Қазақ (орыс) тілі
Сипаттама: Курс көлемі қазақ тілінің қарапайым шетелдік студенттерге ұсынылған (А1) деңгейінен, қазақстандық студенттердің базалық (А2) деңгейіне өтуіне бағытталған. Қазақ тілінің фонетикасынан бастап, тіл үйренушінің қарапайым қажеттіліктерін өтейтін тақырыптарды меңгеру. Жазу, оқу, сөйлеу, тыңдау дағдыларын меңгерту мен қатар грамматикалық тақырыптар қарапайымнан күрделіге қарай машықтану жаттығуларымен дамытып, коммуникативтік дағдылар қалыптастырылады.
Кредиттер саны: 10
Пререквизиты:
- Қазақ (орыс) тілі
- Қазақ (орыс) тілі. Мектеп курсы
- Қазақ (орыс) тілі. Мектеп курсы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | |
Практикалық жұмыстар | 45 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
реферат | |
Қорытынды бақылау нысаны | реферат |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан: 1 блок – жабық тест сұрақтары (10 мин); 2 блок – ашық тест сұрақтары (35 мин); 3 блок – мәтінмен лексикалық-грамматикалық жұмыс (55 мин). Емтихан ұзақтығы 1 сағат 40 минут. Емтихан материалы 40% теориялық материалдан және 60% практикалық материалдан тұрады.Егер қорытынды баға 50% жоғары болса студент модульді тапсырды. |
Компонент: Міндетті компонент
Цикл: Жалпы білімдік пәндер
Мақсат
- Қазақ тілін қарапайым шетелдік білім алушыларға ұсынылған (А1) деңгейінен, қазақстандық студенттердің базалық (А2) деңгейіне өтуіне бағытталған бағдарламаның мақсаты: 1-ші біліктілік деңгейіне сәйкес сөйлеу әрекетінің барлық түрлері бойынша, болашақ маман иесінің қазақ тілін қоғамдық өмірдің ғылыми, әлеуметтік-мәдени, саяси салаларында қарым-қатынас құралы ретінде қолдана алу құзіреттілігін қалыптастыру.
Міндет
- 1) студенттің қазақ тілі бойынша қалыптасқан тілдік дағдыларын дамыту, әрі қарай жетілдіру; 2) қазақ тілінің әртүрлі функционалдық стильдердегі стилистикалық мүмкіндіктерінің алуан түрлілігін, әртүрлі коммуникативтік жағдайларда тиімді қарым-қатынас жасау тәсілдерін ашу; 3) морфология, синтаксис, сөз қолдану деңгейінде қазақ тілінің нормалары туралы жалпы түсінік беру, қазіргі сөйлеу жағдайының өзіндік ерекшелігін көрсету; 4) студенттердің белсенді сөздік қорын кеңейту, және қолдану белсенділігін арттыру, қазақ лексикасының, фразеологиясының байлығын көрсету, тіл мен мәдениеттің өзара іс-қимылын көрсететін түрлі сөздіктер мен анықтамалықтармен таныстыру;5) тілдік құбылыстар мен фактілерді олардың әртүрлі түсіндірмелерін ескере отырып тану, талдау, салыстыру, жіктеу қабілетін дамыту; қажет болған жағдайда тілдік құбылыстарға түсініктеме беру; тілдік құбылыстар мен фактілерді нормативтілік, қарым-қатынас саласы мен жағдайына сәйкестік тұрғысынан бағалау; 6) алған білімдері мен дағдыларын өзінің сөйлеу практикасында, оның ішінде кәсіби бағдарланған қарым-қатынас саласында қолдануға үйрету; қарым-қатынастың әртүрлі салалары мен жағдайларында тілдің нормативтік және мақсатқа сай қолданылуын жетілдіру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- 1. Лексиканың жеткілікті көлемін, грамматикалық білім жүйесін білу негізінде қарым-қатынас пен танымның белгілі бір мәселелерін шешу үшін тілдік және сөйлеу құралдарын дұрыс таңдау және пайдалану; мәтіндік ақпаратты түсіндіру, мәтіннің стильдік және жанрлық ерекшеліктерін түсіндіру. әлеуметтік-мәдени, әлеуметтік-саяси мәтіндердің, ресми-іскерлік және кәсіби коммуникацияның ерекшеліктері. 