Жылу энергетикасындағы ресурс үнемдеу технологиялары

Байдилдина Айжан Толеубековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән энергияны оңтайландыру және энергия теңгерімдері, жылу энергиясын өндіру және таратуда энергияны үнемдеу, өнеркәсіптік қазандықтарда энергияны үнемдеу, энергия өндіру және тарату жүйелерінде ресурстарды ұтымды пайдалану, жоғары температурада энергия үнемдеу ерекшеліктері туралы білім алуға мүмкіндік береді. жылу технологиялары, жылыту, желдету, ыстық сумен жабдықтау, кептіру жүйелерінде, буландырғышта, айдау қондырғыларында және өнеркәсіпті электрмен жабдықтауда ресурстарды үнемдеу

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • ЖЭ және ЖТ-да энергоүнемдеу

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Магистранттардың ресурстарды үнемдеу принциптері және энергетикалық кешен мен салаларда отын-энергетикалық ресурстарды пайдалану тиімділігін арттырудың негізгі бағыттары туралы қажетті білім алуы және алған білімдері мен дағдыларын магистранттың кәсіби қызметінде пайдалануы. жылу энергетикасы.
Міндет
  • • студенттерге энергия көздері, энергияны өндіру, бөлу және тұтыну, энергия экономикасы, энергия үнемдеудің экологиялық аспектілері бойынша негізгі білім беру; • студенттерді энергия ресурстарын тиімді пайдалану бойынша әлемдік және мемлекеттік көрсеткіштермен, бағдарламалармен және іс-шаралармен таныстыру; • студенттерді халық шаруашылығының әртүрлі салаларында энергия үнемдеудің басым бағыттарымен таныстыру; • энергия менеджментін енгізу арқылы өндірісте энергияны үнемдеуді ұйымдастыру және басқару, шығындарды талдау негізінде энергия үнемдеу шараларына инвестициялардың тиімділігін бағалау бойынша білім беру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Ғылыми-техникалық даму перспективаларын, ғылым мен техниканың жетістіктерін, жылу-энергетика саласындағы озық отандық және шетелдік тәжірибені талдау және қолдану
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • • энергия тиімділігін және энергияны үнемдеуді басқарудың заманауи әдістері мен құралдары туралы түсінігі болуы; • ұлттық экономиканың әртүрлі салаларында энергия тиімді жаңа технологияларды, сондай-ақ дәстүрлі емес және экологиялық таза энергия көздерін анықтау және енгізудің негізгі әдістерін меңгеру; • технологиялық процестер мен құрылғылардың энергетикалық талдауын жүргізудің, олардың функционалдық экономикалық тиімділігін, сондай-ақ энергия үнемдеу шараларының тиімділігін бағалаудың негізгі әдістерін меңгеру; • энергетикалық ресурстарды пайдалануды бақылау мен есепке алуды ұйымдастыру туралы түсініктері болуы
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • тұрақты даму тұжырымдамасын білу; құру негіздері, принциптері және әдістері ресурстарды үнемдейтін, аз қалдықты және экологиялық таза технологиялар технологиялық процестерді, өндірістік қалдықтарды өңдеудің, кәдеге жаратудың және залалсыздандырудың тиімді жолдары мен әдістерін, тұйық циклдарды құру принциптерін сумен жабдықтауды қайта өңдеу өнеркәсіп және кәсіпорындар;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • ұтымдылыққа заманауи әдістер мен тәсілдерді тәжірибеде қолдана білу табиғи ресурстарды пайдалану, экологиялық таза және құру аз қалдықты технологиялар;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Кіріс және шығыстарды бақылау және бақылау мүмкіндігі өндірістегі, бақылаудағы және қамтамасыз етудегі технологиялық процестерге арналған ағындар өндірісте қалдығы аз технологияларды тиімді пайдалану, қолдану ресурстарды үнемдейтін технологиялар. Бақылау-аудиторлық қызметті жүзеге асыру мүмкіндігі, экологиялық аудит, экологиялық реттеу, профилактикалық дамыту халық денсаулығын экономиканың жағымсыз әсерінен қорғау шаралары іс-шаралар, техногендік ландшафттарды рекультивациялауды жүзеге асыру, принциптерін білу мекендеу ортасын оңтайландыру. Қоршаған ортаны қорғау бойынша іс-шаралар мен мониторинг жүргізу мүмкіндігі зиянды әсерлерден
Оқыту әдістері

1. Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Студенттерді білімді іздеу мен басқаруға, өз бетінше есеп шығару тәжірибесін меңгеруге ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды бөліп көрсетуіміз керек: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; - оқу және ғылыми-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, миға шабуыл, білім беру дебаттары және басқа белсенді нысандар мен әдістер); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - студенттер іскерлік, рөлдік, симуляциялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары;

