Қазақ (орыс) тілі

Байбатанова Фарида Ильясовна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: "Қазақ тілі" жалпы білім беру пәні бойынша бағдарлама тіл үйренудің жаңа форматына және әлеуметтік-мәдени білімді қалыптастыруға, студенттің коммуникативтік құзыреттілігін жетілдіруге, жеке әлеуетін дамытуға бағытталған. Жоғары білімнің білім беру бағдарламасының құрылымына сәйкес осы бағдарлама бойынша оқу ұзақтығы 300 академиялық сағатты (10 академиялық кредит) құрайды. Продолжительность обучения по настоящей программе, в соответствии со структурой образовательной программы высшего образования, составляет 300 академических часов (10 академических кредитов). Курс көлемінде студенттер қазақ тілінің грамматикасын толық меңгеріп, тілдік дағдыларды байытады. Мамандық бойынша лексикалық және терминологиялық минимумды меңгеру. Жеке шағын стильдерге тән коммуникативтік құралдарды дамыту; оқу және тыңдау дағдысы мен іскерлігін дамыту, түрлі ғылыми мәтіндерді, сөзжасам үлгілерін жасауға баулу.

Кредиттер саны: 10

Пререквизиты:

  • Қазақ (орыс) тілі
  • Қазақ (орыс) тілі. Мектеп курсы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
реферат
Қорытынды бақылау нысаны реферат
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Міндетті компонент

Цикл: Жалпы білімдік пәндер

Мақсат
  • Қазақстан Республикасы жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарында (бұдан әрі – ЖЖОКБҰ) тілдерді оқытудың халықаралық стандартына сай қазақ тілі пәнін оқыту, қазақ тілінің мемлекеттік тіл ретінде маңыздылығы мен құндылығын арттыру, болашақ маман иесінің қазақ тілін қоғамдық өмірдің ғылыми, әлеуметтік-мәдени, саяси салаларында қарым-қатынас құралы ретінде қолдана алу құзіреттілігін қалыптастыру.
Міндет
  • 1) студенттің қазақ тілі бойынша қалыптасқан тілдік дағдыларын дамыту, әрі қарай жетілдіру;
  • 2) қазақ тілінің әртүрлі функционалдық стильдердегі стилистикалық мүмкіндіктерінің алуан түрлілігін, әртүрлі коммуникативтік жағдайларда тиімді қарым-қатынас жасау тәсілдерін ашу;
  • 3) морфология, синтаксис, сөз қолдану деңгейінде қазақ тілінің нормалары туралы жалпы түсінік беру, қазіргі сөйлеу жағдайының өзіндік ерекшелігін көрсету;
  • 4) студенттердің белсенді сөздік қорын кеңейту, және қолдану белсенділігін арттыру, қазақ лексикасының, фразеологиясының байлығын көрсету, тіл мен мәдениеттің өзара іс-қимылын көрсететін түрлі сөздіктер мен анықтамалықтармен таныстыру;
  • 5) тілдік құбылыстар мен фактілерді олардың әртүрлі түсіндірмелерін ескере отырып тану, талдау, салыстыру, жіктеу қабілетін дамыту; қажет болған жағдайда тілдік құбылыстарға түсініктеме беру; тілдік құбылыстар мен фактілерді нормативтілік, қарым-қатынас саласы мен жағдайына сәйкестік тұрғысынан бағалау;
  • 6) алған білімдері мен дағдыларын өзінің сөйлеу практикасында, оның ішінде кәсіби бағдарланған қарым-қатынас саласында қолдануға үйрету; қарым-қатынастың әртүрлі салалары мен жағдайларында тілдің нормативтік және мақсатқа сай қолданылуын жетілдіру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • әртүрлі жанрдағы мәтін түрлерін оқып, түсініп, негізгі және көмекші ақпараттарды ажыратуға, мәтіндердегі мағыналық бөліктерді талдап, саралауға, негізгі ойды тұжырымдауға, тұтас мәтіннің және оның жеке құрылымдық элементтерінің қорытынды бөлімдерін