Гидрохимия

Еремеева Юлия Николаевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Студенттерді химиялық зертханадағы жұмыс ережелері мен қауіпсіздік техникасымен, зертханалық ыдыстармен және химиялық жабдықтармен, химиялық эксперименттің негізгі әдістерімен, химиялық талдау жүргізу үшін су сынамаларын алу әдістемесімен таныстырады. Стандартты әдістер бойынша және портативті құралдарды қолдана отырып, су сапасының бірқатар химиялық және физикалық көрсеткіштерін анықтау бойынша практикалық дағдыларды дамытады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Химия

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар
Зертханалық жұмыстар 30
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • табиғи сулардың химиялық қасиеттері туралы ғылыми білімді, су объектілеріндегі гидрохимиялық процестер мен құбылыстар туралы түсініктерді қалыптастыру, суды химиялық талдауды жүргізудің практикалық дағдыларын және гидрохимиялық ақпаратты түсіндіру, талдау және жалпылау, гидрохимияның қолданбалы мәселелерін шешу қабілеттерін дамыту.
Міндет
  • гидрохимияның жалпы ұғымдарымен және судың жалпы гидрохимиялық ерекшеліктерімен танысу; - табиғи сулардың әртүрлі түрлерінің гидрохимиялық құрамы бойынша білімді қалыптастыру; - суларды химиялық талдаудың практикалық дағдыларын қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • - Гидрохимияның негізгі ұғымдарын, табиғи сулардың физикалық және химиялық қасиеттерін білу және түсіну; табиғи сулардың әртүрлі түрлерінің гидрохимиялық құрамы туралы Білім; табиғи сулардың жалпы гидрохимиялық ерекшеліктері, су туралы іріктеу әдістері, табиғи суларды химиялық талдаудың практикалық дағдыларын дамыту
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • - әдістерді таңдау және табиғи суларға химиялық талдау жасау мүмкіндігі.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Гидрохимиялық ақпаратты талдау, судың сапасы туралы қорытынды жасау, су шаруашылығындағы мәселелерді шешу үшін химия ғылымдары саласындағы соңғы жетістіктерді қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Гидрохимия саласындағы соңғы жетістіктерге негізделген пәнаралық жобалардың міндеттерін жеке, топ мүшесі немесе басшы ретінде тиімді шешу мүмкіндігі.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Су секторындағы ғылымды дамыту және өзгермелі әлеуметтік практика жағдайында жинақталған тәжірибені қайта бағалауға, өз мүмкіндіктерін талдауға қабілеттілік; заманауи ақпараттық білім беру технологияларын пайдалана отырып, жаңа білім ала білу.
Оқыту әдістері

