Бухгалтерлік есеп

Байтикенова Гульжан Альпековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән білім алушыларға бухгалтерлік есептің негіздерін, оның ішінде кәсіпорынды басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есептің рөлі мәселелерін, бухгалтерлік есептің, бухгалтерлік баланстың, шоттар жүйесі мен қосарланған жазудың, жүйелі есепке алудың негізгі тұжырымдамалары мен қағидаттарын қарауды, сондай-ақ шаруашылық жүргізуші субъектінің қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді активтерін, міндеттемелері мен капиталын есепке алу мәселелерін зерделеуді зерделеуге мүмкіндік береді.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Экономикалық теория

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Қолданыстағы ұлттық және халықаралық стандарттарға, бухгалтерлік есеп принциптеріне, нормативтік-құқықтық құжаттарға сәйкес ұйымдарда бухгалтерлік есепті жүргізу дағдылары мен техникасын меңгерген мамандарды даярлау.
Міндет
  • -экономиканы басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есептің рөлі туралы, субъектінің өндірістік-шаруашылық қызметіндегі бухгалтерлік есептің мақсаты мен орны туралы нақты түсінік алу; - Қазақстан Республикасындағы бухгалтерлік есеп, Қаржылық есеп берудің ұйымдастыру-құқықтық базасын білу; - бухгалтерлік есеп стандартын, есеп қызметінің мазмұнын, оның тәсілдері мен әдістерін, мақсаты мен оны жүзеге асыру тәсілдерін білу; -қолданыстағы стандарттарға, бухгалтерлік есеп принциптеріне, нормативтік-құқықтық құжаттарға сәйкес ұйымдарда есеп жүргізу дағдылары мен техникасын алу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептіліктің негізгі тұжырымдамалары мен принциптерін түсінуді көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • алынған білімді ұлттық және халықаралық қаржылық есептілік стандарттарының талаптарына сәйкес бухгалтерлік есеп объектілерін түгендеу және құжаттаманы ұйымдастыру үшін қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • қойылған міндеттерге сәйкес қаржы-экономикалық ақпаратты өңдеу үшін құрал-саймандарды таңдай білу, бухгалтерлік есепті жүргізудің дұрыстығы туралы пікірлерді қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • кәсіби қызметпен байланысты әртүрлі жағдайлар мен жағдайларда кәсіби ортаға, икемді және мобиленге оңай бейімделуге қабілетті
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • кәсіби қызмет үшін қажетті жаңа арнайы білім алу дағдыларын меңгеру
Оқыту әдістері

1) проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиялары; Жоба әдісі бойынша оқытуды ұйымдастыру оқытушының алдына барлық білім алушыларды проблемалық жағдайға және әрбір сабаққа тартуды қамтамасыз ету міндетін қояды. Яғни, құрылымдалған және жүйеленген түрде проблемалық жағдайды шешу үшін ақпарат бере отырып, сабақ мазмұнының проблемалық-бағытталған сценарийін құру міндеті. 2) кейстер әдісі (жағдайды талдау); Кейс-технология білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді, шағын топтар құрамында күрделі тапсырмаларды орындау дағдыларын қалыптастырады, мамандарға күтпеген жағдайларды талдау қабілеттерін табысты меңгеруге, шешім қабылдау алгоритмдерін өз бетінше әзірлеуге көмектеседі. 3) ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар. Қазіргі заманғы ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану студенттің және оқытушы арасындағы өзара тиімді қарым-қатынасты ұйымдастыруға мүмкіндік береді. 4) коммуникативтік технологиялар (дискуссия, ми шабуылы қойылған мәселелерді шешу үшін шығармашылық, ұжымдық жұмыс формасы ретінде).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Семинар сұрақтарына жауап беру 0-100