сипаттауға;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • қолданыста жиі кездесетін грамматика бірліктерін қолданып, тұрмыстық, оқу, әлеуметтік, мәдени, кәсіби салаларда әртүрлі сөйлеу жағдаяттарына еркін араласып, сұхбатқа қатысып, қолдауға, қажетті ақпараттарды сұрап алуға;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • тілдің, мәдениеттің, қарым-қатынас саласы ерекшеліктеріне сәйкес жеке тұлғалық, әлеуметтік және кәсіби қарым-қатынас жағдайларында құзыреттілік танытуға; пікірталастарда мәдени, әлеуметтік маңызы бар мәселелерді талқылауға, өз көзқарасын білдіруге, оны дәлелді түрде қорғауға, әңгімелесушілердің пікірін сыни бағалауға
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • 1. қарым-қатынас жағдайына сәйкес ақпарат сұрауға және хабарлауға, қатысушылардың іс-әрекеттеріне баға беруге, таным мен қарым-қатынас жағдайында әңгімелескен адамға әсер ету құралы ретінде ақпаратты пайдалануға
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • 1. қазақ тілінде әртүрлі мақсаттағы хат-хабарлар жазуға, мақала, аннотация, тезис жазуға, өз қызығушылығына қарай мақала түрлерін, эссе түрлерін жазуға үйренеді;
Оқыту әдістері

1. Проблемалық оқыту: студенттердің өзіндік белсенді іс әрекеттерін олардың рұқсаты бойынша ұйымдастыру және проблемық жағдай жасау, нәтижесінде ойлау қабілеті дамиды, білімді меңгеру, дағдылану, икемділік шығармашылық түрде өтеді; 2. Зерттеу әдістері: зерттелетін мәселеге терең бойлау және оны шешу жолдарын іздестіру арқылы білімді өздігінен меңгеру; 3. Ойын әдістері технологиясы (рөлдік, іскерлік және оқу ойындарының басқа түрлері): танымдық белсенділікті дамыту, практикалық іс-әрекетте қажетті белгілі бір дағдыларды қалыптастыру.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Мәтіндегі ақпаратты түсіну. 0-100
Мәтіннен негізгі, қосымша ақпаратты табу.
Мәтіннен тірек сөздерді табу, ұқсас заттарды салыстыра сипаттау.
Мәтіннен тірек сөздерді пайдаланып мәтінді баяндау.
Жағдаяты бойынша диалог жүргізу.
Оқиғаны әңгімелей отырып, күнделік жазу.
Ақпаратты хабарлау , сипаттау.
Шағын оқиғаны әңгімелеп жазу.
Өз ойын айту. Өз пікірін ұсыну, дәлел келтіру.
Жұмыс орнын суреттеу.
Тірек сөздермен сипаттау, әңгімелеу.
Ситуация бойынша баяндау, суреттеу.
Тақырып бойынша сұхбат алу. Әлеуметтік желі арқылы хат жазу.
Құрылым бойынша шағын әңгіме жазу.
Негізгі лексиканы пайдаланып, баяндау.
Қорытынды бақылау реферат, емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Ауызша сұрақ-жауап Қойылған барлық сұрақтарға толық және негізделген жауаптар беріледі, жауаптарда бастысы анықталады; жауаптар нақты бірақ қысқа болуы мүмкін, ойлары логикалық дәйектілікпен баян далады; фактілерді, оқиғаларды, құбылыс тарды өз бетінше талдай біледі, олар дың өзара байланысы мен дамуындағы процестерді сипаттау Қойылған сұрақтарға толық, жеткілікті негізделген жауаптар беріледі; жауаптарда бастысы анықтал майды, жауаптар негізінен қысқа, әрдайым анық бола бермейді. Негізінен қойылған барлық сұрақтарға дұрыс жауаптар берілді, бірақ тиісті тереңдік пен негіз демесіз, сұрақтарға жауап беру кезінде бастысы ерекшелен беді; жауаптар анық емес және тиісті логикалық реттіліксіз болды; жеке және қосымша сұрақтарға жауап берілмейді. Сөздік қоры аз жеткіліксіз. Сұрақтың мәнін түсінбейді, сөздердің лексикалық мағына сын білмейді, қажетті сөздік қоры жоқ.
