Түр-түстану
Сипаттама: Түстерді зерттеудің негізгі теориялық аспектілері физикалық факторлар, қоршаған орта түсінің психологиялық және физиологиялық әсері, түс үйлесімділігі және бейнелеу өнері мен сәулеттік дизайндағы көркемдік экспрессивтілік құралы ретінде түс мүмкіндіктерін мақсатты пайдалану мәселелері қарастырылады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Сурет 1
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | |
Практикалық жұмыстар | 45 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Шығармашылық емтихан: теориялық сұрақтар, берілген критерийлер бойынша графикалық сызбалар. |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Түс композициясының негіздерін зерттеу, студенттің түс туралы біртұтас білімін қалыптастыру, жобалық іс-әрекет процесінде колористикалық ойлау қабілетін дамыту, осы білімді жобалауда, композицияда, кескіндемеде, көркемдік талғам мен шығармашылық ойлауды дамытуда колористикалық мәселелерді шешуде қолдану дағдыларына ие болу.
Міндет
- Пәнді оқытудың міндеттері: түсті қабылдауды, түстің физикалық сипаттамалары мен параметрлерін анықтайтын физикалық факторларды зерттеу; түс құбылысын архитектуралық ортаның функционалды жайлылығы мен көркемдік экспрессивтілігін құрудың қуатты құралы ретінде және өнердің пластикалық түрлеріндегі маңызды бейнелеу құралдарының бірі ретінде пайдалану; бастапқы деректерді талдау және біртұтас архитектуралық орта жобасын колористикалық шешу үшін материал қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Түс туралы ғылым ретінде түсініктермен танысу, мәдени-тарихи түс дәстүрлері мен қалауларын, түстерді үйлестіру мәселелерін түсіну;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Бейнелеу өнері мен архитектуралық дизайндағы көркемдік экспрессивтілік құралдары туралы білімді, сәулет өнеріндегі түс мүмкіндіктерін мақсатты пайдалану шеберлігінің рөлін түсінуді қолдана алады;
- Жоба идеясын ұсыныңыз (тұжырымдама) және оны архитектуралық шешімді әзірлеу кезінде дәйекті түрде дамыту, жобадағы түс массаларының үйлесімді орналасуы мен өзара әрекеттесуін қамтамасыз ету.
- Түс дизайнының негіздерін білу; түс психологиясының негіздері, оның мәдени-тарихиге байланысты түсініктер дәстүрлер;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Архитектуралық сыртқы және интерьер жобасының колористикалық шешімін жасау үшін шешімдер мен практикалық ұсыныстарды түсіндіру;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Авторлық жобаларды қалыптастырудағы және талқылаудағы кәсіби қабілеттерін практикалық қызмет түстерді қолданумен байланысты бағыттардың мамандарымен суреттеу;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Сәулет пен өнердегі іргелі және соңғы жетістіктерді пайдалану; авторлық шығармашылық ойлауды қалыптастыру мүмкіндігі.
Оқыту әдістері
Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар; сәулет-көркемдік және зерттеу технологиялары.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Түс эскизі. | 0-100 |
Түс және физиология; Эскиз. | ||
Кешенді эскиз. | ||
2 рейтинг | Түс эскизі. | 0-100 |
Түс және физиология; Эскиз. | ||
A comprehensive sketch. | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық сабақтар | 1. Жұмыстағы үйлесімділік (композиция/макет). Композицияның/макеттің жеке элементтері бір-бірімен органикалық түрде біріктірілген. 2. Жұмыста қолданылатын әдіс-тәсілдердің әртүрлілігі тұтас композицияны құрайды. 3. Шығарманың көркемдік бейнесі (композиция/макет) бар және анық берілген 5. Шығарма (композиция/макет) қажетті құралдар мен материалдарды пайдалана отырып, жоғары деңгейде, сапалы орындалған. | 1. Түс композициясының жеке элементтері бір-бірімен үйлеседі, жалпы түс үйлесімін аздап бұзатын элементтер бар. 2. Шығармада түс қалыптастыру тәсілдері толық пайдаланылмағанымен, композицияның тұтастығы қалыптасады. 3. Көркемдік-түстік бейне бар, бірақ жеткілікті түрде үйлесімді түрде айтылмаған. 5.Жұмыс (түс композициясы) қажетті құралдар мен материалдарды пайдалана отырып жақсы орындалды. | 1. Түс композициясының жеке элементтері бір-бірімен органикалық түрде үйлеспейді, түс композициясының жалпы үйлесімділігі аздап бұзылады. 