Геодезия мен картографиядағы геоақпараттық жүйелер
Сипаттама: Пән геоақпараттық (ГАЖ) технологияларды кәсіби қызметте қолдану саласында теориялық және практикалық білімі бар мамандарды даярлауға, ГАЖ-технологияларда, геодезия және картография саласында қолданылатын геокеңістіктік деректерді жинау, өңдеу және тарату компьютерлік технологиясын қолдану дағдыларына бағытталған.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Сандық картографиялау
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Пән кәсіби қызметте геоақпараттық (ГАЖ) технологияларды қолдану саласында теориялық және практикалық білімі, ГАЖ технологияларында, геодезия мен картографияда қолданылатын геокеңістіктік деректерді жинау, өңдеу және таратудың компьютерлік технологияларын қолдану дағдылары бар мамандарды даярлауға бағытталған.
Міндет
- - ГАЖ артықшылықтарын, деректердің әртүрлі түрлерін алу, сақтау, редакциялау тәсілдерін, геоөңдеу құралдары мен құралдарының алуан түрлілігін, деректерді талдау және нәтижелерді ұсыну тәсілдерін үйрену;
- - ГАЖ құрылымы және олардың компоненттері, ГАЖ жұмысының негізгі принциптері, қазіргі ГАЖ аналитикалық мүмкіндіктері туралы теориялық білімді игеру;
- - әртүрлі ГАЖ бағдарламалық құралдарымен тәжірибе жинақтау.
- - геоақпараттық жүйелер және олардың басқа пәндер арасындағы орны туралы түсінік қалыптастыру;
- - геодезиялық аспаптардың жұмыс принциптерін зерттеу және ГАЖ көмегімен аспаптардан жиналған деректерді автоматтандырылған өңдеу және тақырыптық карта құру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Техника және технология облысында шешім қабылдауға базалық дағдыларын пайдалануға дайындығы
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Геоақпараттық жүйелерді жаһандық, ұлттық, жергілікті және муниципальдық деңгейде жасап шығаруға қабілеттілігі
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Геодезиялық және аэроғарыштық ақпараттарды картографиялау, ғылыми-зерттеу және өндірістік жұмыстар мақсатында синтездеу, өңдеуге қабілеттілігі.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Практика жүзінде зерттеу, жобалау жұмыстарын ұйымдастыру және ұжымды басқаруда дағдысын, икемділігін пайдалана білу қабілеті.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Мультимедиялық виртуальды, көп мақсатты кеңістікті сандық модельдеу технологияларын ғылыми –зерттеу және өндірістік-технологиялық шешімдерге ендіруге қабілеттілігі.
Оқыту әдістері
-интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: талқыланатын (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; оймен шабуыл; мотивациялық сөйлеу);
-проблемалық дәріс (дәйекті модельденген проблемалық жағдайлардың логикасына және шешілуі керек тапсырмаға сүйенеді);
- берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру;
- ақпараттық-коммуникациялық (қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);
- іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі);
- пікірсайыс түріндегі практикалық сабақ (пікірсайыс және пікір алмасу түріндегі мәселені талқылау кезіндегі топтық пікірталас);
- студенттік зерттеу топтарының жұмыс нәтижелерін талқылау.
