Мәдениеттану

Джаксылыков Амантай Фрунзевич

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: ХХ ғасырда гуманитарлық теория адамның және оның өмірлік құбылыстары, ең алдымен мәдениетті жан-жақты зертеуін қажет етті. Жергілікті әртүрлілікті тез арада кеңейтетін элемент ретінде ұлттық ерекшеліктің өсуі мәдениеттер бағыныштылығының жаңа тұжырымдамасын туғызды. Қоғамның жаңа түрінде мәдениетті басқару шешімдеріне негізделген мемлекеттік саясаттың саласы ретінде жүйелі түрде талдауды қажеттілігі қалыптастасуда.

Кредиттер саны: 2

Пререквизиты:

  • Адам. Қоғам. Құқық. Мектеп курсы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 15
СӨЖ 15
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Жазбаша емтихан. Классикалық жүйеде оқитын студенттерге арналған емтихан билеті екі сұрақтан тұрады. Емтихан ұзақтығы 1 сағат 40 мин.Егер қорытынды баға 50% және одан жоғары болса, студент емтиханды тапсырды.

Компонент: Міндетті компонент

Цикл: Жалпы білімдік пәндер

Мақсат
  • «Болашаққа бағдар: қоғамдық сананың жаңғыруы» мемлекеттік бағдарламасында айқындалған қоғамдық сананы жаңғырту міндеттерін шешу мәнмәтінінде білім алушылардың әлеуметтік-гуманитарлық дүниетанымын қалыптастыру.
Міндет
  • - студенттердің мәдени ақпарат алудың негізгі көздері мен әдістерін игеру; - мәдени білімді кәсіптік қызметте пайдалану дағдыларын үйрету; - сыни ойлау дағдыларын қалыптастыру және оны практикада қолдану мүмкіндігі.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • талдау кезінде мәдениеттанудың негізгі әдістерің жүйелік түсінікті көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • алынған мәдениеттанулық біліміне сүйене отырып өз ұсыныстар мен дағдылар ретіңде түсіндіру
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • - Ел, аймақ, қала және т. б. деңгейінде болып жатқан мәдени процестерді сын тұрғысынан талдау, бағалау және синтездеу; - қазақстандық қоғамда жаңарудағы мәдени институттардың мәнмәтінінде олардың рӛлінің ерекшеліктеріне талдау жасай алу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • - коммуникативтік міндеттерді шешу үшін заманауи техникалық құралдар мен ақпараттық технологияларды қолдану.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • - кәсіби әлеуметтегі, сонымен қатар, қоғамдағы шиеленістерді шешуде бағдарламалар жасай алу; - әлеуметтік маңызы бар мәселелер бойынша өз пікірін дұрыс білдіре және дәлелді түрде қорғай білу.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Семинарлар 0-100
Өздік жұмыс
аралық тестілеу
2  рейтинг Семинарлар 0-100
Өздік жұмыс
аралық тестілеу
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
жазбаша сауалнама Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар берілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, сауатты баяндалды; шығармашылық қабілеттері көрсетілді. Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, елеусіз қателіктер немесе дәлсіздіктер жіберілді; практикалық тапсырма орындалды, бірақ шамалы қателік жіберілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, дұрыс баяндалды. Теориялық сұрақтарға жауаптар негізінен дұрыс, бірақ толық емес, тұжырымдардағы дәлсіздіктер мен логикалық қателіктер жіберілді; практикалық тапсырма толық орындалмады; Материал дұрыс баяндалған, бірақ логикалық реттілік бұзылған. Теориялық сұрақтарға жауаптар өрескел қателіктерден тұрады; практикалық тапсырма орындалмады; жауаптың презентациясында грамматикалық, терминологиялық қателіктер жіберілді, логикалық реттілік бұзылды.
