Инженерлік геодезия негіздері және ГАЖ технологиясы

Бекишев Еркебулан Темирханович

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пәнді оқу барысында студенттер заманауи геодезиялық жабдықты қолдана отырып, инженерлік құрылыстарды жобалау, салу және пайдалану кезінде қажетті геодезиялық жұмыстар кешенін орындау дағдылары мен дағдыларына ие болады. Бұған топографиялық карталар мен жоспарларды құруға арналған топографиялық түсірілімдер, жоспарлы және биіктіктегі түсірілім негіздемесін құру, геодезиялық өлшеу нәтижелерін математикалық өңдеу, топографиялық карталар мен жоспарлардағы есептерді шешу кіреді. Пән сонымен қатар цифрлық топографиялық негізді әзірлеудің негізгі әдістері мен әдістерін, цифрлық ақпаратты сақтауды, ақпарат алмасу ерекшеліктерін, мәліметтер базасын басқару жүйесінің түсінігін зерттеуді қамтиды. Студенттер карталарды және әртүрлі картографиялық проекцияларды жасау үшін қолданылатын компьютерлік бағдарламалармен жұмыс істеу дағдылары мен дағдыларын үйренеді.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Математика 1

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 15
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Жазбаша емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • су ресурстарын кеңістіктік талдау, мониторинг және басқару, сондай-ақ инженерлік зерттеулер жүргізу, гидрологиялық процестерді модельдеу және су ресурстарын басқару және су экожүйелерін қорғау саласында негізделген шешімдер қабылдау үшін қажетті инженерлік геодезия және географиялық ақпараттық жүйелер (ГАЖ) саласында студенттердің іргелі білімдері мен практикалық дағдыларын дамыту.
Міндет
  • Жер бедерін, су объектілерін және инженерлік инфрақұрылымды зерттеуде инженерлік-геодезиялық жұмыстардың теориясын, жалпы принциптерін, әдістері мен технологияларын оқу, сонымен қатар жер бедерінің цифрлық модельдерін құру және талдау, кеңістіктік модельдеу және су объектілері туралы мәліметтерді визуализациялау дағдыларын меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Математикалық, жаратылыстық, гуманитарлық және экономикалық ғылымдар облысында жалпы білім беру және базалық пәндер циклінде түсінігі және базалық білімге ие болуы.
  • Жобалық –конструкторлық жұмыстарды орындауды және жобалық және технологиялық құжаттарды сәйкесті стандарттарға, техникалық шарттарға және басқада нормативті құжаттар шартында, оның ішінде жобаны автоматтандыру құралын пайдаланып орындауды білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Қазіргі заманғы техникалармен жұмыс істеу дағдыы болуы, кәсіптік әрекеті шеңберінде ақпараттық технологияларды пайдалана білуі.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Кеңістіктік, экологиялық және инженерлік факторларды ескере отырып, су ресурстарын зерттеумен, мониторингпен және басқарумен байланысты міндеттерді шешу үшін инженерлік-геодезиялық және ГАЖ-технологияларды таңдау және қолдану туралы негізделген пайымдауларды тұжырымдау, сондай-ақ геокеңістіктік деректер мен заманауи ғылыми-техникалық тәсілдерді түсіндіруге негізделген тәуекелдерді талдау қабілеті.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Келісіммен, өз пікірін ұжымның пікірімен байланыстыру және командада жұмыс істей білу, өз көзқарасын дұрыс қорғау, жаңа шешімдер ұсыну қабілетіне ие болу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Кәсіптік және жеке тұлға ретінде өзін жетілдіруге ұмтылу, және кәсіптік әрекетімен қатар магистратураны жалғастыру, қазіргі заманғы ақпарат ағына ориентир жасауға дағдысы болуы және динамикалық өзгерістерге ұшырап отыратын құбылыстармен әлемдік нарыққа бейімделе білуі.
