Гидро күштік қондырғылар
Сипаттама: СЭС және ГАЭС су жолының жұмысы, олардың желідегі жұмысы туралы жалпы мәліметтер береді. Су қоймаларында орналасқан қысымға байланысты турбиналардың әртүрлі түрлерін жобалау және модельдеу әдістерімен таныстырады. Спиральды камералардың, бұру құбырларының және төменгі бъефпен жалғану әдістерінің конструкциялық ерекшеліктері егжей-тегжейлі зерттеледі. Шағын ГЭС жобалау үшін қажетті қосалқы сипаттамаларды есептеу бойынша практикалық дағдыларды қалыптастырады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Физика
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Пәннің мақсаты – су ресурстарын су күші қондырғылары арқылы электірлік энергияны өндіру үшін пайдалану және керісінше электр энергияны пайдаланып су ресурстарын тұтынушыларға берудегі кәсіптік білімді қалыптастыру. Осы пәнді оқу үрдісінде білімгерлер су күшті қондырғылардың негізгі схемаларын, гидротурбиналармен сорғыштардың кострукцияларын білу, су күшті қондырғылардың ағыс жолдарында өтетін технологиялық үрдісін түсініп, гидромашиналардың түрімен, маркасын таңдауды білу, олардың негізгі параметрлерін есептеудің және су қуаты қондырғылардың жеке элементтерін жобалап құрастыруды үйрену керек
Міндет
- Білімі: су күшті қондырғылардың негізгі конструктивтік схемаларын және құрылымдарын, гидромашиналардың түрлерін және маркаларын .
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Өзен ағысы, өзен, көл, батпақтың су режимін қалыптастыру заңдылығы туралы меңгеру. Өзен бассейндерінің су теңгерімі, ағысты реттеу әдістері, негізгі гидрологиялық сипаттамасын есептеу әдістерін білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Су шаруашылығы және гидротехникалық нысандары, кешенді гидро түйіндері, сорғыш бекеттерін жобалау және пайдалану бойынша дағдыларын меңгеру; олардың экономикалық тиімділігі мен экологиялық қауыпсіздігін бағалау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Өндірістік-технологиялық, ұйымдастыру-басқару, су шаруашылығы саласындағы жабалау мен зерттеу қызметтері үшін дайын болу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Су шаруашылығы саласындағы өндірістік-техникалық, ұйымдастыру-басқару, жобалау және зерттеу қызметтері үшін дайындау.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Саладағы кәсіпорын өнімдеріндегі өзіндік құны мен бағаның құрылуы туралы түсінігін алу, олардың экономикалық маңызы, қағидасы және өндірістің әртүрлі жағдайында оларды анықтау әдістері мен су шаруашылығы қызметін іске асыру.
Оқыту әдістері
су шаруашылығы саласындағы технологиялар трансферті орталығы зертханаларының мүмкіндіктерін қолдана отырып, интерактивті практикалық сабақтар; - оқытудың мынадай белсенді нысандарын қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық; - іздестіру-зерттеу (студенттердің өзіндік зерттеу қызметі)
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Дәрістер, сауалнама | 0-100 |
Практикалық сабақтар, міндеттерді шешу және қорғау | ||
Квизалар, тестілеу | ||
2 рейтинг | Лекции, СРО, опрос | 0-100 |
Практические занятия, решение задач и защита | ||
Квизы, тестирование | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бүкіл оқу процесі PDCA цикліне (ISO 9001:2015) сәйкес жүзеге асырылады: - жоспар: пәннің мақсатын, міндеттерін әзірлеу, оқу нәтижелерін тұжырымдау, ресурстарды анықтау, нәтижеге жету үшін қажетті пәнді оқуға қойылатын талаптар жүйесі. - істеу: жоспарланған нәрсені орындау. - тексеру: үлгерім есептерінде көрсетілген пән бойынша мақсат, міндет және оқу нәтижелерімен салыстыру бойынша ағымдық бақылау, аралық аттестаттау мониторингі. «ВҚТУ» КЕАҚ П 000-I-2023 «Д.Серікбаев атындағы ШҚТУ» КЕАҚ оқу нәтижелерін бағалау саясаты» басшылыққа алу қажет. | жүйелі теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына жылдам жауап бере алады. | күшті теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге өз бетінше немесе болмашы қателермен түзететін болмашы қателіктер жібереді. мұғалімнің түзетуі | Теориялық білімі таяз, құбылыстар мен процестерді талдау дағдылары нашар қалыптасады, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логика мен жүйелілікте жеткіліксіз еркіндік көрсетеді | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және жүйелілік жетіспеушілігін көрсетеді презентация, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақта жауап беруден бас тартады |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Гидравликалық турбиналардың жіктелуі
- Гидротурбиналық қондырғы элементтері
- Турбинаның негізгі параметрлері
- Турбинаның шығыны, басы, қуаты және тиімділігі
- Турбина жұмысының негізгі теңдеуі
- Турбиналарды модельдеу принциптері
- Жылдамдық коэффициенті
- Кавитация және рұқсат етілген сору биіктігі
- Турбиналардың энергетикалық сипаттамалары
- Спиральды камералар
- су электр станцияларының жабдықтары
Негізгі әдебиет
- Использование энергии. Под ред. Ю.С. Васильева. М.Энергия,2005.-562с. 2. Железняков Г.В. Гидрометрия. – М.: Колос, 2005. – 303с. 3. Константинов Н.М. Гидрология и гидрометрия. – М.: Высшая школа, 2007. – 199с. 4. Большаков В.А. и др. Сборник задач по гидравлике. – Киев: Вища школа, 2009.-320с.
Қосымша әдебиеттер
- Иванов В.М., Бахтина И.А. Гидравлика и гидромашины. Практикум. [Электронный ресурс]: Практикум.— Электрон. дан.— Барнаул: АлтГТУ, 2015 2 Синюгин, В.Ю. Гидроаккумулирующие электростанции в современной электроэнергетике [Электронный ресурс] / В.Ю. Синюгин, В.И. Магрук, В.Г. Родионов.— Электрон. дан. — Москва : ЭНАС, 2017. — 352 с