Кәсіпорын экономикасы
Сипаттама: Кәсіпорын экономикасын білу мамандардың құзыреттілігінің негізі, олардың кәсіпорынның экономикалық даму бағытын анықтай алуы. Бәсекелестік нарықтық ортадағы кәсіпорындардың қызметі, шектеулі ресурстар жағдайында тиімді шешімдерді әзірлеу және қабылдау процестері зерттеледі. Студенттер негізгі және айналым капиталы, адам ресурстары, еңбекақы жүйесі, өзіндік құн, қаржылық нәтиже және инвестицияны бағалау туралы білім алады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Математика 2
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Нарықтық экономика жағдайындағы кәсіпорынның экономикасын басқару саласында қолданбалы білім алу, сонымен қатар өндіріс тиімділігін арттыру мақсатында теориялық білімдерін практикалық қызметте өз бетінше пайдалану дағдыларын алу.
Міндет
- Кәсіпорын қызметінің тиімділігін арттыру мақсатында резервтерді анықтау әдістерін, экономикалық мәселелерді шешудің оңтайлы жолдарын білу; кәсіпорынның өндірістік-шаруашылық қызметінің тиімділігін есептеудің көрсеткіштер жүйесі мен әдістерін қолдана білу, кәсіпорын ресурстарын тиімді пайдалана білу, өндірісті дамытуға инвестицияларды негіздей білу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Кәсіпорынның өндірістік ресурстарын, өзіндік құнның қалыптасу процесін, өндірісті дамытуға инвестициялық салымдарды бағалаудың халықаралық көрсеткіштері жүйесін білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Кәсіпорынның қызметінің тиімділігін арттыру үшін ресурстарды ұтымды пайдалана білу, сонымен қатар инвестициялық инвестициялардың экономикалық тиімділігін есептей білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Кәсіпорынның өндірістік қызметінің экономикалық категориялары бойынша кәсіби білімі болуы.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Кәсіпорынның шаруашылық қызметі туралы ақпаратты қоғаммен байланыс үшін пайдалану, өндіріс құралдарын басқаруда сауатты болу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Арнайы білім беруді әдістемелік және ғылыми негізде жетілдіру, кәсіби қабілеттілік деңгейін жүйелі түрде көтеру.
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде келесі білім беру технологияларын қолдану көзделеді: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиялары; - оқу және ғылыми-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, миға шабуыл, білім беру дебаттары және басқа да белсенді әдістер мен формалар).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Ауызша сұрау | 0-100 |
On-line course. Реализация теоретического материала при принятии экономического решения | ||
Есептер шығару | ||
Бақылау жұмысы | ||
2 рейтинг | Ауызша сұрау | 0-100 |
Экономикалық шешімдерді қабылдау кезінде теориялық материалды жүзеге асыру | ||
Есептер шығару | ||
Бақылау жұмысы | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Қорытынды бақылау | Теориялық сұрақтар және есеп 90-100% дұрыс орындалған | Теориялық сұрақтар және есеп 70-89% дұрыс орындалған | Сұрақ жауаптары және есептеу 50-69% дұрыс орындалған | Сұрақ жауаптары және есептеу тапсырмасы дұрыс емес үлесі 50%-дан төмен |
Практикалық тапсырмалар | талап етілетін ретті сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; жауап дұрыс және барлық жазбаларды, кестелерді, есептеулерді мұқият толтырады; дұрыс талдау жасайды. Жауап бергенде сұрақтарды дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама мен түсініктеме береді. | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3кемшілік жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, басқа пәндерді оқып-үйрену кезінде бұрын үйренген материалмен және материалмен байланысты пайдаланбай берілген; бір немесе екіден көп емес кемшіліктерге жол берілген, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; бағалау үшін қажет болғаннан көп қателер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Тест | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің -90-100% тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің – 70-89 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің 50-69 % дұрыс жауаптар саны бар студенттер алады | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің 50% төмен дұрыс жауап саны бар студенттер алады. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кәсіпорын шаруашылық нысан ретінде, экономикалық жүйенің негізгі буыны
- Кәсіпорынның негізгі капиталы
- Дәріс жалғасы
- Кәсіпорынның айналым қаражаты
- Кәсіпорынның айналым қаражатын (айналым қорларын) пайдалануды жетілдірудің негізгі бағыттары
- Кәсіпорынның еңбек ресурстары
- Еңбек өнімділігі: мәні, кәсіпорын дамуындағы рөлі, оны өлшеу әдістері
- Кәсіпорындағы еңбек ақы
- Кәсіпорынның инвестициялық қызметі: инвестициялық белсенділік және кәсіпорынның тартымдылығын бағалау әдісі
- Кәсіпорынның инновациялық қызметі
- Өндірістік шығындардың мәні және түрлері
- Шығындар калькуляциясы
- Кәсіпорынның өндірістік қызметін жоспарлау
- Кәсіпорын мен өнімнің бәсекелестігі
- Кәсіпорын қызметінің қаржылық нәтижесі
Негізгі әдебиет
- Қуатова Д.Я. Кәсіпорын экономикасы: Оқулық. – Алматы: Экономика, 2018 ж.
