Түрлі түсті металлдарды алудың электрохимиялық негіздері
Сипаттама: Білім алушыларға металлургия өндірісінің теориялық негіздері, қазіргі жағдайы және тәжірибелік қосымшасы туралы нақты түсінік алуға мүмкіндік береді. Оқыту барысында химиялық термодинамика және электрохимиялық реакциялардың кинетикасы, электролиз арқылы металдарды алу мен тазартудың заманауи тәсілдері, сондай – ақ оларды практикалық қызметте қолдану үшін жаратылыстану-ғылыми сипаттағы терең білімдер қалыптасады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Химия
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | |
Зертханалық жұмыстар | 30 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан жазу |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- "Түсті металдарды алудың электрохимиялық негіздері" курсы Металлургия мамандығының студенттеріне осы ғылымның теориялық негіздерін, металлургиялық өндірістегі қазіргі жағдайы және практикалық қолданулары туралы нақты түсінік беру мақсатында жүргізіледі. Пәнді оқытудың мақсаты студенттерді электродтық процестердің термодинамикасы мен кинетикасымен, түсті металдарды электролиттік жолмен алудың теориялық негіздерімен таныстыру болып табылады.
Міндет
- "Түсті металдарды алудың электрохимиялық негіздері" курсының міндеті студенттердің химиялық термодинамика және электрохимиялық реакциялардың кинетикасы, электролиз арқылы металдарды алу мен тазартудың заманауи тәсілдері туралы түсініктерін қалыптастыру, сонымен қатар практикалық қызметте қолдану үшін бакалаврларды жаратылыстану – ғылыми сипаттағы терең біліммен қамтамасыз ету болып табылады.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- - электрохимиялық реакциялардың термодинамикалық және кинетикалық заңдылықтарын білу және түсіну;
- - түсті металдарды электролиттік тазарту және алу процестерінің негізгі заңдылықтарын білу және түсіну.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- - электрохимиялық реакциялардың жүруінің термодинамикалық және кинетикалық есептеулерін жүргізу;
- - түсті металдарды электролиттік тазарту және алу процестерінің технологиялық есептеулерін жүргізу.
- - электрохимиялық үдерістерге зертханалық зерттеулер жүргізу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- - электрохимиялық үдерістерді есептеулерді орындау нәтижелері негізінде қорытынды және тұжырымдамалар жасау;
- - электрохимиялық процестерді зерттеу нәтижелері негізінде қорытындылар мен тұжырымдамалар жасау;
- - тақырыптық әдеби шолулар жүргізу және талдау негізінде қорытынды жасау
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- - орындалған зертханалық-зерттеу жұмыстары бойынша есептемелер жасау;
- - зерттеу жұмыстарын орындау нәтижелері бойынша ақпарат беру;
- - командада жұмыс істеп үйрену
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- - электрохимиялық процестер мен зерттеу жұмыстарының нәтижелерін талдау негізінде проблемаларды анықтау және оларды шешу жолдарын табу қабілеті;
- - электрохимиялық үдерістердің проблемалық мәселелерін шешу бойынша зерттеу жұмыстарын жоспарлау және орындау қабілеті.
