Жылу энергетикалық жүйелері және энергияны пайдалану, энергияны үнемдеу

Нургалиева Асель Тлеубековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пәнді оқу кезінде жылу энергиясын әртүрлі тұрмыстық және өндірістік мақсаттарда (жылыту, желдету, ауаны баптау, жылуды пайдаланатын әртүрлі қондырғылар және т.б.) пайдалану саласындағы мәселелер қарастырылады. Сондай-ақ бағдарламаға аясында келесі мәселелерді зерделеу қарастырылған: Қазақстанның энергетикалық саясатының негіздері, энергияны өндіру, тасымалдау және тұтыну кезіндегі энергияны үнемдеу және ресурстарды үнемдеу, энергия ресурстарын есепке алу және оларды кәдеге жарату, ұйымдастыру. энергетикалық зерттеулердің, электр және жылу энергиясын есепке алудың автоматтандырылған жүйелері, қызметтің энергия тиімділігін арттыру бойынша шараларды негіздеу үшін техникалық-экономикалық есептеулер.

Кредиттер саны: 8

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 45
СӨЖ 120
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Курстың мақсаты студенттерде өнеркәсіптік кәсіпорындарды жылумен жабдықтау жүйелерінің жалпы принциптерін, құрылымы мен жұмыс істеуін, жылу-технологиялық өндірісте энергияны пайдалану міндеттерін қою мен шешуді, сондай-ақ технологиялық энергия тасымалдағыштарды өндіру мен бөлу, жылу-технологиялық қондырғылардың жұмыс істеу принциптері мен конструкциялары туралы білімді қалыптастыру болып табылады. Сондай-ақ студенттердің өнеркәсіптік жылу энергетикасы мен жылу техникасындағы энергия үнемдеу негіздерін, сондай-ақ оны өндіру, беру және тұтыну кезінде энергияны пайдалану тиімділігін кешенді техникалық-экономикалық талдау әдістемесін зерттеу.
Міндет
  • Курсты оқу нәтижесінде, студенттнр өнеркәсіптік және жылу энергетикасы нысандарының түсіну бар негізгі энергетикалық жүйесі және жылу технологияларды үйрену керек; үнемдеу негіздері және өнеркәсіп, оның даму болашағын білу
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Өнеркәсіптік масштабта жылу және электр энергиясын алу тәсілдері туралы; жылу және электр энергиясын өндіру құрылымындағы ЖЭС рөлі туралы; өнеркәсіптік кәсіпорынның жылу энергетикалық жүйесін құру принциптері мен құрылымы туралы; ЖЭС құру мақсаттары мен міндеттері туралы. Энергия үнемдеу саласындағы заңнамалық және нормативтік базаны, энергия үнемдеу технологияларының түрлерін және жылу және электр энергиясын өндіру, бөлу және пайдалану кезінде жабдықтардың энергия тиімділігін арттыру әдістерін білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Жылу энергетикалық және жылу технологиялық объектілердің негізгі сорттарын, сондай-ақ оларда болып жатқан жылу процестерін ажырата білу. Энергия үнемдеу технологияларын енгізу бойынша үлгілік әдістемелер бойынша есептеулер жүргізе білу және жұмыс нәтижелерін талдай білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Ғылым туралы пікір қалыптастыру жылу-энергетикалық жүйелер және энергияны пайдалану. Жылу энергетикалық объектілер туралы түсінік және пайымдау. Өндірістегі экологиялық қауіпсіздікті сақтау, өндіріс кезінде энергия және ресурс үнемдеу жөніндегі іс - шараларды әзірлеуге және жүзеге асыруға қатысу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Жұмыс орнын техникалық қамтамассыз ету, технологиялық өндіріске, техникалық қауіпсіздік нормаларымен және өндірістік санитарияға сәйкес технологиялық құрылғыларды орналастыру
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Өндірістік аудандарда технологияық үдерістерді менеджмент сапасына сайкес құжаттарды дайындау және экологиялық, энергетикалық қауіпсіздікті қадағалау, өндірісте знерго және ресурс қорғау шараларын жобалап , іске асыру. Жылуэнергеткалық қондырғылардың нормативтик және нақты көрсеткіштеріне талдау және есеп жүргізу
Оқыту әдістері

интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу)

берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру

ақпараттық-коммуникациялық (қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар)