Жазбаша жұмыстар/ Эссе/ Барлық талаптарға жауап береді, соны мен қатар ғылыми жаңалығы мен ерек шеленеді. Тақырып толығымен ашылды, автордың ұстанымы айқын, логикалық және негізделген тұжырымдар бар. Жоғары деңгейде жұмыс ресімделді. "Өте жақсы" бағалау сияқты талаптар. Сонымен қатар, білім алушыларға оқу пәні бағдарламасында ұсынылған әдебиет тер пайдаланылма ған. Жалпы, эссе тақырыбы ашылды; тұжырымдар тұжыр ымдалған, бірақ жеткілікті негізделме ген; қажетті негізгі және қосымша әдебиеттер пайдала нылды; автордың ұстанымы жеткілікті түрде айқын көрінбейді. Сауатты дизайн. Тақырып бірнеше негізгі және қосымша дереккөздерді пайда лану негізінде ашы лады; өз ұстанымы нашар көрсетілген, қорытындылар бар, бірақ олар негіздел меген; материал сәй кес келмейтін, тиісті дәлелсіз баяндалған. Дизайн бойынша кемшіліктер бар. Тақырып ашылмаған; материал өзінің бағалауынсыз және қорытындысыз баяндалған; силлабус та көрсетілген әдебиет терге сілтемелер жоқ. Жұмысты рәсімдеуде кемшіліктер бар.
Мәтіннің негізгі мазмұнын түсініп оқу Түпнұсқа мәтіннің негізгі мазмұнын түсінеді, негізгі ойды бөліп көрсете алады, негізгі фактілерді анықтай алады, контекстен бейтаныс сөздердің мағынасын сөзжасамдық элементтер арқылы немесе ана тіліне ұқсастық арқылы болжай алады. Түпнұсқа мәтіннің негізгі мазмұнын түсінеді, негізгі ойды бөліп, жеке фактілерді анықтай алады. Бірақ тілдік болжам жеткілікті түрде дамымаған, кейбір таныс емес сөздерді түсіну қиын, сөздікке жиі жүгінеді, оқу қарқыны баяу. Оқығанының негізгі мазмұнын толық түсінбейді, мәтіндегі аз ғана фактілерді анықтай алады, оның лингвистикалық болжамы мүлде дамымаған. Мәтінннің мазмұнын түсінбейді немесе мәтіннің мазмұнын қате түсінеді, мәтіннен белгілі бір фактілерді таба алмайды.
Практикалық (семинар) сабақтар Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілді, игерілген материалмен жұмыс істеудің қажетті практикалық дағды лары қалыптасты, оқу бағдарламасында қарастырылған бар лық оқу тапсырма лары орындалды, оларды орындау сапасы максимумға жақын балл санымен бағаланды. Курстың теориялық мазмұны толығымен, олқылықтарсыз игерілді, игерілген материалмен жұмыс істеудің кейбір прак тикалық дағдылары жеткіліксіз қалып тасты, оқу бағдарла масында қарастыр ылған барлық оқу тапсырмалары орын далды, олардың ешқайсысының орын далу сапасы ең аз балл санымен баға ланбады, тапсырма лардың кейбір түр лері қателіктермен орындалды. Курстың теориялық мазмұны ішінара игерілді, бірақ олқы лықтар маңызды емес, игерілген мате риалмен жұмыс істеудің қажетті практикалық дағды лары негізінен қалып тасады, оқу бағдар ламасында қарастыр ылған оқу тапсырма ларының көпшілігі орындалады, кейбір орындалған тапсыр маларда қателер болуы мүмкін. Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, жұмыстың қажетті практикалық дағды лары қалыптаспаған, орындалған оқу тап сырмаларында өрескел қателер бар. Курс материалы бойынша қосымша өзіндік жұ мыс оқу тапсырмалар ын орындау сапасын айтарлықтай арттыр уға әкелмейді.