Мүмкіндігі шектеулі жандарды оқыту кезінде пәнді ойдағыдай игеру үшін мынадай бейімделген білім беру технологиялары қолданылуы мүмкін: - қашықтықтан білім беру; - жеке бағдарланған (мысалы, тірек-қимыл аппараты бұзылған білім алушылар үшін экрандық пернетақтаны және ақпаратты енгізудің балама құрылғыларын пайдалану; есту қабілеті бұзылған студенттерге компьютерлік техникамен, аудиотехникамен, бейнетехникамен, электрондық тақтамен оқытылатын оқу аудиториясын жабдықтау); - пәнге бағытталған (мақсат қою процесі, яғни мақсаттар білім алушылардың іс-әрекеттерінде көрсетілген олардың нәтижелері арқылы қалыптасады); - оқу материалын игеруге көмек көрсету үшін ұйымдастырылған білім алушылармен қосымша жеке консультациялар мен сабақтар өткізу.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Дәріс сабақтары | 0-100 |
Практикалық сабақтар | ||
Өздік жұмыстары (Реферат) | ||
Семестр бойынша білімін бағалау | ||
2 рейтинг | Дәріс сабақтары | 0-100 |
Практикалық сабақтар | ||
Өздік жұмыстары (Реферат) | ||
Семестр бойынша білімін бағалау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Дәріс сабақтары | Егер білім алушы бағдарламада көзделген көлемде материалдың мазмұнын ашса, материалды белгілі бір логикалық ретпен сауатты тілде баяндаса, осы пәннің терминологиясын оқу пәні ретінде дәл қолдана отырып, мұғалімнің жетекші сұрақтарынсыз дербес жауап берсе, тест тапсырмаларына сәтті жауап берсе, ситуациялық тапсырмаларды дұрыс және негізді шешсе қойылады. Екінші сұрақтарды немесе есептеулерді жариялау кезінде бір немесе екі дәлсіздік болуы мүмкін, оны білім алушы мұғалімнің ескертуі бойынша оңай түзетеді. | Егер білім алушының жауабы негізінен "өте жақсы" деген белгіге қойылатын талаптарды қанағаттандырса, бірақ бұл ретте кемшіліктердің бірі орын алса: оқытушының ескертуі бойынша түзетілген жауаптың негізгі мазмұнын жарықтандыру кезінде бір - екі дәлсіздікке жол берілсе; екінші сұрақтарды жарықтандыру кезінде немесе есептеулерде қате немесе екіден көп дәлсіздіктер жіберілсе, оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетілсе қойылады. | Ол келесі жағдайларда қойылады: материалдың мазмұны толық емес немесе дәйекті түрде ашылған, тесттерге жауап беруде қателіктер, ситуациялық есептерді шешуде дәлсіздіктер бар, бірақ мәселені жалпы түсіну көрсетілген және пәннің оқу бағдарламасында анықталған материалды одан әрі игеру үшін жеткілікті дағдылар көрсетілген. | Егер оқу материалының негізгі мазмұны ашылмаған, білім алушылардың оқу материалының үлкен немесе маңызды бөлігін білмеуі немесе толық түсінбеуі анықталған, әңгімелесу сұрақтарына жауап беру кезінде өрескел қателіктер жіберілген, ситуациялық міндеттер дұрыс шешілмеген, тесттерге жауаптарда қателіктер жіберілген, суреттерде, схемаларда арнайы терминологияны пайдалану кезінде ұғымдарды анықтауда қателіктер жіберілген жағдайларда қойылады, мұғалімнің бірнеше жетекші сұрақтарынан кейін түзетілмеген есептер. |
Практикалық сабақтар | Егер студент Зертханалық сабақ барысында белсенді жұмыс істесе, Зертханалық сабақ жоспарына сәйкес оқытушының сұрақтарына толық жауап берсе және сонымен бірге дәріс материалын терең меңгергенін, тиісті әдебиеттерді білетінін көрсетсе, осы мәселеге өз көзқарасын білдіре алса, материалды өз бетінше және дәлелді түрде жеткізе алса, құбылыстар мен құбылыстарды талдай алса, "өте жақсы" баға қойылады фактілер, тәуелсіз жалпылау және қорытынды жасау, 1-2 арифметикалық қателіктерден немесе сипаттамалардан аспайтын оқу тапсырмаларын дұрыс орындайды. | "Жақсы" баға келесі талаптарды сақтаған жағдайда қойылады: студент Зертханалық сабақ барысында белсенді жұмыс істейді, сұрақтар толық қамтылған, материалдың презентациясы логикалық, фактілермен негізделген, тиісті әдеби көздерге сілтемелермен, сұрақтарды жариялау қорытындылармен аяқталды, студент фактілер мен оқиғаларды талдай білді, сонымен қатар оқу тапсырмаларын орындай алды. Бірақ жауаптарда дәлсіздіктер, кейбір