Адам физиологиясы және анатомиясы

Букунова Альмира Шошановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән студенттерде физиология және адамның анатомиясы саласындағы негізгі теориялық білімдерді қалыптастыруға және оларды қолдану қабілетін дамытуға бағытталған, бұл табиғи ғылыми дүниетанымды қалыптастыруға және практикалық қызметке қажетті. Адам ағзасының мүшелері мен жүйелерінің құрылысы мен қызметінің негіздері, адамның өмірлік қызметін қамтамасыз ететін физиологиялық процестер, сондай-ақ ағзаның әртүрлі жүйелерінің реттелуі мен өзара әрекеттесу механизмдері зерттеледі. Пәнді меңгеру нәтижесінде студенттер анатомия және физиология саласындағы білімдер негізінде ағзаның қалыпты және патологиялық жағдайларын талдауға, сондай-ақ кәсіби қызмет үшін қажет анатомиялық және физиологиялық материалдармен жұмыс істеуге қабілетті болады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Инженерлік білім беруге кіріспе

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны жазбаша емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • студенттердің жалпы теориялық білім алуы және адам физиологиясы мен анатомиясы саласындағы негізгі ұғымдарды қолдану қабілеті,ғылыми және практикалық іс-әрекеттің табиғи дүниетанымын қалыптастыру үшін қажет.
Міндет
  • - Студенттердің қазіргі адам физиологиясы туралы түсінігін адамға тән заңдылықтарды зерттейтін ғылымдар кешені ретінде қалыптастыру; - Студенттердің дене қызметінің негізгі принциптері туралы нақты түсініктерін қалыптастыру; - Студенттерде қолданылатын диагностикалық жүйелердің әрекет ету принциптері, функционалдық мүмкіндіктері және өлшеу қателіктері туралы түсінік қалыптастыру; - Студенттердің жүргізіліп жатқан функционалдық-клиникалық зерттеулердің нәтижелерін жүйелеуге, баяндау және түсіндіре білуін қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Білуге тиіс:адам ағзасының және оның әртүрлі органдарының құрылымы, тірі ағзаның, оның органдары мен тіндерінің функциялары, организм функцияларын реттеу тетіктері, намолекулалық, жасушалық, тіндік, ағзалық және ағзалық деңгейлердегі физиологиялық функцияларды реттеудің негізгі тетіктері және бұзылғанда оларды қалпына келтіру мүмкіндіктері, адам ағзасының функционалдық жүйелері, тіршіліктің әр түрлі жағдайларындағы оның тіршілік әрекетінің ерекшеліктері және оларға бейімделудің негізгі механикасы;бұзылған функциялардың жүйелік және жүйелік механизмдері;жүйке жүйесінің бұзылған функцияларын өтеу механизмдері;қозғалыс бұзылыстарының механизмдері және оларды өтеу; сенсорлық жүйелердің компенсаторлық-бейімделу реакциялары.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Білу: - ағзаның жұмыс істеу параметрлерін анықтаудың заманауи әдістері мен құралдарын қолдану; - кәсіби қызмет үшін оқу, ғылыми, ғылыми-көпшілік әдебиетті пайдалануға;; -тыныштықта және бұзылған функцияларда әртүрлі органдар мен жүйелер қызметінің маңызды физиологиялық көрсеткіштерін өлшеу және сандық бағалау. Меңгеруі: - жалпы биологиялық білімнің қажетті жиынтығы және биологиялық жүйелілік, номенклатура және терминология негіздері; - медициналық-биологиялық эксперименттердің схемасын жоспарлау және әзірлеу әдістемелерімен; - қанды клиникалық талдау әдістерімен (нысанды элементтерді есептеу, гемоглобин мөлшерін анықтау, түсті көрсеткішті есептеу, СОЭ, АВО жүйесі бойынша қан тобын, резус факторды, қанның ұю уақытын анықтау, лейкоцитарлық формуланы есептеу); - ЭКГ жазу және талдау дағдылары; - тыныс алудың минуттық көлемін, өкпенің және оның құраушыларының өміршеңдігін бағалай отырып, спирография дағдылары; - адамның өткірлігін, өрісін және түрлі-түсті көруін анықтау дағдылары; - адамның жеке қасиеттерін, есте сақтау, Белсенді назар аудару, адамның ақыл-ой және физикалық қабілеттерін анықтау және алынған мәліметтерді түсіндіру бойынша психофизиологиялық зерттеу дағдылары; - ЭЭГ жазу және талдау дағдылары.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Адам ағзасының белсенді күйі мен құрылымын сипаттайтын арнайы терминологияны қолдана отырып, заңдылықтарды дұрыс көрсету және талдау.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Мамандықтық іс әрекет аясында коммуникативті құралдарда жұмыс істеудің дағдыларын меңгеру, сауатты түрде өз кәсіби міндеттерін атқару
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • - өзінің интеллектуалдық дамуы, мәдени деңгейін, кәсіби құзыреттілігін арттыру, денсаулығын сақтау, адамгершілік және физикалық өзін-өзі жетілдіру үшін танымның әдістері мен құралдарын қолдана алады; - адамның анатомиясы мен физиологиясы туралы білім жүйесін меңгереді
Оқыту әдістері

