Қазан қондырғылары
Нургалиева Асель Тлеубековна
Сипаттама: Пәннің мақсаты-қазіргі заманғы ЖЭС-тің энергетикалық қазандықтарын және өнімділігі төмен қазандық қондырғыларын, сондай-ақ олардың өнеркәсіптік кәсіпорындардағы технологиялық процестермен өзара әрекеттесуін зерттеу. Пән аясында энергетикалық қазандықтар мен қазандық қондырғыларының негізгі түрлері, жану құрылғыларындағы, булану жүйелеріндегі, бу қыздырғыштарындағы, су, ауа және отын жылытқыштарындағы физикалық процестер қарастырылады. Жанармай беру, күл жинау және күл шығару жүйелері, сондай-ақ экологиялық аспектілер мен қоршаған ортаны қорғау зерттелуде.
Кредиттер саны: 6
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Курстың негізгі мақсаты қазандық қондырғыларының әр түрлі типтерінің, олардың қосалқы жабдықтарының жұмыс принциптерін, есептеу әдістемелерін зерделеу, қазандық жабдықтарын монтаждау, баптау және жөндеу әдістерін игеру, қазандықтармен жұмыс істеу кезінде қауіпсіздік нормалары мен ережелерімен танысу, тиімділікті арттыруға және зиянды шығарындыларды азайтуға бағытталған заманауи технологияларды қолдану болып табылады.
Міндет
- Бу қазандары мен басқа да бу генерациялайтын қондырғылардың конструкциялары мен жұмыс принциптері туралы, негізінен және қосалқы жабдықтарда өтетін ішкі жұмыс процестері туралы білімді қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Пәнді оқу нәтижесінде студенттер білуі керек:–ЖЭС, АЭС және басқа да қондырғыларда бу өндіру технологиясын;–бу қазандарының, олардың элементтерінің, сондай–ақ қосалқы механизмдердің конструкциясын, сипаттамасын және жұмыс принципін;-бу қазанының конструктивтік және сенімді жылу есебінің әдістемесін, жылу және физика–химиялық процестердің өзара байланысын игеруді;–электр станциялары жүйесіндегі бу қазанының орнын және мақсатын; - қазандық агрегаттарын жобалау тәсілдерін.
- Қазан қондырғыларының жылу балансы, казан қондырғыларының ПӘК, шаң тозан ұстайтын қондырғылар, казан қондырғыларының негізгі және қосалқы қондырғылары, казан қондырғыларының жұмысының көрсеткіш есептері білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Теориялық ережелер мен мәселелердің көлемін меңгеру нәтижесінде студенттер істей білуі керек:–отынның және олардың жану өнімдерінің жылу сипаттамаларын есептеуді, бу қазанының және оның жеке жылу беттерінің жылу есебін өз бетінше орындау., қазандық агрегаттары мен Бугаз генераторларының даму перспективаларын ұсыну.–қазандық агрегатының түрін және сипаттамасын оның технологиялық мақсатына байланысты таңдау;–қазандық агрегатының техникалық жағдайын талдау; - қазандық жұмысының техникалық-экономикалық көрсеткіштерін және оның қыздыру беттерінің жұмыс сенімділігінің көрсеткіштерін бағалау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Пәнді оқу нәтижесінде студенттер білуі керек:–Әртүрлі қуатты қазандық агрегаттарын жобалау және жылулық есептеу әдістемесін.Пәнді оқу нәтижесінде студенттер:–қазандық агрегаттарының сызбаларын әзірлеу және оқу;–қазандық қондырғыларының негізгі және қосалқы жабдықтарының жұмыс сенімділігі мәселелерінде құзыретті болуы керек.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- 1. Жұмыс орындарын жылуэнергетика және жылутехнологиясына сәкес даярлай білу, оларды техникалық қамту, жылуэнергетикалық объектілерінде су ресурстарын басқаруда энерго және ресурс қорғау шараларында және экоқауіпсіздік шараларын дайындау және оларға қатысу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- - жанудың материалдық және жылу баланстарын құрастыру; – оттық құрылғыларының түрін есептеу және таңдауға байланысты бу генераторының қуаты және отын түрі -оттық құрылғылардың түрі мен санын, сондай-ақ оларды ұсыну ең жақсы нәтижеге жету үшін жану камерасының периметрі бойынша орналасу отынның толық жануы, пештің шлактануын жою, азайту атмосфераға зиянды шаң мен газ шығарындыларының қалыптасуы; -жылутехнологияның жылу технологиялық есептеулерін орындау қондырғылар, әртүрлі пайдалану жағдайларының тиімділігін анықтау энергетикалық ресурстар