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Энергия аудиті кезінде энергия шығындарын және энергия тасымалдаушыларын бағалау әдістері. 0-100
Энергияны үнемдеудің әлемдік тәжірибесі. Қазақстанның энергетикалық саясаты.
Есеп айырысу жұмыстары. Практикалық жұмыс.
ауызша сұрау
2  рейтинг Жаңартылатын және баламалы энергия көздері 0-100
Графикті қорғаумен сипаттау
Техникалық құралдар және оған кедергілердің түрлері
ауызша сұрау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділігін талдаудың физикалық негіздері; · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу әдістері; · берілген сенімділік деңгейінде электр энергетикалық жүйелер мен желілерді синтездеу әдістері. Істей білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік деңгейінің көрсеткіштерін есептеу; · берілген сенімділік деңгейі бойынша электр энергетикалық жүйелердің диаграммаларын синтездеу; Меншік: · электр энергетикалық жүйелер мен желілердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу үшін эквивалентті сұлбаларды жобалау дағдылары. Қойылған сұраққа толық, жан-жақты жауап беріледі, объект туралы саналы білімдердің жиынтығы көрсетіледі, тақырыптың негізгі ережелері тұжырымды түрде ашылады; жауапта ашылатын ұғымдардың, теориялардың, құбылыстардың мәнін көрсететін нақты құрылым, логикалық жүйелілік көрсетіледі. Объекті туралы білім оны түсіну аясында берілген ғылым жүйесінде және пәнаралық байланыстарда көрсетіледі. Жауабы әдеби тілде ғылыми тұрғыда айтылады. Жауап беру барысында студент өз бетінше түзететін ұғымдарды анықтауда кемшіліктер болуы мүмкін. Қойылған сұраққа толық, бірақ жеткіліксіз дәйекті жауап беріледі, бірақ сонымен бірге маңызды және маңызды емес белгілерді және себеп-салдарлық байланыстарды анықтау мүмкіндігі көрсетіледі. Жауап логикалық және ғылыми терминдерде C+ 70-74 көрсетілген. Негізгі ұғымдарды анықтауда 1-2 қате жіберілуі мүмкін, оны оқушы өз бетімен түзету қиынға соғады. Анықтамалардағы елеулі қателермен сұрақ тақырыбы бойынша шашыраңқы білімді білдіретін толық емес жауап берілді. Бөлшектену және қисынсыз ұсыну бар. Студент бұл ұғымның, теорияның, құбылыстың пәннің басқа объектілерімен байланысын түсінбейді. Тұсаукесердің қорытындылары, ерекшелігі және дәлелдері жоқ. Сөйлеу сауатсыз. Мұғалімнің қосымша және нақтылайтын сұрақтары студенттің тек қойылған сұраққа ғана емес, сонымен қатар пәндер бойынша басқа сұрақтарға да жауабын түзетуге әкелмейді. Пәннің негізгі сұрақтары бойынша жауаптар алынған жоқ
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • «Жылу энергетикасындағы ресурстарды үнемдейтін технологиялар» курсының мақсаты, көлемі және мазмұны
  • Дәстүрлі және жергілікті отындардың рөлі Қазақстандағы экономикалық қызметтің жекелеген салаларында жылу мен электр энергиясын үнемдеу әлеуеті
  • Энергияны пайдалану тиімділігін арттыру саласындағы мемлекеттік саясат
  • Отын-энергетикалық ресурстардың құрылымы, масштабы және пайдалану тиімділігі
  • Энергия үнемдеу шаралары мен техникалық шешімдердің тиімділігіне отын мен энергияға тарифтердің әсері
  • Ресурстарды үнемдеу тиімділігін бағалау әдістері мен критерийлері
  • Жылулық және материалдық баланстар
  • Энергия баланстарының өндірістік процестердің, қондырғылар мен жүйелердің тиімділігімен байланысы, Технологиялық, цехтық, жалпы зауыттық және салалық отын-энергетикалық ресурстарды тұтыну нормалары
  • Өнеркәсіптік кәсіпорындарды электрмен жабдықтау және энергия тұтыну жүйелері
  • Бағалау әдістері және олардың тиімділігінің көрсеткіштері
  • Жылу энергетикалық объектілердің энергетикалық аудитінің негіздері
  • Экспресс-аудит әдіснамасы
  • Қазандық және пеш отынының, жылу және электр энергиясының, су мен сығылған ауаның есебін ұйымдастыру
  • Жылу және электр энергиясын өндіру мен таратуда энергияны үнемдеу
  • Өнеркәсіптік кәсіпорындарды, агроөнеркәсіптік кешен объектілерін, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықты электрмен жабдықтауда энергия үнемдеу; жарықтандыру жүйелеріндегі энергияны үнемдеу