- - білімді жетілдіру және одан әрі оқыту дағдысының болуы
Оқыту әдістері
- проблемалық-бағытталған оқыту;
-оқу-зерттеу қызметінің технологиясы;
- оқу пікірсайыстары, пікірталастар
- қашықтықтан білім беру технологиялары.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Жеке тапсырмалар | 0-100 |
Дәріс материалын жеткізу | ||
Берілген тақырып бойынша реферат | ||
Тестілеу | ||
2 рейтинг | Жеке тапсырмалар | 0-100 |
Дәріс материалын жеткізу | ||
Берілген тақырып бойынша реферат | ||
Тестілеу | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Дәріс жазбасын тексеру және жеке ауызша сауалнама | жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, моно-логикалық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде , құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді қорытынды жасай алмауды және мысалдар келтіре алмауды көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, қателіктерді тек мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алады. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың сәйкес келмейтін дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Практикалық тапсырмаларды қорғау | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта дұрыс және ұқыпты-бірақ барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай берілген; бір-бір қатеге немесе екіден көп емес кемшілікке жол берілген, білім алушы оларды өз бетінше немесе аздаған көмекпен түзете алады | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың ор |
Ағымдық бақылау | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (90-100) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (70-89) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (50-69) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (0-49) |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- 1 Электрохимиялық ұяшықтар және онда өтетін процестер
- 2 Гальваникалық элементтің термодинамикасы
- 3 Электродтардың жіктелуі
- 4 Қос электр қабатының құрылысы
- 5 Химиялық поляризация
- 6 Концентрациялық поляризация
- 7 Тұрақты диффузия шартындағы концентрациялық поляризация
- 8 Катодта иондардың бірге разрядтануы
- 9 Металл иондарының разрядталу процесінің механизмі мен кинетикасы
- 10 Металдарды жақсы еритін қосылыстар түзе анодтық еріту
- 11 Мысты электролиттік тазартудың теориялық негіздері
- 12 Никельді электролиттік тазартудың теориялық негіздері
- 13 Мырышты электролиттік жолмен алудың теориялық негіздері
- 14 Алюминийді электролит жолмен өндірудің теориялық негіздері
- 15 Магнийді электролиттік жолмен алудың теориялық негіздері
Негізгі әдебиет
- 1 Москвитин В. И. Теория электрометаллургических 1 Москвитин В. И. Теория электрометаллургических процессов: лабораторный практикум для студентов. – изд. 2-е. – М. : Учеба, 2004. – 40 с. 2 Жаглов В.С., Шерегеда З.В. Электрохимия. Учебное пособие. //-Усть – Каменогорск:, - Усть-Каменогорск, ВКГТУ, 2008. 3 Жаглов В.С., Шерегеда З.В. Лабораторный практикум по электрохимии//- Усть-Каменогорск, ВКГТУ,2007. 4 Жаглов В.С., Шерегеда З.В. Электрохимия. Методические указания по выполнению самостоятельных работ//-Усть- Каменогорск, ВКГТУ, 2009 5.Электрохимия и химическая кинетика : учебное пособие / Г. В. Булидорова, Ю. Г. Галяметдинов, Х. М. Ярошевская, В. П. Барабанов. — Казань : Казанский национальный исследовательский технологический университет, 2014. — 371 c. — ISBN 978-5-7882-1658-4. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/63561.html (дата обращения: 27.10.2024). 6.Брянский, Б. Я. Лекции по электрохимии : учебное пособие для классического университета / Б. Я. Брянский. — Саратов : Вузовское образование, 2017. — 122 c. — ISBN 978-5-4487-0043-9. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/66635.html 7.Андреев, Ю. Я. Электрохимия металлов и сплавов : учебное пособие / Ю. Я. Андреев. — Москва : Издательский Дом МИСиС, 2011. — 256 c. — ISBN 978-5-87623-545-9. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт].
Қосымша әдебиеттер
- 8.Лукомский, Ю. Я. Физико-химические основы электрохимии : учебное пособие / Ю. Я. Лукомский, Ю. Д. Гамбург. — 2-е изд. — Долгопрудный : Издательский Дом «Интеллект», 2013. — 447 c. — ISBN 978-5-91559-162-1. 9.Добрынина, Н. Ю. Физическая химия. Электрохимия расплавов : учебное пособие для СПО / Н. Ю. Добрынина, Т. М. Барбина, А. Н. Ватолин ; под редакцией А. В. Климова. — 3-е изд. — Саратов, Екатеринбург : Профобразование, Уральский федеральный университет, 2024. — 103 c. — ISBN 978-5-4488-0778-7, 978-5-7996-2884-0. 11.Мухачева, В. Д. Теория и практика химической кинетики и электрохимии : учебное пособие / В. Д. Мухачева, В. А. Полуэктова. — Москва, Вологда : Инфра-Инженерия, 2024. — 256 c. — ISBN 978-5-9729-1838-6. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/143632.html