Эконометрика
Сипаттама: Эконометрика математикалық және статистикалық әдістер мен модельдердің көмегімен сандық және сапалық экономикалық өзара байланыстарды зерттейді. Экономикалық модельдердің параметрлерін бағалаудың құралдары мен әдіснамасын береді. Экономикалық процестерді болжау үшін қолданылады. Модель түрлері, оларды құру кезеңдері, жұп және көпше сызықтық және сызықты емес регрессия, ең кіші квадраттар әдісі, регрессия теңдеуінің сапасын бағалау критерийлері оқытылады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Статистика
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- «Эконометрика» пәнін оқыту мақсаты - экономикалық талдау тәжірибесінде және макро, микроэкономикалық процесстерді болжамдау барысында эконометриялық модельдеу әдістерін қолданып іске асыру болып табылады. Экономикалық теорияның негізгі нәтижелері сапалы және өте маңызды, ал эконометрия оған эмпирикалық жағынан нығайтады. Математикалық экономика экономикалық заңдарды математикалық қатынастар арқылы суреттейді, эконометрия сол заңдардың тексеруін жүргізеді. Экономикалық статистика экономикалық көрсеткіштер және бастапқы статистикалық мәліметтер арқылы, зерттеліп отырған процесстің ақпараттық негізін дайындайды, эконометрия, дәстүрлі математика-статистикалық әдістерді және арнайы құрылған әдістемелерді қолдана отырып, сол көрсеткіштердің арасындағы сандық байланыстарды талдайды.
Міндет
- − құрылған экономикалық моделді эмпирикалық талдау жүргізу үшін математикалық түрге келтіру, яғни моделді спецификациялау; − құрылған модель нақты мәліметтерге адекват болу үшін оның параметрлерін бағалау, яғни моделді параметрлеу; − құрылған моделдің параметрлерінің сапасын және моделдің сапасын тексеру, яғни моделді верификациялау; − құрылған моделді зерттелініп отырған экономикалық көрсеткіштердің өзгерісін анықтауға, экономикалық құбылыстарды болжауға, экономикалық саясатты дұрыс жүргізу үшін пайдалану.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Қолданыстағы заңнамаға сәйкес эконометрикалық моделдеуді қолдану арқылы әлеуметтік-экономикалық процестердегі өзгерістер мен тенденцияларды түсінуге қажетті шетел және отандық статистикалық мәліметтерді өңдеу мен талдау жасау аясында базалық білімге ие
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Қоғамның әлеуметтік-экономикалық даму тенденцияларын біледі, түрлі экономикалық құбылыстарда білімін қолдана біледі, қаржылық жоспарлар мен болжаулар жасауға қажетті есептерді шығара алады, нәтижелерін негіздеп, қорытынды жасауға қабілетті.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- экономикалық көрсеткіштердің өзгерісін анықтауға, экономикалық құбылыстарды болжауға, экономикалық саясатты дұрыс жүргізу үшін экономикалық және ұйымдастырушылық шешімдерді қабылдауға машықтанған.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- кәсіби қызметімен байланысты түрлі жағдайлар мен шарттарда икемді және жылдам, өзінің кәсіби қызметіне жеңіл сіңіп кетуіне дағдыланған.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- жеке және мансаптық өсуге тырысады, магистратурада оқуға және кәсіби қызметіне қажетті жаңа білімдерді қабылдауға дағдыланған.
