Жолды жобалау

Раимбекова Ардак

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Бұл жол құрылысы саласындағы түлектердің кәсіби қызметінің негізін құрайтын пәндердің бірі. Бұл пән автомобиль жолын жобалау негіздерімен таныстырады. Трассаның, бойлық профильдің және көлденең профильдердің жоспарын әзірлеу ережелерімен және нормаларымен таныстырады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Жалпы тордық автомобиль жолдары

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан, курстық жоба

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • «Жалпы тордық автомобиль жолдары» пәннің негізі мақсаты: студенттерді автомобиль жолдарын жобалау негіздеріне үйрету.
Міндет
  • Білу қажет: - автомобиль жолдарының негізгі элементтерін автомобиль жолдарын жобалау жалпы принциптерін, автомобиль жолдары элементтеріне автомобиль көліктерінен қойылатын талаптар, автомобиль мен жолдың бірлесіп әрекет жасау теориясын; Үйрену қажет - автомбиль жолының жоспары бойлық және көлденен қималарды жобалаудың практикалық және курстық жұмыстарды орындау кезінде жобалау нормалары мен басқа инструктивтік - нормативтік эдебиеттерді қолдануға және жол элементтерінің автомобиль көліктерін пайдалану жағдайы әсерлеріне баға беруде жобалау нормалары мен басқа инструкциялық - нормативтік әдебиеттерді қолдануды.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Заманауи қоғамы дамуындағы техникалық ақпараттың мәні мен бардығы ұғымын көрсету, ақпаратты қайта өндеу, сақтау, алу негізгі құралдары, тәсілдері мен әдістерін игеру; коммуникативтік есептерді шешуде заманауи техникалық құралдар мен ақпараттық технологияларды пайдалану.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Білім алу және білім игеру жолдарын, білім алу және өз-өзін бақылау тәсілдері мен білім игеруді өзіндік пайдалану қаблеттілігі, зияткерлік, мәдени, физикалық және данышпандық өзіндік даму және өзіндік жетілу перспективтілігін қолдау, өз кемшіліктері мен артықшылықтарын сын жағынан бағалай білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Жоба шешімдерінің техникалық-экономикалық негіздемелерін жасауын білу, өндіріс учаскілерін үйымдастыру немесе қайта құру үйымдасчтыру-жоспарлау есептерін орындау,еңбек ақы фонды мен персонал жұмысын жоспарлау, технологиялық құралдарын пайдалану жанашыл тәсілдерін пайдалану.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Жол құрылғылары түйіндері мен элементтері есептерінің стандарттық тәсілдерін пайдалана білу, автоматтандырылған жоба құралдарын пайдаланып та стандарттарға,техникалық жағдайлары мен басқа мөлшерлемелік құжаттарға сәйкес жобалау және технологиялық құжаттарды өндеу және жобалау-құрылғылау жұмыстарын орындау.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Патенттік зерттеулерді жүргізудегі,отандық және шет ел тәжірибесінің ғылыми-әдістемелік ақпаратты жүйелік зерттеу лерінде негізінделген,зерттеу әс-әрекеттерінің базалық тәсілдерін пайдаланып, инновациялық жоба жұмыстарында қатысу қаблеттілігі.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді:: - Оқыту үшін дәстүрлі технологиялар қарастырылған: аудиториялық сабақтар және студенттердің өзіндік жұмысы. Дәріс курсы мультимедиялық түрде ұсынылған. Дәрістің басында және соңында дәріс материалын ұсыну кезінде мотивациялық сөйлеу қолданылады. Дәріс-презентацияда және практикалық сабақтарда мәтіндік, аудио және бейнеақпарат, графиктер, кестелер және т. б. қолданылады.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг № 1 практикалық жұмысты орындау-жобалау ауданының табиғи-климаттық сипаттамасын сипаттау. 0-100
№ 2 практикалық жұмысты орындау-автомобиль жолының техникалық санатын анықтау.
№ 3 практикалық жұмысты орындау-автомобиль жолы трассасының жоспарын жобалау.
Бақылау жұмысы - рейтинг 1
2  рейтинг №4 практикалық жұмысты орындау-автомобиль жолының бойлық профилін жобалау. 0-100
№5 практикалық жұмысты орындау-бойлық профильдің топырақ жағдайларын әзірлеу.
№6 практикалық жұмысты орындау-автомобиль жолының көлденең профильдерін жобалау.
№7 практикалық жұмысты орындау-автомобиль жолының жер жұмыстарының көлемін есептеу.
Бақылау жұмысы - рейтинг 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау мәселелері бойынша әңгімелесу - жүйелік теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді; - күшті теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді; - таяз теориялық білімді, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілетінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді; - пәннің теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның логикасы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады.
Тәжірибелік сабақтарда жұмысы - барлық жоспарланған практикалық жұмыстарды белгіленген мерзімде және толық көлемде орындау. Барлық практикалық жұмыстарды рәсімдеу және мұғалімді қорғау. Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындау; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. - орындалған практикалық жұмыстарында еркін бағдарланады, орындалған жұмыстың барысын түсіндіреді, есептеулердің дәйектілігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өзі немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді; - таяз теориялық білімді, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді; - практикалық жұмыстар толық орындалмаған және рәсімделмеген, пәннің теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады.
