Пайдалы қазба кенорындарын іздеу және барлау

Матайбаева Индира Едылевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пайдалы қазбалар кен орындарын іздеу және барлау жұмыстарының мақсаты — далалық және зертхана әдістерін жүйелі қолдану арқылы әлеуетті кен орындарын анықтау және бағалау. Іздеу және барлау геологиялық түсіру, геофизикалық және геохимиялық зерттеулер, ұңғымалар бұрғылау және сынамалар анализін қамтиды. Нәтижесінде кен орнының көлемі, сапасы және қоры туралы егжей-тегжейлі карталар мен есептер жасалып, игеру шешімдері қабылдауға негіз болады.

Кредиттер саны: 8

Пререквизиты:

  • Жалпы және тарихи геология

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 45
СӨЖ 120
курстық жоба
Қорытынды бақылау нысаны
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Пәнді оқу мақсаты: Пәнді оқудың мақсаты студенттерге пәннің теориялық және практикалық негіздерін беру, пайдалы қазбалар кен орындарын іздеу және барлау әдістерімен, оларды геологиялық-экономикалық бағалау және қорларын есептеумен таныстыру және оқу болып табылады.
Міндет
  • Пәнді оқудың міндеттері: Курстың рөлі студенттерге пайдалы қазбалар кен орындарын болжау, барлау және барлаудың негізгі әдістерін, барлау процесінің әртүрлі кезеңдерінде оларды әртүрлі геологиялық жағдайларда пайдалана білуге ​​үйрету болып табылады. Пәнді оқу студентке барлау жұмыстарының әдістемелік негіздерін, кен орындарын барлау кезінде геологиялық және геофизикалық әдістерді интеграциялаудың ғылыми негіздерін, сынамаларды іріктеу және талдау жұмыстарын жүргізу әдістерін, геологиялық-экономикалық бағалау принциптерін меңгеруге мүмкіндік береді. пайдалы қазбалар кен орындары және пайдаланылатын кен орындарындағы тау-кен кәсіпорындарын геологиялық қамтамасыз ету негіздері.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Пәнді оқу барысында алған білімдері жас мамандарға пайдалы қазбалардың кен орындарын іздеу және бағалау жұмыстарын тәжірибеде және болашақта өндірісте жұмыс істеуге көмектеседі.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Студенттер пайдалы қазбалардың кен орындарын белгілей алады, пайдалы қазбалардың болжамды ресурстарын (және қорларын) анықтай алады, зерттелетін объектіге геологиялық-экономикалық баға бере алады, барлау мен барлаудың тиімділігін бағалай алады.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Топта жұмыс істеу үшін қажетті коммуникативті дағдыларды дамыту.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Пәнді оқу құзыреті пайдалы қазбалар кен орындарында геологиялық барлау жұмыстарын жобалау, ұйымдастыру және жүргізу, геологиялық құжаттама жүргізу, қазіргі заманғы техникалық құралдармен пайдалы қазбалардың денелерін іздеу және шекараларын анықтау, жер қойнауындағы және өндірілген тау жыныстары массасындағы пайдалы қазбаларды сынау дағдыларын меңгеруге мүмкіндік береді. , жер қойнауындағы пайдалы қазбалардың қорын бағалау
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Дағдылар. Студент болжам жасаудың негізгі геологиялық алғышарттарын анықтап, жобаны құрастырып, геологиялық барлау және барлау жұмыстарын сауатты жүргізе білуі керек. Перспективті аумақтарды, құрылыстар мен аумақтарды кешенді зерттеу, геологиялық, шлихтік, геохимиялық және болжамдық металлогендік карталарды жасау, пайдалы қазбалардың кен орындарын іздеу және шекараларын анықтау, пайдалы қазбалардың болжамдық ресурстарын (және қорларын) анықтау, зерттелетін объектіге геологиялық-экономикалық бағалау жүргізу және бағалау іздеу-барлау жұмыстарының тиімділігі. Минералды ресурстарды ықтимал ұтымды пайдалануды бағалау; пайдалы қазбалар кен орындарын іздестіру және барлау кезінде жер қойнауын қорғау жөніндегі аса маңызды шараларды әзірлеу.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану көзделеді: - Негізгі білім беру технологиялары – пайдалы қазбалар кен орындарының қорын есептеудің теориялық негіздері мен әдістері. депозиттерді бағалаудың компьютерлік әдістерімен, жіктеу саласындағы терминдер мен анықтамалармен байланысты; қорларды жіктеу ережелері мен тәртібі. Геологиялық барлау деректерінің базасын және қорларды есептеу үшін бастапқы мәліметтерді сауатты дайындау қажет; MICROMINE пакетінде жұмыс істеу: бастапқы деректерді импорттау, деректерді тексеруді орындау, VizEx 3D ортасына деректерді жүктеу, геологиялық объектілерді контурлау, сымдық модельді құру, блок моделін құру, әртүрлі әдістерді қолдана отырып қорларды есептеу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Іздеу әдістері (есептерді шешу). Пайдалы қазбалар кен орындарының болжамдарын әзірлеу. Іздеу дизайны мен әдістемесі. Болжамдық ресурстарды бағалау (болжам картасын құру) 0-100