Оқыту әдістері
Оқытудың кредиттік технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық нысандарда жүргізілуге тиіс. Білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға тартуға, мәселелерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялар арасында мыналарды атап өткен жөн: - проблемалық және жобалық-бағытталған оқыту технологиясы; - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникативтік технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, ми шабуылы, оқу дебаттары және басқа да белсенді формалар мен әдістер); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Есептік жұмыс №1-4 | 0-100 |
Есептік жұмыс №5-8 | ||
СӨЖ №1-3 | ||
Рубеждік бақылау №1 | ||
2 рейтинг | Есептік жұмыс №9-11 | 0-100 |
Есептік жұмыс №12-15 | ||
СӨЖ №4-6 | ||
Рубеждік бақылау №2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Работа на практических занятиях | Талап етілетін есептеу әдістері тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; Жауабын жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана біледі. | бір қате немесе екіден аз кемшілік жіберілді, оны студент өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады; жауап білімді жаңа жағдайға қолданбай берілді | Жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. | Жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетті. |
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат | Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына тез жауап бере алады. | Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. | Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. | Пәннің теориялық негіздерінен хабарсыздығын, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді. |
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Қазандық агрегаттардың энергия көздері
- Қазандық агрегаттың жылу және экзергиялық теңгерімдері
- Қазандық агрегаттардың пештеріндегі газ тәріздес отынның жануы
- Қазандық агрегаттардағы сұйық отынның жануы
- Қазандық агрегаттардағы қатты отынның жануы
- Қазандық қондырғының радиациялық және конвективті қыздыру беттеріндегі жылу беру
- Табиғи және мәжбүрлі айналымы бар жүйелердің гидродинамикасы
- Қазандық қондырғының газ-ауа жолының аэродинамикасы
- Қазандықтың су режимі
- Жылу схемалары және қазандық агрегаттарының негізгі элементтері
- Қазандық қондырғылардың параметрлері мен қуаттарын стандарттау
- Бу және ыстық су қазандықтарының құрылымдық сұлбалары
- Жанармаймен қамтамасыз ету жүйелері, күлді және қожды шығару
- Қазандық агрегаттың коррозиясы, абразивті тозуы, ластануы және жылыту беттерін тазарту
Негізгі әдебиет
- 1.Липов Ю.М., Третьяков Ю.М. Котельные установки и парогенератор: Учебник для вузов.-М.: НИЦ ИКИ, 2006.-592 с. (аб-1)2.Бадагуев Б.Т. Паровые и водогрейные котлы. Безопасность при эксплуатации.-М.: Альфа пресс, 2010.-200 с. (чтз-2)3.Еремкин А.И. Нормирование выбросов загрязняющих веществ в атмосферу. -М.: АСВ, 2001 –176 с. (чзт-1
Қосымша әдебиеттер
- Липов Ю.М., Третьяков Ю.М. Котельные установки и парогенераторы - Москва-Ижевск: НИЦ «Регулярная и хаотическая динамика», 2003.
- Нурекен Е. Жылу электр станцияладың қазандық қойдырғылары. Оқу қуралы. – Алматы: АЭжБИ, 2007 – 270 б. 2007
- Нурекен Е. Жылу электр станцияладың қазандық қойдырғылары. Мысалдар мен есептер. Оқу қуралы. – Алматы: АЭжБИ, 2008 – 206 б.