кішігірім қателіктер жіберілді, Материалды ұсыну кезінде дәлелдің жеткіліксіздігі, студенттің фактілер мен оқиғаларға нақты қатынасы немесе ГАЖ есептерін шешуде 1-2 арифметикалық және 1-2 логикалық қателіктер жіберілді. | "Қанағаттанарлық" баға студент жалпы осы тақырып бойынша сұрақтардың мәнін игеріп, дәріс материалы мен оқу әдебиеті туралы білімді анықтап, фактілер мен оқиғаларды талдауға,қорытынды жасауға және мәселелерді шешуге тырысқанда қойылады. Бірақ сабақта ол пассивті әрекет етеді, тек мұғалімнің шақыруы бойынша жауап береді, сұрақтарға толық емес жауап береді, практикалық материалды жарықтандыруда өрескел қателіктер жібереді немесе арнайы мәселелерді шешуде 3-4 логикалық қателіктер жібереді. | "Қанағаттанарлықсыз" деген баға студент сұрақ қоюдың сәтсіздігін анықтаған жағдайда қойылады, сұрақтар дұрыс емес, жүйесіз, өрескел қателіктермен жарықтандырылады, мәселелердің негізгі мәнін түсінбейді, қорытындылар, жалпылау, оқу мәселелерін шеше алмау анықталды. |
Реферат | Егер эссе жазуға және қорғауға қойылатын барлық талаптар орындалса: мәселе белгіленіп, оның өзектілігі негізделсе, қарастырылып отырған мәселеге қатысты әртүрлі көзқарастарға қысқаша талдау жасалса және өз ұстанымы қисынды түрде баяндалса, тұжырымдар тұжырымдалса, тақырып толығымен ашылса, көлемі сақталса, сыртқы дизайнға қойылатын талаптар сақталса, қосымша сұрақтарға дұрыс жауаптар берілсе қойылады. | Егер рефератқа және оны қорғауға қойылатын негізгі талаптар орындалса, бірақ бұл ретте кемшіліктер жіберілсе; атап айтқанда, материалды баяндауда дәлсіздіктер болса; пайымдауларда логикалық реттілік болмаса; реферат көлемі сақталмаса; ресімдеуде олқылықтар болса; қорғау кезінде қосымша сұрақтарға толық емес жауаптар берілсе қойылады. | Егер рефераттауға қойылатын талаптардан айтарлықтай ауытқулар болса, қойылады; атап айтқанда: тақырып тек ішінара қамтылған; эссе мазмұнында немесе қосымша сұрақтарға жауап беру кезінде нақты қателіктер жіберілген; қорғау кезінде қорытынды жоқ. | Егер эссе тақырыбы ашылмаса, мәселенің елеулі түсінбеушілігі анықталса немесе эссе мүлдем ұсынылмаса қойылады. |
Семестр бойынша білімді бақылау | Оқу-бағдарламалық материалды жан-жақты, жүйелі және терең білетін, бағдарламада қарастырылған тапсырмаларды еркін орындай алатын, негізгі және қосымша әдебиеттермен таныс, ұсынылған бағдарламамен таныс студентке қойылады, әдетте, "өте жақсы" баға пәннің негізгі ұғымдарының өзара байланысын және олардың алған кәсібі үшін маңыздылығын игерген,түсіністікпен шығармашылық қабілеттерін көрсеткен студентке қойылады, оқу-бағдарламалық материалды ұсыну және пайдалану. сондай ақ тест тапсырмасында дұрыс жауаптар кем дегенде 90% | Бағдарламада ұсынылған негізгі әдебиеттерді меңгерген, бағдарламада көзделген тапсырмаларды сәтті орындайтын оқу-бағдарламалық материал туралы толық білімді тапқан студентке қойылады. Әдетте, "жақсы" баға пән бойынша білімнің жүйелі сипатын көрсеткен және одан әрі оқу жұмысы мен кәсіби қызмет барысында оларды өз бетінше толықтыруға және жаңартуға қабілетті студенттерге қойылады. | Бағдарламада көзделген тапсырмаларды орындаумен айналысатын, бағдарламада ұсынылған негізгі әдебиеттермен таныс мамандық бойынша әрі қарай оқу және алдағы жұмыс үшін қажетті көлемде негізгі оқу-бағдарламалық материал туралы білімін тапқан студентке қойылады. Әдетте, бағалау сынаққа жауап беруде және емтихан тапсырмаларын орындау кезінде қателіктер жіберген, бірақ оқытушының басшылығымен оларды жою үшін қажетті білімі бар студенттерге" қанағаттанарлық " қойылады. | Бағдарламада көзделген тапсырмаларды орындауда түбегейлі қателіктер жіберген негізгі оқу-бағдарламалық материалды білудегі олқылықтарды анықтаған студентке қойылады. Әдетте, "қанағаттанарлықсыз" баға тиісті пән бойынша қосымша сабақтарсыз оқуды жалғастыра алмайтын немесе жоғары оқу орнын бітіргеннен кейін кәсіби қызметке кірісе алмайтын студенттерге қойылады. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Геоақпараттық технологиялар негіздері ГАЖ аспаптық құралдарының мәні