Лексика- грамматикалық жұмыс Лексикалық сөздердің мағынасын дұрыс анықтау, ды толық баяндайды, тілдік ұғымдардың дұрыс анықтамалар ын береді; материал ды түсінуді анықтай ды, өз пікірін негіз дей алады, білімді практикада қолдана алады, қажетті мысалдар келтіреді; материалды әдеби тілдің нормалары тұрғысынан дәйекті және дұрыс баяндайды. Бір ғана қателік бірнеше өзі түзететін 1-2 қатеге және баяндал ған материалдың реттілігі мен тілдік құрылымда 1-2 кем шілікке жол береді. Сөздің мағынасын анықтауда бірнеше маңызды/немесе бір негізгі ережелерін біледі және түсінеді, бірақ материалды толық баяндамайды және ұғымдарды анықтауда немесе ережелерді тұжырым дауда дәлсіздіктерге жол береді; өз пайымдауларын жеткілікті терең және дәлелді негіздей алмайды және өз мысалдарын келтіре алмайды; материал ды дәйексіз баянда йды және баяндалған ның тілдік дизайн ында қателіктер жібереді. Тапсырма орындалма -ды немесе көптеген өрескел қателіктермен, етін материалдың тиісті бөлімінің көп бөлігін білмегендігін анықтайды, олардың мағынасын бұрмала йтын анықтамалар мен ережелерді тұжырым дауда қателіктер жібереді, материалды тұрақсыз және сенім сіз түрде баяндайды.
Межелік бақылау жұмысы. Қатесіз және кемшіліксіз орындалған жұмыс үшін қойылады, тапсырмалар 100% орындалуы тиіс. Жұмыста бір өрескел қате және бір-екі кемшіліктен, үш кемшіліктен аспайтын жұмыс үшін қойылады. Тапсырмалардың 70- тен 89% - на дейін орындалуы керек. Егер білім алушы барлық жұмыстың кем дегенде 50% дұрыс орындаған болса немесе бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес, бір өрескел және бір өрескел қатеден артық емес, үш өрескел қатеден, бір өрескел қатеден және үш кемшіліктен артық емес, төрт-бес кемшілік болған жағдайда қойылады. Егер қателер мен кемшіліктер саны 3 бағалау нормасынан асып кетсе немесе барлық жұмыстың 50% - дан азы дұрыс орындалса қойылады.
Реферат Жұмысты жазуға және қорғауға қойылатын барлық талаптар орындалды: проблема белгіленді және оның өзектілігі негізделді, қарастыр ылып отырған мәселе ге әртүрлі көзқарас тарға қысқаша талдау жасалды және өз ұстанымы қисынды түрде баяндалды, қорытындылар тұжырымдалды, тақырып толығымен ашылды, көлемі сақ - талды, сыртқыдизайнға қойылатын талаптар сақталды, қосымша сұрақтарға дұрыс жауаптар бер - ілді. Тақырыптың мазмұны толық ашыл ған және жұмыс таң далған тақырыпқа сәйкес келеді, әр бөлім бойынша негізделген тұжырымдар бар; жұмыс дұрыс жасалған, маңызды емес стилистикалық қателер бар; жұмыс - өз бетінше орындал - ды, барлық таңдалған әдебиеттер талданып, жұмыста қолданылды. Рефератқа және оны қорғауға қойылатын негізгі талаптар орын -далды, бірақ кем - шіліктер жіберілді. Атап айтқанда, материалды ұсынуда дәлсіздіктер бар; пайымдауларда логикалық дәйектілік жоқ; реферат көлемі сақталмаған; дизайн дағы олқылықтар бар; қорғау кезінде қосымша сұрақтарға толық жауаптар берілмеді. Жұмыс тың мазмұннегізінен тақырыпқа сәйкес келеді немесе оның көлемі жоғары лайды, қорытынды лар негізінен бөлім нің мазмұнына сәйкес келеді; жұмыс негізінен дұрыс жасалған, кейбір маңызды емес стилис тикалық және грамма тикалық қателер бар; жұмыс негізінен өз бетінше жүргізілді, әдебиет қолданылды.