2. Жеткілікті сөздік қорды, грамматикалық білім жүйесін меңгеру негізінде қарым-қатынас пен білімнің белгілі бір мәселелерін шешу үшін тілдік және сөйлеу құралдарын дұрыс таңдау мен пайдалануды жүзеге асыру; мәтіндік ақпаратты түсіндіру, мәтіндердің стильдік және жанрлық ерекшеліктерін әлеуметтік-мәдени, әлеуметтік-саяси, ресми іскерлік және кәсіби қарым-қатынастар саласындағы түсіндіру. 3. Техникалық немесе басқа мәселелерді шешу үшін сөйлеу және тілдік құралдарды дұрыс таңдау және қолдану және сөздік қордың жеткілікті көлемін, барлық грамматикалық білімдердің негізгі білімдерін білу; мәтіндегі ақпаратты түсіндіру, жарнаманың әлеуметтік-мәдени, әлеуметтік-саяси, ресми және кәсіби салаларындағы мәтіннің ерекшелігінің стилі мен жанрын түсіндіру.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- 1. Тілдің, мәдениеттің және белгілі бір қарым-қатынас саласының нормаларына сәйкес жеке, әлеуметтік және кәсіби қарым-қатынас жағдайында сөйлеу әрекетінің бағдарламаларын құру; жалпы ережелерге, қабылданған нормаларға, функционалдық бағытқа, осы мақсатқа барабар лексикалық, грамматикалық және прагматикалық материалдарды пайдалануға сәйкес тұрмыстық, әлеуметтік-мәдени, ресми және іскерлік мәтіндерді құрастыруға. 2. Тілдің, мәдениеттің нормаларына және қарым-қатынас саласының ерекшеліктеріне сәйкес жеке, әлеуметтік және кәсіби қарым-қатынас контекстінде сөйлеу іс-әрекетінің бағдарламаларын құру; тиісті лексика-грамматикалық және прагматикалық материалдарды пайдалана отырып, жалпы қабылданған нормаларға, функционалдық бағытқа сәйкес күнделікті, әлеуметтік-мәдени, ресми-іскерлік мәтіндерді құрастыру.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- 1. пікірталастарда этикалық, мәдени, әлеуметтік маңызды мәселелерді талқылау, өз көзқарасын білдіру, оны дәлелдермен қорғау, әңгімелесушілердің пікірін сыни бағалау; 2. өз ниеттері мен қажеттіліктерін жүзеге асыру үшін қарым-қатынастың әртүрлі салаларындағы әртүрлі жағдайларда қарым-қатынасқа қатысу, оларды этикалық тұрғыдан дұрыс, мағыналы түрде толық, лексико-грамматикалық және прагматикалық жағдаятқа барабар деп жариялау;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- 1. Оқу-ғылыми коммуникацияның мәтіндерін түсіну. Оқу-ғылыми коммуникация: жазбаша және ауызша ғылыми сөйлеу. 2. мәтіндердің фактілік мазмұнын жеткізу, олардың концептуалды ақпаратын тұжырымдау, бүкіл мәтін туралы және оның жеке құрылымдық элементтері туралы қорытынды білімді сипаттау; 3. қарым-қатынас жағдайына сәйкес ақпаратты сұрау және хабарлау, қатысушылардың әрекеттері мен әрекеттерін бағалау, ақпаратты әңгімелесушіге әсер ету құралы ретінде пайдалану;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- . Жалпы қабылданған нормаларға сәйкес тұрмыстық, әлеуметтік-мәдени, ресми-іскерлік мәтіндер жасау, барабар жеткізілімді пайдалана отырып, функционалдық мақсаттары белгілі бір лексикалық-грамматикалық және прагматикалық материал сертификаттау деңгейі.
