Жылу техникалық өлшеу және бақылау

Нургалиева Асель Тлеубековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән жылутехникалық өлшемдерге, өлшенетін шамаларды бақылауға, қазіргі заманғы әдістермен және өлшеу құралдарымен танысуға, сондай-ақ өлшеу құралдарының жұмыс істеу принципімен танысуға байланысты сұрақтарды қамтиды; параметрлерді, қателерді және олардың пайда болу себептерін өлшеу әдістері қарастырылады

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Мақсаты - студенттерді термотехникалық өлшеулер жүргізуге, өлшенетін шамаларды бақылауға, өлшеудің заманауи әдістері мен құралдарымен таныстыруға үйрету
Міндет
  • Пәннің міндеті: өлшем құралдарының жұмыс істеу қағидаттарын зерттеу; өлшеу әдістері; қателер және олардың себептері
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Өлшеулер мен бақылауларды жүзеге асыру, зерттеу сипаттамаларын құрастыру, ғылыми басылымдар үшін деректер дайындау. Бақылау құрылғылардың және өлшеу жабдықтарының түрлерін, қолдану мақсаты мен жұмыс істеуін білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Сенімді дәлелі тест анықтау және өлшеу үшін жабдықтар стандартты әдістері бойынша есептеулерді орындауға қабілетті болу үшін
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Өндірісте экологиялық қауіпсіздікті сақтау, жылумеханикалық құралдар мен жұмыс істеуде энерго және ресурс қорғау шараларында және экоқауіпсіздік шараларын дайындау және оларға қатысу. Жылуэнергетика мен жылу технологиялардға қазіргі заманғы бақылау әдістерін енгізу үшін шараларға қатысу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Жұмыс орындарын жылуэнергетика және жылутехнологиясына сәкес даярлай білу, оларды техникалық қамту, жылуэнергетикалық объектілерінде су ресурстарын басқаруда энерго және ресурс қорғау шараларында және экоқауіпсіздік шараларын дайындау және оларға қатысу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Технологиялық үдерістерге құжаттарды кұрастыра білу және өндірісте экологиялық қауіпсіздікті сақталуын қадағалау, энерго- және ресурс қорғау шараларын дайындау және оларға қатысу.
Оқыту әдістері

интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу)

берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру

ақпараттық-коммуникациялық (қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар)

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Есептік жұмыс №1 "Метрологиялық сипаттамаларды анықтау" 0-100
Есептік жұмыс №2 "Сұйық шыны термометрлердің қателіктері және калибрлеу"
Есептік жұмыс №3 "Термоэлектрлік температураны өлшеу әдісі"
Есептік жұмыс №4 "Термоэлектрлік әдіспен температураны өлшеу негіздері"
Есептік жұмыс №5 "Қысым өлшеуіштердің конструкциясы мен жұмысын зерттеу"
СӨЖ №1-3 (қалауынша)
СӨЖ №4-5 (қалауынша)
№1 рубеждік бақылау
2  рейтинг Есептік жұмыс №6 "Қысымды өлшеу" 0-100
Есептік жұмыс №7 "Қысымды өлшеу құралдарының конструкциясы мен жұмысын зерттеу"
Есептік жұмыс №8 "Су есептегіштер. Кейіпкерлерді зерттеу"
Есептік жұмыс №9 "Сұйықтық ағынын өлшеу"
Есептік жұмыс №10 "Тұрақты дифференциалды қысым шығыны өлшегіштер"
СӨЖ №6-8(қалауынша)
СӨЖ №9-10 (қалауынша)
№2 рубеждік бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық жұмыстарда жұмыс жасау Талап етілетін есептеу әдістері тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; Жауабын жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана біледі. бір қате немесе екіден аз кемшілік жіберілді, оны студент өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады; жауап білімді жаңа жағдайға қолданбай берілді Жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетті.
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына тез жауап бере алады. Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. Пәннің теориялық негіздерінен хабарсыздығын, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді.
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • Температураны өлшеуге арналған құрылғылар
  • Термоэлектрлік әдіспен температураны өлшеу негіздері
  • Магнитоэлектрлік милливольтметрмен термоэлектромоторлық күшті тікелей өлшеу
  • Термоэлектр қозғаушы күшінің компенсациясы
  • Электр кедергісі термометрлері
  • Қатты денелердегі және осы денелердің сыртқы бетіндегі температураны өлшеу
  • Қысымды өлшеу
  • Қысымды өлшеу құралдарын орнатуға қойылатын негізгі талаптар
  • Сұйықтықтардың, газдардың және будың шығынын өлшеуге арналған құрылғылар
  • Дифференциалды қысым өлшегіштер
  • Тұрақты дифференциалды қысым шығыны өлшегіштер
  • Сұйықтық деңгейін өлшеу
  • Газ тәріздес ортаның құрамын өлшеу
  • Сутегі иондарының концентрациясын өлшеу рН - метр
Негізгі әдебиет
  • Иванов Г.М. Теплотехнические измерения и приборы: учебник для вузов/ Г.М. Иванова, Н.Д,. Кузнецов, В.С. Чистяков. – 2-е изд., перераб. И дп. – М.: Изд-во МЭИ, - с.
  • Преображенский В.П. Теплотехнические измерения и приборы – М.: Энергия, 2008 г. – 704 с.
  • Атрошенко Ю.К. Теплотехнические измерения и приборы / Ю.К. Атрошенко, Е.В. Иванова. – Томск: Изд-во ТПУ, 2014
  • Кузнецов Н.Д., Чистяков В.С. Сборник задач и вопросов по теплотехническим измерениям и приборам – М.: Энергоатомиздат, 2005 г. – 325 с
  • Архипов Л. И. Сборник примеров и задач по тепломассообменным процессам, аппаратам и установкам: учеб. пособие по курсу "Тепломассообменное оборудование промышленных предприятий" / Л. И. Архипов, В. А. Горбенко, А. Л. Ефимов, А. Г. Илларионов ; под ред. А. Л. Ефимов ; М-во общего и профессионального образования РФ; МЭИ (ТУ). - М. : МЭИ, 1998. - 112 с. - Библиогр.: с. 112. - Б. ц.
Қосымша әдебиеттер
  • Глухов Д.А. Технические измерения и приборы / Д.А. Глухов. – Воронеж: Изд-во ВГЛТА, 2009
  • Теплоэнергетика и теплотехника. В 4 кн.: справочная серия / Б. Г. Борисов [и др.]; под ред. А. В. Клименко, В. М. Зорина. - 4-е изд., стереотип. - М.: Издат. Дом МЭИ, 2007 – 630 с.
  • Хансуваров К.И. Техника измерения давления, расхода, количества и уровня жидкости, газа и пара: учебное пособие / Хансуваров К.И., Цейтлин В.Г. – М.: Изд-во стандартов, 1999. – 283с.