Электротехниканың теориялық негіздері

Естаулетова Айнур Ержановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән электр энергиясын құру, беру және тарату үшін электромагниттік құбылыстарды қолдану, электротехника, электр техникасы, сигнал және ақпаратты беру мәселелерін шешуді қамтиды. Тізбектердің жалпы теориясын және оларды есептеудің, электр тізбектерін талдаудың және синтездеудің инженерлік әдістерін қамтиды. Сызықтық электр тізбектеріндегі стационарлық процестердің мәселелері қарастырылады.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар 15
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Ауызша билет емтиханы. 1 теория сұрақ - 30 б Теория бойынша 2 сұрақ – 30 б 3 сұрақтан тұратын тапсырма – 40 б

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Бұл курс физика және жоғары матиматика курсына негізделе отырып тізбектің жалпы теориясын және бағалау, талдау жасау, оларды есептеу әдістерін қамтиды. Яғни бұл пән құрамына электр энергиясын өндіру, беру және тарату үшін қолданылатын электр магниттік құбылыстар, электр техника мәселелерін шешу, электр техниканың негізгі заңдары, электр техникалық құрылғылардың жұмыс істеу принципі сияқты мәселелер кіреді ЭТН пәнін оқытудың мақсаты-барлық электр энергетикалық пәндер осы пәнге негізделетіндіктен электр энергетика бойынша мамандардың ғылыми ой-өрісін қалыптастыру.
Міндет
  • Пәннің міндеті- электр техниканың негізгі заңдарын, техникалық құрылғылардың жұмыс істеу принциптерін, электр тізбектеріне талдау жасаудың және есептеудің заманауи әдіс-тәсілдерін меңгеру, сондай-ақ бір фазалы және үшфазалы сиусоидалы токтың сызықты электр тізбектеріндегі тұрақтандырылған процесстерді сапалық және сандық жағынан бағалап, талдауға үйрену.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Электрлік заңдарды, электрлік және магниттік тізбектерді талдау әдістерін, Электрлік терминологиялар мен анықтамаларды білу
  • Электр тізбектерінің негізгі элементтерінің құрылымы, жұмыс істеу принципі, қасиеттері, қолданылу аймақтары туралы түсінікке ие болу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Негізгі типтік әдістер бойынша есептеу жүргізе білу және электр техникалық аспаптарды, аппараттарды қоса білуге, олардың қауіпсіз жұмыс жасауын бақылай алуға, теориялық заңдылықтарды тәжірибелік жұмыстарда дұрыс қолдана білуге қабілетті болу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Өндіріс технологиясына, қауіпсіздік ережелері мен өндіріс санитариясы, өрт қауіпсіздігі және еңбек қауіпсіздігі нормаларына сәйкес жұмыстық орындарды дұрыс ұйымдастыра білу, технологиялық жабдықтарды дұрыс орналастыру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Пәннің негізгі заңдарын кәсіптік деңгейде қолдану, зертханалық және эксперименттік зерттеулер жүргізу кезінде заманауи ақпараттық технологияларды, математикалық талдау әдістерін пайдалану қабілетіне; – электр техникадағы негізгі және жаңашыл жетістіктерді пайдалану қабілетіне; –өндірістік жағдайларда қандайда бір ұйымдастырылған шешім қабылдай білу қабілеттеріне ие болу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Мамандық бойынша туындайтын инженерлік мәселелерді түсіну және оның шығармашылық шешімін табу үшін қажетті электр тізбектерін талдау және оны есептеудің заманауи әдіс-тәсілдерін меңгеру.
Оқыту әдістері

Оқытудың кредиттік технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық нысандарда жүргізілуге тиіс. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялар қатарында: - проблемалық - және жобалық-бағдарланған оқыту технологиясын; - оқу-зерттеу қызметінің технологияларын; - коммуникативтік технологияларды (пікірталас, баспасөз конференциясы, ми шабуылы, оқу дебаттары және басқа да белсенді нысандар мен әдістер);-кейстер әдісін (жағдайды талдау)атап өту қажет.; - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары;-ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг доклад "Электротехниканың ұлы ғалымдары" 0-100
Есептеу-графикалық жұмыс (РГР 1) - электр энергиясының бірнеше көздері бар тұрақты токтың тармақталған желілік электр тізбегін есептеу.