- Қуатова Д.Я. Кәсіпорын экономикасы: практикалық курс: Оқулық. - Алматы: ЖШС РПИК «Дәуір», 2017 ж.
- Окаев Қ.О., Дюкова Е.Л. Нарық жағдайындағы өнеркәсіптік кәсіпорынның экономикасы. – Алматы: Экономика, 2018 ж.
- Сейтқазиева А.М., Бекназарова А.Т. Кәсіпорын экономикасы және кәсіпкерлік: Оқу құралы / Алматы: Тұран университеті, 2018 ж.
- Сейтқазиева А.М. және т.б.Кәсіпорынның инвестициялық қызметі: Оқу құралы / А.М. Сейітқазиев, А.Б. Байқадамова, Ж.И. Сариев. – Алматы: Экономика, 2018 ж
- Прикина Л.В. Кәсіпорын экономикасы. - М.: БІРЛІК-ДАНА, 2019 ж.
- Грузинов В.П. Кәсіпорын экономикасы: Жоғары мектептерге арналған оқулық. - М.: ЮНИТИ, 2018 ж.
- Чалдаева Л.А. Кәсіпорын экономикасы: оқу құралы / Л.А. Чалдаева. Мәскеу: Юрайт, 2018 ж.
- Адамов В.Е. Фирмалардың экономикасы және статистикасы. - М.: Қаржы және статистика, 2019 ж.
- Грибов В.Д., Грузинов В.П. Кәсіпорын экономикасы: Оқулық. – М.: Қаржы және статистика, 2018 ж.
- Сергеев И.В. Кәсіпорын экономикасы: Оқулық. - М.Қаржы және статистика, 2018 ж.
- Кәсіпорын экономикасы: Оқулық / Ред. О.И. Волкова - М.: ИНФРА, 2018 ж.
- Кәсіпорын экономикасы: Жоғары мектептерге арналған оқулық / Ред. В.Я. Горфинкель, В.А. Швандар. - М.: БІРЛІК-ДАНА, 2017 ж.
- Кәсіпорын экономикасы: Оқулық / Ред. А.Е. Карлика, М.Л. Шуххальтер. - М.: INFRA-M, 2017 ж.
Қосымша әдебиеттер
- Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексі (жалпы бөлім).
- Қазақстан Республикасының Еңбек кодексі.
- «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы (Салық кодексі)» Қазақстан Республикасының Кодексі.
- Гранатуров В.М. Экономикалық тәуекел: мәні, өзгерту әдістері, төмендету жолдары: Оқулық. – М.: Бизнес және қызмет көрсету, 2017 ж.
- ГГрузинов В.П. Кәсіпорын және кәсіпкерлік экономикасы. – М.: СОФИТ, 2017 ж.
- Кейлер В.А. Кәсіпорын экономикасы: дәрістер курсы. Мәскеу: INFRA-M; Новосибирск: NGAEiU, 2018 ж.
- Ковалев В.В. Қаржылық талдау бойынша тапсырмалар жинағы. - М.: Қаржы және статистика, 2017 ж.
- Ковалев В.В. Қаржылық талдау: Ақшаны басқару. Инвестицияларды таңдау. Есепті талдау. - М.: Қаржы және статистика, 2017 ж.
- Раицкий Қ.А. Кәсіпорын экономикасы: Жоғары мектептерге арналған оқулық. – М.: Хабарлаңыз. «Маркетинг» енгізу орталығы, 2018 ж.
- Райзберг Б.А., Фатхутдинов Р.А. Экономикалық менеджмент: Оқу құралы. М.: «Intel-sintez» бизнес мектебі, 2018 ж.
- Тренев Н.Н. Кәсіпорын және оның құрылымы: Диагностика. Бақылау. Жақсарту: ЖОО-ға арналған оқулық. М.: АЛДЫНДА, 2018 ж.