Қала аумақтарын инженерлік дайындау
Сипаттама: Аумақтарды кешенді жоба алдындағы бағалау әдістемесі, тік жоспарлау, жер бетін дренаждау, инженерлік дайындықтың арнайы шаралары, ерекше жағдайларда аумақтарды инженерлік дамыту мәселелері қарастырылған. Қолайлы санитарлық-гигиеналық және микроклиматтық жағдайларды қамтамасыз ету туралы түсінік беріледі.
Кредиттер саны: 5
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | |
Практикалық жұмыстар | 45 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Тапсырма түріндегі шығармашылық емтихан: шағын ауданға көмек көрсету ұйымының жоспарын құру |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Қалалық аумақтардың қала құрылысының әртүрлі түрлеріне жарамдылығын қамтамасыз ету және оңтайлы санитарлық-гигиеналық жағдайларды қамтамасыз ету үшін инженерлік шаралар мен құрылыстар кешенін білу.
Міндет
- - аумақтарды инженерлік дайындау арқылы шешілетін күрделі және әр түрлі сәулет-жоспарлау міндеттерін зерттеу; - қалалық жерлерде құрылыс пен өмір сүрудің қалыпты жағдайын қамтамасыз етуге ықпал ететін инженерлік, жоспарлау және ұйымдастыру шараларын зерделеу және қолдану; - құрылыста олардың максималды жарамдылығын және тиімділігін анықтау үшін аумақтың физикалық сипаттамаларын зерттеу және қолдану; - қолайсыз физикалық-геологиялық процестердің әсерінен қорғану жолдарын зерттеу; - құрылыс пен абаттандыруға қолайлы, қолайсыз және ерекше қолайсыз аумақтарды таңдауды және бағалауды негіздеу дағдыларын меңгеру;
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Оқушылар түсінеді: - қала құрылысының әртүрлі түрлеріне аумақтың жарамдылығын қамтамасыз ететін инженерлік шаралар мен құрылыстар кешенін; - табиғи жағдайлардың қала құрылысы мен абаттандыруға қолайлылық дәрежесіне қарай сипаттамалары; - рельеф жағдайына сәйкес аумақтың құрылыс пен абаттандыруға жарамдылығының сипаттамалары; - табиғи факторлардың жағымсыз әсерлері және қала құрылысының қолайсыз жағдайлары;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Студенттер: - игергендерін курстық жобалауда, дипломдық жобалауда, нақты кәсіптік қызметте өз бетінше қолдана алады: - инженерлік-геологиялық сипаттамалардың анықтамалық әдебиеттерін пайдалана алады; - литологиялық картаны түсіну және қолдану; - шектеулерді жоспарлау жоспарын өз бетінше әзірлеу; - қолайлы, қолайсыз және ерекше қолайсыз аумақтарды бағалау және олардың құрылыс пен абаттандыру үшін таңдауын негіздеу;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Студент аумақты таңдап, өз нәтижелерін талдап, бағалай алады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Студент аудитория мен пән саласындағы мамандардың алдында аумақты инженерлік дайындаудың ақпаратын, идеяларын, мәселелерін ұсына алады.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Студент аумақты таңдау және оны пайдалануға қатысты мәселелерде алған білімдерін қолдануды негіздей алады.
Оқыту әдістері
Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар. Қашықтықтан оқыту технологиялары. Жобалау және зерттеу технологиялары
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Практикалық жұмыс: Қала құрылысы (тұрғын үй, қоғамдық, өндірістік) үшін қолайлылық дәрежесі бойынша қала аймағының табиғи жағдайларының сипаттамасы. Табиғат жағдайларының әртүрлі сипаттамалары кестелерімен жұмыс. | 0-100 |
Практикалық жұмыс: Жасыл аумақтарды (саябақтар, бақтар) орналастыруға қолайлылық дәрежесі бойынша табиғи жағдайлардың сипаттамалары. Әр түрлі сипаттамалардағы кестелермен жұмыс | ||
Практикалық жұмыс: Рельеф жағдайына сәйкес аумақтың игеруге жарамдылығының сипаттамасы. Әр түрлі сипаттамалардағы кестелермен жұмыс | ||
Практикалық жұмыс: Геоморфологиялық жағдай бойынша аумақтың жарамдылығын талдау. Инженерлік-геологиялық барлаумен жұмыс | ||
2 рейтинг | Практикалық жұмыс: Қолайсыз факторлары бар аумақтың жұмыс жағдайын анықтау. | 0-100 |
