Икемді автоматтандырылған өндірістің технологиялық негіздері

Комбаев Куат Курганович

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: "Икемді автоматтандырылған өндірістердің технологиялық негіздері" пәні жоғары икемділікті, процестерді автоматтандыруды және өндірістік талаптардағы өзгерістерге бейімделуді біріктіретін заманауи автоматтандырылған өндіріс жүйелерін ұйымдастыру мен жұмыс істеудің теориялық және практикалық аспектілерін қамтиды. Курс аясында оқытылады: Өндірістің икемділігі мен автоматтандыру тұжырымдамалары-өндіріс контекстіндегі икемділікті анықтау, икемді өндіріс жүйелерін (GPS) жіктеу. Өндірістік процестерді автоматтандыру негіздері - Автоматты басқару әдістері мен технологиялары, автоматтандырудағы ақпараттық технологиялардың рөлі.

Кредиттер саны: 6

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • "Икемді автоматтандырылған өндірістердің технологиялық негіздері" пәнінің мақсаты икемді автоматтандырылған өндірістік жүйелерді (ИАӨЖ) жобалау, пайдалану және оңтайландыру үшін қажетті білімі мен дағдылары бар мамандарды даярлау болып табылады. Бұл жүйелер өзгермелі өндіріс жағдайларына жоғары бейімділікпен өндіріс процестерін автоматтандыруды қамтиды, сонымен қатар ресурстарды тиімді пайдалануға, өнім сапасын жақсартуға және шығындарды азайтуға мүмкіндік береді. Пәннің негізгі мақсаттары мыналарды қамтуы мүмкін: Икемді автоматтандырылған өндірістерді ұйымдастырудың принциптері мен әдістерімен танысу. ИАӨЖ-та қолданылатын технологиялық процестер мен жабдықтарды зерттеу. Өндірістік процестерді басқарудың автоматтандырылған жүйелерін жобалау және енгізу дағдыларын дамыту. Оларды оңтайландыру үшін икемді өндірістік жүйелердің жұмысын бақылау және талдау әдістерін меңгеру. Автоматтандыру мен роботтандырудың заманауи тәсілдерін үйрету
Міндет
  • Өндіріс икемділігінің негіздерін зерттеу: Өндірістік жүйелердің икемділігін, оның түрлерін (құрылымдық, функционалдық, операциялық) түсіну. Әр түрлі деңгейлерде икемділікке жету жолдарын бағалау (технологиялық процестерден ұйымдық құрылымға дейін). Икемді автоматтандырылған жүйелерді (ИАӨЖ)жобалау: Белгілі бір өндіріс үшін икемді автоматтандырылған жүйе тұжырымдамасын әзірлеу. Жабдықты, роботты жүйелерді, CNC станоктарын, Көлік құралдарын және жүйенің икемділігін қамтамасыз ететін басқа компоненттерді жобалау және таңдау. Өндірістік процестерді автоматтандыру: Басқару жүйелерін, деректерді жинауды, жабдықтың күйін бақылауды қоса алғанда, әртүрлі автоматтандырылған технологиялардың қолданылуын бағалау. Икемді өндірісті басқару үшін бағдарламалық қамтамасыз етуді әзірлеу және енгізу, ИАӨ жүйелерін (өндірістік процестерді басқару жүйелері) пайдалану. Икемді автоматтандырылған жүйелерді қолдана отырып өндірісті оңтайландыру: Әдістерді әзірлеу
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Икемді автоматтандырылған өндіріс тұжырымдамасын түсіну: Өндіріс пен сұраныстың өзгеруі жағдайында жоғары бейімделу мен тиімділікті қамтамасыз ететін икемді өндірістік жүйелерді ұйымдастыру принциптерін зерттеу. ГАП автоматтандырылған жұмыс станцияларын, тасымалдау жүйелерін, басқару және бақылау жүйелерін қалай біріктіретіні туралы білім. Икемді өндіріс жүйелерінің түрлері мен компоненттері: Икемді өндірістердің әртүрлі түрлерін білу: икемді автоматтандырылған жұмыс орындарынан (ГАРМ) икемді ағындық желілерге дейін. Жүйенің әртүрлі компоненттерінің рөлін түсіну: Роботтар, құбырлар, CNC (сандық бағдарламалық қамтамасыз ету), Өнеркәсіптік компьютерлер және сенсорлар. ГАП жобалау құралдары мен әдістері: Жабдықты таңдауды, өндіріс ағындарын анықтауды және басқаруды қоса алғанда, икемді өндіріс жүйелерін жобалау принциптерін зерттеу. Өндірістік процестерді оңтайландыру және жүйенің тиімділігін талдау үшін модельдеу әдістерін қолдану. Технология
