Жылу технологиялық үдерістер және қондырғылар
Нургалиева Асель Тлеубековна
Сипаттама: Курс жылу және масса алмасу құрылғылары мен қондырғыларының түрлері мен жұмыс істеу принциптерін, олардың қолдану аясын, сонымен қатар олардың жұмыс тиімділігін арттыру әдістерін зерттеуді қамтиды. Маңызды бөлімдердің бірі жылу энергетикасы мен жылу технологиясында қолданылатын салқындатқыштарды, сондай-ақ олардың қасиеттерін зерттейтін бөлім болып табылады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Жылу техникасының теориялық негіздері
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Курстың мақсаты - жылуды өндіруші, таратушы және қолданушы технологиялық құрылғыларды жобалайтын, зерттейтін және пайдаланатын мамандарды дайындау
Міндет
- Курстың міндеті - жылутасығыштардың қасиеттері мен оларды қолдану саласындағы білімдерін қалыптастыру; жылутехникалық қондырғылардың құрылысын және сипаттамасын, ондағы процестерді білу; жылу - масса алмастырғыш аппараттарды жобалаушы есептеулер жургізу қаблетін игерту; жылутехнологияның технологиялық, техникалық, және энергетикалық аспектілерінің өзара байланыстары туралы түсініктер беру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Өлшеулер мен байқаулар жүргізу, және шолулар, баяндамалар мен ғылыми мақалалардың жасау үшін деректер дайындау, ғылыми-зерттеу сипаттамаларын құру. Жылу электр станцияларының жылу алмасу жабдықтарын жұмыс істеу принціптерін, конструкциясын және пайдалану негіздерін қағидасын білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Техникалық тапсырмага сәйкес стандартты автоматизация жобалау құралдарын қолдана отырып жеке бөлшектер мен құрамаларды типтік әдістеме бойынша есеп жүргізу мен жобалау, жылу механикалық жабдықтардың жылулық, механикалық және тексеріс есептеулерді орындау, жабдықтар мен агрегаттардың түрлерін таңдау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Өндірісте экологиялық қауіпсіздікті сақтау, жылумеханикалық құралдарынмен жұмыс істеуде энерго және ресурс қорғау шараларында және экоқауіпсіздік шараларын дайындау және оларға қатысу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Жұмыс орындарын жылуэнергетика және жылутехнологиясына сәкес даярлай білу, оларды техникалық қамту, жылуэнергетикалық объектілерінде су ресурстарын басқаруда энерго және ресурс қорғау шараларында және экоқауіпсіздік шараларын дайындау және оларға қатысу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Технологиялық үдерістерге құжаттарды кұрастыра білу және өндірісте экологиялық қауіпсіздікті сақталуын қадағалау,электр станциялардың жылу алмасу жабдықтарының тиімділігін арттыру мен энерго- және ресурс қорғау шараларын дайындау және оларға қатысу.
Оқыту әдістері
интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу)
берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру
ақпараттық-коммуникациялық (қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар)
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Есептік жұмыс №1 "Процестер мен параметрлер туралы ғылымның негізгі ережелері." | 0-100 |
Есептік жұмыс №2 "Жылу беру процестерінің негізгі заңдары" | ||
Есептік жұмыс №3 "Ылғалды ауаның ид диаграммасы." | ||
СӨЖ №1 "Кіріспе Бірліктер жүйесі және шамаларды өлшеу. Заттардың физикалық-техникалық сипаттамалары." | ||
СӨЖ №2 "Модельдеу және жылу және масса алмасу процестерінің ұқсастығы. Ұқсастық теориясы. Ұқсастық туралы теоремалар. Ұқсастық өлшемдері. Критерий теңдеулері. Модельдеу әдістері. Модельдеу ережелері." | ||
СӨЖ №3 "Жылу беру коэффициенттерін анықтау. Жылу берудің негізгі жағдайлары. Жылу беру коэффициентін есептеу." | ||
СӨЖ №4 "Жылу алмастырғыштарды жобалау және есептеу." | ||
СӨЖ №5 "Буландырғыштарды зерттеу және есептеу." | ||
Ауызша сұрау | ||
Рубежді бақылау №1 | ||
