Теориялық механика

Брим Татьяна Фёдоровна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Теориялық механика жалпы инженерлік және арнайы техникалық пәндерді оқудың негізі болып табылады. Қолданбалы ғылымдар, физика және математика арасындағы байланысты орнату арқылы теориялық механика болашақ маманның инженерлік ой-өрісін қалыптастыруға ықпал етеді. Курс мыналарды қамтиды: қатты денелер механикасы, механиканың негізгі ұғымдары мен заңдары. Пәннің негізгі бөлімдері: статика, күштер жүйесінің әсерінен материалдық денелердің тепе-теңдік шарттары; кинематика, материалдық денелердің механикалық қозғалысы, денелердің қозғалыс заңдары; динамика, оларға әсер ететін күштерді ескере отырып, материалдық денелердің қозғалысы.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Физика

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Бұл пәннің негізгі міндеті студенттерге табиғат заңын, табиғаттағы және техникадағы құбылыстардың математикалық моделдерді құруды, табылған шешімдерді анализдік талдауды, келешек мамандық иелерін ғылыми ой қабілетін өрістетіп, ерікті дағдыларын дамытуға үйретеді.
Міндет
  • Специалист должен знать и уметь: состояние и перспективы развития теоретических основ механики, значение этой учебной дисциплины в инженерной практике; фундаментальные понятия, гипотезы, допущения и принципы, используемые в данном курсе; способы определения опорных реакций в элементах конструкций; современные способы расчета кинематических характеристик механизмов, встречающихся на практике; методику расчета динамических характеристик механизмов.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • - Білім алушылар білуге тиіс: -механиканың негізгі ұғымдарын; -механиканың аксиомалары мен теорияларын қолданып, күштер жүйесін түрлендіру тәсілдерін, абсолютты қатты денелердің, түйіскен күштердің, параллель күштердің, жазықтықта және кеңістікте кез-келген түрде түсірілген күштердің әсерімен тепе-теңдікте табылу шарттарын; -нүктенің қозғалысын беру әдістерін, оның жылдамдығы мен үдеуін, нүкте мен дененің қозғалыс түрлерін -динамиканың негізгі ұғымдарын
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • - «Теориялық механика» курсын білу «Материалдардың кедергісі», «Құлылымдау негіздері және машиналардың бөлшектері» пәндерін оқу үшін қажет. - Тепе-теңдік есептері, тепе-теңдіктің тұрақтылығы, технологияда кездесетін механизмдердің компоненттерінің кинематикалық және динамикалық сипаттамаларын анықтау саласындағы өндірістік қызметке мамандарды даярлау. - Сөйлесулер жүргізіп - кез-келген тілде диалог құрып, сөйлеу этикетінің ережелерін қолдану - Келесі пәндердегі мәселелерді шеше білу және жақсы дайындық
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Механикалық жүйелерді құрастыра білу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Ой-өрісі кең және ойлау мәдениеті бар тұлғаның қалыптасуына ықпал ететін ғылыми-зерттеу пәндері саласында базалық білім алу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Механика заңдарын білу негізінде техникалық мәселелерді шеше алады
Оқыту әдістері

- интерактивті дәріс (оқутыдың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу, модерация, слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық; - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Задание 1. Равновесие плоской системы сходящихся сил 0-100
Задание 2. Равновесие произвольной плоской системы сил
Задание 3. Кинематика точки
2  рейтинг Задание 4. Плоскопараллельное движение твердого тела 0-100
Задание 5. Обратная задача динамики
Задание 6. Теорема об изменении кинетической энергии
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Выполнение и защита практических работ 1. Работа выполнена в полном объёме, аккуратно, с необходимыми пояснениями; приведены исходные данные; результаты расчета, единицы измерений; выводы. 2. Расчетные схемы (рисунки, чертежи) выполнены аккуратно с использованием чертежных инструментов или графических программ. 3. При защите работы обучающийся хорошо ориентируется в материале, владеет терминологией, полностью отвечает на дополнительные вопросы. 1. Работа выполнена в полном объёме с незначительными замечаниями, аккуратно; с необходимыми пояснениями; приведены исходные данные; результаты расчета, единицы измерений; выводы. 2. Расчетные схемы (рисунки, чертежи) выполнены аккуратно с использованием чертежных инструментов или графических программ. 3. При защите работы обучающийся не достаточно хорошо ориентируется в материале, допускает неточности в терминологии, затрудняется при ответах на дополнительные вопросы. 1. Работа выполнена с ошибками, не достаточно аккуратно; отсутствуют необходимые пояснения; отсутствуют исходные данные; результаты расчета, единицы измерений или выводы. 2. Расчетные схемы (рисунки, чертежи) выполнены не аккуратно или с ошибками. 3. При защите работы обучающийся плохо ориентируется в материале, плохо владеет терминологией, допускает ошибки при ответах на вопросы по работе. 1. Работа выполнена с грубыми ошибками, неаккуратно; необходимые пояснения отсутствуют; отсутствуют исходные данные; результаты расчета, единицы измерений или выводы. 2. В работе отсутствуют или неправильно выполнены расчетные схемы (рисунки, чертежи). 3. При защите работы обучающийся не ориентируется в материале, не владеет терминологией, не отвечает на вопросы по работе.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Введение в статику
  • Аналитический способ задания силы
  • Теория моментов сил
  • Теория пар сил
  • Плоская система параллельных сил
  • Устойчивость
  • Тема 7
  • Кинематика твердого тела
  • Кинематика твердого тела
  • Тема 10
  • Сложное движение материальной точки
  • Ведение в динамику
  • Количество движения
  • Динамика механической системы
  • Сила инерции
Негізгі әдебиет
  • 1 Жолдасбеков Ө.А., Сағитов М.Н. Теориялық механика. Алматы, 2002 – 575б. 2 Нұғыман, Аманжол М. Теорилық механика негіздері: Оқулық – Алматы, 2005 – 275б. 3 Іңкәрбеков А. Теориялық механика. Статика және кинематика: Оқулық – Алматы: Мектеп, 2005 – 232б. 4 Жолдасбеков Ө.А., Ахметов А.К. Теориялық механика есептер жинағы. Оқу құралы. – Алматы: Ғылым, 2003 – 393б. 5 Төреқожаев Ә.Н., Именов И., Төлегенова Қ. Теориялық механика: Курстық және семестрлік жұмыстар: Оқу құралы – Алматы: Мектеп баспасы, 2005 – 216б.
Қосымша әдебиеттер
  • 6 Жапаров Ж.Ж. Теориялық механика есептерін шешу. Алматы: Ана тілі, 1993, 168 б. 7 Қатты дене статикасы: «Теориялық механика» пәнін оқитын студенттердің оқытушымен өздік жұмыстарына арналған әдістемелік нұсқау мен тапсырмалар. / А.Е. Қасымов.- Өскемен.: ШҚМТУ, 2008. -28 б. 8 Іңкәрбеков А. Теориялық механика. Динамика: Оқулық –Алматы: Мектеп, 2012 – 292 б