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг №1-8 практикалық жұмыстар 0-100
№1-7 СӨЖ
Рубежді бақылау №1
2  рейтинг №9-15 практикалық жұмыстар 0-100
№8-13 СӨЖ
Рубежді бақылау №2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық сабақтардағы жұмыс Талап етілетін есептеу әдістері тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; Жауабын жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана біледі. бір қате немесе екіден аз кемшілік жіберілді, оны студент өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады; жауап білімді жаңа жағдайға қолданбай берілді Жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетті.
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына тез жауап бере алады. Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. Пәннің теориялық негіздерінен хабарсыздығын, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді.
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • Газ тәрізді отынның құрамы
  • Қалалық газбен жабдықтау жүйелері
  • Газды тұтыну
  • Расход газа
  • Жылумен жабдықтау жүйелеріндегі жылу көздерінің схемалық схемалары
  • Сумен жабдықтау жүйелері
  • Бумен жылумен жабдықтау жүйелері
  • Ыстық сумен жабдықтау жүйелері
  • Ауаның негізгі параметрлері
  • Ауа баптау жүйелері
  • Жылу берудің энергетикалық тиімділігі
  • ЖЭО-да отын шығынын есептеу әдістемесі
  • Өнеркәсіптік кәсіпорынның жылу энергетикалық жүйелері (ЖЭС ПП)
  • Өнеркәсіптік ішкі энергия ресурстары кәсіпорындар
  • Энергияны үнемдеудің негізгі түсініктері
  • Қазақстан Республикасының энергия үнемдеу саясатының заңнамалық базасы
  • Энергияның түрлері және көздері
  • Энергияның түрлері және көздері
  • Өнеркәсіп салаларындағы энергияны үнемдеу
  • Жылулық технологиядағы энергияны үнемдеу
  • Энергияны қайта пайдалану технологиясы және оны қалдықсыз пайдалану
  • Есептер мен қондырғыларда жылуды үнемдеуді қолдану
  • Жылу көздерін қайта құру негізінде энергия өндіру
  • Қалдықсыз технологиялар және қайталама энергетикалық ресурстарды пайдалану
  • Энергия үнемдеудегі энергия аудиті
  • Дәстүрлі емес энергия көздерін пайдалану
  • Энергияны тұтынуды бақылау және реттеу
  • Пассивті энергияны үнемдеу әдістері мен құралдары
  • Жылумен жабдықтау жүйелеріндегі энергияны үнемдеу
Негізгі әдебиет
  • 1. Сериков Э.А. Теплоэнергетические системы и энергоиспользование в промыщленном теплоэнергетическом производстве. – Алматы:Эверо, 2007.-257с.
  • 2. Оборудование возобновляемой и малой энергетики: Справочник-каталог//Под ред. П.П. Безруких. – М.: ИД Энергия, 2005.-244с.
  • 3. Борисова Н., Друзь Н., Корчесвкий А. Возобновляемые источники энергии и энергосбережение. Путеводитель по современным технологиям. – Астана.: МОиН РК, 2008.-324с.
  • 4. Степанов В.С. Потенциал и резервы энергосбережения в промышленности. - Новосибирск: СОАН, 2019.
  • 5. Борисова Н., Друзь Н., Корчесвкий А. Возобновляемые источники энергии и энергосбережение. Путеводитель по современным технологиям. – Астана.: МОиН РК, 2008.-324с.
Қосымша әдебиеттер
  • Далсвен Т., Борисова Н.Г., Семенова Л.А. Научно-технические проблемы теплоэнергетики и теплотехнологии. Энергоаудит в зданиях: Введение методы и инструменты: Учебное пособие. – Алматы: АИЭС,2009. – 111 с. 5. Борисова Н.Г. Энергосбережение в теплоэнергетике и теплотехнике. Учебное пособие.- Алматы: АИЭС,2006.-119с.
  • Газоснабжение (Методические указания к практическим занятиям) / Под редакцией Л. П. Дубовенко. У-Ка. 2006 г.
  • Борисова Н.Г. Системы производства и распределения энергоносителей промышленных предприятий. Конспект лекций (для студентов, обучающихся по специальности «Теплоэнергетика»), Ч.2. – Алматы: АИЭС, 2002. – 56с
  • Сибикин, Ю. Д. Технология энергосбережения : учебник / Ю. Д. Сибикин, М. Ю.Сибикин. - Москва : Форум : ИНФРА-М, 2006. - 346 с.
  • Борисова Н.Г. Энергосбережение и использование нетрадиционных источников энергии: Конспект лекций. – Алматы: АИЭС, 2003.-76с.
  • Беляев В.М., Ивашин В.В. Основы энергосбережения: учебно-методический комплекс. – Мн. : Изд-во МИУ, 2004. – 111 с.