Релейлік қорғаныс және автоматика
Сипаттама: Курс студенттердің релелік қорғаныс және автоматика принциптерін түсіну, олардың электр желілерінің сенімділігін қамтамасыз етудегі рөлін талдау және қорғаныс құрылғыларын жобалау мен пайдалану үшін білімді қолдану қабілетін қалыптастырады. Релелік қорғаныс негіздерін, соның ішінде қорғаныс түрлерін (токты кесу, дифференциалды қорғаныс, минималды кернеуді қорғау және т.б.), олардың жұмыс принциптерін, сондай-ақ электр энергетикасындағы автоматты басқару және қорғау жүйелерін қамтиды. Оқыту нәтижесінде студенттер Релелік қорғауды жүзеге асырудың негізгі принциптерін білуі керек; электр жүйесінің жекелеген элементтерін қорғауды жүзеге асыру үшін оларды пайдалану ерекшеліктері; релелік қорғау жүйелерін жобалау дағдыларын меңгеру
Кредиттер саны: 8
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | 15 |
СӨЖО | 45 |
СӨЖ | 120 |
курстық жұмыс | |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Осы қорғаныстардың ұсатнымдарының есептеу тәсілдерін,сапа жағынан да саны жағынан да құру принциптерін және бүкіл қорғаныстың және жеке қондырғыларының жұмысын зерттеу пәннің мақсаты болып табылады. Бұл курс физика, жоғары матиматика, электр энергетикадағы өтпелі процесстер, электротехниканың теориялық негіздері курстарына негізделеді және сонымен қатар әртүрлі қорғаныстардың оратақ терориялық құрылымын және олардың есептерінің инженерлік тәсілдерін құрады. Электр энергетика мамандығында оқыйтын мамандарға ғылыми көзқарастарын қалыптастыруға ерекше құндылығы бар пән.
Міндет
- “Қосалқы станциялар және станциялардағы релелік қорғаныс ” курсын оқу мақсаты энергожүйедегі әртүрлі авариялық белгілерін қолдану негізінде, релелік қорғаныс және автоматика құрылғыларының параметрлерін есептеу және заманауй талдау тәсілдерін түсіну болып табылады.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Базалық білім , релелік қорғауды және автоматиканы ұғымдарды, есептеу әдістері, тестілеу, электр жүйелерінде релелік жабдықтарды орнату және жөндеуді игеру
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- типтік әдістемелер және жеке элементтері мен электрмен жабдықтау жүйелерінің релелік қорғау компоненттеріне есептеулерді орындауға қабілетті болу үшін,
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Техникалық және экономикалық есептеулерге негізделген релейлік жабдықтар мен оның жұмыс режимдерін ақылға қонымды таңдау орындаңыз
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Күрделі электр жүйелері командасын табыстауда есептеулер мен жобалық шешімдерді орындауы
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Үнемі заманауи бағдарламаланатын құрылғылар негізінде электрмен жабдықтау жүйелерінің , оның түзету әдістерін , жаңа релейлік- қорғаныс жабдықтарды туралы жаңа ақпаратты білу үшін дайын болу
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану қарастырылады: - Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға тартуға, проблемаларды өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды бөліп көрсету қажет:- проблемалық және жобалық оқыту технологиясы; - оқу -зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, миға шабуыл, білімдік пікірталас және басқа да белсенді формалар мен әдістер); - жағдай әдісі (жағдайды талдау); - ойын технологиялары, оның аясында студенттер бизнеске, рөлдік ойындарға, имитациялық ойындарға қатысады; - ақпараттық -коммуникациялық (қашықтықтан оқытуды қоса алғанда) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | 1 зертханалық жұмыс | 0-100 |
СӨЖ. Желінің қашықтықтан қорғанысының ұстанымын есептей білу | ||
Ауызша жауап.Қашықтықтан қорғау | ||
2 зертханалық жұмыс | ||
СӨЖ.Трансформаторлардың бойлық дифференциалды қорғанысын есептеу | ||
Ауызша жауап.Трансформаторлардың қорғанысы | ||
Дәрістер конспекті | ||
Тестілеу | ||
2 рейтинг | 3 Зертханалық жұмыс | 0-100 |
СӨЖ. Генераторлардың қорғанысы. Жоғары жиілікті қорғаныс | ||
Ауызша жауап. Электр қозғалтқыштарының қорғанысы. Құрама шиналарды қорғанысы | ||
4 Зертханалық жұмыс | ||
СӨЖ.Трансформаторлардың максималды ток қорғанысын есептеу | ||
Ауызша жауап.Релелік қорғаныс пен ажыратқыштардың әрекетін резервтеу | ||
5 Зертханалық жұмыс | ||
СӨЖ. Жоғары вольтты электр қозғалтқыштарының қорғанысын есептеу | ||
Ауызша жауап. Автоматты қайта қосу, автоматты резервті қосу, автоматты жиілікті босату | ||
Дәрістер конспекті | ||
Тестілеу | ||
Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жұмыс | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Дистанцинды қорғаныс
- Трансформаторлардың қорғанысы
- Жоғарғы жиілікті қорғаныс
- Генератор қорғанысы
- Электр қозғалтқыштардың қорғанысы
- Шиналар қорғанысы
- Релелік қорғаныс пен ажыратқыштардың әрекетін резервтеу
- Автоматты қайта қосу, автоматты резервті қосу, автоматты жиілікті босату
- Синхронды генераторларды параллель жұмысқа автоматты қосу, қосалқы станциялардағы кернеуді автоматты реттеу, асинхронды режимді жою автоматикасы
Негізгі әдебиет
- 1. Правила устройств электроустановок.-2015 2. Федосеев А.М. Релейная защита электрических систем. - М.: Энергия, 2018. – 520 с. 3. Федосеев А.М. Основы релейной защиты. - М.: Госэнергоиздат, 2016 – 423 с. 4. Авербух А.М.. Релейная защита в задачах с решениями и примерами.- 2018– 400 с. 5. Руководящие указания по релейной защите.- М.:2015. – 36 с. 6. Шабад М.А. . Расчеты релейной защиты. -М.: Энергия, 2013. – 243 с. 7. Беркович М.А., Семенов В.А. Основы техники и эксплуатации релейной защиты. - М.: Энергия, 2012 – 305 с.
Қосымша әдебиеттер
- 1. Андеев А.С. Руководящие указания по релейной защите.- М.:2011. – 36 с. 2. Шабад М.А. . Расчеты релейной защиты. -М.: Энергия, 2011. – 243 с. 3. Беркович М.А., Семенов В.А. Основы техники и эксплуатации релейной защиты. - М.: Энергия, 2012 – 305 с