Жылуэнергетикалық жабдықты және жылу желілерін жөндеу және техникалық қызмет көрсету
Сипаттама: Курс студенттерді жылу энергетикалық жабдықтар мен жылу желілеріне техникалық қызмет көрсету, жөндеу және пайдалану саласындағы кәсіби қызметке дайындайды. Пән жылу жүйелерінің құрылымы мен жұмыс принциптерін, жабдықты диагностикалау, баптау, жөндеу және жаңғырту әдістерін, сондай-ақ сынақтарды жоспарлау және өткізу негіздерін қамтиды. Нәтижесінде студенттер жылу қондырғыларына техникалық қызмет көрсету және жөндеу жұмыстарын жүргізеді, жабдықтың жұмысына сынақтар мен талдаулар жүргізеді, сондай-ақ оның сенімділігі мен тиімділігін арттыру үшін шешімдер әзірлейді
Кредиттер саны: 5
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
курстық жұмыс | |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- 1. Болашақ мамандарға ғылыми-техникалық негіздемемен және энергетикалық жабдықты күрделі жөндеудің оңтайлы мерзімдерін белгілеуге және технологиялық қызмет көрсету мен жөндеу жүйесін жетілдіруге мүмкіндік беретін білім беру; 2. Студенттердің жылу электр станцияларының негізгі жабдықтарын пайдалану тәжірибесінде еркін бағдарлау үшін қажетті білім мен дағдыларды игеруі.
Міндет
- Осы пәнді оқу нәтижесінде студенттер: келесі түсінікке ие болуы қажет: пайдалану процесінде бу қазандықтарының, бу және газ турбиналарының негізгі элементтерінің жұмыс жағдайлары; ЖЭС негізгі жабдықтарының жұмысын басқару құрылымы; ЖЭС энергия жабдықтарын пайдалану процесінде оның сенімділігі мен төмендеу себептері бойынша негізгі деректер; білу: ЖЭС жабдықтарын жөндеу, пайдалану теориясының негіздері; қазандық агрегаттарының, бу және газ турбиналарының жұмыс режимдері; қазандық қондырғыларын іске қосу және тоқтату тәртібі және әсер ететін процестер іске қосу-тоқтату режимдерін ұтымды жүргізуге; қазандық қондырғысы мен қосалқы жабдықтың берілген өнімділікте ең аз шығынмен авариясыз жұмыс режимін қамтамасыз ететін пайдалану процесін ұйымдастыру және басқару негіздері; өтпелі режимдердегі турбомашиналардағы жылу алмасу теориясының негіздері; турбомашиналардың іске қосу схемалары; турбомашиналарды және олардың қосалқы жабдықтарын іске қосу, тоқтату және оларға қызмет көрсету технологиясы.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Жылуэнергетикалық жабдықтар мен жылу желілерінің жұмыс істеу принциптері, құрылысы мен жіктелуін білу. Жоспарлы және апаттық жөндеу технологияларын түсіну. Жылу жүйелерін пайдалану мен қызмет көрсету кезінде жүретін физика-техникалық процестерді түсіндіру.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Жабдықты диагностикалау және техникалық қызмет көрсету барысында нормативтік құжаттар мен әдістемелерді қолдану. Жылу желілерінің жұмыс режимдерін есептеу және жөндеу кестелерін жоспарлау. Практикада ақауларды анықтап, жою үшін алынған білімді пайдалану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Жылуэнергетикалық қондырғылардың техникалық жағдайын бағалау және жөндеу немесе жаңғырту қажеттігі жөнінде негізделген шешім қабылдау. Жүйенің жұмысқа қабілеттілігін қалпына келтіру әдістері мен технологияларын таңдау себептерін дәлелдеу. Жылу желілеріндегі ақаулар мен істен шығуларға байланысты тәуекелдерді талдау.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Жылуэнергетикалық жабдыққа қызмет көрсету және жөндеу бойынша кәсіби топтың құрамында жұмыс істеу. Техникалық құжаттамалар мен есептерді сауатты рәсімдеу. Жүйелерді пайдалану мәселелері бойынша инженерлермен, жобалаушылармен және техникалық қызметкерлермен кәсіби қарым-қатынас жүргізу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Сандық және автоматтандырылған технологияларды қолдану арқылы жөндеу және қызмет көрсетудің жаңа әдістерін меңгеруге ұмтылу. Өзіндік білім алу үшін анықтамалық, нормативтік және кәсіби әдебиеттерді пайдалану. Пайдалану жағдайларының өзгеруіне бейімделу және саладағы инновациялық техникалық шешімдерді енгізу.
