Композиция, графика және макет негіздері

Гурская Оксана Евгеньевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Сәулеттік композицияның негізгі заңдылықтары мен түрлерін зерттеу, оларды сәулет, қала құрылысы және жобалау объектілерін құруда тәжірибеде қолдану. Композициялық есептердің әр түрін шешу кезінде графикалық форма құрудың құралдары мен тәсілдерін, сондай-ақ олардың шығармашылық интерпретациясымен көлемді модельдеуді меңгеру. Эскиз жасау және сызбалар мен үш өлшемді модельдерді жобалау дағдыларын алу.

Кредиттер саны: 8

Пререквизиты:

  • Сурет

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 60
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 45
СӨЖ 120
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан (композиция, графика және макет бойынша практикалық тапсырма)

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Сәулет, қала құрылысы және жобалау объектілерінің графикалық бейнелеуі мен орналасу тәсілдерін меңгерудегі кәсіби дағдыларды меңгере отырып, сәулеттік пішінді қалыптастырудың негізгі заңдылықтарын оқып үйрену.
Міндет
  • көлемдік-кеңістіктік формаларды құрудың негізгі композициялық заңдылықтарын, тәсілдері мен құралдарын оқу; – шығармашылық ізденіс барысында архитектуралық композицияның әртүрлі түрлерін жасау кезінде форманы үйлестіру тәсілдері мен құралдарын меңгеру; - сәулет графикасы мен макетінде қолданылатын дәстүрлі және заманауи құралдар мен әдістерді оқу; - сәулеттік графиканың әртүрлі түрлерін, бейнелеу тәсілдері мен құралдарын іс жүзінде меңгеру; - эскиздік және демонстрациялық прототип жасаудың әртүрлі әдістерін меңгеру; - үш өлшемді ойлау мен қиялды дамыту; - шығармашылық дүниетаным мен мәдениеттің графикалық негіздерін қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • композицияның негізгі заңдылықтарын, сызбаларды графикалық безендіру әдістерін, макеттерді модельдеу әдістерін білу және түсіну.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • көлемді-кеңістіктік формалардың композициялық құрылысының заңдылықтары туралы алған білімдерін қолдану және түсіну, жобаларды графикалық көрсету әдістерін, сәулеттік дизайндағы орналасу тәсілдерін қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • жасалған формаларды салыстыру және талдау қабілетін қалыптастыру, кеңістіктік ойлауын дамыту.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • шығармашылық тапсырмалардың негізгі кезеңдерін айта білу және талқылау, жасалған формалардың көркемдік қасиеттеріне сыни баға беру.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • оқу мазмұнын қабылдау, әдеби көздерден кәсіби ақпарат жинау, материалды өңдеу және талдау қабілеті;
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану көзделеді: - Оқыту сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану қарастырылады: - оқытудың арнайы белсенді түрлерін қолдану - әңгімелесу, иллюстрацияларды (слайдтар) көрсету және талқылау және көрнекі құралдар, миға шабуыл (балама шешімдерді әзірлеу); -берілген шарттармен әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру; -оқу процесі кезінде студенттердің өз бетінше ізденуі; - тәрбие мәселелерін шешу