Оқыту әдістері

Пәнді өткізу кезінде мынадай заманауи білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: бағынышты (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу); - проблемалық дәріс (дәйекті модельденген проблемалық жағдайлардың логикасына және шешілуі керек тапсырмаға сүйенеді); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - пікірсайыс түріндегі практикалық сабақ (пікірсайыс және пікір алмасу түріндегі мәселені талқылау кезіндегі топтық пікірталас); - студенттік зерттеу топтарының жұмыс нәтижелерін талқылау.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг СӨЖ 1. Теодолит көмегімен көлденең бұрыштарды өлшеу 0-100
СӨЖ 2. Геометриялық нивелирлеу
СӨЖ 3. Тахеометриялық түсірілім
Практикалық жұмыстар жинағы 1
2  рейтинг СӨЖ 4. Тақырыптық картаны құру 0-100
СӨЖ 5. Dem-мен жұмыс
СӨЖ 6. Геодезиялық деректерді біріктіру
Практикалық жұмыстар жинағы 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Дәріс сабақтары Егер білім алушы бағдарламада көзделген көлемде материалдың мазмұнын ашса, материалды белгілі бір логикалық ретпен сауатты тілде баяндаса, осы пәннің терминологиясын оқу пәні ретінде дәл қолдана отырып; оқытушының жетекші сұрақтарынсыз өз бетінше жауап берсе; тест тапсырмаларына сәтті жауап берсе, ситуациялық міндеттерді дұрыс және негізді шешсе қойылады. Екінші сұрақтарды немесе есептеулерді жариялау кезінде бір немесе екі дәлсіздік болуы мүмкін, оны білім алушы оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетеді. Егер білім алушының жауабы негізінен "өте жақсы" деген белгіге қойылатын талаптарды қанағаттандырса, бірақ бұл ретте кемшіліктердің бірі орын алса: оқытушының ескертуі бойынша түзетілген жауаптың негізгі мазмұнын жарықтандыру кезінде бір - екі дәлсіздікке жол берілсе; екінші сұрақтарды жарықтандыру кезінде немесе есептеулерде қате немесе екіден көп дәлсіздіктер жіберілсе, оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетілсе қойылады. Ол келесі жағдайларда қойылады: материалдың мазмұны толық емес немесе дәйекті түрде ашылған, тесттерге жауап беруде қателіктер, ситуациялық есептерді шешуде дәлсіздіктер бар, бірақ мәселені жалпы түсіну көрсетілген және пәннің оқу бағдарламасында анықталған материалды одан әрі игеру үшін жеткілікті дағдылар көрсетілген. Егер оқу материалының негізгі мазмұны ашылмаған; білім алушылардың оқу материалының үлкен немесе аса маңызды бөлігін білмеуі немесе толық түсінбеуі анықталған; әңгімелесу сұрақтарына жауап беру кезінде өрескел қателіктер жіберілген, ситуациялық міндеттер дұрыс шешілмеген, тесттерге жауаптарда қателіктер жіберілген, суреттерде, схемаларда арнайы терминологияны пайдалану кезінде ұғымдарды анықтауда қателіктер жіберілген жағдайларда қойылады, оқытушының бірнеше жетекші сұрақтарынан кейін түзетілмеген есептер.
Практикалық сабақтар Егер студент бүкіл практикалық сабақ барысында белсенді жұмыс жасаса, практикалық сабақ жоспарына сәйкес мұғалімнің сұрақтарына толық жауап берсе және сонымен бірге дәріс материалын терең меңгергенін, тиісті әдебиеттерді білетіндігін көрсетсе, осы мәселеге өз көзқарасын білдіре алса, материалды өз бетінше және дәлелді түрде жеткізе білсе, құбылыстарды талдай білсе, "өте жақсы" баға қойылады фактілер, тәуелсіз жалпылау және қорытынды жасау, 1-2 арифметикалық қателіктерден немесе сипаттамалардан аспайтын оқу тапсырмаларын дұрыс орындайды. "Жақсы" баға келесі талаптарды сақтаған жағдайда қойылады: студент практикалық сабақ барысында белсенді жұмыс істейді, сұрақтар толық қамтылған, материалдың презентациясы логикалық, фактілермен негізделген, тиісті әдеби көздерге сілтемелермен, сұрақтарды жариялау қорытындылармен аяқталды, студент фактілер мен оқиғаларды талдай білді, сонымен қатар оқу тапсырмаларын орындай алды. Бірақ жауаптарда дәлсіздіктер, кейбір кішігірім қателіктер жіберілді, Материалды ұсыну кезінде дәлелдің жеткіліксіздігі, студенттің фактілер мен оқиғаларға нақты қатынасы немесе есептерді шешуде 1-2 арифметикалық және 1-2 логикалық қателіктер жіберілді. "Қанағаттанарлық" баға студент жалпы осы тақырып бойынша сұрақтардың мәнін игеріп, дәріс материалы мен оқу әдебиеті туралы білімді анықтап, фактілер мен оқиғаларды талдауға,қорытынды жасауға және мәселелерді шешуге тырысқанда қойылады. Бірақ сабақта ол пассивті әрекет етеді, тек мұғалімнің шақыруы бойынша жауап береді, сұрақтарға толық емес жауап береді, практикалық материалды жарықтандыруда өрескел қателіктер жібереді немесе арнайы мәселелерді шешуде 3-4 логикалық қателіктер жібереді. "Қанағаттанарлықсыз" деген баға студент сұрақ қоюдың сәтсіздігін анықтаған жағдайда қойылады, сұрақтар дұрыс емес, жүйесіз, өрескел қателіктермен жарықтандырылады, мәселелердің негізгі мәнін түсінбейді, қорытындылар, жалпылау, оқу мәселелерін шеше алмау анықталды.
