Автомобиль жүргізушілерін дайындаудың әдістемелік негіздері
Сипаттама: ЖКО туындаған кездегі адам факторының рөлін, автокөлік жүргізушісінің сенімділігінің негізгі факторларын, инженерлік психология негіздерін (автокөлік психологиясын), жүргізушілерді даярлаудың қазіргі заманғы әдістерін, оқу жоспарларын, бағдарламаларды, жабдықтарды және оқытудың техникалық құралдарын зерттеу және оларды жүргізушілерді оқыту және жаттықтыру әдістерін жетілдіру бойынша одан әрі практикалық қызметте пайдалану.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Жол қозғалысының қауіпсіздігін қамтамасыз ету саласындағы лицензиялау
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Пәнді оқытудың мақсаты жол қозғалысының қатысушылары ретінде жүргізушілердің жеке психофизиологиялық ерекшеліктерін оқу; Қазақстан автомектептерінде жүргізушілерді даярлаудың қазіргі замағы жүйесі туралы түсінік алу; жүргізуішілердің психологиясының жол қозғалыс қауіпсіздігіне әсерінің заңдылықтарын оқу; жүргізушілерді даярлаудың қазіргі заманғы әдістерімен, жабдықтарымен және оқытудың техникалық құралдарымен танысу болып табылады.
Міндет
- Пәнді оқытудың негізгі тапсырмалары: - жүргізушілерді даярлаудың әдістемелерін және түрін оқу; - жүргізушілерді даярлауда, олардың психофизилогиялық сипаттамаларын ескере отырып теориялық негіздерді оқытудың әдістемесін оқу; - автожаттықпаларда және автодромдарда оқытудың әдістемелерін оқу; - әртүрлі жол жағдайларында жүргізуге оқытудың тәсілдерін оқу;
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Курсты оқудың нәтижесінде студент білуі және түсінуі тиіс: - автомобиль жүргізуішісі қызметінің психофизиологиялық негіздері; - автомобиль жүргізушілерін дачрлаудың әдістемелері; - жол-көлік оқиғасының туындауында адам факторының ролі; - автомобиль жүргізушісі сенімділігінің негізгі факторлары.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Пәнді оқудың нәтижесінде студент алған теориялық білімдерін жол қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету бойынша нақты тапсырмаларды; пәнді оқу үрдісінде алған теориялық білімін жүргізуішілерді даярлаудың сапасын көтеруге қолдану. Автмобиль жүргізушілерінің қателерімен байланысты жол көлік оқиғаларын төмендету мәселелері бойынша негізгі білімдерді меңгеру.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Автомобиль жүргізушілерін даярлау аумағында тәжірибелік тапсырмаларды шешу үшін теориялық білімдерін қолдана алу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Қойылған тапсырмаларды шешудің тиімді іздеу тәсілдерін білу, ғылыми-техниалық ақпаратты және алдыңғы қатарлы тәжірибені қолдану.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Жүргізушілердің психофизилогиялық қасиеттерін бағалауға арналған техникалық құралдарды және әдістерді қолдану бойынша студенттердің тәжірибелік дағдыларын қалыптастыру.
Оқыту әдістері
Пәнді оқу кезінде білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға бейімдеу, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін нақты жол желісінде жүргізіледі, оның ішінде: - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникативтік технологиялар (пікірталас, оқу пікірсайысы); - ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- 1 тақырып
- 2 тақырып
- Тақырып 3
- Тақырып 4
- Тақырып 5
- Тақырып 6
- Тақырып 7
- Тақырып 8
- Тақырып 9
- Тақырып 10
- Тақырып 11
- Тақырып 12
- Тақырып 13
- Тақырып 14
- Тақырып 15
Негізгі әдебиет
- 1) Курьянова, О.Е. Применение профессионального отбора для реализации индивидуального подхода при подготовке водителей транспортных средств / О.Е. Курьянова // Автотранспортное предприятие. – 2016. – № 6. – С. 9–13. 2) Курьянова, О.Е. Повышение безопасности дорожного движения методами совершенствования системы подготовки водителей транспортных средств / О.Е. Курьянова // Автотранспортное предприятие. – 2014. – № 6. – С. 12–16. 3) Романов, А.Н. Автотранспортная психология: учебное посо- бие для студентов высших учебных заведений / А.Н. Романов. – М.: Академия, 2002. – 224 с. 4) Курьянова, О.Е. Введение в инженерную психологию и эргономику. Подготовка водителей автотранспортных средств: учебное пособие / О.Е. Курьянова, В.В. Дронсейко. – М.: МАДИ, 2017. – 92 с. 5) Семенов Юрий Николаевич, Семенова Ольга Сергеевна. Транспортная психология: для студентов всех форм обучения направления 190700.62 «Технология транспортных процессов» профилей 190701.62 «Организация перевозок на автомобильном транспорте» и 190709.62 «Организация и безопасность движения» / Ю.Н. Семенов, О.С. Семенова. – Электрон. дан. – Кемерово: КузГТУ, 2012.
Қосымша әдебиеттер
- Подготовка водителей автотранспортных средств в автошколах : сборник нормативных документов. – Хабаровск : НМЦ Автокадры, 2004. – 252 с. Романов, А. Н. Автотранспортная психология : учеб. пособие для студентов вузов / А. Н. Романов. – М. : Академия, 2002. – 224 с. Романов, А.Н. Надёжность водителя : учеб. пособие для студентов вузов / А. Н Романов, П.А. Пегин. – Хабаровск: Изд-во ТОГУ, 2006. – 376 с.