ы Талаптардың орында -луында айтамазмұнына ішінара сәйкес келмейді.рлықтай ауытқулар бар. Атап айтқанда, тақырып тек ішінара қамтыл ған; қосымша сұрақ- ға жауап беру кезінде нақты қателіктер жіберілді; қорғау кезінде қорытынды жоқ. Жұмыстың мазмұны тақырыпқа ішінара сәйкес келеді; қорытынды- лар жұмыстың барлық тараулары бойынша жасалмаған немесе бөлімнің Тақырыбы ашылма ған, мәселенің елеулі түсінбеушілігі анық талған, жұмыстың мазмұны мәлімделген тақырыпқа сәйкес келмейді; тұжырымдар жоқ немесе бөлімнің мазмұнына сәйкес келмейді, жұмыс мәтіні абайсызда, оқылмай ресімделген, стилистикалық және грамматикалық қате лер бар, бір немесе бірнеше дереккөз дерден мәтін фрагмент терінің ойланбастан қайта жазылуы байқа лады, әдебиет пайда - ланылмаған.
Жазбаша емтихан Жазбаша жұмыстың мазмұны талаптарға толық сәйкес келеді; нақты қателіктер жоқ; мазмұны дәй екті түрде баяндал ады; жұмыс сөздіктің байлығымен, сөз қол данудың дәлдігімен ерекшеленеді. Жалпы, жұмыста мазмұнында 1 кемші лік және 1-2 сөйлеу кемістігі бар. Рұқсат етіледі:-1 орфограф иялық немесе -1 тыныс белгілері немесе -1 грамматика лық қате. Жұмыстың мазмұны негізінен тақырыпқа сәйкес келеді (тақыр ыптан шамалы ауыт қулар бар); мазмұны негізінен сенімді, бірақ нақты нақты дәлсіздіктер бар; ойды ұсынуда дәйек тіліктің шамалы бұзылыстары бар. Жалпы, жұмыста 2- ден көп емес мазмұн дағы кемшіліктерге және 3-тен 4-ке дейін Сөйлеу кемшіліктер іне жол беріледі. Рұқсат етіледі: 2 емле және 2 пунктуация лық қателер, немесе - 1 орфографиялық және 3 пунктуация лық қателер, немесе - 4 орфографиялық қателер болмаған кезде пунктуациялық қателер, сондай-ақ 2 грамматикалық қателер. Жұмыста мәселеден айтарлықтай ауыт қулар бар; жұмыс ең бастысы сенімді, бір ақ ол бар; жеке нақты дәлсіздіктер; дұрыс емес сөз бар. Жалпы, жұмыста 4-тен аспай тын мазмұндағы кем шіліктерге және 5 сөйлеу кемшіліктер іне жол беріледі. Рұқсат етіледі: 4 орфографиялық және 4 пунктуациялық қателер, немесе 3 орфографиялық қателер және 5 пунк туациялық қателер немесе орфография лық қателер болма ған кезде 7 пунктуациялық қателер. Пәннің негіздерін біл мегендігін, құбылыс тар мен процестерді талдаудың қалып таспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай ал майды және мысалдар келтіре алмайды, тер минологияны білме йді. Егер қателер мен кемшіліктер саны 3 бағалау нормасынан асып кетсе немесе барлық жұмыстың 50% - дан азы дұрыс орындалса қойылады.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Практикалық сабақтардың тақырыптары
  • Лексикалық тақырып: Менің ортам
  • 1
  • Тату отбасы
  • Уақыт менеджменті
  • 1
  • 1
  • Лексикалық тақырып: Студенттік өмір
  • 1
  • 1
  • Лексикалық тақырып: Жұмыс
  • 1
  • Лексикалық тақырып: Жастардың қызығушылықтары
  • 1
  • Лексикалық тақырып: Қоғамдық орындар
  • 1
Негізгі әдебиет
  • 1. Байбатанова Ф.И. Қазақ тілі (А2 деңгейі). Оқу құралы (техникалық жоғары оқу орындарының студенттеріне арналған) – Өскемен:Д.Серікбаев атындағы ШҚТУ, 2023. -142б.
  • 2. Жаксылыкова Б.С. Қазақ тілі (В1 деңгейі). Оқу құралы (техникалық жоғары оқу орындарының студенттеріне арналған) – Өскемен: ШҚТУ, 2023. -112б
  • 3. Бакиева Ә.К. Қазақ тілі. Оқу құралы. – Өскемен:Д.Серікбаев атындағы ШҚТУ, 2022.- 126 б.
  • 4. Абдуова Б.С., Асанова Ұ.О. Қазақ тілі: Орыс тілді топтарға арналған оқу құралы.- Астана, 2017. -282 б.
  • 5. Досмамбетова Г.Қ., Балабеков А.К., Бозбаева-Хунг А.Т., Хазимова Ә.Ж., Салыхова Б.О. Қазақ тілі: базалық деңгейге арналған оқулық. Ұлттық тестілеу орталығы. – Астана, 2016.
Қосымша әдебиеттер
  • 1. Қазақ тілі және ұлттық құндылықтар. Кешенді оқу құралы. 1-4 кітап. – Алматы: Еверо, 2018. 2. Бизақов С. Синонимдер сөздігі – Алматы: «Арыс» баспасы, 2015.- 640 б. 3. Орфографиялық сөздік / Алтыншы басылым. Құраст.: Н.Уәли, Қ.Күдеринова, А.Фазылжанова, Ж.Исаева, Н.Әміржанова, А.Әмірбекова.- Алматы: «Дәуір» баспасы, 2013.- 720 б. 4. Қалиев. Қазақ тілінің түсіндірме сөздігі. Алматы, 2014. - 728 5. Қазақстан Республикасының Ұлттық стандарты. Қазақ тілін меңгерудің коммуникативтік тілдік құзыреттіліктері. Орта деңгей. Жалпы меңгеру. ҚР СТ 1925-2015 – Астана, 2015 6. 6.Кеңесбаев І. Фразеологиялық сөздік – Алматы: «Арыс» баспасы, 2007.- 800 б. 7. Онлайн ресурстар: kaz-tili.kz, www.sozdik.kz, www. soylem.kz, tilalemi.kz. emle.kz. terminkom.kz. atau.kz
  • 2. Бизақов С. Синонимдер сөздігі – Алматы: «Арыс» баспасы, 2015.- 640 б.
  • 3. Орфографиялық сөздік / Алтыншы басылым. Құраст.: Н.Уәли, Қ.Күдеринова, А.Фазылжанова, Ж.Исаева, Н.Әміржанова, А.Әмірбекова.- Алматы: «Дәуір» баспасы, 2013.- 720 б.
  • 4. Қалиев. Қазақ тілінің түсіндірме сөздігі. Алматы, 2014. - 728
  • 5. Қазақстан Республикасының Ұлттық стандарты. Қазақ тілін меңгерудің коммуникативтік тілдік құзыреттіліктері. Орта деңгей. Жалпы меңгеру. ҚР СТ 1925-2015 – Астана, 2015 6.
  • 6.Кеңесбаев І. Фразеологиялық сөздік – Алматы: «Арыс» баспасы, 2007.- 800 б.
  • 7. Онлайн ресурстар: kaz-tili.kz, www.sozdik.kz, www. soylem.kz, tilalemi.kz. emle.kz. terminkom.kz. atau.kz
  • 8.Ерназарова З.Ш. Эссе түрлері. – Алматы, 2019. – 80 б.