Introduction to W3C Technology
Description: Studying the main W3C standards and implementing them in practice. Acquisition of skills in designing websites, graphic content using modern technologies and tools. This course introduces students to the world of web development, teaching the basics of HTML for structuring web pages, CSS for styling, and JS for adding interactivity. Upon completion of this course, students will be able to create simple web pages with basic functionality.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Of Informatively-communication technologies
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | |
Laboratory works | 30 |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: University component
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- формирование у студентов теоретических знаний и практических навыков работы с современными WWW технологиями, методами и инструментальными средствами, применяемыми для разработки веб-ориентированных информационных систем
Objective
- ознакомление с базовыми концепциями и приемами web-программирования
- приобретение навыков использования современных языков программирования для создания web-ресурсов
- развитие самостоятельности при создании web-сервисов, сайтов, порталов с использованием изученных технологий
Learning outcome: knowledge and understanding
- понимание принципов функционирования глобальной сети Интернет
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- применять современные технологии W3C при создании web-ориентированных приложений
Learning outcome: formation of judgments
- формировать суждения о значении и последствиях своей профессиональной деятельности с учётом социальных, профессиональных и этических позиций
Learning outcome: communicative abilities
- развивать навыки межличностной и групповой коммуникации для делового взаимодействия в свой профессиональной деятельности
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- развивать навыки обучения, способствующие профессиональному и личностному развитию, повышению квалификации в области информационных технологий
Teaching methods
- интерактивная лекция (применение следующих активных форм обучения: ведомая (управляемая) дискуссия или беседа; демонстрация слайдов; мозговой штурм); - информационно-коммуникационная (например, занятия в компьютерном классе с использованием профессиональных пакетов прикладных программ); - поисково-исследовательская (самостоятельная исследовательская деятельность студентов в процессе обучения); - решение учебных задач.
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
Period | Type of task | Total |
---|---|---|
1 rating | Лабораторная работа 1 | 0-100 |
Лабораторная работа 2 | ||
Лабораторная работа 3 | ||
Лабораторная работа 4 | ||
Рубежный тест | ||
2 rating | Лабораторная работа 5 | 0-100 |
Лабораторная работа 6 | ||
Лабораторная работа 7 | ||
Лабораторная работа 8 | ||
Рубежный тест | ||
Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
F | 0 | 0-24 |
Topics of lectures
- W3C
- Язык описания документов HTML
- Каскадные таблицы стилей CSS
- Формы HTML
- Основы языка программирования JavaScript
- Создание страниц DHTML с использованием JavaScript
- Библиотека JQuery
- Основы языка XML
- Протокол HTTP
- Онтология
Key reading
- Джон Дакетт HTML и CSS. Разработка и дизайн веб-сайтов. - Москва, Эксмо, 2020 г.
- Джон Дакетт JavaScript и jQuery: интерактивная веб-разработка [пер. с англ. М. А. Райтмана]. - Москва : Эксмо, 2020 г.
- Дэвид Флэнаган JavaScript. Полное руководство, - Вильямс, 2021 г. - 720
- John Davies, Paul Warren, Rudi Stude. Semantic Web Technologies.- ЛитРес, 2019. - 328
- Хорстман К. С. Современный JavaScript для нетерпеливых / пер. с англ. А. А. Слинкина. – М.: ДМК Пресс, 2021. – 288 с
- Д. Хантер, Фосетт Дж., Рафтер Дж. XML. Базовый курс, - Вильямс, 2018 г.
Further reading
- Бен Фрэйн HTML5 и CSS3. Разработка сайтов для любых браузеров и устройств - ООО «Питер Пресс», 2015. - 272с
- С.М.Тимачев Обзор HTTP - http://www.xserver.ru/computer/protokol/http/1/