- тәжірибе негізінде оқыту; - зерттеу әдісі

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Зертханалық жұмыс №1 0-100
Зертханалық жұмыс №2
Зертханалық жұмыс №3
Зертханалық жұмыс №4
Зертханалық жұмыс №5
БӨЖ1
БӨЖ2
БӨЖ3
РК1
2  рейтинг Зертханалық жұмыс №6 0-100
Зертханалық жұмыс №7
Зертханалық жұмыс №8
Зертханалық жұмыс №9
Зертханалық жұмыс №10
БӨЖ4
БӨЖ5
БӨЖ6
РК2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау орындау және тексеру бойынша есептілік зертханалық жұмыстарына (бағалау үшін зертханалық жұмыс мыналардан тұрады үшін бағалау орындау жұмыс және бағалау қорғау) білім алушы тәжірибелер мен өлшеулерді жүргізудің қажетті реттілігін сақтай отырып, жұмысты толық көлемде орындайды; қажетті жабдықты дербес және ұтымды монтаждайды; барлық тәжірибелерді дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуды қамтамасыз ететін жағдайлар мен режимдерде жүргізеді; қауіпсіздік техникасы қағидаларының талаптарын сақтайды; барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды. Қорғау кезінде сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқығанда алынған материал арасында байланыс орната алады білім алушы "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде қорғаныс кезінде жауап 5-ке жауап берудің негізгі талаптарын қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқып-үйрену кезінде алынған материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік жіберді немесе екіден көп емес кемшіліктер болды және оларды өз бетінше немесе мұғалімнің аздаған көмегімен түзете алады. жұмыс толық орындалмады, бірақ оның орындалған бөлігінің көлемі дұрыс нәтиже мен қорытынды алуға мүмкіндік береді; немесе тәжірибе мен өлшеу барысында қателіктер жіберілген болса. Қорғау кезінде сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар; бір қателік пен екі кемшіліктен аспайды жұмыс толық орындалмады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді; немесе егер тәжірибелер, өлшемдер, есептеулер, бақылаулар дұрыс жүргізілмеген болса; сұрақтарға жауап беру кезінде қорғаныс кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды игермеген және бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберген 3 немесе мүмкін емес қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап беру.
Аралық бақылауға арналған тест нысанындағы тапсырмалар 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Ауызша сұрақ білім алушы жүйелі теориялық білімді көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін қисынды және дәйекті түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді білім алушы берік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін қисынды және дәйекті түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетулерін тез түзететін маңызды емес қателіктер жібереді білім алушы таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді қорытынды жасай алмауды және мысалдар келтіре алмауды көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді білім алушы пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, логика мен презентация дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, жауап беруден бас тартады
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Гидрохимия және оның мақсаты
  • Сапалы және сандық талдауға арналған зертханалық ыдыс
  • Талдау жүргізуге арналған зертханалық жабдық
  • Химиялық эксперименттің негізгі әдістері (сүзу, өлшеу, қыздыру)
  • Су сынамаларын алу
  • Сынама алу түрлері
  • Сынама алу түрлері
  • Ерітінділердің концентрациясын білдіру әдістері(молярлық, молярлық, титр, массалық үлес, қалыпты)
  • Сутегі көрсеткіші рН
  • Химиялық реагенттер
  • Талдау сапалық және сандық
Негізгі әдебиет
  • 1. Учебно-методическое пособие по дисциплине «Химия» / сост. Ю. В. Беляева. – Тольятти : Изд-во ПВГУС, 2016. – 284 с.
  • Химические и физико-химические методы анализа : сб. задач :[учеб. пособие] / [В. И. Кочеров и др. ; под общ. ред. С. Ю. Сараевой] ; М-во образования и науки Рос. Федерации, Урал. федер. ун-т. —Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2016. — 208 с. ISBN 978-5-7996-1860-5
  • 3. Основы химического эксперимента и занимательные опыты по химии: учебное пособие для вузов и школ / Ю.В. Бахтиярова, Р.Р. Миннуллин, В.И. Галкин. – Казань: Изд-во Казан. ун-та, 2014. – 144 с.
  • 4. Титриметрические методы анализа: Учебное пособие / Е.Н. Калюкова. – Ульяновск: УлГТУ, 2008. – 108 с.
  • 5. Агеева Л.Д, Безрукова С.А. 239 Калибровка мерной посуды: методические указания / С.А. Безрукова Л.Д. Агеева. – Северск: Изд-во СТИ НИЯУ МИФИ, 2016. – 20с.
  • 6.Гидрохимические основы использования и охраны водных ресурсов : учебно-методическое пособие / сост. Е.Ю. Пасечник, О.Г. Савичев, К.И. Кузеванов ; Томский политехнический университет. – Томск : Изд-во Томского политехнического университета, 2021. – 194 с.
  • 7.Микова К. Д. Гидрохимия. Практические аспекты : учебно-методическое пособие / К. Д. Микова ; Пермский государственный национальный исследовательский университет. – Пермь, 2022.
  • 8.Никаноров А.М. Фундаментальные и прикладные проблемы гидрохимии и гидроэкологии. Учебное пособие. – Ростов н/Дону: Из-во ЮФУ, 2015. 2. 8/ 8/
  • 9. Позднякова А. И. Практическое руководство по проведению гидрохимического анализа на лабораторных занятиях по курсу "Гидрохимия". Учебно-методическое пособие для ву, 2019-113с.зов, -СПб:РГГМУ
Қосымша әдебиеттер
  • 10. ПНД Ф 12.13.1-03. Аналитикалық зертханаларда жұмыс істеу кезіндегі қауіпсіздік техникасы.М, 2003 11. ГОСТ 8.234.-2013 сыйымдылық шаралары шыны. Тексеру әдістемесі: стандарт, 2014 ж 12. ГОСТ 1770-74 зертханалық шыны цилиндрлер, стакандар,колбалар, пробиркалар. Жалпы техникалық шарттар. М: Стандартинформа, 2006 13. ГОСТ 29227-91 зертханалық шыны ыдыс. Тамшуырлар бітірілген. 1 бөлім.Жалпы талаптар М: Стандартинформа, 2006 14. Ю. И. Ляхин, Ю. А., Чудинова .Гидрохимия және қоршаған ортаны қорғау бойынша зертханалық жұмыстар, Ленинград, 1982 ж 15. П. И. Воскресенский. Зертханалық жұмыс техникасы. М: химия, 1973 16. http://www.chemport.ru / білім беру сайты. Химиялық портал. Журналдар, реактивтер мен жабдықтар, бағдарламалық жасақтама, анықтамалықтар, тақырыптық сайттар, факультеттер мен жоғары оқу орындары, орталықтар мен институттар туралы мәліметтерді қамтиды.