2 рейтинг | Есептік жұмыс № 4 "Қабыққұбырлы жылуалмастырғышты есептеу" | 0-100 |
Есептік жұмыс №5 "Жейде типті жылуалмастырғышты есептеу." | ||
Есептік жұмыс №6 "Буландырңыш қондырғысын есептеу" | ||
Есептік жұмыс №7 "Су жылытқышы - аккумулятордың жылу және конструктивті есебі" | ||
СӨЖ №6 "Кептіру қондырғыларын зерттеу және есептеу." | ||
СӨЖ №7 "Сіңіру және адсорбциялық қондырғыларды зерттеу. Абсорберлер мен адсорберлерді есептеу." | ||
СӨЖ №8 "Ректификация процесін зерттеу. Ректификация процестерін есептеу." | ||
СӨЖ №9 "Экстракциялық қондырғыларды зерттеу. Экстракциялық қондырғыларды есептеу." | ||
СӨЖ №10 "Жейде типті жылу алмастырғыштың жылу беру коэффициентін анықтау" | ||
Рубежді бақылау №2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық сабақтардағы жұмыс | Талап етілетін есептеу әдістері тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; Жауабын жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана біледі. | бір қате немесе екіден аз кемшілік жіберілді, оны студент өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады; жауап білімді жаңа жағдайға қолданбай берілді | Жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. | Жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетті. |
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат | Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына тез жауап бере алады. | Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. | Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. | Пәннің теориялық негіздерінен хабарсыздығын, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді. |
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе «Өндірістік жылу және масса алмасу процестері мен қондырғылары» курсының мақсаты, мазмұны және мазмұны
- Процестер мен аппараттарды талдау және есептеу принциптері
- Процестер мен аппараттарды талдау және есептеу принциптері
- Жылу беру процестері
- Жылыту, булану
- Салқындату, конденсация
- Жылу алмастырғыштар
- Жылу алмастырғыштың конструкциясын таңдау
- Булану
- Масса алмасу процестері
- Кептіру
- Сорбциялық процестер
- Адсорбция
- Дистилляция және ректификация
- Ректификация
Негізгі әдебиет
- Промышленная теплоэнергетика и теплотехника: Справочник / Под общ. ред. В.А. Григорьева и В.М. Зорина. - М.: Энергоатомиздат, 2007.- 588с.
- Промышленные тепломассообменные процессы и установки / Под общ. ред. A.M. Бакластова. -М.-. Энергоатомиздат, 2006.- 328с.
- Сериков Эрнест Акимович. Теплоэнергетические системы и энергоиспользование в промышленном теплотехнологическом производстве: учеб. пособие для вузов / Э. А. Сериков. - Алматы: Эверо, 2007. - 259 с.: цв.ил. - Библиогр.: с. 258-259.
- Теплоэнергетика и теплотехника. В 4 кн.: справочная серия / Б. Г. Борисов [и др.]; под ред. А. В. Клименко, В. М. Зорина. - 4-е изд., стереотип. - М.: Издат. Дом МЭИ, 2007 – 630 с.
- Боровков В.М.Теплотехническое оборудование: Учебник. 2-е изд., М.:Изд-во Академия, 2013. –192 с.
- Рейтер К.А. "Термодинамика, теплопередача и гидравлика. Ч.1. Термодинамика и теплопередача" – М.: Курск, 2019.
- В.С. Логинов, А.В. Крайнов, В.Е. Юхнов и др. "Примеры и задачи по тепломассообмену: Учебное пособие" - СПб.: Лань, 2019.
- Л.И. Жмакин. "Тепломассообменные процессы и оборудование: Учебное пособие" - М.: Инфра-М, 2018.
- В.Ф. Васильев, В.В. Дерюгин. "Тепломассообмен": учебное пособие, 2-е изд., испр. М.: Лань, 2018.
Қосымша әдебиеттер
- Теоретические основы теплотехники - Ляшков В.И. 2002г.
- Шатров М.Г., Иванов И.Е., Пришвин С.А. Сборник задач по теплотехнике: Учебник для ВУЗов, 2-е изд., М.:Изд-во Академия, 2012. –272 с.
- Васильев В.Ф., Дерюгин В.В. Тепломассообмен: учебное пособие, 2-е изд., испр. М.:Лань, 2018. –240 с.
- Лебедев П.Д. Теплообменные, сушильные и холодильные установки. – М.: Энергия, 1972. – 320 с.