Өздік жұмыстары Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді, сондай-ақ тест сұрағы жағдайында сұрақтардың кем дегенде 90% - на жауап береді Күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді, бақылау тесттік сұрақ болған жағдайда 80% аз емес дұрыс жауап береді. Таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді тұжырымдар мен мысалдар келтіре білудің жеткіліксіздігін көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жеткіліксіз меңгергендігін көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді, бақылау тест сұрағында кем дегенде 50% дұрыс жауап береді. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады, бақылау тест сұрақтары болған жағдайда, 50% жетпейтін дұрыс жауап береді
Семестр бойынша білімді бақылау Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді, сондай-ақ тест сұрағы жағдайында сұрақтардың кем дегенде 90% - на жауап береді Күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді, бақылау тесттік сұрақ болған жағдайда 80% аз емес дұрыс жауап береді. Таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді тұжырымдар мен мысалдар келтіре білудің жеткіліксіздігін көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жеткіліксіз меңгергендігін көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді, бақылау тест сұрағында кем дегенде 50% дұрыс жауап береді. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады, бақылау тест сұрақтары болған жағдайда, 50% жетпейтін дұрыс жауап береді
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Инженерлік геодезияға кіріспе
  • Координаттар мен проекциялардың геодезиялық жүйелері
  • Инженерлік геодезиядағы өлшеу негіздері: бұрыштар, қашықтықтар, биіктік өсімшелері
  • Геодезиялық өлшеулердің қателіктері
  • Нивелирлеу әдістері және нүктелердің биіктігін анықтау
  • Тахеометриялық түсірілім және топографиялық жоспарлар құру
  • Құрылыс жұмыстарын геодезиялық қамтамасыз ету
  • ГАЖ-ға кіріспе: құрылымы, функциялары, қолдану аясы
  • Кеңістіктік деректер түрлері
  • Кеңістіктік деректер түрлері
  • Координаталық жүйелер және ГАЖ геореференциясы
  • Кеңістіктік талдау негіздері: Буферлеу, қабаттасу, сүзу
  • Сандық рельеф модельдерін (DEM) құру және олармен жұмыс істеу
  • Жерді қашықтықтан зондтау негіздері және ГАЖ интеграциясы
  • Инженерлік ізденістер мен құрылыстағы ГАЖ
Негізгі әдебиет
  • Горячев В.П. Инженерлік геодезия. - М.: Академия, 2021 ж.
  • Тихонов В.Н., Панченко С.В. Географиялық ақпараттық жүйелер. — СПб.: Питер, 2022.
  • Медведев С.Н., Шестаков А.С. Су шаруашылығы мен экологиядағы ГАЖ. — М.: Лан, 2020.
  • Жданов В.П. Жер гидрологиясы: Оқулық. - М.: Академия, 2019 ж.
  • Aronoff S. Географиялық ақпараттық жүйелер: басқару перспективасы. — WDL басылымдары, 2020 ж.
Қосымша әдебиеттер
  • Крюков В.П. Гидротехникадағы геодезия. — М.: Недра, 2018 ж.
  • Попов А.А., Исаев А.А. Экологияда және табиғатты пайдалануда ГАЖ қолдану. — М.: Лан, 2021 ж. Карасев М.Е. ГАЖ-дағы кеңістіктік талдау: әдістер және алгоритмдер. — М.: ДМК баспасөзі, 2022 ж.