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - 1. Оқу сабақтарын жүргізуде келесі білім беру технологияларын пайдалану қарастырылады: проблемалы оқыту: студенттердің өзіндік белсенді іс әрекеттерін олардың рұқсаты бойынша ұйымдастыру және проблемалық жағдай жасау, нәтижесінде ойлау қабілеті дамиды, білімді меңгеру, дағдылану, икемділік шығармашылық түрде өтеді; 2. зерттеулік әдістері: зерделеу мәселелеріне және оның шешу жолдарын іздеу арқылы өз бетімен білімді меңгеру; 3. ойындық әдістер технологиясы (рөлдік, іскерлік және баска оқыту ойын түрлері): тәжірибелік әрекетте танымдық іс-әрекеттің дамуы, бедгілі икемділік пен дағдылардың қалыптасуы
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Жазба жұмыс; Мәтін құрау | 0-100 |
Жазбаша жұмыс. Презентация. | ||
Ауызша жауап | ||
Сұхбат құрау | ||
Сипаттау. Ауызша сұрау. | ||
Сұхбат құрау.Суретті сипаттау | ||
Ауызша жауап. Сұхбат құрау | ||
2 рейтинг | Жағдаят бойынша сұхбат құрау | 0-100 |
Жазбаша жұмыс. Интервью құрастыру. Сөздік диктант. | ||
Жазбаша жұмыс. Монолог құрастыру. | ||
Ақпарат жинау, презентация | ||
Шағын мәтін құрау. ауызша жауап. | ||
Жағдаят бойынша сұхбат құрау | ||
Сипаттау. Ауызша сұрау. | ||
Ақпарат даярлау. Межелік бақылау жұмысы | ||
Қорытынды бақылау | реферат, емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Оқытушы ағымдағы бақылаудың барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде (семестр, триместр, тоқсан) білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті бағаны екі рет шығарады. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Бұл ретте білім алушының оқу жетістіктері 0-ден 100-ге дейінгі тапсырмалардың жекелеген түрлері бойынша балл жинау жолымен бағаланады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Басқару жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке нысандарды біріктіре алады. | Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілді, игерілген материалмен жұмыс істеудің қажетті практикалық дағдылары қалыптасты, оқу бағдарламасында қарастырылған барлық оқу тапсырмалары орындалды, оларды орындау сапасы максимумға жақын балл санымен бағаланды. | Курстың теориялық мазмұны толығымен, олқылықтарсыз игерілді, игерілген материалмен жұмыс істеудің кейбір практикалық дағдылары жеткіліксіз қалыптасты, оқу бағдарламасында қарастырылған барлық оқу тапсырмалары орындалды, олардың ешқайсысының орындалу сапасы ең аз балл санымен бағаланбады, тапсырмалардың кейбір түрлері қателіктермен орындалды | Курстың теориялық мазмұны ішінара игерілді, бірақ олқылықтар маңызды емес, игерілген материалмен жұмыс істеудің қажетті практикалық дағдылары негізінен қалыптасады, оқу бағдарламасында қарастырылған оқу тапсырмаларының көпшілігі орындалады, кейбір орындалған тапсырмаларда қателер болуы мүмкін | Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, жұмыстың қажетті практикалық дағдылары қалыптаспаған, орындалған оқу тапсырмаларында өрескел қателер бар, Курс материалы бойынша қосымша өзіндік жұмыс оқу тапсырмаларын орындау сапасын айтарлықтай арттыруға әкелмейді |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Практикалық сабақтардың тақырыптары
- Өзі туралы
- Дыбыстарды ажырата тыңдау, сурет арқылы ақпаратты анықтау
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- Мамандық 1
- Жұмыс күні және бос уақыт 1
- 1
- 1
- Лексикалық тақырып: Күнделікті өмір 1
- 1