Пәнді оқыту барысында келесі білім беру технологиялары қолданылады: білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға тарту; әртүрлі міндеттерді өз бетінше шешу; проблемалық-бағытталған оқыту; оқу-зерттеу қызметі; коммуникативтік технологиялар (пікірталас, оқу дебаттары және т.б.).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Практикалық жұмыстар бойынша тапсырманы орындау 0-100
СӨЖ тақырыптары бойынша тапсырманы орындау
Дәріс материалдары бойынша тест тапсырмаларын орындау
Бақылау сұрақтары
2  рейтинг Практикалық жұмыстар бойынша тапсырманы орындау 0-100
СӨЖ тақырыптары бойынша тапсырманы орындау
Бақылау сұрақтарына жауап беру
Дәріс материалдары бойынша тест тапсырмаларын орындау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау сұрақтарына жауап беруі жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады
Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе, адам физиологиясы мен анатомиясындағы негізгі ұғымдар
  • Зерттеу нысаны мен әдістері
  • Адам ағзасы бірлік ретінде
  • Сүйек жүйесі
  • Адам бұлшықеттерінің анатомиясы және физиологиясы
  • Тыныс алу органдарының анатомиясы және физиологиясы
  • Ас қорыту жүйесінің анатомиясы және физиологиясы
  • Шығару жүйесінің анатомиясы және физиологиясы
  • Жыныс жүйесінің анатомиясы және физиологиясы
  • Жүрек-тамыр жүйесі
  • Адамның жүйке жүйесі
  • Сезім мүшелері
  • Эндокриндік жүйе
Негізгі әдебиет
  • 1. Есенбекова Э.Э. Основы анатомии и физиологии человека. 2015. 324 с. 2. Синельников Р.Д. Атлас анатомии человека, 2017, том второй. 420 с. 3. Сапин М.Р., Ревазов В.С. Анатомия человека, 2014. 260 с. 4. Билич Г.Л. «Атлас анатомии человека», 2018. 344 с. 5. Тверская С.С. «Анатомия и физиология. Учебный терминологический словарь справочник», Учебное пособие, 2015. 365с. 6. Фейц О., Моффет Д. «Наглядная анатомия», 2016. 240с 7. Самусев Р.П. «Атлас анатомии человека». М.: 2019.-544с. 8. Фредерик Мартини «Анатомия человека» / Frederic Martini «Human anatomy» (2014) 9. Мустафина И.Г.: Практикум по анатомии и физиологии человека. Учебное пособие для СПО. Издательство: Лань, Серия: Медицина. 2022 г.388с. 10 Удальцов, Е. А. Анатомия и физиология человека : практикум для СПО / Е. А. Удальцов. — 2-е изд. — Саратов : Профобразование, 2024. — 143 c. — ISBN 978-5-4488-1186-9. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/139086.html 11 Валенкова, Е. Н. Анатомия и физиология человека : учебное пособие / Е. Н. Валенкова. — Минск : Республиканский институт профессионального образования (РИПО), 2024. — 368 c. — ISBN 978-985-895-169-6. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/143064.html
Қосымша әдебиеттер
  • 1 Биология. Полный курс. В 3-х т. : учебное пособие. Т. 1.Анатомия / Г.Л.Билич, В.А.Крыжановский. - М. : ОНИКС 21 век, 2002. - 863 c 2 Динамическая анатомия для художников. Измерения. Пропорции. Анатомические детали. Поверхностные мышцы. Ракурс. Движение : к изучению дисциплины / Б.Хогарт. - Тула : Родничок ; М. : Астрель-АСТ, 2001. - 216 c. 3 Биология. Пособие для поступающих в вузы / ред. Н. В. Чебышев. - М. : Новая волна, 2002 - ., Т. 2 : Ботаника. Анатомия и физиология. Эволюция и экология. - 2002. - 412 c. 4 Основы анатомии и физиологии человека : учеб. пособие / В.И.Максимов, Т.В.Ипполитова, В.Д.Фомина; Ред. В.И.Максимов. - М. : КолосС, 2004. - 167 c. (Учебники и учебные пособия для студентов высших учебных заведений). - Библиогр.: с.160 . 5 Швырев А.А. «Анатомия и физиология человека с основами общей патологии» 2001.240с. 6 Линченко В.Я. "Атлас нормальной анатомии", 2002. 7 «Анатомия человека», М.Г.Привес., Н.К.Лысенков., 2001.456с. 8 Гайворонский И.В. «Анатомия и физиология человека». М.:Издательский центр «Академия», 2011. — 496 с 9 «Анатомия скелета: Атлас, пособие», Н.В.Крылова, И.А.Искренко., 2003. 356с.