Ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ететін технологиялар
Сипаттама: Пән ақпараттық қауіпсіздіктің негізгі ұғымдары мен қауіптерін, вирустардан қорғау және анықтау құралдарын, деректерді криптографиялық түрлендіру және сандық қолтаңбаларды, пайдаланушыларды сәйкестендіру және аутентификациялау технологияларын, шабуылдарды анықтау технологиясын, операциялық жүйелердің қауіпсіздік технологияларын, BitLocker дискілерін шифрлауды қарастырады. Ақпараттық жүйелердің қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін заманауи технологияларды қолдану дағдыларын қалыптастырады.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Бағдарламалау технологиясы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | |
Зертханалық жұмыстар | 30 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету технологиялары саласында білімі бар және деректерді өңдеу жүйелерінде ақпараттың қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін өз білімін қолдануға қабілетті мамандарды даярлау
Міндет
- ақпараттық қауіпсіздіктің негізгі ұғымдарымен және мәселелерімен, ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз етудің негізгі технологияларымен танысу
- қорғаныс жүйелерін құру принциптері туралы, ақпараттық қауіпсіздіктің заманауи әдістері мен құралдары туралы түсінік қалыптастыру
- қазіргі заманғы операциялық және ақпараттық жүйелерде ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету үшін жеткілікті білім мен дағдыларды игеру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету негізгі технологиялары туралы білімдерін көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- парольдік сәйкестендіруді пайдаланатын және рұқсат етілмеген пайдаланушының кіруін шектейтін есептеу ресурстарын қорғау құралдарын; желіаралық экрандардың көмегімен кіруді бақылау құралдарын; шифрлау және аутентификациялауға арналған криптографиялық қорғау құралдарын практикада қолдану;
- деректер мен ресурстарды қорғау үшін операциялық жүйелердің қауіпсіздігін қамтамасыз ету технологияларын пайдалану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету технологияларын қолдану мәселелері бойынша пікір қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- командада жұмыс істеу, ақпарат қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін заманауи технологияларды қолдану
- операциялық және ақпараттық жүйелерде қауіпсіздікті қамтамасыз етудің жаңа шешімдерін ұсыну
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- қажетті ақпаратты жинауды жүзеге асыру, оны жүйелеу және жалпылау, алған білімдерін іс жүзінде пайдалану.
- ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету саласында кәсіби және жеке дамуға, біліктілікті арттыруға ықпал ететін оқыту дағдыларын дамыту
Оқыту әдістері
интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: жетекші (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу)
ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, түрлі операциялық жүйелерді және қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар)
іздестіру-зерттеу (оқу процесіндегі студенттердің өзіндік зерттеу қызметі).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Зертханалық жұмыс 1 | 0-100 |
Зертханалық жұмыс 2 | ||
Зертханалық жұмыс 3 | ||
Зертханалық жұмыс 4 | ||
Аралық бақылау тесті 1 | ||
2 рейтинг | Зертханалық жұмыс 5 | 0-100 |
Зертханалық жұмыс 6 | ||
Зертханалық жұмыс 7 | ||
Зертханалық жұмыс 8 | ||
Аралық бақылау тесті 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу | жүйелі түрде теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгерген, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, өз ойын еркін жеткізе алады және нақтылау сұрақтарына жылдам жауап бере алады. | теориялық білімін жақсы деңгейде көрсетеді, терминологияны меңгерген, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге, мұғалімнің көмегімен не өз бетінше болмашы қателерді түзете алады | теориялық білімі таяз, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткілікті деңгейде меңгермеген, қателерін өз бетінше түзете алмайды. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және жүйелілік жетіспеушілігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақта жауап беруден бас тартады |