- Емханада Мәтіннен сипаттау, сүреттеу мәнді сөздерді табу
Негізгі әдебиет
- Негізгі: 1. Абдуова Б.С., Асанова Ұ.О. Қазақ тілі: Орыс тілді топтарға арналған оқу құралы. – Астана, 2017. - 282 б. 2. Айтбаева Б.М. Қазақ тілі. (В1 деңгейі) Оқулық. – Қарағанды, 2014. – 205 б. 3. Балабеков А.К., Бозбаева-Хунг А.Т., Досмамбетова Г.Қ., Салыхова Б.О., Хазимова Ә.Ж.. Қазақ тілі: ортадан жоғары деңгейге арналған оқулық. Ұлттық тестілеу орталығы. – Астана: 2017. 4. Бозбаева-Хунг А.Т., Балабеков А.К., Досмамбетова Г.Қ., Салыхова Б.О., Хазимова Ә.Ж. Қазақ тілі: орта деңгейге арналған оқулық. Ұлттық тестілеу орталығы. – Астана: 2017. 5. Досмамбетова Г.Қ., Балабеков А.К., Бозбаева-Хунг А.Т., Сейсенова А.Д. Қазақ тілі: қарапайым деңгейге арналған оқулық. Ұлттық тестілеу орталығы. – Астана, 2016. 6. Досмамбетова Г.Қ., Балабеков А.К., Бозбаева-Хунг А.Т., Хазимова Ә.Ж., Салыхова Б.О. Қазақ тілі: базалық деңгейге арналған оқулық. Ұлттық тестілеу орталығы. – Астана, 2016. 7. Ерназарова З.Ш., Тілешов Е.Е. және т.б. Қазақ тілі: үш деңгейлік оқу құралы/ – Астана: Арман-Медиа, 2013.- 294 б. 8. Ерназарова З.Ш. Эссе түрлері. – Алматы, 2019. – 80 б. 9. Күзекова З.С., Байтелиева Ж.Д. Қазақ тілі: орта деңгейге арналған оқулық. – Астана, 2016. 10. Күзекова З.С., Байтелиева Ж.Д. Қазақ тілі: ортадан жоғары деңгейге арналған оқулық. – Астана, 2016. 11. Күзекова, З.С. Қазақ тілінің функционалды практикалық грамматикасы: оқу құралы. – Астана: Фолиант, 2015. – 180 б. 12. Сатбекова А.А. Студенттердің қазақша тілін дамытуға арналған мәтіндер жинағы. Оқу құралы. – Алматы, 2013. – 112 б.
Қосымша әдебиеттер
- Қосымша: 1. Қазақ тілі және ұлттық құндылықтар. Кешенді оқу құралы. 1,2,3,4 кітап. – Алматы: Еверо, 2018. 2. Қазақ тілінің түсіндірме сөздігі: 50 мыңға жуық сөз бен сөз тіркесі /жалпы ред.басқ. Т. Жанұзақов. – Алматы:Дайк-Пресс, 2008. – 968 б. 3. Қарабаева Х.Ә. Қазақ тілі: оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2014. – 202 б. 4. Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: изучение, обучение, оценка. – Страсбург, 2001. – 220 б. 5. Орфографиялық сөздік / Алтыншы басылым. Құраст.: Н. Уәли, Қ. Күдеринова, А. Фазылжанова, Ж.Исаева, Н. Әміржанова, А. Әмірбекова. – Алматы: "Дәуір" баспасы, 2013. – 720 б. 6. Онлайн ресурстар: kaz-tili.kz, www.sozdik.kz, www. soylem.kz, tilalemi.kz. emle.kz. terminkom.kz. atau.kz 7. Рамазанова Ш.Ә. Қазақ тілі: оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2018. – 222 б. 8. Салқынбай А.Б., Егізбаева Н.Ж., Жұмағұлова А.Ж., Иманқұлова С.М., Рысбай Б.Қ. Қазақ тілі: оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2016. 9. Сатбекова А.А. Жобалай оқыту технологиясы: ғылыми-ізденістік және қолданбалы-практикалық жобалар. – Алматы, 2016.– 291б. 10. Сатбекова А.А. Қазақ тілін оқыту әдістемесі және жобалау технологиясы. Оқу құралы. – Алматы, 2013. – 210 б. 11. Салқынбай А.Б., Егізбаева Н.Ж. Қазақ тілі. Қарапайым деңгей: оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2017.12. Салқынбай А.Б., Егізбаева Н.Ж. Қазақ тілі. Базалық деңгей: оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2017. 13. Салқынбай А.Б., Егізбаева Н.Ж. Қазақ тілі. Орта деңгей:оқу құралы. – Алматы: Қазақ университеті, 2017. 14. Шаһарман Г.П. "Қазақ тілі" пәнінен өзге тілді студенттерге арналған грамматикалық кестелер албомы. Алматы, 2019. 15. Шаһарман Г.П. Қазақ тілі. Оқу құралы (Экономика мамандықтарына арналған) – Алматы, 2016 ж.