Оқыту әдістері
При проведении учебных занятий предусматривается использование следующих образовательных технологий: - интерактивная лекция (применение следующих активных форм обучения: ведомая (управляемая) дискуссия или беседа; модерация; демонстрация слайдов или учебных фильмов; мозговой штурм; мотивационная речь); - построение сценариев развития различных ситуаций на основе заданных условий; - информационно-коммуникационная (например, занятия в компьютерном классе с использованием профессиональных пакетов прикладных программ); - поисково-исследовательская (самостоятельная исследовательская деятельность студентов в процессе обучения); - решение учебных задач.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Устный опрос | 0-100 |
Устный опрос | ||
Индивидуальное задание | ||
Тест | ||
Решение задач | ||
Решение задач | ||
2 рейтинг | Индивидуальное задание | 0-100 |
Тест | ||
Решение задач | ||
Решение задач | ||
Решение задач | ||
Решение задач | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Критерии оценки знаний в форме семинара, практического задания (работы), устного опроса (дискуссия), тестовых заданий | - оценка в 90-100% выставляется при отличном выполнении работ, то есть при наличии полных (с детальными пояснениями и культурой выкладок), оригинальных и правильных ответов и высококачественного оформления работы, а также при полном развернутом верном ответе на вопросы по содержанию курса | - оценка в 70-80-89% выставляется при наличии верных и правильных ответов на вопросы по содержанию курса, при грамотном выполнении контрольных работ, но при отсутствии какого-либо из выше перечисленных отличительных признаков, как, например: детальных выкладок или пояснений, качественного оформления | - оценка в 60-69% выставляется при наличии отдельных неточностей в ответах на вопросы по содержанию курса и при выполнении контрольных работ или при наличии замечаний к самостоятельной работе непринципиального характера (описки, случайные ошибки арифметического характера, грамматические ошибки); - оценка в 50-59% выставляется в случаях, когда в ответах и в контрольных работах имеются неточности и ошибки, свидетельствующие о недостаточном понимании вопросов и требующие дополнительного обращения к тематическим материалам; | - оценка в 40-49% выставляется при наличии серьезных ошибок и пробелов в знаниях по контролируемой тематике; • оценка в 30-39% выставляется при наличии лишь отдельных положительных моментов в выполненных контрольных работах и представленных ответах на вопросы по содержанию курса; - оценка в 20-29% выставляется при полном отсутствии положительных моментов в выполненных контрольных работах и представленных ответах на вопросы по содержанию курса; - оценка в 0-19% выставляется в случаях, когда небрежные записи, неправильные ответы, кроме того, сопровождаются какими-либо демонстративными проявлениями безграмотности или неэтичного отношения к изучаемой теме и предмету в целом |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Введение в эконометрику
- Базовые понятия теории вероятности и статистики
- Парная линейная регрессия
- Проверка качества уравнения регрессии
- Множественная линейная регрессия
- Нелинейная регрессия
- Гетероскедастичность
- Автокорреляция
- Мультиколлинеарность
- Фиктивные переменные в регрессионных моделях
- Динамические модели и прогнозирование
- Системы одновременных уравнений Необходимость использования систем уравнений
Негізгі әдебиет
- Айвазян С.А., Мхитарян В.С. Прикладная статистика и основы эконометрики. Учебник для вузов. М.: ЮНИТИ, 1998. 1022 с. Арженовский С.В. Системы одновременных уравнений. Текст лекций. Ростов н/Д: РГЭУ «РИНХ», 2002. 30 с. Джонстон Дж. Эконометрические методы. М.: Статистика, 1980. 432 с. Доугерти К. Введение в эконометрику. М.: ИНФРА-М, 2009. 465 с. Дрейпер Н., Смит Г. Прикладной регрессионный анализ. М.: Вильямс, 2007. 912 с. Магнус Я.Р, Катышев П.К., Пересецкий А.А. Эконометрика. Начальный курс. М.: Дело, 2007. 504 с. Эконометрика/ Под ред. И.И. Елисеевой. М.: Финансы и статистика, 2007. 575 с. Кремер Н., Путко Б. Эконометрика. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2008. 312 с. Берндт Э. Практика эконометрики: классика и современность. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. – 863 с. Эконометрика: учебник для бакалавриата и магистратуры / С. В. Курышсва [и др.); под ред. И. И. Елисеевой. — М.: Издательство Юрайт, 2016. Тимофеев, В. С. Эконометрика : учебник для академического бакалавриата / В. С. Тимофеев, Л. В. Фаддеенков, В. Ю. Щеколдин. — 2-е изд., перераб. и доп. — М.: Издательство Юрайт, 2016. Баум, К. Ф. Эконометрика. Применение пакета stata : учебник и практикум для вузов / К. Ф. Баум ; под ред. С. А. Айвазяна, Г. И. Пеникаса. — М.: Издательство Юрайт, 2016.
- Агаларов, З. С. Эконометрика : учебник для вузов / З. С. Агаларов, А. И. Орлов. — 3-е изд. — Москва : Дашков и К, 2024. — 380 c. — ISBN 978-5-394-05570-6. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/144177.html
- Джонстон Дж. Эконометрические методы. М.: Статистика, 1980. 432 с.
