Жылулық процестерінің гидрогазодинамика негіздері

Дуйсембаева Гульнур Сеитхановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән жылу процестерінің гидродинамикасы, сұйықтардың қозғалысы мен тепе-теңдігі және олардың қатты денемен әрекеттесу заңдылықтарын зерттейтін, сондай-ақ практикалық есептерде осы есептерді шешу үшін қолданылатын әдістерді зерттейді, сонымен қатар негізгі принциптерді қарастырады. әртүрлі құбырлардың жылу процестерінің гидродинамикасы

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Пәннің мақсаты: Жылулық процестерінің гидрогазодинамика негіздері заңдарына құбырлардың, әртүрлі гидротехникалық және су тазарту ғимараттары, гидромашина және әртүрлі техникада қолданылатын гидравликалық құрылғылар есебі негізделген.
Міндет
  • Пәннің міндеттері: - Жылулық процестерінің гидрогазодинамика негіздері пәнін білу құбырларды, гидротехникалық ғимараттарды, тазалау ғимараттарын және сорғыш станцияларын есептеп, жобалауда өте маңызды. Көптеген құбырлардың (ауа, су, газ,бу өткізуші құбырлар) есебі, гидравликалық және ауа үрлеуіш машиналарды (сорғыштар, турбиналар және т.б) құрастыруда гидравлика заңдары қолдануға үйрету және негізгі бағыттаушы пәндермен тығыз байланыста екенін түсіндіру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • өз мақсаттарына жету үшін өз жұмысын ұйымдастыру қабілеті; инновациялық идеяларды пайдалануға дайын (ОК-6); өз бетінше жұмыс істеу қабілеті (ОК-8); танымдық белсенділік қабілеттілігі (ОК-10); кәсіби проблемаларды шешуде математика, жаратылыстану, гуманитарлық және экономикалық ғылымдардың заңдары мен әдістерін қолдану мүмкіндігі (ОК-11); эксперименталды қоса алғанда, зерттеуді сипаттау және сипаттау дағдыларын тәжірибеге енгізу мүмкіндігі (ОК-16). графикалық құжаттарды жобалау және пайдалану мүмкіндігі (ПК-2); команданың құрамында күрделіліктің орташа деңгейінің инженерлік әзірлемелеріне қатысу қабілеті(ПК-3); төтенше жағдайларда түрлі өндірістік процестердің қауіпсіздігін ұйымдастырудың негіздерін білуді білу (ПК-13). зиянды заттардың токсинді әсер ету механизмдерін, зиянды факторлардың әсерін және зиянды факторлардың аралас әсерін ескере отырып, адам денесінің қоршаған ортаның қауіп-қатерлерімен өзара әрекеттесу сипатын анықтау үшін адамға қауіп төндіретін механизмдерді талдау мүмкіндігі (ПК-16); қауіпті, аса қауіпті, қауіпті аймақтарды анықтау қабілеті (ПК-17); зерттеу тақырыбында ғылыми зерттеулер мен әзірлемелерге қатысу мүмкіндігі: зерттеу тақырыбы бойынша ақпаратты жүйелеу, эксперименттерге қатысу, деректерді өңдеу (ПК-20); зерттеу тобының құрамында кəсіби қызметтің мəселелерін шешу қабілеті (ПК-21).
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Сұйықтықтың қозғалыс және тепе-теңдік заңдарын. Гидротехникалық ғимараттарды, су алу және сорап станцияларын жобалауда кездесетін негізгі есептеу тәсілдерін, Бернулли, Эйлер, теңдеулерін, қозғалыс тәртібін анықтауда Рейнольдс санын анықтауды білу қажет. Сонымен қатар гидродинамика бөлімі бойынша барлық қималар бойынша негізгі көрсеткіштерді анықтай алу қажет.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Сұйықтықтың қозғалғыштығының физикалық сипаты, сұйықтықтың физикалық параметрлері туралы пікір қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Ағымдағы ортаның қозғалысын ұйымдастыру.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Навыки выполнения аэродинамических и гидравлических расчетов.
Оқыту әдістері

1. Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Оқушылардың білімді іздестіруге және басқаруға, есептерді өз бетінше шешуге тәжірибе жинауға қатысуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды атап өткен жөн: - проблемалық және жобалық-бағытталған оқыту технологиясы; - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, ми шабуылы, пікірсайыс және басқа белсенді нысандар мен әдістер); - жағдай әдісі (жағдайды талдау); - студенттер іскерлік, рөлдік, имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиясы; - ақпараттық және коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан оқыту) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг № 1 практикалық жұмыс - Сұйықтық ұғымы және оның қасиеттері. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу. 0-100
№ 2 практикалық жұмыс -Гидростатикалық қысым. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№ 3 практикалық жұмыс - Қысым түрлері. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№ 4 практикалық жұмыс - Жазық және қисық сызықты беттерге демалу сұйықтығының қысым күштері, қысым диаграммалары. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№ 5 практикалық жұмыс - Гидродинамиканың негізгі ұғымдары. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№ 6 практикалық жұмыс - Сұйықтықтың қозғалыс режимдері. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№1 СӨЖ -Сұйықтық ұғымы және оның қасиеттері.
№2 СӨЖ-Тегіс және қисық беттерге демалу сұйықтығының қысым күштері.
№3 СӨЖ-Гидродинамиканың негізгі ұғымдары.
№1 аралық бақылау
2  рейтинг № 1 практикалық жұмыс - Сұйықтықтың ламинарлы және турбулентті қозғалысы. Ламинарлы және турбулентті қозғалыс кезінде қысымның жоғалуы. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу. 0-100
№ 2 практикалық жұмыс - Ағынның ұзындығы бойынша қысымның жоғалуы. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№ 3 практикалық жұмыс - Жергілікті қарсылыққа қысымның жоғалуы. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№ 4 практикалық жұмыс - Құбырларды гидравликалық есептеу. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№ 5 практикалық жұмыс - Сұйықтықтың тесіктер, саңылаулар арқылы ағуы. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№ 6 практикалық жұмыс - Газдардың физикалық қасиеттері. Дәріс материалдарын бекіту, есептерді шешу.
№1 СӨЖ -Сұйықтық қозғалысының түрлері. Ағынның үздіксіздігі теңдеуі.
№2 СӨЖ -Бернулли теңдеуі.
№3 СӨЖ -Аэродинамика.
№2 аралық бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Таяз теориялық білімін көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгереді, түзету арқылы ғана түзетілетін қателер жібереді. мұғалім. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және жүйелілік жетіспеушілігін көрсетеді презентация, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақта жауап беруден бас тартады
Практикалық (семинар) сабақтарында жұмыс талап етілетін әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл толтырады; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын және бұрын оқытылатын материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқуда алған материалмен байланыс орната алады. «5» деген баға талаптарын орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберді. Студенттің сұрақтарға жауабы 5-жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда үйренген материалмен байланысын қолданбай беріледі; Бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс сұрақтарын меңгеруде бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін кейбір мәселелер туындайды; бір өрескел қатеден және екі олқылықтан артық емес. жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 балл алу үшін қажет мөлшерден көп қателер мен кемшіліктер жіберді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Гидравликаға кіріспе, негізгі ұғымдар
  • Гидростатика 1
  • Гидростатика 2
  • Гидростатика 3
  • Гидродинамиканың негізгі ұғымдары
  • Сұйықтық қозғалысының түрлері, ағынның үздіксіздігі теңдеуі
  • Сұйықтықтың қозғалыс режимдері
  • Сұйықтықтың ламинарлы және турбулентті қозғалысы
  • Ағынның ұзындығы бойынша қысымның жоғалуы
  • Жергілікті қарсылыққа қысымның жоғалуы
  • Гидравликалық соққы
  • Саңылаулар мен саңылаулар арқылы сұйықтықтың ағуы
  • Аэродинамикаға кіріспе, негізгі ұғымдар
  • Газдың статикасы мен динамикасы
  • Инженерлік желілердің аэродинамикасы
Негізгі әдебиет
  • 1. Лапшев, Николай Николаевич. Гидравлика: учеб.: рек. УМО / Н. Н. Лапшев, 2012. - 270 с.
  • 2. Петров, Александр Георгиевич. Аналитическая гидродинамика: учеб.пособие / А.Г. Петров, 2011. - 519 с.
  • 3. Малашкина, В.А. Гидравлика: учеб. пособие.- 2-е изд. стереотип.- М.: Моск. горный ун-т, 2015.- 103 с.
  • 4. Метревели, Виктор Николаевич. Сборник задач по курсу гидравлики с решениями / В. Н. Метревели, 2012. - 192 с.
  • 5. Основы гидравлики, теплотехники и аэродинамики: учебник / О. Н. Брюханов, В. И. Коробко, А. Т. Мелик-Аракелян. - М. : Инфра-М, 2012.
Қосымша әдебиеттер
  • 1. Гидравлические и пневматические системы : учебник / А. Г. Схиртладзе, В. И. Иванов, В. Н. Кареев ; под ред. Ю. М. Соломенцева. - М. : Высш. шк., 2006.
  • 2. Гидравлика, пневматика и термодинамика : учеб. пособие / В. Ф. Нуждин [и др.] ; под ред. В. М. Филина. - М. : ИД "Форум" - ИНФРА-М, 2008.
  • 3. Гидравлика : учебник / Б. В. Ухин, А. А. Гусев. - М. : Инфра-М, 2010.
  • 4. Гидрогазодинамика. Часть I. Гидравлика: учеб. пособие/ АмГУ, ЭФ: М.В.Гриценко и [и др.].- Благовещенск: Изд-во Амурск. гос. ун-та, 2008.- 75 с.
  • 5. Чугаев, Роман Романович. Гидравлика [Текст]: (Техническая механика жидкости): учеб. / Р. Р. Чугаев, 2008. - 672 с.
  • 6. Я. М. Вильнер, Я. Т. Ковалев, Б. Б Некрасов. Справочное пособие по гидравлике, гидромашинам и гидроприводам. Минск: Вышэйш. школа, 1976