Есептеу-графикалық жұмыс (РГР 2) - синусоидальды токтың тармақталмаған тізбегін есептеу
СОӨЖ – 4 дана-тізбектерді есептеудің әртүрлі әдістемелеріне
Рейтинг- тест
2  рейтинг Есептеу-графикалық жұмыс (РГР 3) - синусоидальды токтың тармақталған тізбегін есептеу. 0-100
СОӨЖ – 4 дана-тізбектерді есептеудің әртүрлі әдістемелеріне
Есептеу-графикалық жұмыс (РГР 4) - Үш фазалы тізбекті есептеу.
Бақылау жұмысы
Рейтинг- тест
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Таяз теориялық білімін көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгереді, түзету арқылы ғана түзетілетін қателер жібереді. мұғалім. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және жүйелілік жетіспеушілігін көрсетеді презентация, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақта жауап беруден бас тартады
Практикалық (семинар) сабақтарында жұмыс талап етілетін әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл толтырады; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын және бұрын оқытылатын материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқуда алған материалмен байланыс орната алады. «5» деген баға талаптарын орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберді. Студенттің сұрақтарға жауабы 5-жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда үйренген материалмен байланысын қолданбай беріледі; Бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс сұрақтарын меңгеруде бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін кейбір мәселелер туындайды; бір өрескел қатеден және екі олқылықтан артық емес. жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 балл алу үшін қажет мөлшерден көп қателер мен кемшіліктер жіберді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • Тізбектер теориясының негізгі ұғымдары мен заңдары
  • Тұрақты ток электр тізбектері
  • Потенциалдық диаграмма
  • Бір фазалы синусоидалы токтың электр тізбектері
  • Резистордағы тұрақты синусоидалы ток
  • Тұрақты күйдегі электр тізбектерін есептеудің интегралды әдісі синусоидалы токтар
  • R, L, C элементтерінің параллель қосылуы; Күрделі формадағы Кирхгоф заңдары
  • Резонанстық және жиілік сипаттамалары
  • Үш фазалы тізбектердің дамуы туралы қысқаша тарихи мәліметтер
  • Жұлдызша қосылған үш фазалы теңгерілмеген тізбектерді есептеу (нөлдік сыммен: Z= 0)
  • Үшбұрышпен қосылған кезде үш фазалы теңгерілмеген тізбектерді есептеу
  • Индуктивті байланысқан тізбектер
Негізгі әдебиет
  • 1. "Электрические машины: учеб. пособие" / А.Л. Встовский. М.- Красноярск: ИНФРА-М: Сиб. федер. ун-т, 2019. 2. "Электрические машины, электропривод и системы интеллектуального управления электротехническими комплексами: учеб. пособие" / А.Е. Поляков, А.В. Чесноков, Е.М. Филимонова. М.: ФОРУМ: ИНФРА-М, 2019. 3. "Теоретические основы электротехники (для бакалавров)" / С.М. Аполлонский, А.Л. Виноградов. М.: КноРус, 2019. 4. Электротехника и электроника в экспериментах и упражнениях. Практикум. В 2-х т. /Под ред. Д. И. Панфилова. -М.: ДОДЭКА, 2000. - т. 2. - Электроника. - 288 с. 5. Демирчян К.С., Нейман Л.Р., Коровкин Н.В. Теоретические основы электротехники. - Учебник для вузов. 5-е изд. Т. 1 - СПб.: Питер, 2004 - 512 с.: ил. 6. Атабеков Г.И. Теоретические основы электротехники. Т. 1 - Учебник для вузов. - М. : Энергия, 2008 7. Башарин В.В. Теоретические основы электротехники. - Учебник для вузов. М.: Академия, 2004 – 304 с. 8. Линейные электрические цепи постоянного и однофазного синусоидальных токов. Конспект лекций по ТОЭ, часть 1/ Мустафина Р.М., Мустафина Г.М., Исенов С.С., Рахимбердинова Д.М., -Павлодар, НИЦ ПГУ, 2006 – 142 с.