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Тақырып 2. Сызықтық қарындаш графикасының техникасы. Жаттығу. 0-100
Тема 3. Приемы тушевой графики. Упражнение" 3 композиции в тушевой графике"
Сабақ 4. Орналасу техникасы. Жобалау процесіндегі макет техникасы. Жаттығу «Прототиптеу техникасы, кесу, ию техникасы».
Тақырып 5. Композицияның негізгі үш түрі. Жылдам прототиптеу техникасын қолданатын тапсырма. Пішіннің объективті қасиеттері.
Тақырып 6. Симметрия. Аппликация техникасы арқылы «Симметрия түрлері» тапсырмасы.
2  рейтинг Тақырып 8. Ырғақ. Фронтальды композиция. Эскиздер. Орналасуды аяқтау. 0-100
Тақырып 10. Пропорциялар. Көлемдік құрамы. Эскиздер. Орналасу.
Тақырып 11. Тереңдік-кеңістіктік композиция. Эскиз, макет.
Тақырып 12. Архитектуралық жобаның графикалық көрсетілімінің элементтері. Жалпы жоспар.
Тақырып 13. Айнала, кадрлық қамтамасыз ету. Аналогтармен жұмыс. Бақылау.
Тақырып 14, 15. Қасбет. графикалық дизайн әдістері.
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
практикалық тапсырмалар 1. Жұмыстағы үйлесімділік (композиция/макет). Композицияның/макеттің жеке элементтері бір-бірімен органикалық түрде біріктірілген. 2. Жұмыста қолданылатын әдіс-тәсілдердің әртүрлілігі тұтас композицияны құрайды. 3.Шығарманың көркемдік бейнесі (композиция/макет) бар және анық берілген 4.Шығарма (композиция/макет) қажетті құралдар мен материалдарды пайдалана отырып, жоғары деңгейде орындалған. 1. Композицияның/макеттің жеке элементтері бір-бірімен үйлеседі, жалпы үйлесімділікті аздап бұзатын элементтер бар; 2. Шығармада форма құру тәсілдері толық қолданылмағанымен, композицияның тұтастығы қалыптасады. 3. Көркем бейне бар, бірақ жеткілікті түрде анық айтылмаған. 4.Жұмыс (композиция/макет) қажетті құралдар мен материалдарды пайдалана отырып жақсы орындалды. 1. Композицияның/макеттің жеке элементтері бір-бірімен органикалық түрде үйлеспейді, композиция/макеттің жалпы үйлесімділігі аздап бұзылады. 2. Шығармада пішімдеу техникасы толық көлемде пайдаланылмаған, композицияның тұтастығы аздап бұзылған; 3. Көркем образ бар, бірақ эстетика элементтері жетіспейді, бұл шығарманы жалпы қабылдауға біршама зиянын тигізеді. 4.Жұмыс сапасы (композиция/орналастыру) қанағаттанарлық. 1.Композицияда/макетте гармонияның болмауы. Композицияның/макеттің жеке элементтері бір-біріне сәйкес келмейді. 2. Жұмыста зерттелген пішіндеу әдістері қолданылмайды. 3. Көркем образ жоқ, шығарманың эстетикалық тартымдылығы жоқ, бұл шығарманы жалпы қабылдауға үлкен зиянын тигізеді. 4. Орындалған жұмыстың сапасы (композиция/макет) оқытылатын пәннің талаптарына сәйкес келмейді.
емтихан Жұмыс уақытында аяқталып, аяқталды. Құрамы үйлесімді, элементтері бір-бірімен бағынады және органикалық түрде үйлеседі. Шығарма белгілі бір көркем бейнені қамтиды, жұмыс эстетикалық және жоғары деңгейде орындалады. Студент емтихан мәселесін шешуде пәнді оқу барысында алған әдіс-тәсілдері мен дағдыларын мақсатқа сай қолданады. Жұмыс уақытында аяқталды, мүмкін толық аяқталмаған шығар, бірақ жұмыстағы кемшіліктер өте аз. Композиция үйлесімдірек, элементтер бір-бірімен үйлеседі. Композиция көркем бейнені білдіреді, эстетикалық және жақсы сапа деңгейінде орындалған. Студент емтихан мәселесін шешуде пәнді оқу барысында алған әдіс-тәсілдері мен дағдыларын тиімді қолданды Жұмыс уақытында аяқталды, мүмкін толық аяқталмаған шығар, бірақ жұмыстағы кемшіліктер айтарлықтай. Композиция үйлесімді емес, элементтердің үйлесімі аздап бұзылған. Шығарма көркем бейнені білдіреді және қанағаттанарлық сапа деңгейінде орындалады. Студент емтихан мәселесін шешу кезінде пәнді оқу барысында алған әдістемелері мен дағдыларын тиімдірек пайдаланды. Жұмыс аяқталмаған, жұмыстағы кемшіліктер айтарлықтай. Композиция тұтастай үйлесімді емес, элементтердің үйлесімі қатты бұзылған. Композицияда көркем образ толық қамтылмаған, орындалу сапасы да көңіл көншітпейді. Студент емтихан мәселесін шешу кезінде пәнді оқу кезінде алған әдістемелері мен дағдыларын дұрыс қолданбаған.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Практикалық сабақтардың тақырыптары