Негізгі әдебиет
  • 1. Литвак В.В. Региональный вектор энергосбережения/В.В. Литвак, В.А. Силич, М.И. Яворский. Томск: STT, 1999. 320 с. 2. Бушуев В.В. Мониторинг реализации в 2004 г. «Энергетической стратегии России на период до 2020 г.» //Теплоэнергетика. 2005. №12. С.2-5. 3. Спейшер В.А. Обезвреживание промышленных выбросов дожиганием/ В.А. Спейшер. М.: Энергоатомиздат, 1986. 168 с. 4. Котлы утилизаторы и энерготехнологические агрегаты/ А.П. Воинов [и др.]. М.: Энергоатомиздат, 1989. 272 с. 5. Куперман Л.И. Вторичные энергетические ресурсы и энерготехнологическое комбинирование в промышленности/ Л.И. Куперман, С.А. Романовский, Л.Н. Сидельковский. Киев: Вища школа, 1986. 303 с. 6. Мучник Д.А. Теория и техника охлаждения кокса/ Д.А. Мучник, Ю.С. Постыльник. Киев: Вища школа, 1979. 7. Утилизация избыточного тепла при совмещенном процессе термической подготовки шихты и тушения кокса/Б.И. Бабанин [и др.]//Кокс и химия. 1988. С.17-20. 8. Сазонов Б.В. Теплоэнергетические системы промышленных предприятий/ Б.В. Сазонов, В.И. Ситас. М.: Энергоатомиздат, 1990. 9. Хараз Д.И. Пути использования вторичных энергоресурсов в химических производствах/Д.И. Хараз, Б.И. Псахис. М.: Химия, 1984. 224 с. 10. Соснин Ю.П. Высокоэффективные газовые контактные водонагреватели/Ю.П. Соснин, Е.Н. Бухаркин. 4-е изд., испр. и доп. М.: Стройиздат, 1988. 376 с. 11. Леонтьев С.А. Расчеты поверхностей и коэффициентов тепломассообмена в насадке из неупорядоченных колец Рашига/С.А. Леонтьев//Промышленная теплоэнергетика. 2005. №4. С. 43-46. 12. Безлепкин В.П. Парогазовые и паротурбинные установки электростанций. СПб.: Изд-во СПбГТУ, 1997. 295 с. 13. Цанеев С.В. Газотурбинные и парогазовые установки тепловых электростанций: учебное пособие для вузов/ С.В. Цанеев, В.Д. Буров, А.Н. Ремезов; под ред. С.И. Цанаева. М.: Изд-во МЭИ, 2002. 584 с. 14. Фаворский О.Н. Технологические схемы и показатели экономичности ПГУ с впрыском пара в газовый тракт/О.Н. Фаворский, С.В. Цанеев, В.Д. Буров, Д.В. Карташов// Теплоэнергетика. 2005. №4. С. 28 – 34. 15. Бушин П.С. Опытно-промышленная газотурбинная расширительная станция на Среднеуральской ГРЭС/П.С. Бушин// Теплоэнергетика. 1984. №7. с. 32 – 36. 16. Об использовании теплоты выхлопных газов газоперекачивающих агрегатов магистральных газопроводов: тр. Х1У школы-семинара молодых ученых и специалистов под рук. акад. РАН А.И. Леонтьева/А.П. Баскаков [и др.]. М. Изд-во МЭИ, 2003. Т.2. С.349-352. 17. Рациональное использование газа в энергетических установках : справочное руководство/ Р.Б. Ахмедов [и др.]. Л.: Недра, 1990. 423 с. 18. Тепло- и массообмен : теплотехнический справочник/Е.В. Аметистов [и др.]; под общ. ред. В.А. Григорьева и В.М. Зорина. М.: Энергоатомиздат, 1982. 512 с. 19. Кузнецов Ю.В. Сжатый воздух/Ю.В. Кузнецов, М.Ю. Кузнецов. Екатеринбург: УрО РАН, 2003. 20. Теплотехника : учебное пособие для вузов/ А.П. Баскаков [и др.]; под ред. А.П. Баскакова. М.: Энергоиздат, 1982. 264 с. 21. Энергосбережение в системах теплоснабжения, вентиляции и кондиционирования воздуха : справочное пособие/ Л.Д. Богуславский [и др.]; под ред. Л.Д. Бугуславского и В.И. Ливчака. М.: Стройиздат, 1990. 624 с.
Қосымша әдебиеттер
  • 22 Вагин Г.Я, Дудникова Л.В., Зенютич Е.А., и др. Экономия энергоресурсов в промышленных технологиях. НГТУ, НиЦЭ - Н. Новгород, 2001, 296 с. 23 Варнавский Б.П., Колесников А.И., Федоров М.Н. Энергоаудит объектов коммунального хозяйства и промышленных предприятий. Ассоциация энергоменеджеров. 1998, 108 с. с ил. 24 Кузнецов Е.П. Организация разработки программ энергосбережения. Петербургский энергетический институт повышения квалификации руководящих работников и специалистов, 1998. 25 Промышленная теплоэнергетика и теплотехника. Справочник / Под общ.ред. В.А.Григорьева, В.М.Зорина - 2-е изд., перераб. - М.: Энергоатомиздат, 1991.