Қосымша әдебиеттер
  • 1 Линейные цепи однофазного синусоидального тока. Методические указания и контрольные задания по ТОЭ, Контрольная работа № 2/ Мустафина Р.М., Инсебаев Т.А., Дробинский А.В., Мустафина Г.М., – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2003–31 с. 2 Линейные цепи постоянного тока. Методические указания и контрольные задания по ТОЭ. Контрольная работа № 1/ Мустафина Р.М., Инсебаев Т.А., Дробинский А.В., Мустафина Г.М., – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2003–28 с 3 Линейные электрические цепи постоянного и однофазного синусоидальных токов. Конспект лекций по ТОЭ, часть 1/ Мустафина Р.М., Мустафина Г.М., Исенов С.С., Рахимбердинова Д.М., - Павлодар, НИЦ ПГУ, 2006 – 142 с. 4 Переходные процессы в линейных цепях с сосредоточенными параметрами. Методические указания и задания к расчетно-графической работе по ТОЭ/ Мустафина Р.М., Мустафина Г.М., Воликова М.П. – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2003–29 с. 5 Переходные процессы. Методические указания и задания на контрольную работу по ТОЭ. Контрольная работа № 3/ Мустафина Р.М., Мустафина Г.М., Воликова М.П. – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2003–69 с. 6 Расчет переходных процессов в линейных цепях с сосредоточенными параметрами. Методические указания к практическим занятиям по ТОЭ/ Мустафина Р.М., Исенов С.С., Мустафина Г.М., – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2005–73 с. 7 Расчет линейных электрических цепей постоянного и однофазного синусоидального токов. Методические указания к практическим занятиям по ТОЭ/ Мустафина Р.М., Тастенов А.Д., Мустафина Г.М., Утегулова Д.Б., Пакиж О.Ю. - Павлодар, НИЦ ПГУ, 2006 – 98 с. 8 Расчет линейных электрических цепей трехфазного синусоидального и несинусоидального токов. Методические указания к практическим занятиям по ТОЭ/ Мустафина Р.М., Кислов А.П., Мустафина Г.М., Исенов С.С., - Павлодар, НИЦ ПГУ, 2006- 70 с. 9 Расчет линейных трехфазных цепей. Методические указания к расчетно-графической работе по ТОЭ/ Мустафина Р.М., Дробинский А.В., Мустафина Г.М., - Павлодар, НИЦ ПГУ, 2006 - 10 Теория линейных электрических цепей трехфазного синусоидального и несинусоидального токов. Конспект лекций по ТОЭ/ Утегулов Б.Б., Мустафина Р.М., Тастенов А.Д., Мустафина Г.М., Исенов С.С., - Павлодар, НИЦ ПГУ, 2006- 70 с. 11 Теория линейных и нелинейных цепей. Методические указания к лабораторным работам по ТОЭ/ Мустафина Р.М., Дробинский А.В., Глухова Н.И., – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2005–53 с. 12 Учебно-методическое пособие. Линейные электрические цепи. Тестовые задания по ТОЭ, часть 1/ Мустафина Р.М., Исенов С.С., Мустафина Г.М., – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2004–59 с. 13 Цепи постоянного тока. Методические указания и задания к расчетно-графической работе по ТОЭ/ Мустафина Р.М., Мустафина Г.М., Глухова Н.И. – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2003–37 с. 14 Цепи однофазного синусоидального тока. Методические указания и задания к расчетно-графической работе по ТОЭ/ Мустафина Р.М., Мустафина Г.М., Глухова Н.И. – Павлодар, НИЦ ПГУ, 2003–31 с. 15 Мустафина Р.М., Оразова Г.О. и др. Теория линейных электрических цепей. Методические указания к лабораторным работам по теоретическим основам электротехники. Часть 1 – Изд-во «Кереку» ПГУ им. С.Торайгырова, 2008 - Павлодар, 75 с.