Оқыту әдістері
интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу)
берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру
ақпараттық-коммуникациялық (қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар)
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | № 1 практикалық жұмыс "ЖЭС турбиналық бөлімшесінің қосалқы жабдықтарын жөндеу" | 0-100 |
№2 практикалық жұмыс "Cорғыларды жөндеу" | ||
№ 3 практикалық жұмыс "Регенеративті және желілік жылытқыштардың жылу есебі" | ||
№1 СӨЖ "ЖЭС қосалқы жабдықтарын пайдалану" | ||
№ 2 СӨЖ "ЖЭС қазандық агрегаттарының жүктемесінің жұмыс диапазондары" | ||
№3 СӨЖ "Қазандықты магистральға қосу және отынның негізгі түріне көшу" | ||
№ 1 аралық бақылау | ||
2 рейтинг | № 4 практикалық жұмыс "Деаэраторды есептеу әдістемесі" | 0-100 |
№ 5 практикалық жұмыс "Тартқыш машиналарды жөндеу" | ||
№ 6 практикалық жұмыс "Жөндеу механикалық күл ұстағыштар" | ||
№ 7 практикалық жұмыс "Түтін құбырларының саны мен түрін таңдау" | ||
№4 СӨЖ "Тікелей қазандықтың іске қосу схемасы. Іске қосу ерекшеліктері" | ||
№5 СӨЖ "Қазандық қондырғысын тоқтату және салқындату" | ||
№6 СӨЖ "Конвективті қыздыру беттерінің ластануы, эрозиясы және коррозиясы" | ||
№ 2 аралық бақылау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жұмыс | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық сабақтардағы жұмыс | Талап етілетін есептеу әдістері тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; Жауабын жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана біледі. | бір қате немесе екіден аз кемшілік жіберілді, оны студент өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады; жауап білімді жаңа жағдайға қолданбай берілді | Жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. | Жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетті. |
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат | Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына тез жауап бере алады. | Осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. | Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. | Пәннің теориялық негіздерінен хабарсыздығын, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді. |
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Негізгі пайдалану көрсеткіштері
- Кәсіпорынның энергетикалық экономикасының ұйымдық құрылымы
- Пайдалану персоналы
- Қызметкерлерге қойылатын талаптар, оларды оқыту және даярлау
- Өндірістік-техникалық құжаттама
- Қондырғыға техникалық қызмет көрсету және жөндеу
- Жөндеу түрлері және оларды жоспарлау
- Жылу энергетикасы мен жылу пайдаланушылардың пайдалану ерекшеліктері орнату
- Отын шаруашылығын пайдалану
- Отын шаруашылығын пайдалану
- Жылу пайдаланатын қондырғыларды пайдалану
- Өнеркәсіптік кәсіпорындардың құбырларын пайдалану
- Турбиналық қондырғыларды пайдалану
- Жылу желілерінің жабдықтарына техникалық қызмет көрсету
Негізгі әдебиет
- Боровков В. М., Калютик А. А., Сергеев В. В. Теплотехническое оборудование – технология ремонта и эксплуатации / В. М. Боровков, А. А. Калютик, В. В. Сергеев. – Москва: Academia, адаптировано в СПО, 2020+. – 192 с. – ISBN 978‑5‑7695‑9887‑6.
- аранов М. А., Хорольский В. Я. Эксплуатация систем электроснабжения: учебное пособие / M. A. Таранов, В. Я. Хорольский. – Москва: ИНФРА‑М, 2024. – 288 с. – ISBN 978‑5‑16‑014458‑0.
- Буров В.Д., Дорохов Е.В., Елизаров Д.П. Тепловые электрические станции: Учебник для вузов. – 3-е изд. – М.:Изд-во МЭИ, 2019. – 466 с.
- Котельные установки и их эксплуатация - Соколов Б.А. 2017г.
- Исаев В.Л., Драганова М.А. Монтаж и эксплуатация оборудования ТЭС в аварийных режимах. Учебное пособие. - Караганда: КарТУ, 2020.
Қосымша әдебиеттер
- А.Д. Качан “Режимы работы и эксплуатации ТЭС”, 2008 г.
- С.В. Усов, С.А. Казаров “Режимы работы тепловых электростанций”, 2005 г.
- В.И. Доброхотов, Г.В. Жгулёв “Эксплуатация энергетических блоков ТЭС”, 2007 г.
- “Правила технической эксплуатации электрических станций и сетей”, 2004 г.