Электр қауіпсіздігі негіздері
Сипаттама: Пән персонал мен жабдықты өндірістегі электр қауіптерінен қорғау ережелері мен әдістерін зерттейді. Апаттардың алдын алу, нормативтік талаптарды сақтау және электр жүйелерін дұрыс пайдалану мәселелері зерттелуде. Зерттеу нәтижесінде өнеркәсіптік ортада электр қондырғыларымен қауіпсіз жұмыс жүргізу дағдылары қалыптасады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Өрт қауіпсіздігі
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Өнеркәсіптік электр қондырғыларын пайдалану кезінде еңбекті қорғау және электр қауіпсіздігі саласындағы білімді кеңейту және тереңдету.
Міндет
- Электр қондырғылары мен электр жабдықтарының құрылғысын, өнеркәсіптік өндірістегі еңбекті қорғаудың негізгі ережелерін зерттеу. электр тоғының адамға әсері;өнеркәсіптік өндірісте адамның қауіпсіз іс-әрекетін қамтамасыз ету дағдылары мен іскерлігін қалыптастыру. Пәннің оқу пәні келесі объектілер болып табылады:электр энергиясын өндіру және беру;өнеркәсіптік электр қондырғыларының негізгі типтері;өндірістік қызметтің қауіпсіздігі; электр тогының адам ағзасына әсері; қауіпті және зиянды факторлар;қауіпті және зиянды факторлардан қорғау шаралары;энергетиканың биосфераға әсері
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Электр жабдықтарының қауіпті факторларының әсерін азайтуға немесе болдырмауға бағытталған электр қауіпсіздігінің техникалық және ұйымдастырушылық іс-шараларының теориялық негіздері; Электр көзінің әсерінен немесе көрінуінен техникалық құралдарды практикалық қолдану.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Өндірістік жабдықта жұмыс істейтіндер үшін пайдаланылатын құралдардың, құрылғылардың электр қауіпсіздігі деңгейін бағалауды жүргізу; - Электр жарақаттану себептерін анықтау және өндірістік жабдықты пайдалану кезінде қауіпсіздік деңгейін болжау практикасы; - өндірістік жабдықтардың режимдері мен функционалдық қорғау жүйелері мен құрылғыларын таңдау; - өндірістік процестердің электр қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін техникалық шешімдер мен іс-шараларды әзірлеу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Тіршілік әрекетінің электр қауіпсіздігіне және қоршаған ортаны қорғауға қатысты нормативтік-техникалық және нормативтік-экологиялық құжаттаманы орындау-электр жарақаттану проблемалары туралы түсінікке ие болу-электр қауіпсіздігінің ұтымды әдістері
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Кәсіби құзыреттердің қажетті көлемінде өзінің өндірістік және қоғамдық қызметін кәсіби түрде жүзеге асыруға; - өндірістік ортаның электр қауіпсіздігі, авариялық немесе төтенше жағдайлардың алдын алу саласындағы әдістер мен бағдарламаларды әзірлеуге және іске асыруға қатысуға
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Электр қауіпсіздігі және өндірістік ортаны қорғау үшін пайдаланылатын схемаларды, аспаптарды, аппараттар мен жүйелерді әзірлеу және жобалау әдістемесінде білімді жетілдіру; - білімнің озық ғылыми әдістері саласындағы білімді жетілдіру бойынша оқытуға бейімділік және оларды өндірістік ортаның электр қауіпсіздігі проблемаларын жедел шешу үшін қажетті деңгейде пайдалану
Оқыту әдістері
Контексттік оқыту технологиясы-кәсіп контекстінде оқыту (дайындық бағыты мен бейінінің ерекшелігін ескеретін оқу тапсырмаларында іске асырылады). Интерактивті оқыту технологиясы (білім алушылардың өзара іс-қимылын, кері байланыстың белсенді нысандарын пайдалануды көздейтін оқу тапсырмалары нысанында іске асырылады). Электрондық оқыту технологиясы (электрондық кітапхана жүйесінің ресурстарын пайдалану кезінде, автоматтандырылған тестілеуді өткізу кезінде ШҚМТУ электрондық білім беру ортасының көмегімен іске асырылады).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау мәселелері бойынша әңгімелесу | жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терологияны біледі, мәні, құбылыстары мен процестерін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өзі немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай берілген; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды өз бетінше немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білімдер мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Тақырып 1
- Тақырып 2
- Тақырып 3
- Тақырып 4
- Тақырып 5
- Тақырып6
- Тақырып 7
- Тақырып 8
- Тақырып 9 Жергілікті электр жарақаттары
- Тақырып10 Тоқтың әсер ету салдары
- Тақырып 11 Электр тоғынан зардап шегушіге көрсетілетін алғашқы көмек
- Тақырып 12 Жоғарыжиілікті электржүйесін және жабдықтауды өлшеутін параметрлері
- Тақырып 13 Қуаты 1000В дейін не 1000В асатын электр қондырғыларындағы электр тоғымен зақымданудан қорғау
- Тақырып 14 Адамдар жұмыс істейтін жердегі атмосфераның қысымының пайда болуы және мағынасы
- Тақырып 15 Электр тоғынан сақтау жеке қорғау құралдары
Негізгі әдебиет
- 1."Правила технической эксплуатации электроустановок потребителе (ПТБ)" Утверждена Приказом Минэнергетики РК №222 от 19 марта 2015г. 2. Ж.Аманжолов: Охрана труда и техника безопасности. Учебное пособие. Астана.-2011,440с. 3. "Электрооборудование электрических станций и сетей"согласовано Министерство индустрии РК от 12.12.2013№09-/6-44188 4. Наряд-допуск при эксплуатации электроустановок. Приложение №4 к ПТБ при эксплуатации элетроустановок МинЭенргетики,2017.09.03