Жылу технологиялық процесстері мен қондырғыларын автоматтандыру
Дуйсембаева Гульнур Сеитхановна
Сипаттама: Пән өндіріс процесін автоматтандыру жүйелерін талдау негіздерін зерттейді. Қарастырылатын сұрақтар: автоматты реттеудің техникалық құралдарының анықтамалары және автоматтандырылған басқару жүйелері, әртүрлі автоматика элементтерінің статикалық және динамикалық сипаттамаларының параметрлері, автоматтандырудың техникалық құралдары. Олар цифрлық автоматтандырудың арифметикалық және логикалық негіздері, сондай-ақ цифрлық басқару құрылғылары мен автоматиканың сезгіш және іске қосу құрылғылары арасындағы байланыс құрылғылары туралы білімдерін дамытады.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Жылумассасының алмасуы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- өнеркәсіптік кәсіпорындарының энергетикалық шаруашылығын автоматты басқару жүйелғрін құру және пайдалану негіздері бойынша студентер білімін қалыптастыру
Міндет
- өнеркәсіптік кәсіпорындарда орталықтандырылған іске асырудың қағидалары, негізгі ұғымдары және олардың түрлерін игеру. қазіргі техниалық құралдарыме ақпаратты өлшеу, кодтау, өңдеу мәселерінде қолданылатын автоматтық құрылғылар, оперативті және диспетчерлік басқару жүйелерін құру міндеттері мен қағидаларын игеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Өнеркәсіптік технологияларын автоматты басқару жүйесі жиын және бастапқы деректердің анализында қатысу даярлықпен жабдықтың және қызметтің нысанының элементін жобалау үшін арада бүтіндікте игерушілік нормативтік құжаттама және ізденістің және ақпараттың өңдеуінің қазіргі әдістері
- Өнеркәсіптік жылуэнергетикасының технологиялық басқару нысандары. Ие болу жиын және бастапқы деректердің анализында қатысу даярлықпен жабдықтың және қызметтің нысанының элементін жобалау үшін арада бүтіндікте және игерушілік нормативтік құжаттама және ізденістің және ақпараттың өңдеуінің қазіргі әдістері
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Өнеркәсіптік жылуэнергетикасының технологиялық басқару нысандарыың түрлері Түрлік әдістемелермен есеп жүргізу. Техникалық тапсырмаларға сәйкес стандартты автоматизация жобалауларымен жеке бөлшектер мен құрамаларын жобалау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Гармоникалық тербелістер және тікбұрышты және трапеция пішінді мерзімді наразылық генераторды қолдану арқылы жиілік сипаттамаларын анықтау Өндірісте экологиялық қауіпсіздікті сақтау, энерго және ресурс қоғау шараларын және экоқорғау жобаларын орындау мен құрастыруда қатысу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Объектінің беру функциясын жылдамдау функциясымен анықтау. Жұмыс орындарын ұйымдастыру және оларды техникалық жабдықтау, өндіріс технологиясы, қауіпсіздік техникасы және өндірістік санитария, өрт қауіпсіздігі мен денсаулығына сәйкес технологиялық жабдық
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Өнеркәсіптік технология прцестерін басқару мен құру. Өндіріс алаңдарында сапа менеджменті процестер үшін құжаттаманы жасауға қабілетті болу және жұмыс орнында экологиялық қауіпсіздігі сақталуын қадағалау, энерго және ресурс қорғау шаралалын өндірісте әзірлеу және жүзеге асыру
Оқыту әдістері
Оқытудың кредиттік технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық нысандарда жүргізілуге тиіс. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялар қатарында мыналарды бөліп көрсету қажет: - проблемалық - және жобалық-бағдарланған оқыту технологиясы; - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникативтік технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, ми шабуылы, оқу дебаттары және басқа да белсенді нысандар мен әдістер);-кейстер әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық - коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру)
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | 1 межелік бақылау 1 практикалық сабақ. Аналитикалық формада көрсетілген басқару объектілерінің динамикалық сипаттамаларын түрлендіру. 10 0-100 | 0-100 |
СӨЖ №1- Технологиялық басқару объектілерін оңтайландыру әдістері. Технологиялық объектілерді статикалық және динамикалық оңтайландыру. | ||
2 практикалық жұмыс. Басқару объектісінің беріліс функциясын оның үдеу қисығынан анықтау. | ||
СӨЖ №2-Динамикалық бағдарламалауды түсіну | ||
3 практикалық жұмыс. Басқару жүйесіндегі өтпелі процестерді құру. | ||
4 практикалық жұмыс. Электрмен жабдықтау жүйелерін басқарудың негізгі объектілерін қарастыру | ||
СӨЖ №3- Автоматтандырудың техникалық құралдарының сенімділігі. | ||
Бақылау жұмысы. Бірінші аралық бақылау | ||
2 рейтинг | 5 практикалық жұмыс. Басқару жүйелерін әртүрлі критерийлер бойынша бөлу бойынша есептерді шешу. | 0-100 |
Таңдауға: СӨЖ № 4. СӨЖ № 5 электрлік басқару жүйелерінің іске қосу құрылғылары мен жетектері. Пневматикалық және гидравликалық жүйелердің өлшеу түрлендіргіштері | ||
6 практикалық жұмыс. Басқару жүйелерін әртүрлі критерийлер бойынша бөлу бойынша есептерді шешу. | ||
СӨЖ №6- Электр жетек жылдамдығын реттеу жүйелері. | ||
7 практикалық жұмыс. Жылу электр станциясының қуатты энергоблогын басқарудың автоматтандырылған жүйесі | ||
СӨЖ №7- Позициялау режимінде жетекті басқару | ||
8 практикалық жұмыс. Өнеркәсіптік кәсіпорынның құрылымы және оларды басқару міндеттері. | ||