Практикалық жұмыс: Жер үсті суларын жою. Маңайдың тік орналасуы. | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық жұмыс және шығармашылық емтихан: шағын ауданның рельефін ұйымдастыру жоспарын құру | Бөлінген аумаққа талдау жасай алады, оның рельефі, табиғи-климаттық жағдайы бойынша жарамдылығы мен жарамсыздығы дәрежесі туралы қорытынды бере алады. Пайдалануға қолайсыз аумақтарды анықтай алады. Аумақтың жобалау мен құрылысқа жарамдылығы мен жарамсыздығын бағалау үшін негізгі сипаттамалар мен көрсеткіштерді біледі және қолданады. Нормаларды, ережелерді, ГОСТ, бағалау кестелерін шебер қолданады. Аумақты пайдалануға және құрылысқа дайындаудың шешімдерін ұсына алады. Бас жоспар жобасының құрамын біледі және оның бөлімдерін орындай алады. Нормаларды, ережелерді және оңтайлы параметрлерді пайдалана отырып, ықшам ауданға су бұру мақсатында рельефті ұйымдастыру жоспарын құрастыра алады. | Бөлінген аумаққа талдау жасай алады, оның рельефі, табиғи-климаттық жағдайы бойынша жарамдылығы мен жарамсыздығы дәрежесі туралы қорытынды бере алады. Пайдалануға қолайсыз аумақтарды анықтай алады. Аумақтың жобалау мен құрылысқа жарамдылығы мен жарамсыздығын бағалаудың негізгі сипаттамалары мен көрсеткіштерін біледі. Нормаларды, ережелерді, ГОСТ, бағалау кестелерін шебер қолданады. Аумақты пайдалануға және құрылысқа дайындаудың шешімдерін ұсына алады. Бас жоспардың өз бөлімдерін орындай алады. Нормаларды, ережелерді пайдалана отырып, бірақ дұрыс, бірақ оңтайлы емес параметрлерді пайдалана отырып, су бұру мақсатында шағын ауданның рельефтік ұйымының жоспарын салу үшін есептеулер жасай алады. | Бөлінген аумақты талдап, оның рельефі, табиғи-климаттық жағдайы бойынша жарамдылығы мен жарамсыздығы дәрежесі туралы қате қорытынды бере алады. Пайдалануға қолайсыз аумақтардың аумақтарын белгісіз түрде анықтауы мүмкін. Аумақтың жобалауға және салуға жарамдылығы мен жарамсыздығын бағалаудың негізгі сипаттамалары мен көрсеткіштерін біледі, бірақ оларды түсіндіруде қате болуы мүмкін. Нормалар, ережелер, ГОСТ, бағалау кестелерін қолданады. Аумақты пайдалануға және құрылысқа дайындау үшін оңтайлы емес шешімдер ұсына алады. Бас жоспардың тарауларын орындай алады. Нормаларды, ережелерді пайдалана отырып, бірақ дұрыс, бірақ оңтайлы емес параметрлерді пайдалана отырып, су бұру мақсатында шағын ауданның рельефтік ұйымының жоспарын салу үшін есептеулер жасай алады. | Бөлінген аумаққа қате талдау жасай алады, оның рельефі, табиғи-климаттық жағдайлары бойынша жарамдылық дәрежесі мен жарамсыздығы туралы қате қорытынды бере алады. Пайдалануға қолайсыз аумақтардың аумақтарын белгісіз түрде анықтайды. Аумақтың жобалау мен құрылысқа жарамдылығы мен жарамсыздығын бағалаудың негізгі сипаттамалары мен көрсеткіштері туралы білімі шектеулі, бірақ оларды түсіндіруде қателеседі. Нормаларды, ережелерді, ГОСТ және бағалау кестелерін пайдалануды білмеу. Аумақты пайдалануға және құрылысқа дайындау үшін оңтайлы емес шешімдерді ұсыныңыз. Бас жоспардың барлық тарауларын білмейді. Су бұру мақсатында шағын ауданға арналған рельефті ұйымдастыру жоспарын құру үшін қате есептеулер жүргізеді және есептеулерде оңтайлы емес параметрлерді пайдаланады. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Практикалық сабақтардың тақырыптары
- Аумақтың қала құрылысын талдау
- Территорияны инженерлік дайындаудың қала құрылысы ерекшеліктері
- Территорияның тік орналасуы
- Шағын аудандардың аумақтары
- Өнеркәсіптік кәсіпорындардың аумақтарын тік жоспарлау
- Қолайсыз табиғи жағдайларда аумақтарды тік жоспарлау
- Жер үсті ағындарын ұйымдастыру
- Аумақтарды су басуынан қорғау
- Аумақтарды су басуынан қорғау
- Жарға қарсы күрес
- Көшкін, сел және қар көшкіндерімен күресу
- Ерекше жағдайларда аумақтарды инженерлік дайындау
- Қаланың су қоймасы
- Қоршаған ортаны қорғаудың инженерлік негіздері
- Жобалық шешімдердің техникалық-экономикалық негіздемесі
Негізгі әдебиет
- Клиорина, Г. И. Инженерная подготовка городских территорий : учебник / Г. И. Клиорина, В. А. Осин, М. С. Шумилов. — 2-е изд., испр. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2018. — 331 с.
Қосымша әдебиеттер
- Бакутис Э. Инженерная подготовка городских территорий. М.,1976
- Владимиров В.В. Инженерная подготовка городских территорий. М., Архитектура-С, 2014
- СН РК 3.01-01-2013 «Градостроительство. Планировка и застройка городских и сельских населенных пунктов»