Коллоквиум
Есеп шығару
Бақылау жұмысы, тестілеу
2  рейтинг Семинар сұрақтарына жауап беру 0-100
Коллоквиум
Есеп шығару
Бақылау жұмысы, тестілеу
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Семинар сұрақтарына жауап беру семинар сұрақтарына толық және дұрыс жауап берген, материалды қисынды құрылымдаған және баяндаған студентке қойылады. Бұл жағдайда студент арнайы әдебиеттерді білуі керек. Тамаша баға алу үшін тиісті саладағы проблемалық сұрақтарды белгілеу, оларды талдау және шешім нұсқаларын ұсыну, нақтылау және қосымша сұрақтарға толық жауаптар беру қабілетін көрсету қажет; материалды ұсыну логикасын сақтай отырып, семинар сұрақтарына толық дұрыс жауап берген, бірақ жауап беру кезінде принципті сипаты жоқ, жекелеген дәлсіздіктерге жол берген студентке қойылады. "Жақсы" студентке көрсетілуі мүмкін, ол нақтылау және қосымша сұрақтарға нақты және толық жауап бере алмаған жағдайда; семинар сұрақтарына жауап беру кезінде қателіктер мен дәлсіздіктер жіберген, жауап материалын логикалық түрде құра алмайтындығын және проблемалық мәселелер бойынша өз ұстанымын тұжырымдай алмайтындығын көрсеткен, толық емес білім көрсеткен студентке қойылады,. Бұл жағдайда тапсырмалардың кем дегенде біреуі бойынша қателіктер түбегейлі болмауы керек; студентке, егер ол семинар сұрақтары бойынша жауап бермесе, қойылады; барлық сұрақтарға нақты қателері бар дұрыс емес жауаптар берсе; қосымша және нақтылайтын сұрақтарға жауап бере алмаса
Коллоквиум студент материалды толық баяндаса (сұраққа жауап берсе), негізгі ұғымдарды дұрыс анықтаса; материалды түсінуді анықтаса, өз пікірін негіздей аласа, білімді іс жүзінде қолдана алса, тек оқулықтан ғана емес, қажетті мысалдар келтіре алатын болса, бірақ дербес құрастырылған; материалды әдеби тіл нормалары тұрғысынан дәйекті және дұрыс баяндай білсе студент "өте жақсы" сияқты талаптарды қанағаттандыратын жауап берсе, бірақ өзі түзететін 1-2 қатеге және баяндалғанның реттілігі мен тілдік дизайнындағы 1-2 кемшілікке жол берсе қойылады студент осы тақырыптың негізгі ережелерін білсе және түсінсе, бірақ материалды толық көрсетпесе және ұғымдарды анықтауда немесе ережелерді тұжырымдауда дәлсіздіктерге жол берсе; жеткілікті терең және дәлелді түрде білмейді өз пайымдауларын негіздеу және өз мысалдарын келтіру; материалды дәйексіз баяндайды және баяндалғанның тілдік ресімдеуінде қателіктер жібереді студент тиісті сұрақтың көп бөлігін білмесе," қанағаттанарлықсыз " қойылады, анықтамалар мен ережелерді тұжырымдауда қателіктер жібереді, олардың мағынасын бұрмалайды, материалды ретсіз және сенімсіз түрде баяндайды.
Тестілеу берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің -100 – 90 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің – 89-75 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің - 74-50 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің - 50% - дан азы тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады.
