Геодезия

Апшикур Байтак

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пәнді оқу барысында студенттер тас жолдарды түсіру, жобалау, салу, пайдалану, арнайы жабдықты монтаждау және монтаждау кезінде орындалатын геодезиялық жұмыстарды орындай алады, қазіргі заманғы геодезиялық өлшеу құралдары мен жабдықтарын пайдалана алады (топографиялық карталарды (жоспарларды), жүргізу) инженерлік құрылыстарды жобалау кезінде топографиялық түсірістерді, негіздемелік жоспарларды және биік тауларды түсіруді, топографиялық карталармен жоспарлар бойынша есептерді шешуді, жол құрылыстарын салуға және пайдалануға қажетті геодезиялық жұмыстар кешенін орындау дағдылары мен дағдылары болуы керек.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • География. Мектеп курсы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • "Геодезия" пәнін оқытудың мақсаты әртүрлі инженерлік құрылыстарды зерттеу, жобалау, салу, пайдалану кезінде орындалатын геодезиялық жұмыстар кешені бойынша теориялық және практикалық білім алу болып табылады. Оның ішінде топографиялық негізді құру, іздестіру кезіндегі, құрылыстар мен ғимараттарды салу және жобалаудағы орындалатын топографиялық-геодезиялық жұмыстардың құрамы мен мазмұны, жобаны жер бетіне шығару, әртүрлі инженерлік объектілерді құрылысы кезіндегі (құрылыстар, автомобиль жолдары, гидротехникалық құрылыстар, көпірлер, құбырлар) геодезиялық өндірістің әдістерін оқытуға басымдылық беріледі.
Міндет
  • Пәнді оқытудың негізгі мақсаты: - студенттердің, жоғары кәсіптік білім берудің мемлекеттік білім беру стандарттарында көзделген геодезия саласындағы кәсіби құзыреттерін қалыптастыру; - автомобиль жолдарын, ғимараттар мен құрылыстарды жобалау, салу және пайдалану кезіндегі топографиялық-геодезиялық материалдарды білікті пайдалануды үйрену; - геодезиялық жұмыстарды орындау кезіндегі, геодезиялық құралдар мен аспаптарды пайдалануды үйрену; - сызықтық құрылыстарды, ғимараттар мен құрылыстарды жобалау, салу және пайдалану үшін қажетті топографиялық -геодезиялық құжаттарды жасауды үйрену; - сызықтық құрылыстардағы геодезиялық жұмыстардың заманауи жаңа жетістіктеріне дағды қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • топографиялық-геодезиялық және картографиялық жұмыстарды орындауды спецификасын білу;
  • геодезиялық өлшеулер үшін қолданылатын геодезиялық аспаптар мен инструменттер, олардың қорытындыларын математикалық өңдеу, сондай-ақ топографиялық карталар (пландар) құру әдістері.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Экономикада заманауи технологиялар мен бағдарламалық құралдарды қолдануды қамтамасыз етіп, геодезиялық және маркшейдерлік жұмыстар кезіндегі геодезиялық жұмыстардың заманауи тәсілдері мен әдістерін қолдануды білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Әртүрлі геодезиялық өлшеулер және оларды қолдану жағдайларының өндірісіндегі тәсілдері туралы қорытынды жасау, ақпаратты талдау қабілеттілігі.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • кешенді мәселелерді шешу кезінде жеке және жауапкершілікті бөле отырып командамен жұмыс істеу қабілеттілігі;
  • коллективте ұйымдастыру-басқару функцияларын орындауға қабілеттілігі.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Геодезиялық аспаптар және инструментермен жұмыс істеу дағдылары.
  • Геодезиялық техникалық құжаттарды құруға дайындау.
Оқыту әдістері

интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу

берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру

- ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);

іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі)

