ПҚК геохимиялық әдістерін барлау
Сипаттама: Геохимиялық әдістердің мақсаты — тау жыныстарының, топырақтың, судың және газдардың химиялық құрамын талдау арқылы пайдалы қазбалардың қорларын анықтау және бағалау. Геохимиялық әдістер табиғи орталардағы химиялық элементтердің құрамын және олардың аномалияларын өлшеу мен талдауға негізделген. Нәтижесінде геохимиялық карталар жасалып, құнды элементтердің концентрациясы жоғары аймақтар анықталып, болашағы бар барлау учаскелері белгіленеді.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Жалпы және тарихи геология
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Пәнді оқытудың мақсаты студенттерді геохимиялық әдістердің теориялық негіздерімен таныстыру болып табылады, олардың негізінде нақты геологиялық және ландшафттық-геохимиялық жағдайларға байланысты пайдалы қазбалар кен орындарын іздеудің және табудың неғұрлым ұтымды әдісін таңдау, сондай-ақ геохимиялық деректерді түсіндірудің практикалық дағдыларын игеру болып табылады.
Міндет
- Студенттер бұл оқу курсын меңгеруі барысындағы негізгі міндеттер: элементтерді жер қыртысында табу формаларын зерттеу; элементтердің көші-қонының негізгі факторларын игеру; геохимиялық гало түзілу ерекшеліктерін зерттеу; геохимиялық деректерді математикалық өңдеу дағдыларын игеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Білім және түсіну: - Геохимияның жалпы заңдары; - химиялық элементтердің геохимиялық жіктелуі; - табиғи және техногендік геохимиялық ландшафттарды қалыптастырудың негізгі заңдылықтары, ландшафттық-геохимиялық аудандастыру; - геологиялық процестердегі химиялық элементтердің мінез-құлқының негізгі заңдылықтары; - элементтердің көші-қоны, шоғырлануы және шашырау шарттары; -- әртүрлі ландшафттық-климаттық аймақтардағы геохимиялық іздеу әдістемесі; - аумақтардың геохимиялық ресурстарын есептеу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Білім мен түсініктерді қолдану: - жер қыртысының әр түрлі жыныстары мен блоктарының құрамының ерекшеліктері мен геохимиялық жағдайларын сипаттау; - әр түрлі жүйелердегі геохимиялық ауытқулардың пайда болуын бақылайтын факторларды анықтаңыз; - аумақтың экологиялық-геохимиялық ерекшеліктерін анықтау мақсатында арнайы карталар кешенін талдау; -әртүрлі ландшафттық-климаттық аймақтарға қатысты геохимиялық ізденістердің ұтымды кешенін белгілеу;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Пайымдауларды қалыптастыру: - қоршаған орта геохимиясының теориялық негіздерін білу, геохимиялық зерттеу әдістерін меңгеру; - геохимиялық іздеу әдістері саласындағы негізгі ақпаратты түсінуге, баяндауға және сыни тұрғыдан талдауға қабілетті болу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Коммуникативті қабілеттер: Көші-қонның геохимиялық жағдайларын жүйелі талдау және химиялық элементтерді шоғырландыру әдістерін меңгеру, ландшафттық-геохимиялық талдау дағдыларын меңгеру.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Оқу дағдылары немесе оқу қабілеттері: Қолданыстағы технологияларды жетілдіру және пәнді игерудің жаңа технологияларын (мамандандырылған компьютерлік бағдарламалар) енгізу.
Оқыту әдістері
Жобалық оқыту технологиялары-проблемалық мәселені кезең-кезеңімен шешу немесе оқу тапсырмасын орындау алгоритміне сәйкес білім беру процесін ұйымдастыру. Проблемалық оқыту технологиялары-проблемалық мәселелерді қоюды, студенттердің белсенді танымдық қызметін ынталандыру үшін оқу проблемалық жағдайларын құруды көздейтін білім беру процесін ұйымдастыру. Интерактивті технологиялар-бұл барлық қатысушылардың белсенді және сызықтық емес өзара әрекеттесуін, осы негізде олар үшін жеке маңызды білім беру нәтижесіне қол жеткізуді көздейтін білім беру процесін ұйымдастыру.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Космохимия | 0-100 |
В. М. Голдшмидтің геохимиялық классификациясы. | ||
Жер қабығындағы химиялық элеметтердің таралуы | ||
Жер қыртысының кларктары | ||
Магматизм геохимиясы | ||
2 рейтинг | Элементтердің биологиялық циклы | 0-100 |
Экологиялық геохимия | ||
Аймақтық геохимия | ||
Кен орындарының геохимиялық жүйелілігі | ||
Жергілікті геохимиялық фон денгейін анықтау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Күн жүйесі затының пайда болуы
- В
- Жердің сейсмикалық моделі
- Метеориттердің құрамы жердің мантиясы мен ядросының моделінің негізі ретінде
- Кларктер
- В
- Химиялық элементтердің көші-қоны
- Магмалық көші-қонның ерекшеліктері
- Гидротермиялық жүйелердің геохимиясы
- Гидротермиялық метасоматоз
- Гидротермиялық жүйелердің құрылымы
- Гидротермиялық жүйелердің геохимиялық кедергілері
- Биогендік көші-қон
- Техногендік көші-қон
Негізгі әдебиет
- 1. Әбдіғалиев, Т. С. "Геохимиялық әдістер және олардың қолдану салалары" Алматы: ҚазҰУ баспасы, 2015ж. 280 бет. 2. Нұрмұхамедов, Ж. Т. "Қазақстанның геохимиялық ерекшеліктері және МПИ іздеу әдістері" Астана: Еуразия баспасы, 2016ж. 320 бет. 3. Ерғалиев, С. М. "Геохимиялық барлау: теория және тәжірибе" Алматы: Өнер, 2017ж. 305 бет. 4. Кенжебеков, А. Т. "Минералдық ресурстарды геохимиялық зерттеу әдістемелері" Қарағанды: КарМУ баспасы, 2018ж. 295 бет.
Қосымша әдебиеттер
- 5. Сағынтаев, Ж. Б. "Геохимия негіздері және МПИ іздеу әдістері" Өскемен: Тау-кен баспасы, 2019ж. 350 бет. 6. Жақсылықов, А. Ж. "Мұнай және газ кен орындарының геохимиясы" Алматы: Рауан, 2016ж. 275 бет. 7. Мұстафин, К. Т. "Геохимиялық зерттеулер және пайдалы қазбалар" Павлодар: Инновация баспасы, 2020ж. 330 бет. 8. Молдағалиев, Б. Ж."М инералдық шикізаттың геохимиялық ерекшеліктері" Алматы: Қазақ университеті, 2015ж. 310 бет. 9. Әбдірасылов, Қ. Е. "Кен орындарын іздеуде геохимиялық әдістерді қолдану" Астана: ҚазМұнайГаз баспасы, 2017ж. 260 бет. 10. Тілеубаев, М. Е. "Геохимиялық барлау және оны қолдану әдістері" Алматы: Қайнар, 2021ж. 290 бет. 11. Копылова Ю.Г. Гидрогеохимические методы поисков месторождений полезных ископаемых : учебное пособие / Копылова Ю.Г., Гусева Н.В.. — Томск : Томский политехнический университет, 2014. — 184 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART. 12. Серебряков О.И. Геохимические методы поисков и эксплуатации месторождений нефти и газа : учебное пособие / Серебряков О.И., Ушивцева Л.Ф., Серебряков А.О.. — Москва : Ай Пи Ар Медиа, 2022. — 265 c. — ISBN 978-5-4497-1430-5. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART