Бухгалтерлік есеп негізі
Сипаттама: Кәсіпорынды басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есептің рөлі, бухгалтерлік есептің негізгі тұжырымдамалары мен принциптері, бухгалтерлік баланс, шоттар жүйесі мен қос жазба, жүйелі есеп мәселелері қарастырылады, шаруашылық жүргізуші субъектінің ағымдағы және ұзақ мерзімді активтері, міндеттемелері мен капиталы мәселелеріне ауысады. Бухгалтерлік есеп негіздері-жалпы қабылданған есеп стандарттарына және қаржылық есептілікті жасауға негізделген жоғары оқу орындарының есептік мамандықтарының студенттері үшін бухгалтерлік есепті оқытудың бастапқы курсы.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Экономикалық теория
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Қолданыстағы ұлттық және халықаралық стандарттарға, бухгалтерлік есеп принциптеріне, нормативтік-құқықтық құжаттарға сәйкес ұйымдарда бухгалтерлік есеп жүргізудің дағдылары мен техникасын меңгерген мамандарды даярлау.
Міндет
- бухгалтерлік есеп негіздерін үйрену; - экономиканы басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есептің рөлі туралы, субъектінің өндірістік-шаруашылық қызметіндегі бухгалтерлік есептің мақсаты мен орны туралы нақты түсінік алу; - Қазақстан Республикасындағы бухгалтерлік есептің ұйымдастыру-құқықтық базасын, қаржылық есептілікті білу; - бухгалтерлік есеп стандарттарын, Есеп қызметінің мазмұнын, оның әдістері мен тәсілдерін, мақсаттарын және оны жүзеге асыру тәсілдерін білу; - есеп саласында алынған білімді іс жүзінде қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептіліктің негізгі тұжырымдамалары мен принциптерін түсінуді көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- ұлттық және халықаралық қаржылық есептілік стандарттарының талаптарына сәйкес бухгалтерлік есеп объектілерін түгендеу және құжаттаманы ұйымдастыру үшін алынған білімді қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- шаруашылық жүргізуші субъектінің шаруашылық процестері мен операцияларын сыни бағалау және тиімділік өлшемдерін, тәуекелдерді және ықтимал әлеуметтік-экономикалық салдарларды ескере отырып, оларды жетілдіру жөнінде ұсыныстар әзірлеу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- кәсіби қарым-қатынас және мәдениетаралық қарым-қатынас дағдыларына ие болу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- кәсіби қызметке қажетті жаңа арнайы білім алу дағдыларын меңгеру
Оқыту әдістері
1) проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиялары; Жоба әдісі бойынша оқытуды ұйымдастыру оқытушының алдына барлық білім алушыларды проблемалық жағдайға және әрбір сабаққа тартуды қамтамасыз ету міндетін қояды. Яғни, құрылымдалған және жүйеленген түрде проблемалық жағдайды шешу үшін ақпарат бере отырып, сабақ мазмұнының проблемалық-бағытталған сценарийін құру міндеті. 2) кейстер әдісі (жағдайды талдау); Кейс-технология білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді, шағын топтарда күрделі тапсырмаларды орындау дағдыларын қалыптастырады, мамандарға күтпеген жағдайларды талдау қабілеттерін табысты меңгеруге, шешім қабылдау алгоритмдерін өз бетінше әзірлеуге көмектеседі. 3) ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар. Қазіргі заманғы ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану оқыту нәтижесіне қол жеткізу мақсатында студент пен оқытушы арасындағы оңтайлы өзара іс-қимылды ұйымдастыруға мүмкіндік береді. 4) коммуникативтік технологиялар (дискуссия, ми шабуылы қойылған мәселелерді шешу үшін шығармашылық, ұжымдық жұмыс формасы ретінде).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Презентация, эссе дайындау | 0-100 |
Есептер шығару, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептер шығару, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептер шығару, практикалық жағдайларды талдау | ||
