Қазан қондырғылары және бу генераторлары

Байдилдина Айжан Толеубековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән келесі мәселелерді қарастырады: қазандық қондырғылары мен бу генераторларының классификациясы, отынды дайындау және әр түрлі отын түрлерін сақтау, отынды жағу әдістері, қазандық қондырғылары мен бу генераторларының конструкциясы, қазандық қондырғылары мен бу генераторының жылу балансы, пайдалану тиімділігі. Қазандықтар қондырғылары мен бу генераторлары, күл жинау қондырғылары, қазандық қондырғылары мен бу генераторларының негізгі және қосалқы жабдықтарының құрамы, қазандық қондырғылары мен бу генераторларының жұмыс көрсеткіштерін есептеу

Кредиттер саны: 6

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Курстың негізгі мақсаты қазандық қондырғылары мен бу генераторлары жұмысының физикалық принциптерін, газ және жұмыс ортасының процестерін, есептеу әдістерін, қазандық қондырғылары мен бу генераторларын өнеркәсіптік қолдануды оқып үйрену болып табылады.
Міндет
  • Студенттер қазан қондырғыларының құрылымы мен жылулық есептерін меңгере отырып қандаықтар мен ЖЭО қосымша қондырғылары, әр түрлі отын жағу әдістері жайлы толық мағулматтар береді және қазан қондырғыларының жылулық баланстарының және казандардың аэродинамикалық, гидравликалық есептерін үйретеді.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • казан қондырғыларының классификациясы, отын дайындау және әр түрлі отындарды сақтау, отынды жағу әдістері, казан қондырғыларының құрылымы ,ілу
  • казан қондырғыларының жылу балансы, казан қондырғыларының ПӘК, шаң тозан ұстайтын қондырғылар, казан қондырғыларының негізгі және қосалқы қондырғылары, казан қондырғыларының жұмысының көрсеткіш есептері білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Теориялық ережелер мен мәселелердің көлемін меңгеру нәтижесінде студенттер істей білуі керек:–отынның және олардың жану өнімдерінің жылу сипаттамаларын есептеуді, бу қазанының және оның жеке жылу беттерінің жылу есебін өз бетінше орындау., қазандық агрегаттары мен Бугаз генераторларының даму перспективаларын ұсыну.–қазандық агрегатының түрін және сипаттамасын оның технологиялық мақсатына байланысты таңдау;–қазандық агрегатының техникалық жағдайын талдау; - қазандық жұмысының техникалық-экономикалық көрсеткіштерін және оның қыздыру беттерінің жұмыс сенімділігінің көрсеткіштерін бағалау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Пәнді оқу нәтижесінде студенттер білуі керек:–Әртүрлі қуатты қазандық агрегаттарын жобалау және жылулық есептеу әдістемесін.Пәнді оқу нәтижесінде студенттер:–қазандық агрегаттарының сызбаларын әзірлеу және оқу;–қазандық қондырғыларының негізгі және қосалқы жабдықтарының жұмыс сенімділігі мәселелерінде құзыретті болуы керек.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • 1. Жұмыс орындарын жылуэнергетика және жылутехнологиясына сәкес даярлай білу, оларды техникалық қамту, жылуэнергетикалық объектілерінде су ресурстарын басқаруда энерго және ресурс қорғау шараларында және экоқауіпсіздік шараларын дайындау және оларға қатысу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • - жанудың материалдық және жылу баланстарын құрастыру; – оттық құрылғыларының түрін есептеу және таңдауға байланысты бу генераторының қуаты және отын түрі -оттық құрылғылардың түрі мен санын, сондай-ақ оларды ұсыну ең жақсы нәтижеге жету үшін жану камерасының периметрі бойынша орналасу отынның толық жануы, пештің шлактануын жою, азайту атмосфераға зиянды шаң мен газ шығарындыларының қалыптасуы; -жылутехнологияның жылу технологиялық есептеулерін орындау қондырғылар, әртүрлі пайдалану жағдайларының тиімділігін анықтау энергетикалық ресурстар
Оқыту әдістері

Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Оқушылардың білімді іздестіруге және басқаруға, есептерді өз бетінше шешуге тәжірибе жинауға қатысуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды атап өткен жөн: - проблемалық және жобалық-бағытталған оқыту технологиясы; - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, ми шабуылы, пікірсайыс және басқа белсенді нысандар мен әдістер); - жағдай әдісі (жағдайды талдау); - студенттер іскерлік, рөлдік, имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиясы; - ақпараттық және коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан оқыту) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Есептік жұмыс №1-4 0-100
Есептік жұмыс №5-8
СӨЖ №1-4 (таңдап 3)
СӨЖ №5-8 (таңдап 3)
Рубеждік бақылау №1
2  рейтинг Есептік жұмыс №9-11 0-100
Есептік жұмыс №12-15
СӨЖ №9-10 (таңдап 3)
СӨЖ №12-15 (таңдап 3)
Рубеждік бақылау №2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық сабақтардағы жұмыс Талап етілетін есептеу әдістері тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; Жауабын жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана біледі. бір қате немесе екіден аз кемшілік жіберілді, оны студент өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады; жауап білімді жаңа жағдайға қолданбай берілді Жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетті.
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына тез жауап бере алады. Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. Пәннің теориялық негіздерінен хабарсыздығын, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді.
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • Қазандық агрегаттардың энергия көздері
  • Қазандық агрегаттың жылу және экзергиялық теңгерімдері
  • Қазандық агрегаттардың пештеріндегі газ тәріздес отынның жануы
  • Қазандық агрегаттардағы сұйық отынның жануы
  • Қазандық агрегаттардағы қатты отынның жануы
  • Қазандық қондырғының радиациялық және конвективті қыздыру беттеріндегі жылу беру
  • Табиғи және мәжбүрлі айналымы бар жүйелердің гидродинамикасы
  • Қазандық қондырғының газ-ауа жолының аэродинамикасы
  • Қазандықтың су режимі
  • Жылу схемалары және қазандық агрегаттарының негізгі элементтері
  • Қазандық қондырғылардың параметрлері мен қуаттарын стандарттау
  • Бу және ыстық су қазандықтарының құрылымдық сұлбалары
  • Жанармаймен қамтамасыз ету жүйелері, күлді және қожды шығару
  • Қазандық агрегаттың коррозиясы, абразивті тозуы, ластануы және жылыту беттерін тазарту
Негізгі әдебиет
  • Сидельковский Л.Н. Юренев В.Н. Котельные установки промышленных предприятий: учебник для вузов. - М.: Бастет, 2009. - 527 с.
  • Беликов С.Е., Котлер В.Р. Котлы тепловых электростанций и защита атмосферы: учебное пособие для вузов и колледжей по спец. "Тепловые электростанции". - М.: Аква-Терм, 2008. - 210 с.
  • Соколов Б.А. Котельные установки работающие на твердом топливе. - М.: Академия, 2012. - 63 с.
  • Лебедев В.А., Пискунов В.М. "Основы энергетики: учебное пособие 2019"
  • А.В. Таранов, А.П. Биличенко "Теплоэнергетические системы и энергоиспользование", Караганда: КарГТУ, 2017)
  • Исаев В.Л., Таранов А.В., Булатбаев Ф.Н "Спецвопросы сжигания топлива", Караганда: Изд-во КарТУ, 2020
  • "Теплотехника: учебник", под ред. С.В. Пузача, Ю.А. Кошмаров, С.В. Пузач, О.С. Лебедченко, М.: Академия ГПС ИЧС России, 2019
  • А.А. Кибарин, "Режимы работы и эксплуатация котельных установок. Учебное пособие" Алматы: АИЭС, 2019
Қосымша әдебиеттер
  • Липов Ю.М., Третьяков Ю.М. Котельные установки и парогенераторы - Москва-Ижевск: НИЦ «Регулярная и хаотическая динамика», 2003.
  • Нурекен Е. Жылу электр станцияладың қазандық қойдырғылары. Оқу қуралы. – Алматы: АЭжБИ, 2007 – 270 б. 2007
  • Нурекен Е. Жылу электр станцияладың қазандық қойдырғылары. Мысалдар мен есептер. Оқу қуралы. – Алматы: АЭжБИ, 2008 – 206 б.