Аудит

Байтикенова Гульжан Альпековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән аудит теориясының және практикасының негізгі мәселелерін, оның функциялары мен принциптерін, аудиторлық қызметті ұйымдастырудың әдістері мен тәсілдерін қарастырады. Аудит жүргізудің ұйымдастыру құжаттарын ресімдеу, аудиторлық тексеру жоспарын және аудиторлық қорытындыны жасау дағдыларын игеруге ерекше көңіл бөлінеді. Пән студенттерде аудит туралы білім кешенін қалыптастырады, аудиторлық бақылау саласында практикалық дағдыларды әзірлейді.

Кредиттер саны: 8

Пререквизиты:

  • Бухгалтерлік қаржылық есеп

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 45
СӨЖ 120
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны жазбаша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • "Аудит" курсының мақсаты студенттердің теориялық негіздерін терең меңгеруі және меншіктің түрлі ұйымдық-құқықтық нысанындағы кәсіпорындарға қолданылатын аудиторлық қызметтің практикалық дағдыларын меңгеру болып табылады.
Міндет
  • бухгалтерлік есеп, есептілік және аудит теориясы мен практикасын зерттеу
  • аудит жүргізудің ұйымдастыру құжаттарын рәсімдеу, аудиторлық тексеру жоспарын құру дағдыларын меңгеру
  • тексерілетін субъектінің ішкі бақылау жүйесін практикалық бағалау және аудиторлық тәуекелдің мәні мен деңгейін айқындау
  • іріктемелі зерттеуді жүзеге асыру, сондай-ақ аудиторлық қорытынды жасау дағдыларын меңгеру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • экономиканы басқару жүйесіндегі аудиттің рөлі туралы, субъектінің өндірістік-шаруашылық қызметіндегі бақылаудың мақсаты мен орны туралы түсінігі болу
  • Қазақстан Республикасындағы бухгалтерлік есептің, қаржылық есептіліктің, аудиттің ұйымдастыру-құқықтық базасын білу
  • аудиторлық қызмет негіздерін зерделеу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Аудиттің халықаралық стандарттарын, аудит әдістері мен тәсілдерін пайдалана білу
  • есеп, аудит саласында алған білімдерін іс жүзінде қолдана білу
  • аудиторлық қызметті жоспарлау және ұйымдастыра білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • кез келген экономикалық субъектілердің қаржылық қызметімен аудитті жүзеге асыруға қабілетті
  • ұйымның қаржылық жағдайын жақсарту үшін аудит мәліметтерін қолдана білу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • кәсіби қызметпен байланысты әртүрлі жағдайлар мен жағдайларда кәсіби ортаға, икемді және мобиленге оңай бейімделуге қабілетті
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • күнделікті кәсіби қызметке қажетті жаңа арнайы білім алу дағдыларын меңгерген
Оқыту әдістері

Білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға тарту, пәнді оқыту барысында әртүрлі міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алу үшін мынадай білім беру технологиялары пайдаланылады: 1) проблемалық және жобалық - бағдарланған оқыту технологиялары; жобалар әдісі бойынша оқытуды ұйымдастыру оқытушының алдына барлық білім алушылардың проблемалық жағдайға және әрбір сабаққа қатысуын қамтамасыз ету міндетін қояды. Яғни, проблемалық жағдайдың шешімін құрылымдық және жүйеленген түрде іздеу үшін ақпаратты ұсына отырып, сабақ мазмұнының проблемалық-бағдарланған сценарийін құру міндеті. 2) кейс әдісі (жағдайды талдау); Кейс-технология білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді, шағын топтардың құрамында күрделі тапсырмаларды орындау дағдыларын қалыптастырады, мамандарға күтпеген жағдайды талдау қабілеттерін ойдағыдай меңгеруге, шешім қабылдау алгоритмдерін дербес әзірлеуге көмектеседі. 3) ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар. Заманауи ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану оқу нәтижесіне қол жеткізу мақсатында студент пен оқытушы арасындағы оңтайлы өзара іс-қимылды ұйымдастыруға мүмкіндік береді. 4) коммуникативтік технологиялар (пікірталас, миға шабуыл қойылған мәселелердің шешімін табу үшін шығармашылық, ұжымдық жұмыстың нысаны ретінде).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Аралық тестілеу 0-100
Ауызша сауалнама
Ауызша сауалнама
Ауызша сауалнама
Ауызша сауалнама
Жеке тапсырма
Практикалық жағдайларды талдау
Жеке тапсырма
Практикалық жағдайларды талдау
2  рейтинг Аралық тестілеу 0-100
Практикалық жағдайларды талдау
Практикалық жағдайларды талдау
Практикалық жағдайларды талдау
Ауызша сауалнама
Жеке тапсырма
Ауызша сауалнама
Практикалық жағдайларды талдау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Тапсырманың түріне байланысты әр түрлі жұмыс түрлері 15-тен 30 балға дейін бағаланады. Бұл ретте, балл санына қарамастан, оларды қою кезінде бағалауда мынадай критерийлерге сәйкес 100% шкала пайдаланылады: 90-100% - дық баға жұмыстардың тамаша орындалуы кезінде, яғни толық (егжей-тегжейлі түсіндірмелермен және есептеулер мәдениетімен), түпнұсқа және дұрыс жауаптар және жұмыстың жоғары сапалы ресімделуі болған кезде, сондай-ақ курстың мазмұны бойынша сұрақтарға толық, дұрыс жауап берілген кезде қойылады 70-80-89% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға дұрыс және дұрыс жауаптар болған кезде, бақылау жұмыстарын сауатты орындаған кезде, бірақ жоғарыда аталған белгілердің кез келгені болмаған кезде қойылады, мысалы: егжей-тегжейлі есептеулер немесе түсініктемелер, сапалы ресімдеу 60-69% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға жауаптарда жекелеген дәлсіздіктер болған кезде және бақылау жұмыстарын орындау кезінде немесе қағидаттық емес сипаттағы өз бетінше жұмысқа ескертулер болған кезде қойылады (тізімдемелер, арифметикалық сипаттағы кездейсоқ қателер, грамматикалық қателер); * 50-59% - дағы баға жауаптарда және бақылау жұмыстарында дәлсіздіктер болған жағдайларда қойылады және тақырыптық материалдарға қосымша жүгінуді талап ететін мәселелерді түсінбейтіндігін көрсететін қателер; 40-49% - дағы баға бақыланатын тақырып бойынша елеулі қателіктер мен білімдегі олқылықтар болған кезде қойылады • * 30-39% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында тек жекелеген оң сәттер болған кезде және курстың мазмұны бойынша сұрақтарға берілген жауаптар болған кезде қойылады • * 20-29% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында және ұсынылған жауаптарда оң сәттер толық болмаған кезде қойылады курстың мазмұны бойынша сұрақтарға; * 0-19% балл кездейсоқ жазбалар, дұрыс емес жауаптар, сонымен қатар, сауатсыздықтың немесе зерттелетін тақырыпқа және жалпы тақырыпқа этикалық емес көзқарастың қандай да бір көріністерімен бірге жүретін жағдайларда қойылады
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Аудиттің мәні, мақсаты және түрлері
  • Аудит стандарттары және аудиторлардың кәсіби этикасы
  • Аудиттің нормативтік-құқықтық және ақпараттық негіздері
  • Аудиторлардың жұмыс сапасын бақылау
  • Клиенттің ішкі бақылау жүйесі
  • Аудитте іріктеу
  • Аудитті жоспарлау
  • Аудиттегі маңыздылық
  • Аудиторлық тәуекел
  • Аудиторлық дәлелдер
  • Аудит әдістері
  • Мәні бойынша тексеру
  • Аудиттің соңғы кезеңі
  • Аудиторлық қорытынды
  • Аудиторлық қызметті автоматтандыру
Негізгі әдебиет
  • Закон Республики Казахстан от 20 ноября 1998 года № 304-I «Об аудиторской деятельности» (с изменениями и дополнениями по состоянию на 18.11.2022 г.)
  • Международные стандарты аудита, редакция по состоянию на 2022 г.
  • Абленов Д.О. Профессиональный аудит: Учебное пособие. – Алматы: Экономика, 2014. – 557 с.
  • Нурсеитов Э.О. Аудит: краткое руководство. - Алматы , TОО «Издательство LEM», 2015. – 220 с.
  • Шеремет А.Д., Суйц В.П. Аудит: Учебное пособие. – М. : Инфра – М, 2018 г.
  • Абленов Д.О. Финансовый контроль и углубленный аудит: теория, методология, практика: Учебное пособие. – Алматы: Экономика, 2012. – 608 с.
  • Абленов Д.О. Аудит: теория и практика. Учебник - Алматы, Экономика, 2012г.
  • Дюсембаев К.Н. и др. Аудит и анализ финансовой отчетности. – Алматы: Каржы-каражат, 2011.
  • Рогуленко Т.М. Аудит+ еПриложение: тесты: учебник / Т.М. Рогуленко, С.В. Пономорева, А.В. Бодяко, В.М. Мироненко. - М.: КНОРУС, 2020. - 382 с.
  • урс по аудиту / . — Новосибирск : Сибирское университетское издательство, Норматика, 2017. — 184 c. — ISBN 978-5-4374-0758-5. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/65159.html
Қосымша әдебиеттер
  • Закон Республики Казахстан от 20 ноября 1998 года № 304-I «Об аудиторской деятельности»
  • Международные стандарты аудита, редакция по состоянию на 2024 г.
  • Абленов Д.О. Профессиональный аудит: Учебное пособие. – Алматы: Экономика, 2014. – 557 с.
  • бленов Д.О. Финансовый контроль и углубленный аудит: теория, методология, практика: Учебное пособие. – Алматы: Экономика, 2012. – 608 с.
  • Абленов Д.О. Финансовый контроль и углубленный аудит: теория, методология, практика: Учебное пособие. – Алматы: Экономика, 2012. – 608 с.
  • Абленов Д.О. Аудит: теория и практика. Учебник - Алматы, Экономика, 2012г.
  • Дюсембаев К.Н. и др. Аудит и анализ финансовой отчетности. – Алматы: Каржы-каражат, 2011.
  • Рогуленко Т.М. Аудит+ еПриложение: тесты: учебник / Т.М. Рогуленко, С.В. Пономорева, А.В. Бодяко, В.М. Мироненко. - М.: КНОРУС, 2020. - 382 с.