оқу міндеттерін шешу

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Дәрістік сабақтар 0-100
Дәрістік сабақтар
Дәрістік сабақтар
Дәрістік сабақтар
Дәрістік сабақтар
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Өздік жұмыстары
Өздік жұмыстары
Семестр бойынша білімін бақылау
2  рейтинг Практикалық сабақтар 0-100
Дәрістік сабақтар
Дәрістік сабақтар
Дәрістік сабақтар
Дәрістік сабақтар
Дәрістік сабақтар
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Өздік жұмыстары
Өздік жұмыстары
Семестр бойынша білімін бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Дәрістік сабақтар Егер білім алушы бағдарламада көзделген көлемде материалдың мазмұнын ашса, материалды белгілі бір логикалық ретпен сауатты тілде баяндаса, осы пәннің терминологиясын оқу пәні ретінде дәл қолдана отырып, оқытушының жетекші сұрақтарынсыз өз бетінше жауап берсе, тест тапсырмаларына сәтті жауап берсе, ситуациялық міндеттерді дұрыс және негізді шешсе қойылады. Екінші сұрақтарды немесе есептеулерді жариялау кезінде бір немесе екі дәлсіздік болуы мүмкін, оны білім алушы оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетеді. Егер білім алушының жауабы негізінен "өте жақсы" деген белгіге қойылатын талаптарды қанағаттандырса, бірақ бұл ретте келесі кемшіліктердің бірі орын алса: оқытушының ескертуі бойынша түзетілген жауаптың негізгі мазмұнын ашу кезінде бір - екі дәлсіздікке жол берілсе, екінші сұрақтарды ашу кезінде немесе есептеулерде қате немесе екіден көп дәлсіздіктер жіберілсе, оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетілсе қойылады. Ол келесі жағдайларда қойылады: материалдың мазмұны толық емес немесе дәйекті түрде ашылмаған, тесттерге жауап беруде қателіктер, ситуациялық есептерді шешуде дәлсіздіктер бар, бірақ мәселені жалпы түсіну көрсетілген және пәннің оқу бағдарламасында анықталған материалды одан әрі игеру үшін жеткілікті дағдылар көрсетілген. Егер оқу материалының негізгі мазмұны ашылмаған, білім алушылардың оқу материалының үлкен немесе аса маңызды бөлігін білмеуі немесе толық түсінбеуі анықталған, әңгімелесу сұрақтарына жауап беру кезінде өрескел қателіктер жіберілген, ситуациялық міндеттер дұрыс шешілмеген, тесттерге жауаптарда қателіктер жіберілген, суреттерде, схемаларда арнайы терминологияны пайдалану кезінде ұғымдарды анықтауда қателіктер жіберілген, оқытушының бірнеше жетекші сұрақтарынан кейін түзетілмеген есептер жағдайларында қойылады.
Практикалық сабақтар Егер студент практикалық сабақ барысында белсенді жұмыс істесе, практикалық сабақ жоспарына сәйкес, оқытушының сұрақтарына толық жауап берсе және сонымен бірге дәріс материалын терең меңгергенін, тиісті әдебиеттерді білетінін көрсетсе, осы мәселеге өз көзқарасын білдіре алса, материалды өз бетінше және дәлелді түрде жеткізе алса, сабақ негізін тақырыптарды талдай алса, нақты фактілерде, тәуелсіз жалпылау және қорытынды жасау, 1-2 арифметикалық қателіктерден немесе сипаттамалардан аспайтын оқу тапсырмаларын дұрыс орындаса "өте жақсы" баға қойылады. "Жақсы" бағасы келесі талаптарға сәйкес қойылады: студент практикалық сабақ барысында белсенді жұмыс істейді, сұрақтар толығымен қамтылған, материалды ұсыну қисынды, фактілермен негізделген, тиісті әдеби көздерге сілтемелермен, сұрақтарды жариялау қорытындылаумен аяқталған, студент фактілер мен тақырыпты талдай алды, сонымен қатар оқу тапсырмаларын орындай алды. Бірақ жауаптарда дәлсіздіктер, кейбір кішігірім қателіктер, материалды ұсыну кезінде дәлелдердің жеткіліксіздігі, студенттің фактілер мен оқиғаларға нақты қатынасы немесе геодезиядағы жалпы есептерді шешуде 1-2 арифметикалық және 1-2 логикалық қателіктер жіберілген болса. "Қанағаттанарлық" баға студент жалпы осы тақырып бойынша сұрақтардың мәнін