ЖЭС-қа суды дайындау

Дуйсембаева Гульнур Сеитхановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән студенттерге судың сапасы мен суды тұтыну объектісіне байланысты жылу электр станцияларында, атом электр станцияларында суды дайындаудың заманауи технологиялық әдістерін, жылу электр станцияларының су тазарту қондырғыларының негізгі жабдықтарын есептеу және таңдау әдістерін меңгеруге мүмкіндік береді.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Техникалық термодинамика

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Пәннің мақсаты әр түрлі қалдықтардан суды тазалау технологиясында инженерлік ойды дамыту және электр станциясын жобалау және пайдалану процесінде су сапасының нормативтік көрсеткіштерін қамтамасыз ету№
Міндет
  • Пәннің тапсырмасы – студенттерді ЖЭС, АЭС-қа заманауи технологиялық тәсілмен су дайындауға үйретеді. ЖЭС су дайындау қондырғыларының негізгі жабдықтарын таңдау және нысанның су қажеттілік есебінінің тәсілдерін және су сапасына байланысты шешімдер қабылдау қарастырылады, студенттерді әдебиет көздеримен жұмыс істеуге үйрету
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Студенттер Су дайындау қондырғысының сұлбасын таңдау үшін негізгі және қосалқы жабдықтардың пайдалану мәліметтері мен сипаттамаларын талдай алады және жылу тасымалдағыштың сапасының химиялық-технологиялық мониторингі жүйесі
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Су дайындау қондырғысының технологиялық көрсеткіштерін талдаудың негізгі әдістерін; су-химиялық режимді қолдау мен түзетудің негізгі әдістерін меңгерген.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Түсіндіру әдісі осы мәселе бойынша ойға негізделген. Педагог материалды бере отырып, нақты мысал келтіреді, ұсынылған тақырып шеңберінде егжей-тегжейлі қарау жүргізіледі.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • 1. Жұмыс орнын техникалық қамтамассыз ету, технологиялық өндіріске, техникалық қауіпсіздік нормаларымен және өндірістік санитарияға сәйкес технологиялық құрылғыларды орналастыру
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • 1. Алынған білімдерін іс жүзінде қолдану дағдылары, электрмен жабдықтау жүйелерін талдау әдістерін қолдану, есептеу техникасының заманауи құралдарын қолдану.
Оқыту әдістері

1. Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Оқушылардың білімді іздестіруге және басқаруға, есептерді өз бетінше шешуге тәжірибе жинауға қатысуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды атап өткен жөн: - проблемалық және жобалық-бағытталған оқыту технологиясы; - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, ми шабуылы, пікірсайыс және басқа белсенді нысандар мен әдістер); - жағдай әдісі (жағдайды талдау); - студенттер іскерлік, рөлдік, имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиясы; - ақпараттық және коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан оқыту) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг № 1 практикалық жұмыс - Табиғи судың сапасы. Жылуэнергетикада суды қолдану . Су сапасының биологиялық көрсеткіштерін анықтау . 0-100
№ 2 практикалық жұмыс - Судың кермектілігін анықтау. Есепті шешуге мысалы.
№ 3 практикалық жұмыс - Судың сілтілігін анықтау. Судың сілтілігін анықтаудың негізгі әдістері.
№ 4 практикалық жұмыс- Судың коагуляциясы. Судың коагуляциясын анықтаудың негізгі әдістері.
№ 5 практикалық жұмыс - Суды сүзу. Суды сүзуді анықтаудың негізгі әдістері.
№1 СӨЖ - Сынама алу, тасымалдау және сақтау ережелері. Судың сапа көрсеткіштерін анықтау әдістері
№2 СӨЖ - Карбонаттар, көмірсутектер, қаттылық және сілтілік
Ауызша сауалнама
№1 аралық бақылау
2  рейтинг № 6 практикалық жұмыс - Тұндыру әдісі бойынша суды жұмсарту процестері және реагенттердің шығыны. Әктеу әдістері. 0-100
№ 7 практикалық жұмыс - Созылу процестері, катионитті сүзгінің жұмысы және реагенттердің шығыны. Тапсырманы шешу мысалы.
№ 8 практикалық жұмыс - Суды тұзсыздандыру. Буландыру және бу түрлендіргіш қондырғыларды қосу әдістері мен сұлбалары.
№ 9 практикалық жұмыс - Өнеркәсіптік кәсіпорындарда су мен конденсатты өңдеу әдістері. ФСД-да су мен конденсатты тазартудың технологиялық схемалары
№ 10 практикалық жұмыс - Ағынды суларды өңдеу әдістері. Жылу алмастырғыштардың биологиялық өсуімен күресу және суды зарарсыздандыру үшін тотықтырғыштарды қолдану.
№3 СӨЖ - Судағы сульфаттар мен хлоридтердің құрамын анықтау
№4 СӨЖ - Металл құрамын анықтау
Ауызша сауалнама
№2 аралық бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Таяз теориялық білімін көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгереді, түзету арқылы ғана түзетілетін қателер жібереді. мұғалім. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және жүйелілік жетіспеушілігін көрсетеді презентация, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақта жауап беруден бас тартады
Практикалық (семинар) сабақтарында жұмыс талап етілетін әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл толтырады; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын және бұрын оқытылатын материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқуда алған материалмен байланыс орната алады. «5» деген баға талаптарын орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберді. Студенттің сұрақтарға жауабы 5-жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда үйренген материалмен байланысын қолданбай беріледі; Бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс сұрақтарын меңгеруде бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін кейбір мәселелер туындайды; бір өрескел қатеден және екі олқылықтан артық емес. жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 балл алу үшін қажет мөлшерден көп қателер мен кемшіліктер жіберді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • Суды алдын ала өңдеу
  • Әктас
  • Ион алмасу әдісімен суды өңдеу
  • Химиялық тұзсыздандыру
  • Суды тазалаудың мембраналық әдістері
  • Электродиализ технологиясы
  • Судан газдарды алып тастау
  • Декарбонизаторлар
  • Салқындатқыш және циркуляциялық суды өңдеу
  • Суды өңдеудің физикалық әдістері
  • Суды термиялық тұзсыздандыру
  • Бу түрлендіргіш қондырғылар
  • Электр станцияларының ағындары және оларды залалсыздандыру технологиялары
  • Жабдықтарды консервациялаудан және химиялық тазартудан ағындар
Негізгі әдебиет
  • 1 Справочник. /Под ред. д.т.н., действительного члена Академии промышленной экологии С.Е. Беликова. - М.: Аква-Терм, 2017 (электронная версия).
  • 2.Гужулев Э.П.Водоподготовка и водно-химические режимы в теплоэнергетике: учебное пособие. Омск: ОмГТУ, 2020.
  • 3 Воронов В.Н., Петрова Т.И. Под ред. Пильщикова А.П. Водно-химические режимы ТЭС и АЭС. М.: Издательский дом МЭИ, 2019.
  • 4 Копылов А.С. Водоподготовка в энергетике: учеб. пособие: доп. Мин. обр. РФ / А. С. Копылов, В. М. Лавыгин, В. Ф. Очков. - М. : Изд-во Моск. энергет. ин-та, 2003. - 310 с.
  • 5 Воронов В.Н., Петрова Т.И. Под ред. Пильщикова А.П. Водно-химические режимы ТЭС и АЭС. М.: Издательский дом МЭИ, 2009. – 240 с.
  • 6 "Общая энергетика: Энергетическое оборудование, Часть 2: справочник для академического бакалавриата" (М.: Издательство Юрай, 2017)
  • 7 "Электрический нагрев: основы физики процессов и конструктивных расчетов: учебное пособие" (И. В. Юдаев, Е. Н. Живописцев, СПб.: Лань, 2018), "Паровые котлы тепловых электростанций" (М.И.Резников, Ю.М. Липов, М.: Энергоиздат, 2021)
  • 8 "Процессы и аппараты передовых технологий водоподготовки и их программированные расчеты: учеб. пособие" (А. С. Копылов, В. Ф. Очков, Ю. В. Чудова, М.: Изд-во Моск. энергет. ин-та, 2019).
Қосымша әдебиеттер
  • 9 Беседина Т.Н. Стандарт УТЭК Методическое пособие по оформлению пояснительной записки и графических работ курсового и дипломного проектирования. - Уфа: Минестерство энергетики РФ, Уфимский топливно-энергетический колледж, 2004.
  • 10. Копылов А.С., Лавыгин В.М., Очков В.Ф. Водоподготовка в энергетике: Учебное пособие для вузов. М.: Издательский дом МЭИ, 2006. 309 с.: ил.
  • 11. Гурвич С.М., Шапкин И.Ф. Справочник по обработке воды для промышленных котельных низкого давления. М.-Л.: Госэнергоиздат, 1950. 80 с.