Байытудың гравитациялық әдістері

Еркешева Меруерт Сарсенбаевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пайдалы қазбаларды гравитациялық байыту әдістерінің, шаюдың және гидравликалық сұрыптаудың теориялық негіздері зерттелуде. Гравитациялық және сұрыптаушы жабдықтарының конструкциялары, құрылғылардың параметрлері мен технологиялық режимдері сипатталған, оларды есептеу принциптері берілген. Гравитациялық байытуға материалдарды дайындау талаптары қарастырылған.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Минералды шикізатты байыту және өңдеу негіздері

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Пайдалы қазбаларды байытудың гравитациялық әдістерінің теориялық негіздерін, осы әдістерге арналған жабдықтардың жұмыс істеу принциптерін, минералды шикізаттың әртүрлі түрлерін өңдеуде қолданылатын технологиялық сұлбаларды зерделеу
Міндет
  • Гравитациялық байытуға арналған сұлбалар мен жабдықтарды таңдау принциптерін, процесті технологиялық есептеу әдістемесін игеру, техникалық әдебиеттермен жұмыс істеу дағдыларын игеру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Гравитациялық процестің физика-химиялық ерекшеліктерін, гравитациялық байытудың әртүрлі әдістерін, кендердің әртүрлі түрлерінің технологиялық сұлбаларын білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Байытудың технологиялық гравитациялық сұлбасын таңдай және негіздей білу, жабдықтың технологиялық есептеулерін орындай білу, арнайы техникалық және анықтамалық әдебиеттермен жұмыс істей білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Алынған білім негізінде минералды шикізатты өңдеу және байыту жөніндегі жұмыстарды тиімді және экологиялық қауіпсіз өндірудің негізгі технологиялық параметрлерін таңдау және есептеу мүмкіндігі
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Теориялық білімді тәжірибелік қызметте сауатты қолдана білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Барлық тапсырмалар мен емтиханды сәтті тапсыру
Оқыту әдістері

- оқытудың интерактивті технологиялары; - компьютерлік оқыту технологиялары; - оқу міндеттерін шешу; - оқу процесі кезінде студенттердің өзіндік зерттеу жұмысы.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Практикалық жұмыстар (есептер) 0-100
Бақылау жұмыстары
Дәрістер конспектісі
Аралық тестілеу
2  рейтинг Практикалық жұмыстар (есептер) 0-100
Реферат
Бақылау жұмыстары
Дәрістер конспектісі
Аралық тестілеу
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық жұмыстар (есептер) қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Бақылау жұмыстары қатесіз және кемшіліксіз орындалған жұмыс үшін қойылады, тапсырмалардың кемінде 90% - ы орындалуы тиіс онда бір өрескел қатеден және бір кемшіліктен, үш кемшіліктен аспайтын жұмыс үшін қойылады. Тапсырмалардың 70-тен 89% - на дейін орындалуы керек егер білім алушы барлық жұмыстың кемінде 50%-всей дұрыс орындаған болса немесе төрт-бес кемшілік болған кезде бір өрескел қателік пен екі кемшілік, бір өрескел және бір дөрекі қателік, үш дөрекі қателік, бір өрескел қателік және үш кемшілік жіберген болса қойылады егер қателер мен кемшіліктер саны 3 бағалау нормасынан асып кетсе немесе барлық жұмыстың 50% - дан азы дұрыс орындалса қойылады
Аралық тестілеу 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Су және ауа орталарында сұрыптау
  • Сұрыптаудың негізгі принциптері
  • Гидроциклондар
  • Гравитациялық байыту әдістерін қолдану саласы және жалпы сипаттамасы
  • Ауыр орталарда байыту
  • Ауыр суспензияларда байытуға арналған сепараторлар
  • Отсадкалау
  • Отсадкалау машиналары
  • Су ағынында байыту
  • Шлюздерде байыту
  • Бұрамалы сепараторларда байыту
  • Тарыла түскен науаларда байыту
  • Пневматикалық байыту
  • Шаю
  • Шаю құрылғылары мен машиналары
Негізгі әдебиет
  • П.И. Пилов. Гравитационная сепарация полезных ископаемых: Учебное пособие. – Днепропетровск: Национальный горный университет, 2010. – 127 с.
  • Верхотуров М.В. Гравитационные методы обогащения. Учебник. МАКС Пресс, Москва, 2006 г., 352 стр. ISBN: 5-317-01710-6.
  • Авдохин В.М. Основы обогащения полезных ископаемых. Том 1. Обогатительные процессы. Издательство Московского государственного горного университета, Москва, 2021 г., 420 стр. ISBN: 978-5-98672-531-4, 978-5-98672-533-8.
  • Абрамов, А.А. Переработка, обогащение и комплексное использование твердых полезных ископаемых. Т.2. Технология переработки и обогащения полезных ископаемых: учебник для вузов. − М.: Изд-во «Горная книга», 2004. −510 с. ISBN 5-7418-0242-7.
Қосымша әдебиеттер
  • Шохин В.Н., Лопатин А.Г. Гравитационные методы обогащения. - М., Недра, 1993.
  • Берт Р.О. Технология гравитационных процессов обогащения. Перевод с английского. - М., Недра, 1990.
  • Кусков В.Б., Кускова Я.В. Гравитационные методы обогащения. Метод. указания к практическим занятиям. Санкт-Петербургского горного университета. 2017 г., 87 с.
  • IPR SMART http://www.iprbookshop.ru
  • ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com.
  • EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com