игеріп, дәріс материалы мен оқу әдебиеті туралы білімді анықтап, фактілер мен оқиғаларды талдауға, қорытынды жасауға және мәселелерді шешуге тырысқанда қойылады. Бірақ сабақта ол пассивті әрекет етеді, тек мұғалімнің шақыруы бойынша жауап береді, сұрақтарға толық емес жауап береді, практикалық материалды ашуда өрескел қателіктер жібереді немесе арнайы мәселелерді шешуде 3-4 логикалық қателіктер жібереді. "Қанағаттанарлықсыз" деген баға студентке қойылған сұрақтың жауабының сәтсіздігін анықтаған жағдайда қойылады, сұрақтардың жауабы дұрыс емес, жүйесіз, өрескел қателіктермен баяндалады, мәселелердің негізгі мәнін түсінбейді, қорытындылар, жалпылау, оқу мәселелерін шеше алмау анықталады.
Өздік жұмыстары Егер реферат жазуға немесе есептеу - графикалық жұмысқа немесе "Студенттің өздік жұмысы" бойынша жеке тапсырмаларға қойылатын барлық талаптар орындалса және қорғауда, проблеманы анықтаса және оның өзектілігі негізделсе, қарастырылып отырған мәселеге қатысты әртүрлі көзқарастарға қысқаша талдау жасалса және өз ұстанымы қисынды түрде баяндалса, нәтижелер тұжырымдалса, тақырып толығымен ашылса, көлем сақталса, сыртқы талаптарға қойылатын талаптар сақталып қосымша сұрақтарға дұрыс жауаптар берілген жағдайда «өте жақсы» бағасы қойылады. Егер рефератқа немесе есептеу - графикалық жұмысқа, не "студенттің өздік жұмысы СӨЖ" және оны қорғау жөніндегі жеке тапсырмаға қойылатын негізгі талаптар орындалса, бірақ бұл ретте кемшіліктер жіберілсе, атап айтқанда, материалды баяндауда дәлсіздіктер болса, пайымдауларда логикалық реттілік болмаса, жұмыстың берілген көлемі сақталмаса, ресімдеуде олқылықтар болса, қосымша сұрақтарға қорғауға толық емес жауаптар берілсе аталған баға қойылады. Егер рефераттауға қойылатын талаптардан немесе есептеу - графикалық жұмыстан немесе "студенттің өздік жұмысы СӨЖ" бойынша жеке тапсырмадан айтарлықтай ауытқулар болса, атап айтқанда: тақырып тек ішінара қамтылған; жұмыс мазмұнында немесе қосымша сұрақтарға жауап беру кезінде нақты қателіктер жіберілген; қорғау кезінде қорытынды жоқ. Егер қойылатын талаптардан немесе есептеу - графикалық жұмыстан немесе студенттің өздік жұмысы "СӨЖ" бойынша жеке тапсырмадан айтарлықтай ауытқулар болса, атап айтқанда: тақырып тек ішінара қамтылған; жұмыс мазмұнында немесе қосымша сұрақтарға жауап беру кезінде нақты қателіктер жіберілген; қорғау кезінде қорытынды жоқ. Егер СӨЖ жұмысының тақырыбы ашылмаса, мәселеге қатысты елеулі түсінбеушілік анықталса немесе жұмыс мүлдем ұсынылмаса, қойылады.
Семестр бойынша білімін бақылау (емтихан) Жүйелік теориялық білімді жоғары деңгейде көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді. Емтихан жазбаша түрде болса теориялық сұрақтармен қатар, берілген есепті толық шешеді, Егер бақылау тест сұрақтары болса, 90% дан жоғары дұрыс жауап береді. Қойылған сұрақтар бойынша сауатты теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде құбылыстары мен процестеріндің мәнін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді, емтихан жазбаша болса, теориялық сұрақтарға жауап берумен қатар, есептік бөлімнің негізін жазады, егер бақылау түрі тест сұрақтары болса, 80%-89% аралығында дұрыс жауап береді. Толық болмаған теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді, Емтихан жазбаша болса теориялық сұрақтарға ғана жауап береді, бақылау түрі тест сұрақтары болғанда 50- 69% дұрыс жауап береді. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады, емтихан жазбаша болса сұрақтардың біреуіне ғана толық болмаған жауап береді немесе тест сұрақтары барысында 50% - дан аз дұрыс жауап береді.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе лекция
  • Геодезиядағы координаталар жүйелері
  • Топографиялық карталар мен пландар
