Жеңіл металдар металлургиясы
Сипаттама: Жеңіл металдар металлургиясы
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Инженерлік білім беруге кіріспе
- Металлургиялық үрдістердің технологиясы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
курстық жұмыс | |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- студенттердің жеңіл металдар металлургиясының технологиялық үрдістерінің негізін, құрамында жеңіл металдар мен олардың химиялық қосылыстары бар шикізат көздерін өңдеу әдістерінің теориясы мен тәжірибесін, процестер мен аппараттардың қажетті металлургиялық есебін жүргізе білуі. Оқыту пәні шикізат базасы, физикалық-химиялық ерекшеліктері, технологиясы, металлургиялық үрдістердің негізгі жабдықтары болып табылады.
Міндет
- Жеңіл металдар металлургиясын оқыту міндеттері келесілер болып табылады: - жеңіл металдарды алудың теориялық негіздерін білу; - жеңіл металдар металлургиясы дамуының негізгі кезеңдерін білу; - жеңіл металдар өндірісінің технологиялық ерекшеліктерін тану; - жеңіл металдар өндірісі үшін шикізатты қалыптастыру кезінде өтетін процестерді тану - -ндірістің бас аппаратуралық-технологиялық схемаларымен танысу - жеңіл металдар металлургиясының заманауи мәселелерімен, маманданудың ғылыми пәні ретінде танысу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Осы модуль бойынша жеңіл металдар мен олардың қосылыстарының қасиеттері, жеңіл металдарды кендік шикізаттан және және, қоршаған ортаның ластануын болдырмайтын металлургиялық аралық өнімдерден алудың қазіргі заманғы және перспективалық әдістері, жеңіл металдарды алудың отандық және шетелдік өнеркәсіптік технологиялары және оларды кешенді өңдеудің нақты деректерін жинақтау қажет. Студенттерде негізгі физикалық-химиялық заңдылықтарды білу негізінде металлургиялық қайта өңдеуге тартылатын жеңіл металдардың өзгеруін болжауға мүмкіндік беретін химиялық ойлауды қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Модульді оқып болғаннан кейін студент нақты технологиялық есептерді шешуі тиіс (шикізаттың нақты түрінен қандай да бір металды алу технологиясын жасау, процестердің оңтайлы режимдерін таңдау, қасиеттері бойынша жақын элементтерді бөлу немесе тазарту тәсілін таңдау, аппаратуралық жабдықтау және т.б. таңдау). - жеңіл металдарды өндіру процестері бойынша зерттеу жұмыстарына әдеби шолу жасау ; - жеңіл металдарды алудың технологиялық процестерін зерттеу нәтижелерін қорытындылау және түсіндіру.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- - орындалған зерттеу жұмыстары бойынша есептемелер жасау; - зерттеу жұмыстарын орындау нәтижелері бойынша ақпарат беру; - командада жұмыс істей білу - жеңіл металдарды алу үдерістерінің зерттеу жұмыстары мен технологияларын талдау негізінде проблемаларды анықтау және оларды шешу жолдарын табу қабілеті; - жеңіл металдарды алу технологиясының проблемалық мәселелерін шешу бойынша зерттеу жұмыстарын жоспарлау және орындау қабілеті; - білімді жетілдіру және одан әрі оқыту дағдысының болуы.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- - инженерлік есептерді шешу үшін теорияны, практиканы және әдістерді біріктіре білу және олардың қолдану аясын түсіну. - өз жұмысын жоспарлай білу; - міндеттер жүйесін нақты белгілеу, олардың ішіндегі негізгілерін анықтау; - есептерді шешудің ең жылдам және үнемді жолдарын шебер таңдау; - тапсырманың орындалуын шебер және жедел бақылау; - өзіндік жұмысқа тез түзетулер енгізу мүмкіндігі; - жеке орындаушылар тобын, оның ішінде пәнаралық жобаларда жетекшілік ету дағдыларын көрсете отырып, жеке және топ мүшесі ретінде тиімді жұмыс істеу қабілеті; - жеке жауапкершілікті, кәсіби этика мен кәсіби қызмет стандарттарына адалдығын көрсете білу. - инженерлік қауымдастықпен және жалпы қоғаммен тиімді ақпарат, идеялар, мәселелер және шешімдер алмасу мүмкіндігі.