Есептер шығару, кейс шешу студент практикалық жұмыс тақырыбы бойынша оқу материалын терең білсе, жұмыста қолданылатын негізгі ұғымдардың өзара байланысын игеруді көрсетсе, барлық нақтылайтын және қосымша сұрақтарға жауап бере алса, қойылады. Студент практикалық жұмыс тақырыбы бойынша теориялық және практикалық материал туралы білімдерін көрсетеді, есептің көрсеткіштері арасындағы байланысты анықтайды, дұрыс шешім алгоритмін береді, тапсырманың шарты бойынша пәнаралық байланыстарды анықтайды. студент оқу материалын білсе, негізгі әдебиеттерді игерсе, барлық қосымша және нақтылау сұрақтарына толық жауап бере алса, қойылады. Студент практикалық жұмыс тақырыбы бойынша теориялық және практикалық материал туралы білімдерін көрсетеді, есептерді шешуде шамалы дәлсіздіктерге жол береді, тапсырманы шешу алгоритмін дұрыс таңдағанда пәнаралық байланыстарды толық түсінбесе. студент жалпы практикалық жұмыс материалын игерсе, барлық нақтылау және қосымша сұрақтарға жауап бермесе, қойылады. Студент ұсынылған тапсырманы дұрыс бағалауда қиындықтарға тап болады, мұғалімнің жетекші сұрақтарын талап ететін толық емес жауап береді, мұғалімнің жетекші сұрақтарында мәселені шешу алгоритмін таңдау мүмкін боламаса. студентке, егер ол практикалық жұмыстың негізгі оқу материалын білуде елеулі олқылықтарға ие болса, сұрақтардың мазмұнын толық ашпаса, нақтылайтын және қосымша сұрақтарға жауап бере алмаса, қойылады. Студент оқиғаны дұрыс бағаламағанда, әрекет алгоритмін дұрыс таңдамаса. Студенттің кеңейтілген жауабы берілген тақырып бойынша үйлесімді, логикалық дәйекті болуы керек, оның нақты жағдайларда анықтамаларды, ережелерді қолдану қабілетін көрсетуі керек. Бағалау көрсеткіштері: 1) жауаптың толықтығы мен дұрыстығы; 2) зерделенгенді түсіну, түсіну дәрежесі;
Бақылау жұмысы Студент тест тапсырмасын толығымен орындады, үйренген оқу материалы аясында тамаша білім мен дағдыларды көрсетті, бақылау жұмысы ұқыпты және қойылған талаптарға сәйкес рәсімделді. Студент тест тапсырмасын толығымен орындады, жақсы білім мен дағдыларды көрсетті, бірақ ұсынылған шешімнің оңтайлылығын негіздей алмады, тест жұмысын жобалауда кемшіліктер бар. Студент тест тапсырмасын толығымен орындады, бірақ елеулі дәлсіздіктерге жол берді, нәтижелерді дұрыс түсіндіре алмады, бақылау жұмысының сапасы жеткіліксіз. Студент тест тапсырмасын толық орындамады
Емтихан 90%-100% орындалған тапсырмалар 89%-70% орындалған тапсырмалар 69%-50% орындалған тапсырмалар 49%-0% орындалған тапсырмалар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Ұйымды басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есеп
  • Бухгалтерлік есептің пәні мен әдісі
  • Бухгалтерлік баланс
  • Шоттар жүйесі және қос жазба
  • Бухгалтерлік есепте құжат айналымын ұйымдастыру
  • Ақша қаражаттары мен инвестицияларды есепке алу
  • Дебиторлық берешекті есепке алу
  • Қорларды есепке алу
  • Ұзақ мерзімді активтерді есепке алу
  • Ұйымның міндеттемелерін есепке алу
  • Капитал мен резервтерді есепке алу
  • Кірістер мен шығыстарды есепке алу
  • Қаржылық есептілікті дайындау және ұсыну
Негізгі әдебиет
  • Закон Республики Казахстан «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности» от 28.02.2007, № 234 (с изменениями и дополнениями на 01.01.2020 г.).
  • Типовой план счетов (Приказ Министра финансов РК от 2 октября 2018 года № 877.
  • Кабылова Н.К. Бухгалтер (Основы бухгалтерского учета): учебник / Н. К. Кабылова, Ш. А. Доспалинова, Е. Н. Оразалинов. - Астана: Фолиант, 2011. - 372 с.
  • Назарова В.Л. Бухгалтерский учет. Учебное пособие - Алматы: Экономика, 2011.
  • Проскурина В.П. Бухгалтерский учет от азов до баланса, практическое пособие. - Алматы. «LEM», 2012.
Қосымша әдебиеттер
  • Приказ Министра Финансов Республики Казахстан от 31 марта 2015г., № 241 «Об утверждении Правил ведения бухгалтерского учета»
  • Миржакыпова С.Т., Аппакова Г.Н. Основы бухгалтерского учета. Учебное пособие для вузов – Алматы, «Издательство Экономика», 2009. – 186 с.
  • Поринг Л.А. Практикум по теории бухгалтерского учета: учеб. пособие / Л. А. Поринг. - 2-е изд. - Астана : Фолиант, 2010. - 68 с.