- ГАЖ қолдану аясы
- ГАЖ және сандық картография
- ГАЖ үшін деректер көздері
- ГАЖ технологиясының ақпараттық ерекшелігі
- ГАЖ-дағы ақпаратты талдау
- ГАЖ технологиясын құру және пайдалану
- ГАЖ-ға тақырыптық ақпарат
- ДББЖ (Деректер базасының басқару жүйесі) компоненттері
- Векторлық модельдерді алу тәсілдері
- Растрлық ақпаратты сығу әдістері
- Интерактивті кеңістіктік деректерді таңдау
- Жіктеу функциялары
- Векторлық қабаттасу операторлары
- Функцияларды байланыстыру
Негізгі әдебиет
- ЭЛЕКТРОННОЕ УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ «ОСНОВЫ ГЕОИНФОРМАЦИОННЫХ СИСТЕМ», Екатеринбург 2018. доступ: https://elar.rsvpu.ru/bitstream/123456789/22893/1/RSVPU_2018_023.pdf
- Кашура, В. Н.Геоинформационные системы в геодезии : пособие для студентов специальности 1-56 02 01 «Геодезия» / В. Н. Кашура. – Минск : БНТУ, 2017. – 51 с. доступ:https://rep.bntu.by/bitstream/handle/data/35200/Geoinformacionnye_sistemy_v_geodezii.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- Шихов А.Н., Черепанова Е.С., Пьянков С.В. Геоинформационные системы: методы пространственного анализа: учеб. пособие / А.Н. Шихов, Е.С. Черепанова, С.В. Пьянков. Перм. гос. нац. исслед. ун-т. – Пермь, 2017. – 88 с.: ил. доступ: https://gisgeo.org/wp-content/uploads/2023/02/geoinformacionnye_sistemy.pdf
- Дубровский, А. В. Д797 Геоинформационные системы: автоматизированное картографирование [Текст] : учеб.-метод. пособие / А. В. Дубровский, О. И. Малыгина. – Новосибирск : СГУГиТ, 2016. – 94 c. http://lib.sgugit.ru/irbisfulltext/2017/&Дубровский/Об.%20документ.pdf
- Картавцева, Е.Н. Графическая обработка результатов полевых измерений с использованием САПР и ГИС-технологий: учебное пособие / Е.Н. Картавцева. – Томск : Изд-во Том. гос. архит.-строит. ун-та, 2021. – 141 с. – Текст :непосредственный. доступ: https://eee-science.ru/wp-content/uploads/2022/09/КартавцеваЕН_Графическая-обработка-результатов-полевых-измерений_compressed-1.pdf
- Шнитко, С. Г. ГИС в геодезии : конспект лекций для студентов специальностей 1-56 02 01 «Геодезия» и 1-56 02 01 02 «Инженерная геодезия» / С. Г. Шнитко. –Новополоцк : ПГУ, 2014. – 68 с. доступ: https://elib.psu.by/bitstream/123456789/8848/1/Шнитко_лекции_ГИС%20в%20Геодезии.pdf
Қосымша әдебиеттер
- IPR SMART http://www.iprbookshop.ru. Логин ektu пароль - vqZScCFD. Для начала рабо-ты пользователям необходимо пройти личную регистрацию под указанными логином и паролем, а впоследствии авторизоваться под своими учетными данными
- ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com.
- EBSCO Discovery Service (EDS) -http://search.ebscohost.com
- Цифровые технологии картографирования : учебное пособие / Д. В. Лисицкий ; МОиН РК, ВКГТУ им. Д. Серикбаева. - Усть-Каменогорск : ВКГТУ, 2011. - 144 с. : ил. - (Серия учебно-методической литературы, издаваемой в рамках программы МОН РК "Привлечение зарубежных ученых и консультантов в ведущие вузы Казахстана"). - Библиогр.: с. 163. - 300 т., 500 т. ГРНТИ 36 УДК 528
- Таныгина, Е. А. Географические информационные системы : Метод.указания по выполнению лаб.работ для студ.спец. 4313,4404,4603,4602 / Е.А.Таныгина. - Усть-Каменогорск : ВКГТУ, 2002. - 36 c. - Библиогр.: с. 36. - 70.00 т. ГРНТИ 36 УДК 528.93:004.6(075.8)
- Киселев, Михаил Иванович. Основы геодезии : Учебник / М.И.Киселев. - 2-е изд., испр. . - М. : Высш. шк., 2003. - 368 c. - Библиогр.: с. 364. - Б. ц. УДК 528
- Географические информационные системы и цифровое картографирование : производственно-практическое издание / Н. Б. Калабаев. - Алматы : [б. и.], 1998. - 226 с. : рис., табл. - Библиогр.: с. 215-221. - ISBN 9965-01-132-Х : 1000.50 т.
- Современные проблемы геодезии и картографии в зарубежной период. научно-техн. печати 1997 г. : библиографич. указатель. - М. : ЦНИИГАиК, 1997. - 99 с. - 121 т. 66 т.