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- - толеранттылық (басқаларға төзімділік ретінде), басқаның позициясын түсінуге және қажет болған жағдайда оны қабылдауға ұмтылу және ұмтылу; - алдын ала ойлау, болжау және нәтижені болжау қабілеті; - үздіксіз кәсіби бағдарланған өзін-өзі дамытуға ұмтылу. - қажеттілікті мойындау және өмір бойы өз бетінше білім алуға қатысу қабілеті; - ғылым мен техника саласындағы жаңалықтарды қадағалау мүмкіндігі;
Оқыту әдістері
- интерактивті оқыту технологиялары
- компьютерлік оқыту технологиялары;
- тәрбие мәселелерін шешу;
- оқу үрдісі кезіндегі студенттердің өзіндік зерттеу жұмыстары.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Есептер, ауызша сұрақтар | 0-100 |
Бақылау сұрақтары | ||
Тест | ||
2 рейтинг | Есептер, ауызша сұрақтар | 0-100 |
Бақылау сұрақтары | ||
Тест | ||
Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жұмыс | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау мәселелері бойынша сұхбаттасу ) | Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | Студент күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жетеді | Таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жетеді | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу | Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2 3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. | Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергікелтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. | Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Магнийдің металлургиясы
- Карналлиттен сусыз хлорлы магний алу
- Магний алу үшін балқымалардың электролизі кезінде жүретін процестер
- Силикотермиялық және карботермиялық тәсілдермен магний өндіру технологиясы
- Титанның металлургиясы
- Ильменит концентратынан кендітермиялық тотықсыздандыра балқыту арқылы титан қождарын алу процессі
- Титан қождарын хлорлау жолдары
- Техникалық титан тетрахлоридін қоспалардан тазарту жолдары
- Жеңіл металдар металлургиясы туралы жалпы мәліметтер
- Глиноземді Байер тәсілі бойынша өндіру
- Глиноземді күйежентектеу әдісімен өндіру
- Нефелиндерді, алуниттерді өңдеу
- Глиноземнің электролизі
- Алюминий электролиттік жолмен алу өндірісіндегі катодтық және анодтық процестер
Негізгі әдебиет
- 1. Лебедев В.А., Рогожников Д.А.Металлургия титана//уч.пособие. Екатеринбург УБЦ-УПИ, 2015. 2. Исаева Л.А., Васюнина Н.В., Симакова О.Н. Металлургия лёгких металлов. - Красноярск: Сибирский федеральный ун-т, 2012. 3. Лебедев В.А., Седых В.И. Металлургия магния // уч.пособие. Екатеринбург УБЦ-УПИ, 2012. 3. Москвитви В.И. Металлургия легких металлов // Изд. Интермет Инжиниринг. 4. 2015. Иванов А.И., Кириченко Р.И., Кожевников Г.Н., Полищук А.А. Бокситы - комплексное сырье. - Запорожье: Лана-Друк, 2015. 5. Исаева Л.А., Васюнина Н.В., Симакова О.Н. Металлургия лёгких металлов. - Красноярск: Сибирский федеральный ун-т, 2012. 6. Каримова Т.П. Основы металлургии. Курс лекций. Ташкент, 2019.
Қосымша әдебиеттер
- https://www.ektu.kz/researchlibrary/newarrival.aspx,
- http://www.lib.ektu.kz/cgi/irbis64r_15/cgiirbis_64.exe?LNG=&C21COM=F&I21DBN=BOOCU&P21DBN=POLN