Бақылау жұмысы. Екінші аралық бақылау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу | жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | Таяз теориялық білімін көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгереді, түзету арқылы ғана түзетілетін қателер жібереді. мұғалім. | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және жүйелілік жетіспеушілігін көрсетеді презентация, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақта жауап беруден бас тартады |
Практикалық (семинар) сабақтарында жұмыс | талап етілетін әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл толтырады; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын және бұрын оқытылатын материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқуда алған материалмен байланыс орната алады. | «5» деген баға талаптарын орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберді. Студенттің сұрақтарға жауабы 5-жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда үйренген материалмен байланысын қолданбай беріледі; Бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. | жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс сұрақтарын меңгеруде бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін кейбір мәселелер туындайды; бір өрескел қатеден және екі олқылықтан артық емес. | жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 балл алу үшін қажет мөлшерден көп қателер мен кемшіліктер жіберді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Білім деңгейін тексеруге арналған бақылау жұмысы | қатесіз немесе қатесіз орындалған жұмыс үшін беріледі; тапсырмалардың кемінде 90% орындалуы керек | егерде бір кішігірім қате мен бір кемшіліктен көп болмаса және үш кемшіліктен көп болмаса жұмыс үшін беріледі. Тапсырмалардың 70-89% орындалуы керек | егер студент бүкіл жұмыстың кемінде 50% дұрыс орындаса немесе бір өрескел қате және екі кемшілік, бір өрескел және бір болмашы қате, үштен көп емес, бір болмашы қате және үш кемшілік болса беріледі. , төрт-бес кемшілік болса | қателер мен кемшіліктердің саны 3-баға бойынша нормадан асса немесе барлық жұмыстың 50%-дан азы дұрыс орындалған жағдайда беріледі. |
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Коллоквиумның әртүрлі түрлері (ауызша, жазбаша, аралас, экспресс, т.б.) | студент жүйелі теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін және нақтылау сұрақтарына жылдам жауап беру қабілетін көрсетеді | студент күшті теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, мәнін, құбылыстары мен процестерін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге болмашы қателіктер жібереді, оны өз бетінше тез түзетеді; немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен | Студент теориялық білімінің таяздығын көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауға және мысалдар келтіруге жеткіліксіз қабілеттерін көрсетеді, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгереді, тек түзету арқылы ғана түзетілетін қателер жібереді. мұғалімнің түзетуі | студент пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және презентацияның жүйелілігі, түзетуші мұғаліммен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, жауап беруден бас тартады |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Негізгі ұғымдар мен анықтамалар
- Реттеу объектісінің құрылымдық сұлбалары
- Автоматтандыру жүйесін таңдау реттілігі
- Негізгі технологиялық параметрлерді реттеу
- Температураны реттеу
- Сұйықтар мен газдардың қозғалу процестерін автоматтандыру
- Жылу процестерін автоматтандыру
- Масса алмасу процестерін автоматтандыру
- Абсорбция процесін автоматтандыру
- Абсорбция – десорбция процесін автоматтандыру
- Булану процесін автоматтандыру
- Булану процесін автоматтандыру
- Реакторлық процестерді автоматтандыру
- Өндірістік кәсіпорындарда жылу электр станцияларын дамытудағы жаңа технологиялар
Негізгі әдебиет
- 1.Моделирование и оптимизация промышленных теплоэнергетических установок Е. Г. Авдюнин 2019 г.
- 2.Цирельман Н.М. Конвективный тепломассоперенос: моделирование, идентификация, интенсификация: Монография. - 2-е изд., СПб.: Лань, 2018. Автоматизированная подготовка чертежей в среде графической подсистемы САПР AutoCADH Метод, указания/ Г. И. Гололобов. - Омск: Изд-во ОмГТУ, 2019.
- 3. Автоматизация технологических процессов на ТЭС и управление ими / П. А. Щинников, Г. В. Ноздренко, А. И. Михайленко [и др.]. – Новосибирск : Новосибирский государственный технический университет, 2014.
- 4. "Теория автоматического регулирования теплоэнергетических процессов. Лабораторный практикум" авторы: В. И. Назаров, Анастасия Павловская, Снежана Ракевич, 2020 г.
- 5. "Геотермальная энергетика" авторы: Г.В. Томаров и др., М.: Интехэнерго-Издат, Теплоэнергетик, 201
Қосымша әдебиеттер
- 6. Chang Tien-Chien. Computer-Aided Manufacturing : к изучению дисциплины / Chang Tien-Chien, Wysk Richard A., Wang Hsu-Pin. - New Delhi : Pearson, 2016.
- 7. Плетнев, Г. П. Автоматизация технологических процессов и производств в теплоэнергетике : учебник / Г. П. Плетнев. — Москва : МЭИ, 2016. — 352 с.
- 8. Валерий Иванников: Технические измерения и автоматизация в тепло- и электроэнергетике. Учебное пособие., 2022-296с
- 9. Управление технологическими процессами и производствами. Учебное пособие., 2023- 208с
- 10. Юрий Тверской: Автоматизация пылеугольных котлов электростанций. Монография., 2018 -472 с