2. Жұмыста түс қалыптастыру тәсілдері толық пайдаланылмаған, композицияның тұтастығы аздап бұзылған. 3. Көркем түсті бейне жоқ, бірақ эстетика элементтері бар, бұл шығарманы жалпы қабылдауға үлкен зиянын тигізбейді. 5.Жұмыс сапасы (түс композициясы) қанағаттанарлық. | 1.Түс композициясында үйлесімділіктің болмауы. Композициядағы түс берудің жеке элементтері бір-бірімен үйлеспейді. 2. Жұмыста үйлесімді түс комбинациялары арқылы зерттелген пішіндеу әдістері қолданылмайды. 3. Шығарманың жалпы қабылдауына үлкен зиянын тигізетін шығармада толық бояулы көркем бейне, форма мен бояу эстетикасы жоқ. 5. Орындалған жұмыстың сапасы (түс композициясы) пәннің талаптарына сәйкес келмейді. |
шығармашылық емтихан (түрлі-түсті композициялар) | Жұмыс уақытында аяқталып, аяқталды. Түс композициясы үйлесімді, форма мен түс элементтері бір-бірімен бағынышты және органикалық түрде үйлеседі. Түс композициясы белгілі бір көркем бейнені білдіреді, эстетикалық және жоғары сапалы орындалады.Студент емтихан мәселесін шешуде пәнді оқу барысында алған әдіс-тәсілдері мен дағдыларын мақсатқа сай қолданады. | Жұмыс уақытында аяқталды, бірақ толық аяқталмаған болуы мүмкін, жұмыстағы кемшіліктер айтарлықтай. Шығарманың композициясы үйлесімді емес, элементтердің үйлесімі аздап бұзылған. Шығарманың композициясы көркем бейнені білдіреді және қанағаттанарлық сапа деңгейінде орындалған. Студент емтихан мәселесін шешу кезінде пәнді оқу кезінде алған әдіс-тәсілдері мен дағдыларын тиімдірек қолданады. | Жұмыс уақытында аяқталып, аяқталды. Түс композициясы үйлесімді, форма мен түс элементтері бір-бірімен бағынышты және органикалық түрде үйлеседі. Түс композициясы белгілі бір көркем бейнені білдіреді, эстетикалық және жоғары сапалы орындалады.Студент емтихан мәселесін шешуде пәнді оқу барысында алған әдіс-тәсілдері мен дағдыларын мақсатқа сай қолданады. | Жұмыс аяқталмаған, түс беру шешіміндегі кемшіліктер айтарлықтай. Түс композициясы үйлесімді емес, пішін мен түс элементтерінің үйлесімі қатты бұзылған. Шығарманың композициясында көркем образ жоқ, түс сапасы көңіл көншітпейді. Студент емтихан мәселесін шешу кезінде түстану пәнін оқу кезінде алған әдістемелері мен дағдыларын дұрыс қолданбаған. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Практикалық сабақтардың тақырыптары
- Түсті қабылдау құбылысын тудыратын физикалық факторлар; Жарық көздерінің түсті қабылдауға әсері
- Түс спектрі; Түс дөңгелегі түстер жүйесінің графикалық кескінінің негізі ретінде; түстерді араластыру заңдары
- Түстің негізгі сипаттамалары; түстердің систематикасы және жіктелуі; түс жүйелері; түсті атластар
- Түстерді сипаттаудың колориметриялық тәсілі; түс координаталық жүйелері (ОЖЖ); электрондық түс кеңістігінің модельдері
- Түстің психофизиологиялық қасиеттері
- Түс ассоциациялары және түс таңдаулары; түс қоғамның стилі мен эстетикалық бағытының көрсеткіші ретінде
- Түс мәдениеті құбылысы; түс символикасы; түстердің ассоциативті қасиеттерін иконалық түс жүйелерінде қолдану
- Түс композициясы; түс үйлесімі, түсі, түс схемасы
- Түс үйлесімі теориясының негізгі принциптері және түс үйлесімінің типологиясы
- Архитектуралық экстерьердің колористикалық шешімінің эскиздік жобасы үшін бастапқы деректерді талдау және материалды қалыптастыру
Негізгі әдебиет
- Ефимов А. Колористика города. - М.: Стройиздат, 2018
- Жабинский В.Н., Винтова А.В. Рисунок: Учеб. пособие. М.: Инфра-М, 2018
- Иоханнес Иттен. Искусство цвета. – М.: Д.Арапов, 2020
- Панксенов Г.И. Живопись. Форма, цвет, изображение. Учеб. Пособие. М.: Издательский центр «Академия», 2022
Қосымша әдебиеттер
- Шашлов А., Чуркин А. Метрология цвета. Компьютерра, 2009
- Медведев В.Ю. Цветоведение. Колористика: учеб. пособие (курс лекций). – СПб: ИПЦ СПГУТД, 2005
- Зайцев А.С. Наука о цвете и живопись. – М.: Искусство, 1986
- Агонсон Ж. Теория цвета и ее применение в искусстве и дизайне. – М.: Мир, 1982
- Фрилинг Г Ауэр К. Человек – цвет – пространство. – М.: Стройиздат, 1973
- Ивенс Р.М. Введение в теорию цвета. – М.: Мир, 1964
- Гете И.В. К учению о цвете (хроматика). Иоганн Вольфганг Гете. Избранные сочинения по естествознанию. – Л.: АН СССР, 1957
- Теория цвета. Аs media.ru