Жүйелік талдау теориясы, эдісі және тәсілі
Сипаттама: Жүйенің негізгі түсініктері мен аспектілері. Түрлі құбылыстар қарастырылады, олардың ерекшеліктерін ескере отырып және олардан туындайтын әртүрлі факторлар арасындағы ресми қарым-қатынастарға негізделген және олардың сыртқы жағдайлардың әсерінен олардың өзгеру сипаты туралы және барлық байқаудың нәтижелері тек олардың компоненттерінің өзара әрекеттесуімен түсіндіріледі.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Жүйелік талдау
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 75 |
СӨЖ | 30 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | ауызша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- кәсіби деңгейдегі базалық білім мен практикалық дағдыларды қалыптастыру
Міндет
- қолданбалы жүйелік талдаудың әдіснамалық негіздерін игеру;
- ғылыми-техникалық терминологияны түсіну;
- талдау объектілерінің әртүрлі табиғатымен және талдаудың өзімен байланысты жүйелік талдаудың пәнаралық сипатын түсіну;
- талдау объектілерін анықтау-жүйелер және олардың жүйелік сипаттамасы, құрылымдық синтез бен оңтайландырудың практикалық мәселелері;
- нақты проблеманы жүйелі зерттеудің негізгі кезеңдерін орындау дағдыларын игеру;
- жүйелік талдауда заманауи ақпараттық технологияларды қолдану.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- техникалық объектілерді жүйелі талдау үшін әртүрлі пәндердің принциптерін, заңдары мен салдарын сипаттаңыз;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- әртүрлі сипаттағы талдау объектілерін жүйелі зерттеу теориясы мен практикасының жалпы сұрақтары туралы білім алу;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- қойылған мәселені оңтайлы шешуге әкелетін алгоритмдер мен әдістерді қолдану, сондай-ақ қабылданған шешімдерді дәлелдеу;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- өзгерістер динамикасы жағдайында әлеуметтік, экономикалық, кәсіби рөлдерді, географиялық және әлеуметтік ұтқырлықты ауыстыруға, оқуды өз бетінше жалғастыруға дайындық;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- талдау объектісінің жүйелік сипаттамасын орындау, қарастырылып отырған объектінің ұтымды шешімін таңдау үшін интегралды критерий мен шектеулер жүйесін негізді таңдау;
- жүйелік талдау міндеттерінде заманауи ақпараттық технологияларды қолдану.
Оқыту әдістері
- интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: құл (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл;
- берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру;
- ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);
- іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі);
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Жүйелер теориясының негізгі түсініктері
- Жүйелік қасиеттер
- Жүйелерді зерттеу және модельдеу принциптері мен заңдылықтары
- Бөлік пен бүтіннің өзара әрекеттесу заңдылықтары
- Жүйелердің иерархиялық реттілігінің заңдылықтары
- Жүйелердің даму заңдылықтары
- Жүйелердің функционалды сипаттамасы және модельдеуі
- Жүйелерді функционалды сипаттаудың графикалық әдістері
- IDEF0 әдістемесінің қысқаша сипаттамасы
- Жүйелерді морфологиялық (құрылымдық) сипаттау және модельдеу
- Ақпараттық сипаттама және жүйелерді модельдеу
- Жүйелерді теориялық және көпше сипаттау және талдау негіздері
- Жүйелік талдау құрылымы
- Модельдеу түрлерінің жіктелуі
- Жүйелер теориясы мен жүйелік талдауды қолдану
Негізгі әдебиет
- Волкова В.Н. Теория систем и системный анализ: учебник для вузов /В.Н. Волкова, А.А.Денисов. – Москва: Издательство Юрайт, 2022 – 562с.
- Качала В.В. Теория систем и системный анализ. – М.: издательский центр «Академия», 2013. – 272с.
Қосымша әдебиеттер
- Силич М.П., Силич В.А. Основы теории систем и системного анализа. – Томск, изд-во ТУСУР, 2013 – 340с.
- Перегудов Ф.И., Тарасов Ф.П. Основы системного анализа. – Томск: Изд-во НТЛ, 2001 – 396с.
- Завьялов А. Диаграммы UML для анализа и проектирования информационных систем: Учебно-методическое пособие. -МИРЭА - Российский технологический университет, 2021. - 65с.
- Новиков Ф. Учебно-методическое пособие по дисциплине «Анализ и проектирование на UML» . - С.Пб, 2007.