- Доугерти К. Введение в эконометрику. М.: ИНФРА-М, 2009. 465 с.
- Орлов, А. И. Эконометрика : учебник / А. И. Орлов. — Москва : Ай Пи Ар Медиа, 2024. — 525 c. — ISBN 978-5-4497-2540-0. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/134694.html
- Магнус Я.Р, Катышев П.К., Пересецкий А.А. Эконометрика. Начальный курс. М.: Дело, 2007. 504 с.
- Эконометрика / Под ред. И.И. Елисеевой. М.: Финансы и статистика, 2007. 575 с.
- Кремер, Н. Ш. Эконометрика : учебник для студентов вузов / Н. Ш. Кремер, Б. А. Путко ; под редакцией Н. Ш. Кремера. — 3-е изд. — Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2023. — 328 c. — ISBN 978-5-238-01720-4. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/141535.html
- Саркисян, Р. С. Эконометрика : учебное пособие / Р. С. Саркисян. — Новокузнецк : Знание-М, 2021. — 328 c. — ISBN 978-5-00187-114-9. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/120421.html
- Эконометрика: учебник для бакалавриата и магистратуры / С. В. Курышева [и др.); под ред. И. И. Елисеевой. — М.: Издательство Юрайт, 2016.
- Тимофеев, В. С. Эконометрика : учебник для академического бакалавриата / В. С. Тимофеев, Л. В. Фаддеенков, В. Ю. Щеколдин. — 2-е изд., перераб. и доп. — М.: Издательство Юрайт, 2016.
- Баум, К. Ф. Эконометрика. Применение пакета stata : учебник и практикум для вузов / К. Ф. Баум ; под ред. С. А. Айвазяна, Г. И. Пеникаса. — М.: Издательство Юрайт, 2016.
- Рассел Дэвидсон Теория и методы эконометрики / Рассел Дэвидсон, Джеймс Г. Мак-Киннон. — Москва : Дело, 2018. — 936 c. — ISBN 978-5-7749-1205-6. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/95131.html
- Орлов, А. И. Эконометрика : учебное пособие / А. И. Орлов. — 4-е изд. — Москва : Интернет-Университет Информационных Технологий (ИНТУИТ), Ай Пи Ар Медиа, 2024. — 676 c. — ISBN 978-5-4497-2467-0. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/133992.html
- Носко В.П. Эконометрика. В 2 книгах. Кн.1 / Носко В.П.. — Москва : Дело, 2021. — 704 c. — ISBN 978-5-85006-294-1 (кн.1), 978-5-85006-293-4. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/119176.html
- Носко В.П. Эконометрика. В 2 книгах. Кн.2 / Носко В.П.. — Москва : Дело, 2021. — 592 c. — ISBN 978-5-85006-295-8 (кн.2), 978-5-85006-293-4. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/119177.html
Қосымша әдебиеттер
- Еремеева Н.С. Эконометрика : лабораторный практикум в Excel. Учебное пособие / Еремеева Н.С., Лебедева Т.В.. — Оренбург : Оренбургский государственный университет, ЭБС АСВ, 2016. — 159 c. — ISBN 978-5-7410-1509-4. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/61426.html
- Эконометрика : практикум / . — Ставрополь : Северо-Кавказский федеральный университет, 2016. — 157 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/66130.html
- Эконометрика. Парный регрессионный анализ : практикум / А. В. Логачёв, О. М. Логачёв, М. В. Пудова, С. Е. Хрущев. — Новосибирск : Новосибирский государственный университет экономики и управления «НИНХ», 2020. — 184 c. — ISBN 978-5-7014-0958-1. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/106163.html
- Кошевой, О. С. Эконометрика : учебное пособие / О. С. Кошевой, Н. В. Некрылова. — Москва : Ай Пи Ар Медиа, 2025. — 83 c. — ISBN 978-5-4497-3460-0. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/144501.html
- Буравлев А.И. Эконометрика : учебное пособие / Буравлев А.И.. — Москва : Лаборатория знаний, 2021. — 165 c. — ISBN 978-5-93208-571-4. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/109431.html
- Меньщикова, В. И. Эконометрика : учебное пособие / В. И. Меньщикова. — Тамбов : Тамбовский государственный технический университет, ЭБС АСВ, 2024. — 129 c. — ISBN 978-5-8265-2846-4. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/148492.html