Дәріс сабақтары - дәріс материалын зерделеу кезінде жүйелі теориялық білімді жақсы көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді - дәріс сабақтарында ол күшті теориялық білімді көрсетеді және бақылау сауалнамасында логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өзі немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді; - бақылау сауалнамасы барысында таяз теориялық білімнің әлсіздігін, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді; - пәннің теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады.
Емтихандық блок - емтиханда жүйелі теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді және емтихан билетінің барлық үш сұрағына тамаша жауап береді. - емтиханда ол мықты теориялық білімді көрсетеді, емтихан билетінің ұсынылған сұрақтарының мәнін қисынды және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, тақырыптарды еркін меңгергендігін көрсетеді; - емтиханда таяз теориялық білім, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілетінің жеткіліксіздігі, бірақ көлемнің кемінде 50% - ы көрсетіледі; - тақырыптың теориялық негіздерін білмегендігін көрсетеді, тақырыпты нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, логика мен презентация дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, қателіктер жібереді.
Курстық жоба - курстық жоба қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, толық көлемде орындалады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. - курстық жоба "5" бағасына қойылатын талаптарға сәйкес орындалды, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай берілген; - курстық жоба толық орындалмады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - правиль құрады, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. - курстық жоба толық орындалмады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • Автомобиль жолдары туралы жалпы мәліметтер
  • Автомобиль жолдарының жіктелуі
  • Жол мен автомобильдің өзара әрекеттесуі
  • Жол мен автомобильдің өзара әрекеттесуі
  • Қисық бұрылыстардың дөңгелектеу радиустарының маңыздылығы
  • Қисықтардағы қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету
  • Жоспардағы жолдың көріну қашықтығы
  • Жолдың бойлық пішіні
  • Жер бедерінің әртүрлі жағдайларында жобалау желісін салу принциптері
  • Дөңес және қисық тік қисықтар
  • Бойлық профильдегі көріну қашықтығы
  • Жобалау желісін салу тәсілдері
  • Автомобиль жолының көлденең пішіні
  • Автомобиль жолының көлденең пішіні
Негізгі әдебиет
  • 1. 625.731 К 78 Красиков О. А. Ровность покрытий нежестких дорожных одежд : монография / О. А. Красиков ; Министерство транспорта Российской Федерации, Российский дорожный научно-исследовательский институт РОСДОРНИ. - М. : Гос. ИНТИ, 2019. - 317 с. - Текст : непосредственный. Экземпляры: всего:1 - КХ(1) ГРНТИ 73.31.11; 2. 625.7 К 191 Кангалакова К.Ж. Автомобиль жолдарындағы жасанды құрылымдар : Оқу құралы / К.Ж. Кангалакова ; Қазақстан Республикасы гылым және жөғары білім министрлігі , Д. Серікбаев атындағы Шығыс Қазақстан техникалық университеті (Өскемен). - Өскемен : ШҚТУ, 2023. - 140 б. : ил. - Текст : непосредственный. Экземпляры: всего:10 - КХ(1), ЧЗ(1), АУЛ(8) ГРНТИ 73.31.13; 3. 625.7/.8 А 224 "Автомобиль жолдары және көлік машиналары: проблемалары және даму болашағы" атты екінші халықаралық ғылыми-практикалық конференциясының материалдарының жинағы (Алматы қаласы 1-2 маусым 2004) = Автомобильные дороги и транспортные машины: проблемы и перспективы развития. 1-2 июня 2004г.: сборник научных трудов второй международной научно-практической конференции / Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі, Қазақстан Республикасының көлік және коммуникациялар министрлігі. - Алматы: Эверо, 2004. - 564 б. - ISBN 9965-9510-0-4 Имеются экземпляры в отделах: всего 1: КХ (1); 4. Федотов Г.А., Поспелов П.И. Изыскание и проектирование автомобильных дорог. – М:, «Академия» 2018г.- 465 с. 5. Горшков Н.Г. Изыскание и проектирование автомобильных дорог промышленного транспорта. –Белгород:, 2013 г. – 135 с. 6. СНиП РК 2.04-01-2001 Строительная климатология – KAZGOR, Комитет по делам строительства министерства министерства индустрии и торговли РК,Астана 2002 г. 7. СНиП РК 3.03-09-2006 Автомобильные дороги. – Комитет по делам строительства министерства министерства индустрии и торговли РК, Астана 2006 г. 8. А.К. Раимбекова «Күрделі табиғи жағдайда автомобиль жолдарын жобалау», «Көлік құрылыс» мамандығы студент-бакалаврларға курстық жобаны орындауға және студенттердің өзіндік дайындалуына арналған әдістемелік нұсқаулар - ШҚМТУ баспасы. - Өскемен, 2013 ж.–17 б. 6 Инструкция по расчету жесткой дорожной одежды. СН РК 3.03 -34 2006, Астана, 2006 г., 88 с. 9. Каримов Б. Б., Салимбаев Е.К. Автомобильные дороги. Содружества Независимых Государств. М.: Интранедорнаука, 2006-264с. 10. «Автомобильные дороги» периодический журнал - г.Москва – 2006 – 2014 г.г. 11. «Транспортное строительство» - периодический журнал - г.Москва –2006 – 2014 г.г
Қосымша әдебиеттер
  • 9. Проектирование автомобильных дорог: Справочник инженера дорожника. Под ред. Г.А. Федотова. М.: Транспорт, 1989, 437с.; М.: Транспорт. 1977 г. 10.Митин Н.А. Таблицы для разбивки кривых на автомобильных дорогах. М.: Транспорт 1971 г., 470с. 11. В.В Сильянов Транспортно-эксплуатационные качества автомобильных дорог. М.: Транспорт, 1984, 286с. 12. Бабков В.Ф. Автомобильные дороги: М.: Транспорт 1983 13. Бабков В.Ф., Андреев О.В. «Проектирование автомобильных дорог» том 1,2. М.: Транспорт, 1987 14. Автомобильные дороги (примеры проектирования). Учебное пособие для вузов. Под ред. В.С.Порожнякова.М.: Транспорт, 1983; 15. IPR SMART http://www.iprbookshop.ru; 16. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com.; 17. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com;