ауызша сауалнама Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар берілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, сауатты баяндалды; шығармашылық қабілеттері көрсетілді. Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, елеусіз қателіктер немесе дәлсіздіктер жіберілді; практикалық тапсырма орындалды, бірақ шамалы қателік жіберілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, дұрыс баяндалды. Теориялық сұрақтарға жауаптар негізінен дұрыс, бірақ толық емес, тұжырымдардағы дәлсіздіктер мен логикалық қателіктер жіберілді; практикалық тапсырма толық орындалмады; Материал дұрыс баяндалған, бірақ логикалық реттілік бұзылған. Теориялық сұрақтарға жауаптар өрескел қателіктерден тұрады; практикалық тапсырма орындалмады; жауаптың презентациясында грамматикалық, терминологиялық қателіктер жіберілді, логикалық реттілік бұзылды.
тестілеу Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар берілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, сауатты баяндалды; шығармашылық қабілеттері көрсетілді. Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, елеусіз қателіктер немесе дәлсіздіктер жіберілді; практикалық тапсырма орындалды, бірақ шамалы қателік жіберілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, дұрыс баяндалды. Теориялық сұрақтарға жауаптар негізінен дұрыс, бірақ толық емес, тұжырымдардағы дәлсіздіктер мен логикалық қателіктер жіберілді; практикалық тапсырма толық орындалмады; Материал дұрыс баяндалған, бірақ логикалық реттілік бұзылған. Теориялық сұрақтарға жауаптар өрескел қателіктерден тұрады; практикалық тапсырма орындалмады; жауаптың презентациясында грамматикалық, терминологиялық қателіктер жіберілді, логикалық реттілік бұзылды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • 1 тақырып Мәдениет морфологиясы
  • 2 тақырып Мәдениет тілі түсінігі
  • 3 тақырып Мәдениет семиотикасы
  • 4 тақырып Мәдениет анатомиясы
  • 5 тақырып Қазақстан көшпелілерінің мәдениеті
  • 6 тақырып Арғытүркілердің мәдени мұрасы
  • 7 тақырып Орталық Азияның ортағасырлық мәдениеті
  • 8 тақырып Түркілердің мәдени мұрасы
  • 9 тақырып Қазақ мәдениетінің қалыптасуы
  • 10 тақырып XVIII ғ
  • 11 тақырып ХХ ғасырдағы қазақ мәдениеті
  • 12 тақырып Қазіргі әлемдік үдерістер аясындағы қазақ мәдениеті
  • 13 тақырып Әлем халықтарының мәдениеті
  • 14 тақырып Қазақстанның этникалық топтарының мәдениеті
  • 15 такырып «Мәдени мұра» Мемлекеттік Бағдарламасы
Негізгі әдебиет
  • 1. Габитов Т.Х. Казахская культура: Учебник/ Алматы: Лантар Трейд, 2022. 2. Габитов Т.Х. Культурология/ КазНУ, Алматы, 2019 3. Барнард Алан. «Антропология тарихы мен теориясы»/пер. на каз.яз. под руков. Кульсариева А.Т., Масалимова А.Р. – А., 2017. 4. Молтобарова К.И. «Мәдениеттану». - А, 2018. 5. Лотман Ю. «Semiosphera» , Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2019. 6. Янсон Торе «The history of Language», Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2019. 7. Гомбрих Эрнст «The History of Art», Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2019. 8. Ғабитов Т.Х. Қазақ мәдениетінің теориясы тарихы / ЖОО-на арналған оқулық. Толықтырған, өндеген және безендірген Зейнуллин Р. – Алматы: Қазақ университеті, 2021.
Қосымша әдебиеттер
  • 1. «Всеобщая история живописи». – М., ЭКСМО, 2010. 2. Габитов Т.Х., Муталипов Ж., Кулсариева А. «Культурология». - Алматы, Раритет, 2008. 3. Курмангалиева Г.К., Нысанбаев А.Н., Соловьева Г.Г., Сейтахметова Л.Н. «Наследие аль-Фараби и современная философия взаимопонимания». – Алматы. 2011 4. Нуржанов Б.Г., Ержанова А.М. «Культурология». - Алматы, 2011. 5. Бейсенова Г.А. «Проблемы глобализации и идентичности» – А., Print, 2009. 6. Габитов Т.Х. «Казахи: Опыт культурологического анализа». – Saarbrьcken: Germany Academic Publishing GmbH & Co. Кg lap lambert. - Heinrich-Bцcking-Str. 6-8, 66121. - KG LAP LAMBERT, ГЕРМАНИЯ, 2012.