Эконометрика

Варавин Евгений Владимирович

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Эконометрика математикалық және статистикалық әдістер мен модельдердің көмегімен сандық және сапалық экономикалық өзара байланыстарды зерттейді. Экономикалық модельдердің параметрлерін бағалаудың құралдары мен әдіснамасын береді. Экономикалық процестерді болжау үшін қолданылады. Модель түрлері, оларды құру кезеңдері, жұп және көпше сызықтық және сызықты емес регрессия, ең кіші квадраттар әдісі, регрессия теңдеуінің сапасын бағалау критерийлері оқытылады.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • «Эконометрика» пәнін оқыту мақсаты - экономикалық талдау тәжірибесінде және макро, микроэкономикалық процесстерді болжамдау барысында эконометриялық модельдеу әдістерін қолданып іске асыру болып табылады. Экономикалық теорияның негізгі нәтижелері сапалы және өте маңызды, ал эконометрия оған эмпирикалық жағынан нығайтады. Математикалық экономика экономикалық заңдарды математикалық қатынастар арқылы суреттейді, эконометрия сол заңдардың тексеруін жүргізеді. Экономикалық статистика экономикалық көрсеткіштер және бастапқы статистикалық мәліметтер арқылы, зерттеліп отырған процесстің ақпараттық негізін дайындайды, эконометрия, дәстүрлі математика-статистикалық әдістерді және арнайы құрылған әдістемелерді қолдана отырып, сол көрсеткіштердің арасындағы сандық байланыстарды талдайды.
Міндет
  • − құрылған экономикалық моделді эмпирикалық талдау жүргізу үшін математикалық түрге келтіру, яғни моделді спецификациялау; − құрылған модель нақты мәліметтерге адекват болу үшін оның параметрлерін бағалау, яғни моделді параметрлеу; − құрылған моделдің параметрлерінің сапасын және моделдің сапасын тексеру, яғни моделді верификациялау; − құрылған моделді зерттелініп отырған экономикалық көрсеткіштердің өзгерісін анықтауға, экономикалық құбылыстарды болжауға, экономикалық саясатты дұрыс жүргізу үшін пайдалану.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Қолданыстағы заңнамаға сәйкес эконометрикалық моделдеуді қолдану арқылы әлеуметтік-экономикалық процестердегі өзгерістер мен тенденцияларды түсінуге қажетті шетел және отандық статистикалық мәліметтерді өңдеу мен талдау жасау аясында базалық білімге ие
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Қоғамның әлеуметтік-экономикалық даму тенденцияларын біледі, түрлі экономикалық құбылыстарда білімін қолдана біледі, қаржылық жоспарлар мен болжаулар жасауға қажетті есептерді шығара алады, нәтижелерін негіздеп, қорытынды жасауға қабілетті.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • экономикалық көрсеткіштердің өзгерісін анықтауға, экономикалық құбылыстарды болжауға, экономикалық саясатты дұрыс жүргізу үшін экономикалық және ұйымдастырушылық шешімдерді қабылдауға машықтанған.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • кәсіби қызметімен байланысты түрлі жағдайлар мен шарттарда икемді және жылдам, өзінің кәсіби қызметіне жеңіл сіңіп кетуіне дағдыланған.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • жеке және мансаптық өсуге тырысады, магистратурада оқуға және кәсіби қызметіне қажетті жаңа білімдерді қабылдауға дағдыланған.
Оқыту әдістері

При проведении учебных занятий предусматривается использование следующих образовательных технологий: - интерактивная лекция (применение следующих активных форм обучения: ведомая (управляемая) дискуссия или беседа; модерация; демонстрация слайдов или учебных фильмов; мозговой штурм; мотивационная речь); - построение сценариев развития различных ситуаций на основе заданных условий; - информационно-коммуникационная (например, занятия в компьютерном классе с использованием профессиональных пакетов прикладных программ); - поисково-исследовательская (самостоятельная исследовательская деятельность студентов в процессе обучения); - решение учебных задач.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Коллоквиум 0-100
Тестирование
Решение задач
Эссе
2  рейтинг Индивидуальное задание 0-100
Решение задач
Индивидуальное задание
Эконометрическое исследование (формулировка и решение задачи)
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Введение в эконометрику
  • Базовые понятия теории вероятности и статистики
  • Парная линейная регрессия
  • Проверка качества уравнения регрессии
  • Множественная линейная регрессия
  • Нелинейная регрессия
  • Гетероскедастичность
  • Автокорреляция
  • Мультиколлинеарность
  • Фиктивные переменные в регрессионных моделях
  • Динамические модели и прогнозирование
  • Системы одновременных уравнений Необходимость использования систем уравнений
Негізгі әдебиет
  • Бережная Е.В., Бережной В.И. Математические методы моделирования экономических систем. Учебное пособие. – М.: -Финансы и статистика, 2001.-368с.
  • Бородич С.А. Эконометрика: Учеб. пособие / С.А. Бородич. — 2-е изд., испр. — Мн.: Новое знание, 2004. — 416 с. — (Экономиче-ское образование).
  • Грубер Й. Эконометрия. В 2 т. Т. 1: Введение в эконометрию. К., 1996. 397 с.
  • Доугерти К. Введение в эконометрику. М.: ИНФРА-М,- 1997. 402 с.
  • Емельянова И.Г. Эконометрия и прогнозирование. - М.: Экономика, 1985. -207с.
  • Замков О.О., Толстопятенко А.В., Черепных Ю.Н. Математические методы в экономике. М., 1997. 248 с.
  • Кулинич Е.И. Эконометрия – М.: -Финансы и статистика, 2000.-304с.
  • Луговская Л. В. Эконометрика в вопросах и ответах учеб пособие. - М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2005 - 208 с.
  • Магнус Я., Катышев П., Пересецкий А. Эконометрика. Начальный курс. М., 1997. 248 с.
  • Носко В.П. Эконометрика для начинающих: Основные понятия, эле-ментарные методы, границы применимости, интерпретация результатов. М., 2000.
  • Орлов А. И. Эконометрика: Учебник для вузов. — 2-е изд., перераб. и доп. М.: Изд-во «Экзамен», 2003. 576 с.
  • Практикум по эконометрике: Учеб. пособие / И. И. Елисеева, С. В. Курышева, Н. М. Гордеенко и др.; Под ред. И. И. Елисеевой. М.: Финансы и статистика, 2002. 192 с: ил.
  • Прикладная статистика. Основы эконометрики: Учебник для ву-зов: В 2 т. — 2-е изд., испр. Т. 1. Айвазян С. А., Мхитарян В. С. Теория вероятностей и прикладная статистика. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001. 656 с.
  • Эконометрика: Учебник /под .ред. И.И. Елисеевой. - М.: Финансы и ста-тистика, 2002. -344с.