Тестілеу | ||
2 рейтинг | Презентация, эссе дайындау | 0-100 |
Есептер шығару, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептер шығару, практикалық жағдайларды талдау | ||
Есептер шығару, практикалық жағдайларды талдау | ||
Тестілеу | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Тапсырманың түріне байланысты әртүрлі жұмыс түрлері 5-тен 30 балға дейін бағаланады. Бұл ретте, балл санына қарамастан, оларды қою кезінде бағалауда мынадай критерийлерге сәйкес 100% шкала пайдаланылады | 90-100% - дық баға жұмыстардың тамаша орындалуы кезінде, яғни толық (егжей-тегжейлі түсіндірмелермен және есептеулер мәдениетімен), түпнұсқа және дұрыс жауаптар және жұмыстың жоғары сапалы ресімделуі болған кезде, сондай-ақ курстың мазмұны бойынша сұрақтарға толық, дұрыс жауап берілген кезде қойылады | 70-80-89% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға дұрыс және дұрыс жауаптар болған кезде, бақылау жұмыстарын сауатты орындаған кезде, бірақ жоғарыда аталған белгілердің кез келгені болмаған кезде қойылады, мысалы: егжей-тегжейлі есептеулер немесе түсініктемелер, сапалы ресімдеу | 60-69% - дық баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға жауаптарда жекелеген дәлсіздіктер болған кезде және бақылау жұмыстарын орындау кезінде немесе қағидаттық емес сипаттағы өзіндік жұмысқа ескертулер болған кезде (тізімдемелер, арифметикалық сипаттағы кездейсоқ қателер, грамматикалық қателер)қойылады; 50-59% - дық баға жауаптарда және бақылау жұмыстарында сұрақтардың жеткіліксіз түсінілгенін куәландыратын және тақырыптық материалдарға қосымша жүгінуді талап ететін дәлсіздіктер мен қателер болған жағдайларда қойылады | 40-49% - дық баға бақыланатын тақырып бойынша елеулі қателер мен білімдегі олқылықтар болған кезде қойылады; 30-39% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында тек жекелеген оң сәттер болған кезде және курстың мазмұны бойынша сұрақтарға берілген жауаптар болған кезде қойылады; 20-29% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында оң сәттер толық болмаған кезде және курстың мазмұны бойынша сұрақтарға берілген жауаптар болған кезде қойылады; 0-19% - дағы баға абайсыз жазбалар, дұрыс емес сонымен қатар, жауаптар сауатсыздықтың немесе зерттелетін тақырыпқа және жалпы тақырыпқа этикалық емес көзқарастың қандай да бір көріністерімен бірге жүреді |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Бухгалтерлік есептің ғылым ретінде қалыптасу тарихы
- Бухгалтерлік есеп ақпараттық жүйе ретінде
- Бухгалтерлік есептің пәні мен әдісі
- Бухгалтерлік баланс
- Бастапқы бақылау-бухгалтерлік есептің ақпараттық жүйесінің негізі
- Шоттар және қос жазба
- Құндық өлшеу және ағымдағы бухгалтерлік есеп
- Бухгалтерлік есеп нысандары
- Қаржылық есеп берудің негіздері
- Бухгалтердің кәсіби этикасы
- Ақша қаражатын есепке алу
- Дебиторлық берешекті есепке алу
- Қорларды есепке алу
- Негізгі құралдарды есепке алу
Негізгі әдебиет
- Закон Республики Казахстан «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности» от 28.02.2007, № 234 (с изменениями и дополнениями на 01.01.2020 г.).
- Типовой план счетов: Приказ Министра финансов Республики Казахстан от 02.10.2018 № 877.
- Ерназарова У.С., Абжалелова Ш.Р. Е 75 Основы бухгалтерского учета: учебное пособие. – Алматы: CyberSmith, 2020. – 184 с
- Тайгашинова К.Т. Основы бухгалтерского учета. Учебник. - Алматы: LEM, 2021. - 212 с.
- Проскурина В.П. Бухгалтерский учет от азов до баланса: практ. пособие.- Алматы: LEM, 2023. - 284 с.
Қосымша әдебиеттер
- Приказ Министра Финансов Республики Казахстан от 31 марта 2015г., № 241 «Об утверждении Правил ведения бухгалтерского учета»
- Проскурина В.П. Сборник задач по бухгалтерскому учету.- Алматы: LEM, 2021. - 200 с.