» том 1,2. М.: Транспорт, 1987 14. Автомобильные дороги (примеры проектирования). Учебное пособие для вузов. Под ред. В.С.Порожнякова.М.: Транспорт, 1983; 15. IPR SMART http://www.iprbookshop.ru; 16. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com.; 17. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com;