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Икемді автоматтандырылған өндіріс (ГАП)тұжырымдамасын түсіну: Студенттер өндірістік жүйелердегі икемділіктің негізгі принциптерін, соның ішінде жабдықты тез өзгерту, өндірісті сұраныс пен өнім ерекшеліктерінің өзгеруіне бейімдеу мүмкіндігін игеруі керек. Автоматтандырудың тиімділікті арттырудағы және шығындарды азайтудағы рөлін түсіну де маңызды. ГАП-тағы технологиялық процестерді білу: Студенттер құрастыру, Материалдарды өңдеу, сапаны бақылау және орау сияқты икемді жүйелерде автоматтандырылуы мүмкін әртүрлі өндірістік процестерді түсінеді деп күтілуде.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Автоматтандыру өнімділікті жақсартуға және шығындарды азайтуға қалай ықпал ететіні туралы пікір қалыптастыру. Бұл адамның минималды араласуымен тапсырмаларды орындай алатын роботты және бағдарламаланатын жүйелерді пайдалануды қамтуы мүмкін.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Студенттер Автоматтандыру және өндірістік технологиялар саласындағы әртүрлі мамандармен жұмыс істеу үшін қажет пәнаралық топтарда ынтымақтастық дағдыларын дамытуы керек. Бұл тыңдауды, пікір алмасуды, сондай-ақ туындаған мәселелерді сындарлы түрде шешуді қамтиды.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Технологиялық процестермен жұмыс істеу қабілеті: тиімділікті арттыру үшін жаңа технологиялар мен процестерді енгізуді қоса алғанда, икемді автоматтандырылған өндірістерде технологиялық процестерді әзірлеу, баптау және оңтайландыру дағдылары.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: - проблемалық және жобалық-бағдарланған оқыту технологиясы; -оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникативті технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, миға шабуыл, оқу пікірталастары және басқа да белсенді формалар мен әдістер); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары;-ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық тапсырмалар Материалды жақсы түсіну, жан-жақты білім, керемет Дағдылар мен дағдылар қарастырылып отырған тақырыптың өзектілігін көрсетеді, негізгі категориялар дұрыс анықталған; қорытындыда егжей-тегжейлі, тәуелсіз тұжырымдар тұжырымдалған; Материалды толық түсіну, жақсы білім, Дағдылар мен дағдылар тақырыптың өзектілігін ашады; зерттелген материал бойынша кішігірім қателіктер мен кемшіліктер бар; қорытындыда жалпы тұжырымдар тұжырымдалған. Материалды қолайлы түсіну, қанағаттанарлық білім, Дағдылар мен дағдылар тақырыптың өзектілігі толық ашылмаған; теориялық талдау сипаттамалық түрде берілген, студент қарастырылып отырған материалдарға деген көзқарасын көрсетпеген, бірқатар пайымдаулар үстірт; тұжырымдар тұжырымдалмаған. материалдың негізгі мазмұны игерілмеген және ашылмаған; студенттің жауап беруден бас тартуы. материалдың негізгі мазмұны игерілмеген немесе ашылмаған; қорытындылар мен жалпылаудың болмауы; студенттің жауап беруден бас тартуы.
