Технологиялық минералогия
Сипаттама: Келесі параметрлер зерттеледі: минералды, химиялық, бөлшектердің мөлшерінің таралуы мен текстуралық және құрылымдық сипаттамалары; әр түрлі байыту әдістерінің табиғи пайда болу кезіндегі физикалық-химиялық процестердің барысын анықтайтын кендердің физикалық -химиялық және физикалық-механикалық қасиеттерін сандық зерттеу; кен денелері шегінде материалдық және физикалық-химиялық сипаттамалары бойынша кендердің және сорттардың табиғи түрлерінің жууға қабілеттілігін бағалау.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Инженерлік білім беруге кіріспе
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- «Технологиялық минералогия» пәнін оқудағы басты мақсат кендердің компоненттері ретінде студенттердің пайдалы қазбалар туралы ғылыми түсініктерін қалыптастыру және тау жыныстары, олардың қасиеттері мен процестерде осы қасиеттерді қолдану тәсілдері өндіріс жағдайында минералды фазалардың ыдырауы мен концентрациясы.
Міндет
- Геологиялық және технологиялық картаға түсірудің негізгі міндеті - кенді өңдеу процестерінің барысын анықтайтын сипаттамалары бар ақпараттық базаны ұсыну.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Пән студенттерге кендердің сапасын жақсырақ бағдарлауға көмектеседі, өндіру мен өңдеудің мүмкіндіктері, кендердің физико -химиялық және физикалық -механикалық қасиеттері егжей -тегжейлі зерттеледі және кендердің жарамдылығы туралы білімді қалыптастырады, бұл жұмыс істейтін маман үшін өте маңызды. тау -кен өнеркәсібі. Бұл пән студенттерге, кейіннен өз саласының мамандарына кен орындарын барлау мен іздестіруде ғана емес, сонымен қатар осы шикізатты одан әрі пайдалану мүмкіндігі мен оны алу мен байыту мүмкіндігі туралы түсінік береді. - Пән студенттің ой -өрісін кеңейтеді және пайдалы қазбаларды өңдеу саласындағы негізгі түсініктерді береді.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Пән студенттің ой -өрісін кеңейтеді және болашақта басқа салалардың мамандарын, атап айтқанда, кен байыту фабрикалары мен металлургтерді жақсы түсінуге мүмкіндік береді. - Қолданыстағы жетілдіру және озық зерттеу мен барлау әдістерін енгізу. Технология мен технологияны жетілдіру, геология саласындағы ғылыми -техникалық прогрестің жетістіктерін пайдалану үшін ұтқыр және қабылдаушы болып табылады.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Пайдалы қазбалардың құрамын есептей білу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Меншік тау жыныстарының қасиеттері мен тау -кен байыту процестеріндегі массивтің жағдайы қатты пайдалы қазбалар, сондай -ақ жер асты құрылысы мен эксплуатациясы кезінде құрылымдар (ОПК-9); - гео-ресурсты ұтымды және кешенді дамыту әдістерін меңгеру жер қойнауының потенциалы (КҚ-2) .Пәнді меңгеру нәтижесінде білім алушыда мыналар болуы керек құзыреттіліктер: - талдау әдістеріне ие болу, мінез -құлық пен басқару үлгілерін білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Пәнді оқу нәтижесінде студент: Дағдылардың болуы: жылтыратылған кен сынамаларымен жұмыс; арнайы сәйкестендіру кестелерін қолдану; минераграфия және материалды зерттеу әдістері бойынша анықтамалықтармен жұмыс минералдардың құрамы.
Оқыту әдістері
«Технологиялық минералогия» пәні ауыспалы бөлімге жатады В1 блогының міндетті пәндері. Бұл курсты меңгеру үшін «Физика», «Химия», «Физикалық химия »және« геология ». Технологиялық минералогия торапта дамитын ғылым ретінде оқытылады минералогия мен технология минералогтар мен технологтардың тығыз ынтымақтастығында іздеудің, іздеудің, зерттеудің барлық кезеңдерінде зерттеудің күрделілігін қамтамасыз етеді. кен орнын игеру, оның ішінде минералды шикізатты алу, өңдеу және пайдалану. Осылайша, бұл пән келесі пәндерді меңгеру үшін негіз болып табылады. мамандану және тағылымдама.
