Метрология, стандарттау және сертификаттау

Еруланова Айжан Ерулановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Қазақстан Республикасындағы техникалық реттеу, метрология, стандарттау, сертификаттау және сапаны бағалауға қатысты қазіргі заманғы стандарттардың негізгі нормативтік, ұйымдастырушылық, ғылыми және әдістемелік ережелері көрсетілген. Өлшеу технологиясы мен өлшем құралдарының ерекшеліктері, сондай-ақ өлшем құралдарының метрологиялық сипаттамалары қарастырылады. Техникалық өлшемдер, өлшемдер теориясы мен әдістемесінің негіздері, өлшеу әдістері мен нәтижелерінің дәлдігі, шама бірліктерін жаңғырту жүйесі, өлшем бірлігін қамтамасыз етудің мемлекеттік жүйесі, стандарттау әдістері қарастырылады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Инженерлік білім беруге кіріспе

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Метрология ережелері мен нормаларын қолдану негізінде зерттеу нәтижелерін кейіннен өңдеу және талдау арқылы негізгі заңдылықтар мен зерттеу әдістері туралы іргелі білімдерді біріктіре отырып, шығармашылық ойлауды қалыптастыру.
  • Өнімдердің сипаттамаларын, оларды өндіру, тасымалдау және сақтау процестерін сипаттайтын нормативтік-техникалық құжаттардың мәнін түсініп, өз қызметінде қолдана білу дағдыларын қалыптастыру. Бақылау әдістерінің стандарттарында сипатталған стандартты әдістерді қолдана отырып, өндірілген өнімнің сапасын бақылау дағдыларын қалыптастыру.
  • Техникалық реттеу және метрология салаларындағы нормативтік талаптарды іздеу және есепке алу қабілетін қалыптастыру. Жобалау және жұмыс техникалық құжаттамамен, стандарттармен, техникалық шарттармен және басқа да нормативтік құжаттармен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру.
  • Өлшемдер мен сынақтарды техникалық және әдістемелік қамтамасыз етуді таңдау қабілетін қалыптастыру. Өлшеу жүйелерінің қателігін бағалау дағдыларын қалыптастыру.
  • Стандарттау бойынша жұмыстарды орындау дағдыларын қалыптастыру және техникалық құралдардың, жүйелердің, процестердің, жабдықтар мен материалдардың сәйкестігін растауға дайындау.
  • Метрология ережелері мен нормаларын қолдану негізінде теориялық және эксперименттік зерттеулерді өз бетінше тұжырымдау және жүргізу дағдыларын қалыптастыру.
Міндет
  • Өлшемдердің бірлігін қамтамасыз ету жүйесімен таныстыру; сапа жүйелерінің, өнім сапасының нысан туралы идеяларын алу және басқару;
  • Сертификаттау сәйкестікті растау нысандары негіздерімен таныстыру;
  • Кәсіпорында қолданылатын стандарттар, нормалар және басқа да құжаттардың қолданыстағы құқықтық актілерге және техникалық реттеуді дамытудың озық тенденцияларына сәйкестігін тексеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Шешу әдістері мен алгоритмдерін, электрондық жабдықтың конструкторлық және технологиялық жобалауын автоматтандырудың негізгі міндеттерін анықтау;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Метрология, стандарттау, сертификаттауды тандау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Медициналық электроника бұйымдарының жобалауын автоматтандыру қажеттілігін негіздеу;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Өз идеяларыңызды және жобаларыңызды ұсыну, аудиторияға өз көзқарасыңызды дәлелді түрде жеткізу;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Биомедициналық құрал-жабдықтарды өндіруді жобалау және техникалық дайындық саласында қажетті және жеткілікті құжаттама пакетін әзірлеу мен құру;
Оқыту әдістері

Интерактивті дәріс: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме,модерация, слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету, миға шабуыл, мотивациялық сөйлеу;

Ақпараттық-коммуникациялық;

Іздеу-зерттеу;

Оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Аспаптың дәлдік класы. Реферат 0-100
Абсолютті қателік. Реферат
Салыстырмалы қателік. Презентация
ШБ 1 тест
2  рейтинг Электро тізбегінің параметрінің өлшеуі. Реферат 0-100
Қуат өлшеуі
Магнитті шаманы өлшеу. Реферат
ШБ 2 тест
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық есептеу жұмыстарын орындау Тапсырманы толық сапалы орындау. Есептеу бойынша қорытынды жасау. Қосымша сұрақтарға толық дұрыс жауап беру. Тақырыпты толық түсінеді. Терминдерді біледі қолдана алады. Практикалық тапсырманы толық орындау. Қосымша қойылған бірінші сұраққа толық жауап берілмесе екінші анықтауыш сұрақ қойылады. Теориялық білімі орташа. Практикалық есепте қателер жіберу. Қосымша сұраққа жауап бермеу. Теориялық білімі төмен. Есептеу жұмысында кателер жібереді. Дәлел мысал келтіре алмайды
Бақылау сұрақтары бойынша ауызша жазбаша сауалнамалар Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді Күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады
Емтихан Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар берілді; -практикалық тапсырма толығымен шешілді; -материал логикалық реттілікті сақтай отырып, сауатты баяндалған; -шығармашылық қабілеттері көрсетілді. Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, елеусіз қателіктер немесе дәлсіздіктер жіберілді; -практикалық тапсырма орындалды, бірақ шамалы қателік жіберілді; -материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, сауатты баяндалған. Теориялық сұрақтарға жауаптар негізінен дұрыс, бірақ толық емес, тұжырымдардағы дәлсіздіктер мен логикалық қателіктер жіберілді; -практикалық тапсырма толық орындалмады; -материал дұрыс жазылған, бірақ логикалық реттілік бұзылған. Теориялық сұрақтарға жауаптар өрескел қателіктерден тұрады; -практикалық тапсырма орындалмады; -жауаптың презентациясында грамматикалық, терминологиялық қателіктер жіберілді, логикалық реттілік бұзылды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Метрология ұғымы
  • Негізгі ұғымдар мен анықтамалар
  • Өлшеу қателіктері
  • Өлшеу әдiстерiнiң жіктелуі
  • Кездейсоқ қателіктер сипаттамасы
  • Кездейсоқ қателіктерден тұратын бақылау нәтижелерін өңдеу
  • Өлшеу тәсілдері
  • Метрологиялық мінездемелер
  • Өлшеу құралдары қателіктерінің классификациясы
  • Электрлiк емес физикалық шамаларды электр әдiстерiмен өлшеу
  • Өлшеудің параметрлік түрлендіргіштері
  • Сыйымды түрлендіргіштер
  • Электролиттiк түрлендiргiштер (олардың кондуктометриялығы)
  • Иондаған түрлендіргіштер
  • Фотоэлектрлік түрлендіргіштер
Негізгі әдебиет
  • Болтон У. Карманный справочник инженера-метролога.- М.: Додека-ХХ1, 2002.
  • Тартаковский Д.Ф., Ястребов А.С. Метрология, стандартизация и технические измерения.- М.: Высшая школа, 2002.
  • Межгосударственный классификатор единиц измерения и счета.- Минск: Издательство стандартов, 2001.
  • Евтихиев Н.Н. и др. Измерение электрических и неэлектрических величин. - М.: Энергоатомиздат, 1990.
  • Клевлеев В.М., Кузнецова И.А., Попов Ю.П. Метрология, стандартизация и сертификация: Учебник.-М.: ФОРУМ: ИНФРА-М, 2004.-256с.-(Серия "Профессиональное образование").
Қосымша әдебиеттер
  • Сертификация продукции и услуг с основами стандартизации и метрологии : учеб. пособие / М.И.Басаков. - 2-е изд., испр. и доп. - Ростов н/Д : МарТ, 2002. - 255 c. - (Экономика и управление). - Библиогр.: с.254-255 . - ISBN 5-241-00020-8 : 300.00 т.
  • Основы стандартизации сертификации метрологии : Учебник / Г.Д.Крылова. - 2-е изд., перераб. и доп. - М. : ЮНИТИ, 2001. - 711 c. - Библиогр.: с. 639-645. - ISBN 5-238-00106-1 : 1267 т.
  • Основы метрологии, стандартизации и технических измерений [Текст] : Метод. указания по выполн. практ. занятий для студентов всех спец. / В.М.Дудкин, Ю.И.Лопухов. - Усть-Каменогорск : ВКГТУ, 2003. - 75 c. - Библиогр.: с. 75. - 110.00 т.
  • Основы стандартизации, метрологии, сертификации и менеджмента качества : учеб. пособие / М.М.Мырзыбай, О.П.Ивлева, В.П.Бутеева и др. - Алматы : Казахстанская ассоциация маркетинга, 2003. - 563 c. - Библиогр.: с. 551. - ISBN 9965-481-68-7 : 1200 т., 1700.00т. т., 1000 т.