Рейтингтік тест 1, 2 Материалды жақсы түсіну, жан-жақты білім, керемет Дағдылар мен дағдылар Материалды толық түсіну, жақсы білім, шеберлік және шеберлік Материалды қолайлы түсіну, қанағаттанарлық білім, Дағдылар мен дағдылар материалдың негізгі мазмұны игерілмеген және ашылмаған; қорытындылар мен жалпыламалардың болмауы; студенттің жауабындағы өрескел қателіктер; жауап беру процесінде тақырыптан және зерттелетін бағдарламадан айтарлықтай ауытқу; жауап беруден бас тарту
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Икемді автоматтандырылған өндірістерге кіріспе (ГАП): түсінігі, мақсаттары мен міндеттері
  • Икемді автоматтандырылған өндірістердің құрылымы мен компоненттері
  • Өндірістегі автоматтандыру түрлері: қарапайымнан икемді жүйелерге дейін
  • Модульдік және әмбебап автоматтандыру жүйелері: ерекшеліктері мен қолданылуы
  • Икемді автоматтандырылған өндірістерді икемділік деңгейіне қарай жіктеу
  • Икемді өндірісті ұйымдастыру негіздері: әдістері мен тәсілдері
  • Автоматтандырудың заманауи технологиялары: Роботтар, CNC және автоматтандырылған желілер
  • Икемді автоматтандырылған өндірістердегі Ақпараттық технологиялар
  • Икемді өндірісті басқару жүйелері: SCADA, MES, ERP
  • Икемді өндірісті сұраныс пен өнім сипаттамаларының өзгеруіне бейімдеу процесі
  • Икемді автоматтандырылған өндірістерді жобалау және жоспарлау
  • Икемді өндірістердің тиімділігін бағалау әдістері
  • Өнеркәсіпте икемді автоматтандыруды енгізу кезіндегі проблемалар мен сын-қатерлер
  • Икемді автоматтандырылған өндірістердің болашағы: тенденциялар мен перспективалар
  • Кейс-әртүрлі салаларда икемді автоматтандырылған жүйелерді қолдану кезеңдері
Негізгі әдебиет
  • 1. Мищенко А. В., Шаров В. П. Технологические основы автоматизации производства: Учебник. — М.: Издательство МГТУ им. Н. Э. Баумана, 2015. 2. Бабаянц В. С. Гибкие автоматизированные системы и их применение: Учебное пособие. — СПб.: Издательство ИТМО, 2013. 3. Гусев И. П., Рябов В. Н. Технологические системы и оборудование для гибких автоматизированных производств. — М.: Машиностроение, 2014. 4. Кузнецов А. В. Основы автоматизации производственных процессов. — М.: Академия, 2016. 5. Поляков А. А. Технологии гибких автоматизированных производств: Учебник для вузов. — Екатеринбург: УрФУ, 2017.
Қосымша әдебиеттер
  • 1. Дьяков В.Н. "Автоматизация производственных процессов". — М.: Машиностроение, 2018. 2. Черников В.П. "Гибкие автоматизированные производственные системы". — М.: Высшая школа, 2017. 3. Гапоненко А.П. "Технологические основы автоматизации". — СПб.: Питер, 2019. 4. Боровиков В.Г. "Основы проектирования автоматизированных систем управления". — М.: Радио и связь, 2016. 5. Селезнев Ю.А. "Гибкие производства: технологии и системы". — М.: Машиностроение, 2018. 6. Брагин В.К. "Основы гибкой автоматизации производства". — М.: Издательство МГТУ, 2020. 7. Лобачевский П.А. "Автоматизация и роботизация производств". — М.: Энергия, 2015. 8. Иванова Н.В. "Инновационные технологии в автоматизации производства". — Екатеринбург: УрФУ, 2021.