Стандартты индикаторлар арқылы кен интервалдарын анықтау
Іздеу-бағалау жұмыстарына есептер шығару.
Кен орындарын барлау жүйесін таңдау. Өндірістік жағдайлардың негізгі көрсеткіштерін есептеу, минералды шикізат қорын есептеу үшін.
Кен қазбаларын жүргізу құнын есептеу (есептерді шешу).
2  рейтинг ГАЖ көмегімен қорларды контурлау және блоктау. Таңдау сұлбасын құру (есептерді шешу). 0-100
Қорларды есептеу әдістері. Қорларды есептеуге есептер шығару. Қорларды есептеуде ГАЖ қолдану. Геологиялық блоктар, параллель учаскелер, жақын аумақтар әдісімен қорларды есептеу.
ПҚК геологиялық бағалауға арналған тапсырмалар. Шығыс Қазақстанның кен орындары мысалында (Лениногор, Зырян, Ертіс және басқа кенді аймақтар).
Кен денелерінің құрылымының күрделілігін бағалау. Барлау жүйесі мен барлау жабдықтарын таңдау. (Барлау желісін таңдау мәселесін шешу).
Барлау жұмыстарының деректері бойынша жиынтық геологиялық құжаттарды құрастыру (учаскелер, горизонталь жоспарлар, проекциялар). Шығыс Қазақстан облысының кен орындары бойынша рефераттарды қорғау
Қорытынды бақылау курстық жоба 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Негізгі ақпарат
  • Пайдалы қазбалардың кен орындарын болжау мен іздеудің геологиялық негіздері
  • Барлау белгілері: тікелей (пайдалы қазбалардың жер бетіне шығуы, ореол және шашырау ағындары және т
  • Болжамдық карталар және оларды құрастыру әдістері
  • Болжамдық – металлогендік зерттеулер үшін компьютерлерді қолдану
  • Пайдалы қазбалардың кен орындарын іздеу әдістемесі
  • Іздеу әдістерінің комбинациясы
  • Алғашқы кендердің тотығу өнімдерін зерттеу негізінде олардың құрамын бағалау әдістері
  • Жалпы мәліметтер
  • Қорларды анықтаудың геологиялық-экономикалық критерийлері
  • Пайдалы қазба денесінің қуатын анықтау
  • Пайдалы қазбалардың қорын есептеу
  • Орташа арифметикалық әдіс, геологиялық блоктар, изогипстер, изосызықтар және т
  • Қорларды есептеудің дәлдігі
  • Кен орындарын геологиялық-өнеркәсіптік бағалау
Негізгі әдебиет
  • 1. Есенов, Б.Ж. Қазақстанның минералды ресурстарын іздеу және барлау әдістері. Алматы: ҚазҰТУ баспасы, 2015. – 280 б. 2. Құрманбаев, А.М. Геологиялық барлау жұмыстарының заманауи әдістері және технологиялары. Астана: Назарбаев Университет баспасы, 2017. – 320 б. 3. Жолдасбаев, Т.М. Кен орындарын барлау әдістері: теориясы мен практикасы. Алматы: Қазақ Геология Институты, 2019. – 350 б. 4. Иманғазинов, Е.Б. Қазақстанның пайдалы қазбалар кен орындарын іздеу әдістемелері. Қарағанды: ҚарМУ баспасы, 2020. – 295 б. 5. Сатпаев, Қ.Ә. Минералды ресурстарды барлаудағы геофизикалық әдістер. Алматы: "Геоғылым" баспасы, 2021. – 310 б. 6. Оразбаев, Ж.А. Қазақстандағы алтын кен орындарын іздеу және барлау технологиялары. Астана: Қазақстан геологтары қоғамы, 2018. – 270 б. 7. Темірқұлов, А.Н. Қатты пайдалы қазбаларды барлаудың инновациялық тәсілдері. Алматы: Тау-кен технологиялары институты, 2022. – 340 б.
Қосымша әдебиеттер
  • 8. Әлиев, М.Б. Геологиялық барлау жұмыстарының даму тарихы және Қазақстандағы тәжірибесі. Павлодар: С.Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университеті, 2016. – 260 б. 9. Мұхтаров, Р.Ө. Жер қойнауын барлаудағы жаңа геохимиялық әдістер. Атырау: Атырау мұнай және газ университеті баспасы, 2020. – 290 б. 10. Нұрғалиев, Б.Т. Геологиялық барлау және пайдалы қазбаларды іздеу негіздері. Шымкент: ОҚМУ баспасы, 2019. – 305 б. 11. Задачник для лабораторных занятий по курсу "Поиски и разведка месторождений полезных ископаемых" : Учеб. пособие для ВУЗов / Е.О. Погребицкий, А.К. Марков, Н.В. Иванов и др; Ред. Е.О. Погребицкий. - 2-е изд., пераб. и доп. - М. : Недра, 1975. - 216 б. 12. Геология, поиски и разведка нефти и газа : учеб. пособие для вузов / Л. П. Мстиславская, В. П. Филиппов ; М-во образования и науки РФ, Рос. гос. ун-т нефти и газа им. И. М. Губкина. - М. : "ЦентрЛитНефтеГаз", 2005. - 199 б.