  • Тақырып 1
  • Тақырып 2
  • Тақырып 3
  • Сабақ 4
  • Тақырып 5
  • Тақырып 6
  • Тақырып 7
  • Тақырып 8
  • Тақырып 9
  • Тақырып 10
  • Тақырып 11
  • Тақырып 12
  • Тақырып 13
  • Тақырып 14, 15
Негізгі әдебиет
  • 1. Чарльз Дж.Рамсей, Гарольд Р. Слипер. Архитектурные графические стандарты (Десятое издание. Американский институт архитекторов). – М.: Архитектура-С, 2008. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа http://science.totalarch.com/book/1096.rar - Стереотипное издание. 2. Чинь Франсис Д.К. Архитектурная графика / Под ред. Гинзбурга Н., - М.: АСТ, 2010. (Стереотипное издание). [Электронный ресурс]. - Режим доступа - http://science.totalarch.com/book/0029.rar 3. Белоусова О.А. Архитектурное моделирование: учебное пособие / Белоусова О.А.. — Санкт-Петербург: Санкт-Петербургский государственный архитектурно-строительный университет, ЭБС АСВ, 2017. — 64 c. — ISBN 978-5-9227-0817-3. — Текст: электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/80734.html 4. Заварихин С. П., Архитектура: Композиция и Форма. Учебник для ВУЗов, Издательство: Юрайт 2019. https://megamarket.ru/catalog/details/arhitektura-kompoziciya-i-forma-uchebnik-dlya-vuzov-100025701737/ 5. Мелодинский Д.Л. Ритм в архитектурной композиции: Учебное пособие 2022 https://booksrus.pl/catalog/knigi/spravochnaya-literatura/kultura-iskusstvo/arkhitektura/arkhitektura-mira/ritm-v-arkhitekturnoy-kompozitsii-uchebnoe-posobie/
Қосымша әдебиеттер
  • . Кудряшев К.В. Архитектурная графика: учебное пособие для вузов. - М: Архитектура_С, 2004. – 308 с. (Стереотипное издание). 7. Зайцев К.В. Современная архитектурная графика. - М.: Стройиздат, 1970. 8. Драчева Л.В., Феоктистова Е.А. Графика и макетирование. Методические указания. Ч.-1.- У-Ка: ВКГТУ, 2002; 8. Драчева Л.В. Феоктистова Е.А. Графика и макетирование. Методическое пособие. Ч.-2.- У-Ка: ВКГТУ, 2004; 9. Архитектурный дайджест №1. Электронный ресурс: https://vk.com/@sky_arch-daidzhest 10. Антал Я., Кушнир Л. Архитектурное черчение. – М.: Стройиздат, 1980. 11. Кузнецова Н.В., Долженкова М.В. Графическое оформление архитектурно-строительных чертежей. – Учебное пособие— Тамбов: ТГТУ, 2011. — 84 с. 12. Landscape Architecture Magazine (номера с 2012 по 2022 год) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://landscapearchitecturemagazine.org/ 13. Сафин А. Основы графики/Модный градус с Андреем Сафиным. Учебный видеокурс. 2019. - [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://www.youtube.com/watch?v=_k_jAnJ3xVs 14. Иконников А., Степанов Г., “Основы архитектурной композиции”. - М: Искусство, 1981. 15. Бархин В.Г. “Методика архитектурного проектирования”.- М.: Стройиздат, 1982 . 16. Д..Л.Мелодинский. Школа архитектурно-дизайнерского формообразования. Издательство: Архитектура-С, 2004.. 17. Араухо И. “Основы композиции”. - М.: Высшая школа, 1982. 18. Александр Степанов, Михаил Туркус. Объемно-пространственная композиция в архитектуре. Издательство: Архитектура-С, 2012. 2. IPR SMART http://www.iprbookshop.ru 3. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com. 4. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com