Зертханалық сабақтарда жұмыс жасау | қажетті іс-әрекеттер ретін сақтай отырып, зертханалық жұмыстарды толық көлемде орындайды; есепхатта қатесіз бағдарлама кодын және блок-схеманы келтіреді. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты мысалдармен бекітеді; оқытылатын материал мен бұрын зерттелген материал арасында байланыс орната алады; оқытушы берген зертханалық жұмысты қорғауға арналған жеке тапсырманы орындайды. | «5» бағасына қойылатын талаптарды орындайды, бірақ 2-3 кемшіліктері бар; есепхаттағы бағдарлама коды мен блок-схемада шағын қателер бар. Студенттің сұрақтарға жауабы «өте жақсы» деген бағаға қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ бұрынғы зерттеулермен байланысы жоқ; болмашы қателер мен олқылықтар жіберілген болса, студент оларды өз бетінше немесе мұғалімнің кішкене көмегі арқылы түзете алады; зертханалық жұмысты қорғауға арналған жеке тапсырманы орындау кезінде бағдарлама кодында болмашы қателер жібереді. | жұмысты толыққанды орындамайды, бірақ зертханалық жұмысты орындау көлемі 50% кем емес; жұмыс барысында қателіктер жіберілген. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс сұрақтарын меңгеруде бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін кейбір мәселелер туындайды; зертханалық жұмысты қорғауға арналған жеке тапсырманы орындау кезінде бағдарламалық кодта немесе блок-схемада қателер жібереді | жұмысты толық орындамайды немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 деген бағаға сай көп қателер мен кемшіліктер жібереді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды; оқытушы берген зертханалық жұмысты қорғауға арналған жеке тапсырманы орындай алмайды. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Ақпараттық қауіпсіздік саласындағы негізгі ұғымдар
- Ақпараттық қауіпсіздікке төнетін қатерлер
- Жүйенің осалдығын бағалау
- Ақпараттық қауіпсіздік саясаты мен стандарттары
- Ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету технологиялары
- Техникалық және бағдарламалық қауіпсіздік құралдары
- Криптографиялық қауіпсіздік құралдары
- Криптографиялық қауіпсіздік құралдары
- Ақпараттық қауіпсіздікті ұйымдастырушылық және құқықтық қамтамасыз ету
- Сандық қолтаңба технологиясы
- Кілттерді үлестіру механизмдері
- Объект пен субъектінің түпнұсқалығын анықтау және анықтау технологиясы
- Антивирустық қорғаныс технологиялары
- Шабуылдарды анықтау жүйелері мен технологиялары
- Қазіргі заманғы ақпараттық жүйелер мен желілердегі ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету технологиялары
- Windows жүйесіндегі қауіпсіздік технологиялары
- Қауіпті анықтау және алдын алу жүйелері (IDS/IPS)
Негізгі әдебиет
- Голиков А.М. Основы информационной безопасности: учеб. пособие для практических и семинарских занятий. – Томск : Томск. гос. ун-т систем упр. и радиоэлектроники, 2017. – 214 с.
- Галатенко В.А. Основы информационной безопасности: Курс лекций. – М.: ИНТУИТ. РУ, 2016. – 205 с.
- Башлы П. Н. Информационная безопасность и защита информации : учебное пособие / П. Н. Башлы, А. В. Бабаш, Е. К. Баранова. — Москва : Евразийский открытый институт, 2012. — 311 c. — ISBN 978-5-374-00301-7. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/10677.html (дата обращения: 01.10.2024). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
- Нестеров С.А., Основы информационной безопасности : учебное пособие / Нестеров С.А.. — Санкт-Петербург : Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого, 2014. — 322 c. — ISBN 978-5-7422-4331-1. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/43960.html (дата обращения: 01.10.2024). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
- Денисова Н.Ф., Котлярова И.А., Вайс Ю.А., Касымханова Д.Ж. Системный администратор: Учеб.-метод. пособие. – Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2017. – 944 с.
- Панасенко С.П. Алгоритмы шифрования. Специальный справочник.- СПб.: БХВ- Петербург, 2009.- 576 с.: ил.
Қосымша әдебиеттер
- Кияев В.И., Граничин О.Н. Безопасность информационных систем: Учебное пособие. — М.: Национальный открытый университет «Интуит».- 2016.
- PGP Desktop for Windows. User's Guide. (http://www.symantec.com)
- Шаньгин В.Ф. Информационная безопасность компьютерных систем и сетей: Учебное пособие. – М.: ИД «ФОРУМ»: ИНФРА-М, 2013. – 416 с.
- Прохорова О. В. Информационная безопасность и защита информации : учебник / О. В. Прохорова. — Самара : Самарский государственный архитектурно-строительный университет, ЭБС АСВ, 2014. — 113 c. — ISBN 978-5-9585-0603-3. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/43183.html (дата обращения: 01.10.2024). — Режим доступа: для авторизир. пользователей