Интерактивті дәрістер, электронды материалдарды қолдану
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Коллоквиум | 0-100 |
Өзіндік жұмысты қорғау | ||
Практикалық есептер | ||
Ағымдық бақылау | ||
2 рейтинг | Коллоквиум | 0-100 |
Практикалық есептер | ||
Өзіндік жұмысты қорғау | ||
Ағымдық бақылау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Тестілеу. Ауызша сауалнама. Жазбаша жұмыстар. Зертханалық жұмыстарды қорғау. Ағымдық, аралық және қорытынды бақылау. | «Өте жақсы» баға мыналарға сәйкес келеді: Сандық баламасы 4,0 және пайызы 95-100% болатын баға. Бұл бағалау егер студент оқу материалын шығармашылықпен түсінсе және өз бетінше іс жүзінде қолдана білсе, құбылыстар мен процестердің мәнін тереңірек түсіну үшін қосымша дереккөздерді пайдаланса, материалдың когнитивтік құрылымын көре алса, жетіспейтін элементтерді анықтаса қойылады. құрылымы және оларды қосу. Тапсырмаларды орындау кезіндегі дербестік пен шығармашылықтың жоғары деңгейі. Проблемалық аймақтар мен қауіпті аймақтарды анықтау. Алған білімдерін проблемалық жағдаяттарды шешуге шығармашылықпен пайдалану. Баға А-, цифрлық баламасы 3,67 және пайыздық көрсеткіші 90-94%. Бұл бағалау студент оқу материалын шығармашылық тұрғыдан түсінуді және өз бетінше практикалық қолдануды, құбылыстар мен процестердің мәнін тереңірек түсіну үшін қосымша дереккөздерді пайдалануды, материалдың когнитивтік құрылымын көруді, жетіспейтін элементтерді анықтауды көрсеткен жағдайда қойылады. құрылымы және оларды толықтыру. Проблемалық аймақтар мен қауіпті аймақтарды анықтау. Алған білімдерін проблемалық жағдаяттарды шешуге шығармашылықпен пайдалану. Іс-әрекетті өзін-өзі бағалау, жұмыстағы қателерді және олардың пайда болу себептерін талдау, оларды өз бетінше түзету және өз дағдыларын жетілдіру бойынша әрекеттерді жоспарлау. | «Жақсы» рейтинг мыналарға сәйкес келеді: A B+ рейтингі, оның сандық баламасы 3,33 және пайызы 85-89%. Бұл бағалау, егер студент оқу материалын меңгергенін және оны практикалық қолдануды көрсеткен жағдайда қойылады. Жаңасын жасау үшін элементтердің тәуелсіз комбинациясы. Әртүрлі жағдайларда күрделілік дәрежесі әртүрлі оқу материалын еркін меңгеру. Тапсырмаларды орындаудағы дербестік пен шығармашылықтың жеткілікті деңгейі. Әрекетте болмашы қателіктерге жол беру және оларды мұғалімнің ұсынысы бойынша түзету мүмкіндігі. В дәрежесі, цифрлық баламасы 3,0 және пайызы 80-84%. Бұл баға студент оқу материалын меңгеруде және оны стандартты және стандартты емес жағдайларда практикалық қолдануда шеберлік пен еркіндік танытқан жағдайда қойылады. Қолданыстағы деректерді одан әрі қолдану мақсатында салыстырады және ажыратады. Тапсырмаларды орындаудағы дербестік пен шығармашылықтың жеткілікті деңгейі. Іс-әрекеттегі болмашы қателерге жол беру және оларды мұғалімнің басшылығымен түзету мүмкіндігі. Сандық баламасы 2,67 және пайызы 75-79% болатын B- бағасы. Бұл бағалау студент бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын, стандартты және стандартты емес жағдайларда алған дағдыларын көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды орындау кезінде табиғи мотивацияның болуы. Топтағы тапсырмаларды орындауға белсенді қатысу. Қателер мен қателер жіберу, мұғалімнің ұсынысы бойынша түзету; С+ дәрежесі, сандық баламасы 2,33 және пайызы 70-74%. Бұл бағалау студенттің бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын және стандартты, кейде стандартты емес жағдайларда алған дағдыларын көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды орындау кезінде табиғи мотивацияның болуы. Топтағы тапсырмаларды орындауға белсенді қатысу. Қателерді және болмашы қателерді қабылдау, оларды оқытушының бақылауымен түзету. | «Қанағаттанарлық» баға мыналарға сәйкес келеді: Сандық баламасы 2,0 және пайызы 65-69% болатын С бағасы. Бұл бағалау студенттің бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын және белгіленген үлгілер бойынша тапсырмаларды орындау қабілетін көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды өз бетінше орындауға, мысалдар келтіруге, жіктеуге, салыстыруға және т.б. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы. Мұғалімнің бақылауымен қателер жіберу және оларды түзету. Сандық баламасы 1,67 және пайызы 60-64% болатын C- бағасы. Бұл баға студент оқу материалын түсінгенін және оны типтік жағдайларда механикалық қолдануды көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды өз бетінше орындау оның әрі қарайғы үдеріс үшін маңызын терең түсінбей, оның салдары іс-әрекеттердің толық еместігі мен сәйкессіздігі болып табылады, қателіктерге әкеледі. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы. Мұғалімнің бақылауымен қателер жіберу және оларды түзету. D+ дәрежесі, цифрлық баламасы 1,33 және пайызы 55-59%. Бұл бағалау, егер оқушы репродуктивті деңгейде оқу материалын механикалық меңгерген болса қойылады. Тапсырмаларды оның кейінгі үдеріс үшін маңызын терең түсінбей орындау, оның салдары іс-әрекеттердің толық еместігі мен сәйкес келмеуі, қателіктерге әкеліп соғуы. Мұғалімнің жетекшілігімен іс-әрекетті реттеу. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы; D дәрежесі, цифрлық баламасы 1,0 және пайызы 50-54%. Бұл бағалау, егер студент мұғалімнің жетекшілігімен репродуктивті деңгейде оқу материалын механикалық меңгерген болса қойылады. Терминдерді, ұғымдарды және фактілерді жаңғырту. Мұғалімнің көмегімен жұмысты немесе тапсырмаларды орындау алгоритмін қолдану. Стандартты және стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындау кезінде қиындықтардың туындауы. | «Қанағаттанарлықсыз» баға сандық баламасы 0 және пайызы 0-49% болатын F бағасына сәйкес келеді. Бұл бағалау студент модуль бағдарламасының (пәннің) жартысынан көбін меңгере алмағанын көрсеткен жағдайда қойылады. Мұғалімнің қосымша және нақтылау сұрақтары оқушының жауабын түзетуге әкелмейді. Ағымдағы, аралық және қорытынды бақылау нысандарында қарастырылған жауаптарда іргелі қателер жіберілген. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Технологиялық минералогия жалпы минералогия бөлігі ретінде
- Технологиялық минералогияның міндеттері
- Минералогия негіздері
- Ең жақын орау теориясы
- Кристаллографияның негізгі принциптері
- Пайдалы қазбалардың технологиялық қасиеттері
- Пайдалы қазбалардың технологиялық қасиеттері бойынша жіктелуі
- Пайдалы қазбалардың технологиялық қасиеттерін зерттеудің негізгі әдістері
- Зерттеу әдістері минералдардың химиялық құрамы
- Негізгі өндірістік кендер және олардың қасиеттері
- Әр түрлі технологиялық процестердегі технологиялық минералогия минералды шикізатты өңдеу
- Пайдалы қазбаларды ұтымды пайдалану мен қоршаған ортаны қорғаудың минералогиялық аспектілері
- Минералдардың технологиялық қасиеттері
- Жылы технологиялық минералогия әр түрлі технологиялық процестер минералды шикізатты өңдеу
- Технологиялық минералогияның әр түрлі технологиялық процестер
Негізгі әдебиет
- 1. Коннова Н.И. Рудная и технологическая минералогия. - Сибирский федеральный университет, Красноярск, 2019, 176 с. 2. Щипцов В.В. Фундаментальные и прикладные аспекты технологической минералогии. - КарНЦ РАН, Петрозаводск, 2018, 119 с. 3. Булах А.Г. Общая минералогия. / А.Г. Булах. - М.: Академия, 2008. - 416 с. 4.Сафина, Н.П. Микроскопические методы в исследовании руд: учебное пособие / Н.П. Сафина, К.А. Новоселов. – Челябинск: Издательский центр ЮУрГУ, 2013. – 168 с
Қосымша әдебиеттер
- 5Чантурия Е.Л. Технологическая минералогия. - МИСиС, Москва, 2019, 190 с. 6. Васильева Н.Н. Минералогия и петрография: учебно-практическое пособие. Челябинск : Южно-Уральский государственный гуманитарно-педагогический университет, 2017. — 207 c. 6. Ивлева И.А., Панова О.А. Минералогия и кристаллография: лабораторный практикум. Белгородский государственный технологический университет им. В.Г. Шухова, ЭБС АСВ, 2018. — 198 c. 7.https://www.iprbookshop.ru/100104.html (дата обращения: 26.10.2024). 8.https://www.iprbookshop.ru/57089.html (дата обращения: 26.10.2024)