Жылумассасының алмасуы
Kulisz Monika
Сипаттама: Пән жылу мен массаны тасымалдаудың негізгі процестерінің негізгі заңдылықтарын, атап айтқанда бірлесіп жүретін жылу және масса алмасу процестерін зерттейді; жылу есептеулерін жүргізу және қазіргі заманғы энергетикалық қондырғылар мен Жылу энергетикасы мен жылу технологиясы аппараттарында жылу массасымен байланысты практикалық мәселелерді шешу.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Техникалық термодинамика
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Студенттердің жылу және массалық алмасу теориясының негіздерін оқу және инженер-жылу энергетикасының кәсіби қызметінде алынған білімдер мен дағдыларды пайдалану.
Міндет
- «Жылу және массалық трансфер» курсын оқып-үйрену нәтижесінде студенттер: жылу және масса тасымалының негізгі процестерінің, атап айтқанда, бірге жүретін жылу және масса беру процестерінің үлгілерін зерттеу; жылу және энергетикалық қондырғылар мен жылу энергетикасы қондырғыларындағы жылу және масса тасымалына байланысты жылу есептеулерін жүргізу және практикалық мәселелерді шешу дағдылары мен дағдыларын игеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Тақырыптар бойынша жылу өткізгіштік, конвекция және радиациялық жылуды есептеу, сондай-ақ есептеулердің сипаттамаларын құрастыру, шолулар, есептер мен ғылыми жарияланымдарды жасау үшін деректер дайындау.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Жылу энергетикасы мен жылу-технологиялық объектілердің негізгі түрлері, сондай-ақ оларда кездесетін жылу процестері. Есептеуді стандартты әдістер бойынша орындауға және жылу алмасу жабдығын жобалауды жүзеге асырады.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Жылулық пен массаның ғылымы туралы ұсыныстар тұжырымдау. Жылу электр стансалары, жылуалмастырғыштар туралы түсінік.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Жылуалмастырғыштарды түсіну және есептеу мүмкіндігі, жылу және масса тасымалының түрлері үшін жылулық есептеулерді және есептеуді жүзеге асыру.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Жылуалмастырғыштарды түсіну және есептеу мүмкіндігі, жылу және масса тасымалының түрлері үшін жылулық есептеулерді және есептеуді жүзеге асыру.
Оқыту әдістері
Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Оқушылардың білімді іздестіруге және басқаруға, есептерді өз бетінше шешуге тәжірибе жинауға қатысуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды атап өткен жөн: - проблемалық және жобалық-бағытталған оқыту технологиясы; - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, ми шабуылы, пікірсайыс және басқа белсенді нысандар мен әдістер); - жағдай әдісі (жағдайды талдау); - студенттер іскерлік, рөлдік, имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиясы; - ақпараттық және коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан оқыту) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Есептік жұмыс №1 -Тұрақты режим кезіндегі жылуөткізгіштік | 0-100 |
Есептік жұмыс №2 -Тұрақсыз жылу өткізгіштік. Ішкі жылу көздері болған кездегі жылу өткізгіштік. | ||
Есептік жұмыс №3 -Сұйықтықтың пластина бойымен еріксіз қозғалысы кезіндегі конвективті жылу алмасу, сұйықтың құбырдағы еріксіз қозғалысы. | ||
СӨЖ №1- Тегіс қабырға арқылы жылу өткізу | ||
СӨЖ №2 -Турбулентті шекаралық қабаттағы жылу алмасу. Жылу беру коэффициенті | ||
№1 рубеждік бақылау | ||
Ауызша сұрау | ||
2 рейтинг | Есептік жұмыс №4 -Конвективный теплообмен при вынужденном поперечном обтекании трубы и пучка труб. | 0-100 |
Есептік жұмыс №5 -Конвективный теплообмен при свободном движении жидкости и при вынужденном движении газов при высоких скоростях. Теплообмен при изменении агрегатного состояния вещества (кипение, конденсация). | ||
Есептік жұмыс №6 -Тепловое излучение | ||
СӨЖ №1-Жылу оқшаулау. Оқшаулаудың маңызды диаметрі. Қабырға арқылы жылу беру | ||
СӨЖ №2-Жылу алмастырғыштар. Жылу алмастырғыштардың классификациясы. Жылулық есептеудің негізгі ережелері мен теңдеулері | ||
№2 рубеждік бақылау | ||
Ауызша сұрау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу | жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетед | ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | Таяз теориялық білімін көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгереді, түзету арқылы ғана түзетілетін қателер жібереді. мұғалім. | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және жүйелілік жетіспеушілігін көрсетеді презентация, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақта жауап беруден бас тартады |
Практикалық (семинар) сабақтарында жұмыс | талап етілетін әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл толтырады; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын және бұрын оқытылатын материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқуда алған материалмен байланыс орната алады. | «5» деген баға талаптарын орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберді. Студенттің сұрақтарға жауабы 5-жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда үйренген материалмен байланысын қолданбай беріледі; Бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. | жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс сұрақтарын меңгеруде бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін кейбір мәселелер туындайды; бір өрескел қатеден және екі олқылықтан артық емес. | жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 балл алу үшін қажет мөлшерден көп қателер мен кемшіліктер жіберді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Жылу өткізгіштік
- Жылу өткізгіштік коэффициенті
- Цилиндрлік қабырғаның жылу өткізгіштігі
- Ішкі жылу көздері бар денелердің жылу өткізгіштігі
- Жылуөткізгіштіктің дифференциал теңдеуі
- Конвективті жылуалмасу
- Ламинарлы және турбулентті режимдер және сұйықтықтың қозғалысы режимдері
- Ұқсастық теориясының негіздері
- Шынайы конвекция кезіндегі жылубергіштік
- Су қайнағандағы жылудың берілуі
- Жылулық оқшаулау
- Сұйықтықтар мен газдардағы жылу алмасу
- Сәулелі жылуалмасу
- Күрделі жылу алмасу түрлері
Негізгі әдебиет
- Рейтер К.А. Термодинамика, теплопередача и гидравлика. Ч.1. Термодинамика и теплопередача. – М.: Курск, 2019.
- Логинов, В.С. Примеры и задачи по тепломассообмену: Учебное пособие / В.С. Логинов, А.В. Крайнов, В.Е. Юхнов и др. - СПб.: Лань, 2019
- Жмакин, Л.И. Тепломассообменные процессы и оборудование: Учебное пособие / Л.И. Жмакин. - М.: Инфра-М, 2018.
- Васильев В.Ф., Дерюгин В.В. Тепломассообмен: учебное пособие, 2-е изд., испр. М.:Лань, 2018.
Қосымша әдебиеттер
- Исаченко В. П ., Осипова В.А., Сукомел А.С., Теплопередача -М.: Высшая школа , 1987 г. -465 с.
- Краснощеков Е.А., Сукомел А.С. Задачник по теплопередаче - М.:Энергия , 1975г., 280с.,
- Под релакцией А.И. Леонтьева Теория тепломассаобмена – М.:Энергия, 1979г., -564с.
- Михеев М.А., Михеева И.Н., Основы теплопередачи-М.: Энергия, 1973г., 251с.