  • Жергілікті-жердегі түзулердің бағытталуы
  • Жер бедері
  • Геодезиялық өлшемдер және қателіктер
  • Теодолиттер
  • Теодолиттік жүрістер
  • Тахеометриялық түсіріс
  • Нивелир
  • Нивелирлеу
  • Жер бедерін нивелирлеу
  • Тегіс алаңдарды жобалау
  • Геодезиялық торлар
  • Тасымалдауды, жол жүрісін және көлікті пайдалануды ұйымдастыру кезіндегі геодезиялық және фотограмметриялық тәсілдермен орындалатын атқару түсірістері
Негізгі әдебиет
  • http://www.lib.ektu.kz/cgi/irbis64r_15/cgiirbis_64.exe?LNG=&C21COM=F&I21DBN=BOOCU&P21D BN=POLN
  • Инженерлік геодезия: оқулық / Т. Тұяқбаев [и др.]; Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі. - Алматы: ЖШС РПБК "Дәуір", 2013. - 319 б. : ил.
  • Капасова А.З. Геодезия: Оқу құралы/ А.З. Капасова; Қарағанды мемлекеттік техникалық университеті. – Қарағанды: ҚарМТУ баспасы, 2014.-122 б. Дереккөзге кіру: http://elib.kstu.kz/fulltext/Uchebnye%20posobiya/MDiG/2015/Kapasova.pdf
  • Г.С.Мадимарова.: Құрылыстағы геодезиялық жұмыстар. Оқу құралы Алматы: ҚазҰТУ, 2014 - 217 бет. дереккөзді жүктеу: https://library.eiti.edu.kz/book/606.pdf
  • Левитская, Т. И. основы геодезии : учеб. пособие / т. и. левитская ; М-во образования и науки рос. Федерации, урал. федер. ун-т. — 2-е изд., перераб. — екатеринбург : изд-во урал. ун-та, 2017 — 88 с. Режим доступа: https://elar.urfu.ru/bitstream/10995/54025/1/978-5-7996-2199-5_2017.pdf
  • Кочетова, Э.Ф. Инженерная геодезия [Текст]: учебное пособие / Э.Ф. Кочетова, И.И. Акрицкая, Л.Р. Тюльникова, А.Б. Гордеев. Под ред. Э.Ф. Кочетовой. Нижегор. гос. архитектур.-строит. ун-т; 2-е изд. – Н. Новгород: ННГАСУ, 2017 – 158 с. Режим доступа: https://bibl.nngasu.ru/electronicresources/uch-metod/geodesy/868564.pdf
  • Загретдинов Р.В. Основные инженерно-геодезические изыскания при строительстве сооружений / Р.В. Загретдинов, Р.В. Комаров, А.Е. Сапронов, М.Г. Соколова. - Казань: Казан. ун-т, 2020. – 98 с. Доступ: https://kpfu.ru/staff_files/F_601379086/Sokolova_posobie.pdf
  • Геодезия: учебно-метод. пособие по учебной геодезической практике К726 В.А.Костылев, В.В. Шумейко, К.Г. Барсуков; Воронежский ГАСУ.– Воронеж, 2013 – 80 с. https://cchgeu.ru/upload/iblock/8e5/uchebno_metodich-posobie_praktika-dlya-polucheniya-pervichnykh-znaniy_gidz_2017.pdf
Қосымша әдебиеттер
  • Хаметов, Тагир Ишмуратович. Геодезическое обеспечение проектирования, строительства и эксплуатации зданий, сооружений : Учеб. пособие / Т.И.Хаметов. - М. : АСВ, 2002. - 200 c. - Библиогр.: с. 196. - ISBN 5-93093-064-3 : 566 т. УДК 528.48:69(075.8)
  • Киселев, Михаил Иванович. Основы геодезии : Учебник / М.И.Киселев. - 2-е изд., испр. . - М. : Высш. шк., 2003. - 368 c. - Библиогр.: с. 364. - Б. ц. УДК 528
  • https://www.ektu.kz/usercontrols/library/LibraryFiles/geodez.pdf
  • Юнусов А.Г., Беликов А.Б., Баранов В.Н., Каширкин Ю.Ю. Геодезия. – М.: Академический Проект; Гаудеамус, 2011
  • Атрошко Е.К., Иванова М.М., Марендич В.Б. Геодезия в промышленном и гражданском строительстве. – Гомель: БелГУТ, 2009
  • Атымтаев Б.Б., Пентаев Т.П. А 90 Инженерлік геодезия - Оқулық. Алматы: «ЭВЕРО» баспаханасы, 2010. -184 б
  • Михаленко Е.Б., Загрядская Н.Н., Беляев Н.Д. Инженерная геодезия. Решение основных инженерных задач на планах и картах. – СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2006
  • Т.Д. Джуламанов. Геодезия: Оқулық. – Алматы: ҚазҰТУ, 2009 216 бет. Дреккөзге кіру: https://biblio.rii.kz/wp-content/uploads/Books/KAZ/Geodesy/geodeziya_dzhulamanov12.pdf
  • IPR SMART http://www.iprbookshop.ru. Логин ektu пароль - vqZScCFD. Для начала работы пользователям необходимо пройти личную регистрацию под указанными логином и паролем, а впоследствии авторизоваться под своими учетными данными.